همایش بزرگ اربعین حسینی در تالار نیایش شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 14
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 295
:: بازدید ماه : 7984
:: بازدید سال : 20673
:: بازدید کلی : 297811
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 9 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:30 صبح روز سه شنبه 9 مهرماه1398هم زمان با روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و روز جهانی سالمندان به همت اداره ی تبلیغات اسلامی و همکاری اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی ، همایش بزرگ اربعین حسینی ویژه ی موکب داران مذهبی  شهرستان شوش در تالار نیایش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالرحمن جمال رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش  ضمن عرض خیر مقدم به مسئولین و موکب داران و تشکر از سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به خاطر همکاری و در اختیار گذاشتن تالار نیایش ؛ به پیام عاشورای حسینی در اربعین اشاره کرد و گفت : روز اربعین ارزش و اهمیتی مساوی با عاشورای حسینی دارد با این تفاوت که عاشورا یک شروع و اربعین لحظه بهره‌برداری است و اقدامات پیروان امامان مکتب تشیع و پیروان اهل بیت (ع) دربرگزاری مراسم و پیاده روی اربعین موجب ماندگاری حقیقت و پیام عاشورای حسینی در طول تاریخ شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را برای محو کردن قیام امام حسین (ع) و عاشورا به کار بستند، افزود: حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) در شرایط خفقان آور آن روز به گونه‌ای در ارتباط با عاشورا روشنگری کردند که در طول ۴۰ روز همه چیز متحول شد و به همین دلیل اربعین را زمان بهره‌برداری از عاشورا برمی‌شمرند.

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش با تاکید بر اینکه به دلیل تبلیغات بسیار گسترده دشمنان بدون روشنگری‌های حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع)، وقایع کربلا در همان روز باقی می‌ماند، بیان داشت: در طول این روزها تا اربعین حسینی فداکاری‌های این دو بزرگوار باعث ماندگاری عاشورا در طول تاریخ شد.

وی با بیان اینکه گرچه اربعین در امتداد عاشورا قرار گرفته اما خود عاشورایی دیگر را شکل داده است، تاکید کرد: نقل است که در اربعین اول یا دوم شهادت امام حسین (ع) و در همان سال یا سال بعد حضرت زینب با بقیه کاروان و اهل بیت به کربلا وارد شدند.

حجت‌الاسلام جمال با بیان این که از سویی جابربن عبدالله انصاری و عطیه از یاران امام حسین (ع) که نتوانسته بود به کربلا برسد در روز اربعین به دیدار امام حسین (ع) شتافتند، تاکید کرد: همه ی این وقایع رنگ و  بوی تازه‌ای به عاشورا بخشید و نقش مهمی در جاویدان ماندن این قیام داشت.

وی افزود : جابربن عبدالله انصاری به همراه شاگردش عطیه عوفی نخستین زائران حرم امام حسین(ع) بودند که پس از واقعه ی عاشورای سال 61 هجری از مدینه رهسپار عراق شدند و روز بیستم صفر به کربلا رسیدند. زیارت اربعین سیدالشهدا(ع) یادگار اوست. جابر صحابی رسول خدا و پنج امام معصوم(ع) پیش از هجرت پیامبر به مدینه، در منی با آن حضرت بیعت کرد. او در جنگ های بسیاری در رکاب رسول خدا| و امیرمؤمنان(ع) شرکت کرد و همواره مدافع پیامبر و اهل بیت(ع) بود. گزارش جابر از حجه الوداع و حضور او در شمار راویان حدیث غدیر، نشان از شخصیت آگاه و شجاع او دارد. این صحابی جلیل القدر هیچ گاه در برابر ستم خلفای اموی خاموش نماند در رخدادهای صدر اسلام، حضوری پرنگ داشت. این نوشتار، ضمن معرفی جابربن عبدالله انصاری به عنوان نخستین زائر اربعین حسینی، ابعاد گوناگون این شخصیت منحصربه فرد را بیان می کند.

وی در تکمیل سخنان خود  خاطر نشان نمود : پیروان اهل بیت و شیعیان به تبعیت از امام خویش سعی در زنده نگه داشتن این رو با روش‌های متعارف و گاهی غیرمتعارف داشتند به نوعی که اگر زیارت امام حسین (ع) با سواری انجام می‌شد شاید تاثیری همانند پیاده‌روی اربعین از نجف تا کربلا را نداشت.

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش سپس به  میزبانی هیئات و مردم ولایتمدار در اربعین حسینی اشاره کرد و تصریح نمود : اربعین حسینی  در شهرستان شوش مسبوق به سابقه است و مربوط به 10 یا 20 سال نیست بلکه سال ها  پیش قبل از انقلاب عاشقان دلباخته ی حسینی در شوش  با توذیع شربت و آب  و مواد غذایی از زائران حسینی که از شهرهای استان خوزستان به شوش آمده اند به خوبی پذیرایی کرده اند و در این چند سال اخیر علاوه بر میزبانی در شوش ، در مسیر طریق الحسین(ع) هیئات مذهبی با ایجاد موکب از زائرینی که با پای پیاده به زیارت امام حسین(ع) می روند پذیرایی می کند .

حجت الاسلام عبدالرحمن جمال در ادامه به دو خاطره از همین مسیر طریق الحسین(ع) در نوار مرزی چذابه اشاره کرد و یادآور شد : یک روز در این جاده در حال تردد بودم که بچه ای جلوی مرا گرفت و یک کاسه آش به طرفم دراز کرد ، اطراف را نگاه کردم کسی نبود ، از بچه پرسیدم : « اینجا تنها هستی ؟» گفت : «نه با مادرم  آمده اند .» وقتی  اطراف را دقیق تر نگاه کردم  در فاصله ی  30 متری زیر یک نخل  زنی نشسته و دو دختر بچه هم در اطرافش حضور داند ،آن زن گفت : « سال هاست که همسرم فوت کرده  ولی به من توصیه کرد که در راه امام حسین(ع) به زائرینش  خدمت رسانی کنم ؛ من که نمی توانم در حق این بچه ها کوتاهی کنم اما کمتر غذا می خورم و با لباسی که دارم قناعت می کنم تا بتوانم پولی را برای خدمت رسانی به زائرین آقا امام حسین(ع) در حد توان  جمع آوری کنم » و یا در کشور عراق وقتی که یک مادر سالمند قصد دارد وارد اتوبوس شود ولی چون پلکان اتوبوس ارتفاع زیادی دارد قادر نیست ، لذا یکی از افسران عراقی خم شده تا آن مادر پای خود را روی کمر او گذاشته و وارد اتوبوس شود و اینجاست که پی می بریم عاشقان حسینی در هر پست و مقامی که باشند و هر لباسی را که پوشیده باشند به عنوان خدام الحسین(ع) به زائرینش خدمت رسانی می کنند .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی در ادامه به نیازمندی های موکب داران اشاره کرد و خاطر نشان نمود : با توجه به این که طیق الحسین(ع) در جاده ی چذابه فاقد لوله کشی گاز است لذا موکب داران نیاز مبرم به سیلندر گاز مایع دارند  که در حال حاضر افراد سودجو  این سیلندرهای گاز مایع را  با قیمت چهار برابر به موکب داران می فروشند لذا  انتظار می رود مسئولین ذیربط شخصا توذیع سیلندر گاز را بین موکب داران در مسیر را بر عهده بگیرند .

وی افزود : دومین نیازمندی  موضوع سهمیه ی آرد است  که در این راستا هم می بایست سهمیه آرد نانوایان شهر شوش  افزایش یابد و هم آرد مورد نیاز موکب داران در مسیر تأمین گردد .

آب آشامیدنی سومین نیازمندی بود که حجت الاسلام جمال به آن اشاره کرد و در این راستان اظهار نمود : آب آشامیدنی موکب داران هم باید به موقع به آنها برسد و هم نسبت به بهداشتی و سالم بودن آب مرکز بهداشت می بایست نظارت دقیق داشته باشد .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش ضمن قدردانی از جمعیت هلال احمر تصریح نمود : در نظر است که در هر موکب ما اکیپی  تحت عنوان امداد و نجات  و تبلیغات با آموزش های تخصصی  که  جمعیت هلال احمر برای موکب داران در نظر دارد این نقص را برطرف نماییم .

وی در پایان خطاب به اصحاب رسانه اظهار نمود : در حال حاضر موکب داران در مسیر طریق الحسین(ع) ، مسیر 135 کیلومتری را با وجود بیش از 300 موکب پذیرایی زائرین  آقا امام حسین(ع) را بر عهده دارند  و من از اصحاب رسانه ی شهرستان شوش انتظار دارم اخبار و رویدادهای «متنی ، صوتی و تصویری» خود را  به رسانه های ملی و بین المللی  ارسال نمایند تا با این کار توانسته باشیم دشمنانی که در فضای مجازی قصد دلسرد کردن مردم را از  اربعین حسینی نماید ، مأیوس و سرافکنده نماییم .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن قدردانی از اداره ی تبلیغات اسلامی به خاطر اجرای این همایش گفت : عزاداری ها نظیر « سینه زنی ، زنجیرزنی ، سنج و دمام ، ذکر مصیب و نوحه سرایی و درست کردن علم و کتل و برپایی تعزیه ها » خوب است که باید همچنان در ماه محرم و صفر به قوت خود  اجرا شوند ، اما این کافی نیست  چون شما به عنوان نخبگان  می توانید در بصیرت افزایی و روشنگری پیام امام حسین که امر به معروف و نهی از منکر و پیام محرم و صفر که فرهنگی ایثار و شهادت است  تأثیرگذار باشید .

وی در ادامه به برپایی نمازخانه ی مرکزی در مسیر چذابه اشاره کرد و تصریح نمود : امسال در بازدید که از این مسیر داشتم تعدادی ساختمان بنا شده بود و سال گذشته موکب داران شوش که یک نمازخانه ی بزرگ ایجاد کرده بودند  حتی عزیزانی که از بیت رهبری هم در این نمازخانه اقامه ی نماز به جا آوردند به ما پیشنهاد داده شد که جلوی درب این نمازخانه  تابلویی مبنی بر نمازخانه ی مرکزی نصب شود و ما هم قبول کردیم که در واقع امسال نمازخانه ی مرکزی این مسیر به میزبانی موکب داران شهرستان شوش مدیریت می شود .

وی در ادامه به برخی از اهداف عزاداری محرم  اشاره کرد و گفت : «تقویت روح استکبار ستیزی، بصیرت افزایی، حفظ مکتب و شریعت امامان، تزکیه نفس، معرفی اهل بیت معصوم (ع) به عنوان الگو مسلمانان، وحدت میان امت مسلمان، معرفی اسلام حقیقی به جهانیان، کسب معنویت و تعلیم معارف دینی»، اهداف والایی که اگر مسلمین به آن ها توجه کنند، بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی را می‌توان بر طرف کرد. «یکی از دلایل پیدایش واقعه ی کربلا، نبود بصیرت جامعه اسلامی است که امروزه بایستی جامعه اسلامی از این ایراد بزرگ دور بماند». با کمی دقت در می‌یابیم که یکی از آثار و اهداف عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، «بصیرت افزایی و شناخت مستضعف و مستکبر، حق و غیر حق است» و از آن جهت که دیانت از سیاست جدا نیست، بایستی یک از تأثیرات عزاداری های محرم، تقویت روح استکبار ستیزی و پرورش دهنده روح حماسه و ایثار باشد. امام خمینی (ره) در سخنی، ماه محرم را اینگونه بیان می فرمایند : «با حلول ماه محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری آغاز شد؛ ماهی که خون بر شمشیر پیروز شد، ماهی که قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم و داغ باطل بر جبهه ستمکاران و حکومت‌های شیطانی زد، ماهی که به نسل‌ها در طول تاریخ، راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت، ماهی که شکست ابر قدرت‌ها را در مقابل کلمه حق به ثبت رساند.»

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به یکی دیگر از بصیرت های فرهنگ عاشورا که همان امر به معروف و نهی از منکر است اشاره کرد و یادآور شد : لقمه ی حرام یکی از همین فاکتورهای نهی از منکر است و من برای این موضوع روایتی را عرض می کنم ؛ فردی برای این که به ایده ی خود  در راه خدا می خواست  صدقه بدهد اما چون وسعش نمی رسید دو قرص نان و از جایی دیگر دو عدد انار را دزدید امام صادق(ع) به او رسید و فرمود : «چه می کنی؟ » آن شخص گفت : « دو قرص نان و دو عدد انار دزدیدم  و می خواهم در راه خدا  صدقه بدهم و می دانم که هر کار خوبی ده تا حسنه دارد این دو قرص نان و این دو عدد انار در مجموع برای من 40 حسنه است که به خاطر دزدیدن آنها 4 حسنه کم می شود و در و.اقع من با این کار 36 حسنه برای خود ثبت کرده ام » امام صادق فرمود : « از راه گناه  هرگز به ثواب نمی رسیم » علت این که انسان لازم است از خوردن مال حرام اجتناب کند، این است که حرام، قلب را تاریک می کند و بصیرتش را از بین می برد؛ ولی خوردن حلال سبب روشنایی و بیناییِ دل می شود و تاریکی یا روشنایی دل از اعتقاد قلبی پدید می آید نه از مالی که انسان به حرام یا حلال بودنش معتقد است.

آیت الله سید محمد امام سپس گفت : عده ای مستجاب الدعوه بودند ، به حجاج گفتند مواظب باشد اگر این اشخاص را ناراحت کنی و بخواهند نفرین کنند دعایشان اجابت می شود ؛ حجاج که خود فردی شکم پرست بود آمد همان اشخاص را به صرف یک شام دعوت نمود ؛ همه رفتند و آن شام را خوردند ، حجاج به آنها گفت :حالا دعا کنید تا من بمیرم ، آنها هر چه دعا کردند دعایشان مستجاب نشد و این اثر تا چهل روز باقی ماند .پس بیایید به هر قیمتی اجازه ندهیم لقمه ی حرام وارد زندگی ها شود .

عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ضمن قدردانی از اداره ی تبلیغات اسلامی و اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش به خاطر برگزاری این همایش  ؛ خطاب به موکب داران گفت : دشمنان در کمین هستند  که در تمام اقشار  نفوذ کنند ؛ آنها از این حرکت عظیم و میلیونی هراس دارند  ، بحث امت اسلامی است و مرز و جغرافیا  را در نظر نمی گیرد لذا از شما انتظار دارم  همه دست در دست هم قرار داده تا برای اربعین حسینی از هم اکنون آماده باشیم ؛ البته مردم ولایتمدار شوش هر ساله به صورت خودجوش سنگ تمام گذاشته اند لذا از مسئولین هم انتظار دارم در کنار مردم باشند .

وی افزود : با توجه به آموزه های  دینی که داریم  بعد از  این که واقعه ی کربلا تمام شد  خیلی ها پشیمان شدند که چرا  به امام حسین(ع) در قیام عاشور و در سرزمین کربلا کمک نکردند . اما ما که شیعیان پیروی علی و ولایت هستیم ثابت کرده ایم که پیرو فرهنگ ایثار و شهادت که نشأت گرفته از قیام امام حسین(ع) است می باشیم .

آل کثیر در ادامه به انتظارات خود از مسئولین اشاره کرد و خاطر نشان نمود : ستاد اربعین حسینی که تشکیل می شود می بایست در تمام بخش ها  خدمات رسانی داشته باشیم ؛ در شهر شوش به صورت ویژه به برکت وجود آستان مقدس حضرت دانیال نبی(ع)  هر ساله  شاهد پذیرایی مردم ولایتمدار و هیئات مذهبی از زائرین اباعبدالله الحسین(ع) که از شهرستان های استان خوزستان می آیند بوده و بی شک امسال هم نسبت به سال گذشته هم از نظر کمی و هم از نظر کیفی پذیرایی خوبی خواهیم داشت ، مسئولین هم نهایت همکاری خود را نسبت به در اختیار گذاشت حیاط ادارات خود را به منظور پارکینگ و امکانات خود را برای رفاه حال زائرین در اختیار ستاد اربعین حسینی بگذارند ، «مرکز بهداشت » نظارت دقیق و لحظه به لحظه را نسبت به نذورات و پخت و پزها داشته باشند ، ادارات خدماتی نظیر « برق ، آب شهری و روستایی»  نسبت به تأمین روشنایی ، کلر زنی آب و برطرف نمودن شکستگی لوله های آب از هر کوششی دریغ نکنند ، «نیروی انتظامی و سپاه ناحیه ی شوش» نسبت به برقراری امنیت  همچون سال های گذشته همکاری داشته باشند ، «پلیس راهور»  در مشخص شدن مسیرهای تردد هیئات مذهبی مهمان به منظور جلوگیری از ترافیک سنگین  تلاش خود را به کار گیرد ، «شهرداری های پنج شهر» برنامه های مفصلی  را نسبت به سال گذشته پربارتر در نظر داشته باشند ، «بخشداران سه بخش»  از طریق شوراها و دهیاران  ، نیازمندی های هیئات مذهبی و موکب داران حوزه ی استحفاظی خود را تأمین نمایند .

وی در تکمیل سخنان خود خطاب به سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شوش گفت :اکنون دشمنان در فضای مجازی  شبانه روزی فعالیت دارند که مردم را نسبت به اربعین حسینی و کلا اسلام دلسرد کند ، و در مقابل تبیین بصیرت عاشورایی در مجالس عزاداری سرور و سالار شهیدان یک امر ضروری است چرا که امروز کارآمدترین راهکار در برابر مقابله با ترفندهای دشمنان دین، الگوگیری از نهضت عاشورا و ترویج آن در رگه های خشکیده جامعه است. محور اصلی نهضت عاشورا بينش ديني و بصیرت افزایی است. بصیرت دینی در پرتو دین برای انسان حاصل می شود و علم، زمینه محقق شدن بصیرت دینی در وجود انسان را فراهم می سازد. ادیان الهی برای رشد دادن عقل انسان آمده است، قرآن و اهل بیت(ع) انسان را به بصیرت و بینایی دعوت می کند و امام حسین(ع) با حرکت تاریخی در واقعه کربلا، بزرگترین درس و الگو را در طول تاریخ به انسان ها ارائه داد. امام حسین(ع) با قیام خود در روز عاشورا کلمه ی «الله و اسلام » را در دنیا به کرسی نشاند و امروز گسترش فرهنگ حسینی، اطاعت از امامت و ولایت در جامعه اسلامی مهمترین دستاورد های نهضت عاشورا استو این می تواند سرفصل هایی برای خبرنگاران ما باشد که در فضای مجازی به صورت پر رنگ و مؤثر می بایست انتشار دهند و در این راستا اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی نیاز است یک جلسه ی با حضور خبرنگاران تأثیر گذار و ولایی برگزار کند و علاوه بر آن  حوزه های علمیه و دانشگاه ها  در مورد اربعین تحقیق و پژوهش داشته باشند تا اگر عده ای به صورت حضوری قادر نبود در سوگواری ها شرکت کند از طریق فضای مجازی این مطالب و این بصیرت افزایی را پیگیر باشند .

مهندس غلامرضا میرزایی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان شوش به عنوان چهارمین سخنران این همایش به نکات بهداشتی و درمانی برای حفظ سلامت زائرین اشاره کرد و گفت : عاشقان امام حسين (ع) از داخل و خارج كشورایران با پياده روي ميليوني به سمت كربلا از محورهای « خسروی ، مهران ، چذابه و شلمچه» بزرگترين حركت معنوي جهاني را به نمايش مي گذارند از همين رو براي حفظ سلامتي خود بايستي نكات بهداشتي و درماني را بيش از گذشته رعايت كنند.

وی افزود : حضور ميليوني زائران از كشورهاي مختلف در ايام اربعين مي تواند محل مناسبي براي انتقال بسياري از «بيماري هاي واگيردار»است كه مي‌توان با رعايت برخي نكات از شيوع آنها جلوگيري كرد. با توجه به تراكم جمعيت در اربعين، استفاده از ماسك در پيشگيري از ابتلا به بسياري از ويروس‌ها و ميكروب‌ها موثر خواهد بود، بر اين اساس بهتر است تا زائران به تعداد روزهاي سفر، ماسك همراه داشته و روزانه يك ماسك را استفاده كنند ؛ همچنین همراه داشتن «چفيه، كلاه، چتر، عينك، سمعك» و هر وسيله كمك توانبخشي براي زائران سالمند ضروري است . زائران حتماً با«صابون مايع دستشويي، يا خمير صابون كه در داروخانه ها وجود دارد» را در كوله‌پشتي  و یا ساک خود قرار دهند و مرتب به شست‌وشوي دست‌ها اقدام كنند؛ چرا كه شست‌وشوي دست‌ها با مايع دستشويي از سرماخوردگي، ابتلا به بيماري‌هاي مختلف چون اسهال و استفراغ جلوگيري مي‌كند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : با توجه به اين كه مقدار غذاي ارائه شده به صورت نذري در اربعين بسيار زياد است، لزومي به حمل مواد غذايي نيست، اما زائران براي احتياط از توزیع کنندگان غذایی که نمی شناسند به همین راحتی غذا دریافت نکنند و برای همین کار  كمي «خرماي خشك، انجير خشك، كشمش، مغزدانه‌هاي آجيل و كشك خشك »همراه داشته باشيد كه كشك خشك از نظر پروتئين بسيار مناسب و انرژي زا و بهداشتي است و جلوي بسياري از فسادهاي معده را مي‌گيرد. همراه داشتن « ليوان شخصي دردار، چنگال، قاشق، بشقاب، پتوي مسافرتي، حوله كوچك، ملافه كوچك مسافرتي و بطري خالي » از دیگر ملزوماتی است که یک زائر می بایست همراه داشته باشد . و از اين بطري براي شستن دست و صورت استفاده كنيد .

مهندس غلامرضا میرزایی در بخش دوم سخنان خود به نکاتی برای حفظ سلامت زائرینی که در روز اربعین به شهر شوش می آیند اشاره کرد و گفت : اداره ی تبلیغات اسلامی می بایست از قبل آنهایی که قرار است بین مردم و زائرین توذیع نمایند معرفی کند تا اگر فردی غیر از افراد معرفی شده و دارای اعتماد اقصد داشت بین مردم موادغذایی  پخش نماید  قبل از توذیع ، غذاها تست شده و در صورت سالم بودن توذیع را شروع کنند .

وی در بخش پایانی سخنان خود برای استفاده از ظروف یک بار مصرف گفت : معمولا می پرسند «در چه ظرفی غذا بپزیم و بخوریم تا سالم‌تر باشیم؟» متأسفانه اهل فن در حیطه‌های مختلف، اعم از طب سنتی و جدید و صنایع غذایی و... با گفتار مغشوش و متناقض خود درباره انواع ظروف، مردم را دچار سرگردانی کرده‌اند؛ هرچند در برخی موارد، تناقضات ظاهری نظرات، جمع‌بندی محکم و مستدل را دشوار می‌کند. تغذیه در هر مکتب طبی از امّهات بحث‌های مربوط به پیشگیری و درمان است؛ در این بین، ظروف پخت‌وپز، به‌جهت تأثیر بر زمان و قیمت پخت‌وپز و کیفیت و طعم غذا می‌توانند از مؤلفه‌های مهم در تغذیه عموم مردم و نیز به‌دلیل تعاملات فیزیکوشیمیایی با غذا، از عوامل تأثیرگذار در نتیجه طبی تغذیه باشند؛ اهمیت این بحث در کتب طب سنتی ایرانی باعث شده تا مؤلفین، بحث‌هایی مستقل را در این زمینه اختصاص دهند؛ در طب نوین، این بحث‌ها به‌طور معمول در کتب طبی ذکر نمی‌شوند و به‌صورت پراکنده و غیرمنسجم در خلال بحث‌های سایر علوم از جمله صنایع غذایی از آنها یاد می‌شود. توصیه ی ما این است که در حد امکان، از ظروف پلاستیکی فاصله بگیرید امّا در صورت استفاده، نکات زیر را رعایت کنید؛ اگرچه باز هم تأکید می‌کنیم که رعایت دقیق تمام این موارد هم نمی‌تواند مانع بروز اثرات منفی استفاده از پلاستیک‌ها باشد؛ میزان آزاد شدن و مهاجرت مواد شیمیایی موجود در ساختار ظروف پلاستیکی به عوامل زیر بستگی دارد:« ماهیت و کیفیت تولید پلاستیک ـ طبیعت و بافت غذا ـ دمای غذا یا محیط ـ زمان تماس ماده غذایی با ظرف یا دفعات استفاده از ظروف» و ظروف یک‌بارمصرف سلولزی بر ‌خلاف ظروف یک‌بارمصرف پلاستیکی نه‌تنها مشکلات زیست‌محیطی ناشی از پسماندها را ندارند بلکه عوارض ذکرشده از مصرف ظروف پلاستیکی را نیز ندارند امّا فعلاً گرانی این ظروف در مقابل ارزانی ظروف یک‌بار‌مصرف پلاستیکی، مانع اصلی مصرف آنهاست.

سرهنگ عظیم یوسف وند جانشین فرمانده ی نیروی انتظامی شهرستان شوش به عنوان آخرین سخنران همایش بزرگ اربعین حسینی ، با بیان اینکه چتر امنیتی در روز اربعین حسینی در مسیرهای تردد زائرین حسینی در حوزه ی شهر شوش برقرار است گفت : در این مدتی که ما به عنوان خادم در بحث امنیت در خدمت مردم ولایتمدار و زائرین هستیم نیاز است به چند نکته اشاره کنم ؛ دوستان در مورد مسائل «سیاسی ،مذهبی ، اعتقادی ، بصیرتی ، فرهنگی و اجتماعی» صحبت کردند اما موضوعی که خیلی اهمیت دارد موضوع بر قراری امنیت است و این ممکن نخواهد بود مگر این که با مشارکت همه ی مسئولین لذا من در همینجا دست دوستان را به گرمی می فشارم تا به جز خدمت به زائرین آقا امام حسین(ع) ؛ در بحث امنیت و سایر مواردی که نیاز است مشارکت داشته باشند .

وی افزود : ما دشمنان قسم خورده داریم ، گروهک های معاندی نظیر سلفی و تکفیری را داریم و با توجه به یمنی ها کاری کردند کارستان که باید به آنها دست مریضات گفت ، لذا معاندان که نتوانستند در یمن به اهداف خود برسند مواظب باشیم که خدایی نکرده به مأموریت های ما خدشه ای وارد نکنند .

دوستانی که به عنوان  همیاران پلیس هستند بازوبند سفید روی بازوی راست خود ببندند و بر روی آن واژه ی «همراه پلیس» را بنویسند تا با استفاده از این عزیزان حداقل بتوانیم 50 درصد ترافیک را کنترل کنیم.

دوستانی که در خیابان ها و جاده های اصلی  شهری و یا روستایی داربست می زنند ،آسایش و رفاه مردم را در نظر بگیرند ؛لذل داربست را طوری نصب نکنید که دو ماشین که بخواهند از کنار هم تردد داشته باشند دچار مشکل شوند و برخی از معاندان از همین نارضایتی مردم سؤاستفاده می کنند ، حتی المقدر اگر به نصب داربست نیاز است به کارشناسان ما مراجعه نموده که مسائل ترافیکی در نصب داربست ها رعایت شود .وهیئاتی هم که قصد دارند در کنار مواکب خود چادر نصب کنند در صورت امکان موکب خود را به دوربین مدار بسته مجهز نمایند .

برای شناسایی افراد مشکوک فقط به روز اربعین بسنده نکنیم بلکه حتی در زندگی شخصی و خانوادگی خودمان مواظب باشیم افراد مشکوک چه کسانی هستند و یا این که چه خودروهایی مشکوک به نظر می رسند ، چرا فلاک خودرو فاقد پلاک است و یا اینکه پلاک آن مخدوش شده است؟ چرا خودرویی به مدت چند روز بدون این که جا به جا شود در محلی پارک شده است ، چرا این ساک و یا چمدان در مکانی شلوغ به حالت خود رها شده است ، چرا فلان شخص با چفیه صورت خود را کاملا استتار کرده است ؟ و خلاصه هر مورد مشکوکی را که دیدید بلافاصله با شماره تلفن 06142872003 تماس برقرار نمایید که بلافاصله نیروهای ما در محل مورد نظر حاضر شوند و بررسی های لازم را به عمل آورند .



:: برچسب‌ها: "همایش "بزرگ"اربعین حسینی"در تالار نیایش"شوش"برگزار شد , ,
:: بازدید از این مطلب : 1013
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.