صد و پنجاه و هشتمین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 8 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:30 یکشنبه 7 مهرماه1398 همزمان با «روز بزرگداشت فرماندهان شهید دفاع مقدس ،  روز آتش نشانی و ایمنی و روز بزرگداشت شمس» به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) صد و پنجاه و هشتمین شهد صلوات در منزل شهید « حشمت الله محمودصالحی »از شهدای حوزه ی هنرهای نمایشی  با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مرتضی حیدری آل کثیر برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ دکتر علیرضا کریمی محقق ، پژوهشگر و نویسنده که خود هم برادر شهید است ، هم فرزند ایثارگر و هم با شهید مجلس به نام نزدیک است ، به زمینه ی آشنایی خود با شهید حشمت الله محمود صالحی اشاره کرد و کفت : بیش از 30 سال با این شهید آشنایی داشته ام  ، و برای این که به هدفم از این سخنرانی برسم  می بایست به نعمت هایی که خداوند به انسان هدیه  داده و تعداد آنها بی شمار است نظیر «سلامتی جسم ، سلامتی روح ، هوش ، ذکاوت ،فرزندپروری ، اموال ، آبرو ، عزت و...» اشاره کنم  اما دو هدیه ی بسیار ارزشمند  وجود دارد که به خاطر غفلت ما انسان ها کمتر به آنها توجه می شود و آن «هدایت و ولایت»است .

وی افزود :نعمت هدایت این است که  ما الان  در این مکان نشسته ایم  و در مورد شریف ترین و عزیزترین  انسان هایی که نزد خدا دارای قرب و عزت هستند ذاکر باشیم .شما در نظر داشته باشید تا قبل از این که خون شهیدی بر روی تپه ماهورهای فکه ریخته شود این  منطقه  فقط خاک و رمل است اما همین که خون شهیدی بر روی آن ریخته شود آن خام به تربت مقدسی تبدیل می شود که می بایست با وضو وارد آن سرزمین شد .پس بدانید وقتی در راه شهدا قدم بر می داریم  کسی که ما را هدایت کرده است راه شهداست که به امام زمان خود لبیک گفته ایم . انسان هایی که در جبهه ی حث قدم بر می دارند  و شهید می شوند  مزد خود را از خدا گرفته اند و آن هدایت گری است و باید با این هدایت ها ، مسئولین  در مقابل جوانی ، عمر و زندگی خود  باید به درستی  استفاده کرده و رسالتانسان بودن را که از فهم قرآن نشأت گرفته است دریابند .

دکتر کریمی همچنین یادآور شد : همیشه باید شاکر نعمت هدایت باشیم ، مگر ممکن است انسان بدون هدایت گری خودش به تنهایی بتواند به تمام خوبی ها برسد ؟لذا باید بتواند به خوبی  «قرآن کریم» را درک و ترسیم کند ، اصلا  تفکر نموده ایم که معنای رب چیست؟ یکی از اسمای الهی واژه ی «ربّ» است، هر چند به صورت مفرد استعمال نمی شود و پیوسته به صورت مضاعف مانند :«رب العرش»، «رب العالمین»، «رب السماوات و الارض»، «رب الناس»، «رب الفلق»، «ربکم»، «ربّنا» و... استعمال می گردد ولی در عین حال شایسته است نخست «رب» به صورت مستقل مورد بحث قرار گیرد. ربّ به معنی «مالک، خالق، صاحب ، مصلح و مستحق  »می باشد. لفظ « ربّ » در قرآن و لغت در موارد زیادی به کار رفته اما بیشتر و مهمتر برای «تربیت ، پرورش و هدایتگری» معنی دارد . لذا ما یک هدایتگر به نام ولایت داریم و اطاعت از خداوند و  را نمی توانیم منکر شویم در غیر این صورت مشرکیم . مُشركين فقط در زمان پيامبر بودند و ساده لوحانه باورشان براين بود كه به جاي خدایکتا ؛  مجسمه هائي را كه خودشان از سنگ و چوب و خمير و خرما  درست كرده بودند، خالق عالَم مي دانستند. بعضي ديگر مي گفتند: «نه، اعتقاد مُشركين براين بود كه ارواح  بُتهايشان دركارخلقت آفرينش با خدا شركت داشته اند.و بخاطر همين نوع اعتقادشان بود كه آنها را مُشرك مي ناميدند.» لغت شرك و مشتقاتش 168 مرتبه در قرآن آمده و مخصوصاً  اهميت موضوع را زماني درك كردم كه ديدم خداوند صراحتاً در آیات 4، 48و 116 از سوره ی نساء مي فرمايد :« وَآتُوا النِّسَاءَ صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِنْ طِبْنَ لَكُمْ عَنْ شَيْءٍ مِنْهُ نَفْسًا فَكُلُوهُ هَنِيئًا مَرِيئًا... إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ  وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدِ افْتَرَى إِثْمًا عَظِيمًا ... إِنَّ اللَّهَ لَا يَغْفِرُ أَنْ يُشْرَكَ بِهِ وَيَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يَشَاءُ  وَمَنْ يُشْرِكْ بِاللَّهِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا /// و مهر زنان را به عنوان هديه‏ اى از روى طيب خاطر به ايشان بدهيد و اگر به ميل خودشان چيزى از آن را به شما واگذاشتند آن را حلال و گوارا بخوريد .... محققاً خدا گناه شرک را نخواهد بخشید و سوای شرک را برای هر که خواهد می‌بخشد، و هر کس که شرک به خدا آورد به دروغی که بافته گناهی بزرگ مرتکب شده است ... خدا گناه شرک را نخواهد بخشید و ما دون شرک را بر هر که مشیّتش تعلّق گیرد می‌بخشد. و هر که به خدا شرک آرد به گمراهی سخت و دور (از سعادت) در افتاده است.»

دکتر علیرضا کریمی در ادامه به چفیه ای که دور گردن مقام معظم رهبری ، امام این زمان است و نماد رشادت ها و دلاورمردی های شهداست اشاره کرد و خاطر نشان نمود : چفیه مال شهدا است و شهدا مظهر مقاومتند! چفیه نماد فرهنگ دفاعی ما است نماد کفر، ننگ و حماقت که نبوده! و وقتی دور گردن مقام معظم رهبری است یعنی ما باید ار دومین نعمت که همان ولایت است تبعیت کنیم .

وی در ادامه به برخی از خصوصیات شهید حشمت الله محمود صالحی اشاره کرد و گفت : «شوخ طبعی ، آرایشگری ، مهارت در تیراندازی ، شنا و با استفاده از یک قیچی و شانه اصلاح کردن سر رزمندگان» بخش کوچکی از خصوصیات این شهید والامقام است .

وی در ادامه به یکی از خاطرات مادر شهید اشاره کرد و گفت : این مادر وقتی که وسایلش را جمع کرد و به مکه رفت برای استراحت با چند زن هم اتاق شد ؛ فردای آن روز یکی از همرزمان شهید که در اتاق دیگری استراحت می کرد اول صبح آمد و مادر شهید را به طواف خانه ی خدا برد و تا پایان این سفر زیارتی آنقدر که به این مادر توجه داشت به همسر خودش توجهی نداشت ؛ در فرودگاه مادر شهید از آن شخص خواست تا علت این همه توجه را بازگو نماید ، آن مرد در پاسخ گفت : دیشب فرزندت حشمت به خوابم آمد و از من خواست که چرا به مادرم بی توجهی می کنی ؟ من هم خواست دوستم از من رنجد .

وی در تکمیل سخنان خود افزود : یکی از همرزمان شهید حشمت الله محمود صالحی وقتی که در منطقه با هم صحبت می کنند ، هر کدام از خودشان یک قطعه عکس شش در چهار به همدیگر می دهند و به هم می گویند هر کدام از ما شهید شد عکس را به یادگار داشته باشد ؛ حشمت الله شهید می شود و آن هم رزمش می گویند از آن سال تا کنون عکس شهید حشمت الله محمود صالحی زینت بخش خانه ی من است  و هر وقتی که دلم تنگ می شودبا نگاه کردن به عکس این شهید آرام می شوم .

دکتر کریمی در ادامه به یکی دیگر از خاطرات مادر شهید اشاره کرد و گفت : شهید حشمت محمودصالحی یکی از آرزوهایش  زیارت کربلا رفتن و پابوسی حضرت امام حسین(ع) و دیگر ائمه ی اطهار بوده ؛ مادر شهید می گوید  در سفری که به کربلا داشتم  همان شب اول شب اول  در عالم خواب  حشمت به خوابم آمد و پس احوال پرسی به من گفت : « مادر اینجا چه می کنی؟ » گفتم  به زیارت کربلای معلا آمده ام » در جواب  گفت « من به اتفاق دوستانم همه اینجا هستیم »که با صدای مؤذن و اذان صبح از خواب بیدار شدم .

این محقق و پژوهشگر سپس با انتقاد از برخی شهرداران به خاطر حذف نام شهدا از تابلوی خیابان ها تصریح نمود : از مادر همین شهید چه کسی خبر دارد؟  کدام همسایه یا دوست  سر زنده  آمد و به این مادر گفت : چه چیزی کم و کسر داری؟ یا کدام  کوچه و خیابان  به نام این شهید مزین شده است ؟مگر نه این که  یاد شهدا کمتر از شهادت نیست؟ مگر نه این که مقام معظم رهبری  و حضرت امام خمینی (ره)  تأکید داشته اند که  به شهدا و خانواده ی آنها بی توجهی نشود ؟ آیا با ذکر یک فاتحه  کافیست؟گ فرهنگ ایثار و شهادت بر گرفته از قیام حضرت امام حسین(ع) است ، چرا بعد از چهل سال با شروع گام دوم انقلاب برخی از شهرداران  اسم شهدا را خیابان هاپاک می کنند ؟  چرا مثل شهدا عمل نمی کنیم؟

وی در پایان به چهار نازل که روزانه به اعمال انسان ها نظارت دارند اشاره کرد و گفت : آیه ی 11 از سوره ی علق « أَرَأَيْتَ إِنْ كَانَ عَلَى الْهُدَى /// آیا چه می‌بینی اگر آن بنده (یا رسول) به راه راست باشد.» آیه ی18 از سوره ی ق « مَا يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ /// سخنی بر زبان نیاورد جز آنکه همان دم فرشته‌ای مراقب و آماده است. » ،« اعضاء و جوارح» و «روح شهدا . » ناظر بر اعمال ما هستند ، بیایید  برای پیروی از مقام معظم رهبری از آموزه های  دینی  فاصله نگیریم .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از مرتضی حیدری آل کثیر ، قاری قرآن و دکتر علیرضا کریمی سخنران ؛ به بخشی از زندگی نامه ی شهید حشمت الله محمد صالحی اشاره کرد و گفت : شهید حشمت الله محمود صالحی در 30 شهریور ماه 1343 دیده به جهان گشود  و از همان ابتدا  که دوران کودکی و نوجوانی را سپری می کرد با حضور در مسجد حضرت رسول(ص) در جلسات قرآن شرکت می کرد و به عضویت بسیج درآمد ؛ در سال 1361 بعد از مجروحیت در عملیات بیت المقدس  و مراجعت به بیمارستان با یکی از همرزمانش به نام میرعباس خیرآبادی که در حال حاضر یکی از جانبازان سرافراز شهرستان شوش است ،پیمان دوستی خود را عمیق تر می کند ؛ در عملیات والفجر مقدماتی  و در اواخر سال1361 تعداد زیادی از دوستانش  که در گردان شهید دانش  در این عملیات حضور داشتند یا به شهادت رسیدند و یا به اسارت درآمدند ، به خاطر همین حشمت محمود صالحی منقلب شده بود  و به نحوی که در نوشته های خود آورده است : « من دیگر به شوش باز نمی گردم  و می خواهم در جبهه بمانم تا به همرزمانم ملحق شوم» و یک سال بعد  یعنی تقریبا در سالگرد عملیات والفجر مقدماتی  در تاریخ 8 اسفند1362 در عملیات خیبر  در منطقه ی هورالعظیم  و در گردان ابوالفضل(ع)  به همراه سردار شهید صفر احمدی  به فیض عظمای شهادت نائل گردید و آخر لحظات عمر خود را در کنار سرهنگ پاسدار علی ظهیری گذراند و ما امشب برای شادی روح این شهید با ذکر صلوات ها در این مراسم و همچنین تعداد صلوات از اقصی نقاط کشور در مجموع 15231507 صلوات قرائت شد .

مدیر مجمع اهل بیت در بخش پایانی سخنان خود که اختصاص به معرفی شهید به عنوان یک هنرمند بود از حضور رضا ذاکری سرپرست اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی قدردانی نمود و در این راستا یادآور شد : بنا به گفته ی عباس کرم الهی که خود از پیشکسوتان « حوزه ی نمایش ، خبرنگاری و ورزش » شهرستان شوش است ، شهید حشمت محمود صالحی  در سه نمایش  از جمله نمایش آدم ها برمی گردند در کنار شهید علی آلیگرد و شهید مرتضی معتمد سگوند بازی کرده است هرچند که تاکنون برای شهدای هنرمندشهرستان شوش یادواره ای برگزار نشده است .

از دیگر برنامه های این مراسم می تواند به  اهدای هدیه از طرف مرکز بهداشت شهرستان شوش به دست چند نفر خانواده های معظم شهدا به « مادر شهید حشمت الله محمودصالحی ، قرائت  زیارت عاشورا توسط فرامرز بهرامی معاونت اداره ی صمت و ذکر مصیبت در وصف حضرت علی اکبر(ع) توسط حاج ناصر پیوست »اشاره کرد .

 

شایان ذکر است صد و پنجاه و نهمین شهد صلوات روز یکشنبه 14 مهرماه 1398 به نیست شهدای بمباران شهرستان شوش که جمعی از« خانواده ی ندایعلی و قربانی»در منزل ایوب ندایعلی واقع در کمربندی امام صادق(ع) ـ اداره ی بهزیستی برگزار می شود .



:: برچسب‌ها: "صدو پنجاه و هشتمین"شهد صلوات"شهرستان شوش"برگزار شد " ,
:: بازدید از این مطلب : 1321
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.