دبیرستان نمونه ی دولتی امام حسین(ع) شوش دوره ی تحصیلی 99ـ 98 را آغاز نمود
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 264
:: بازدید هفته : 286
:: بازدید ماه : 3245
:: بازدید سال : 15934
:: بازدید کلی : 293072
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 7 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8صبح روز شنبه 6 مهرماه 1398 هم زمان با هفتمین روز از هفته ی دفاع مقدس که به عنوان « رزمندگان ، حماسه آفرینان و جهادگران»نام گذاری شده است و سالروز وفات «حذیقه بن یمان ـ تبعید امام جواد (ع) به بغداد و ورود اسرای اهل بیت (ع) به بعلبک» با حضوررئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ، مهندس عباس شوهانی بخشدار بخش شاوور و اولیای دانش آموزان  ، دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) دوره ی تحصیلی 99 ـ 1398 را آغاز نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به والدین دانش آموزان مقطع متوسطه ی اول سخنان خود را با یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز نمود و در این راستا عنوان نمود : «امنیت، آسایش، استقلال و آزادی» ما مرهون خون شهداست ؛ لذا باید قدردان خون شهدا باشیم و ارزش ها و آرمان های آن ها را در جامعه گسترش دهیم و ادامه دهنده ی راه آنان باشیم.

وی در ادامه به ثبات و پایداری مدیریت دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت : از سال 1377 که این آموزشگاه فعالیت خود را آغاز کرد مدیریت آن به عهده ی علی حسین محمدی نژاد بوده و در سال تحصیلی 99ـ 1398 همانگونه که مشاهده می کنید مدیریت این آموزشگاه به عهده ی ایشان است و این ثبات و پایداری به خاطر این است که برای حفظ دبیران نمونه ی خود و همچنین دبیران ایده آل همیشه پیگیر است و در واقع دبیران این آموزشگاه انتخاب مدیریت آموزشگاه است لذا من انتظار دارم که والدین  همانگونه که تا دوره ی تحصیلی قبل  همکاری داشته اند از این به بعد هم  با مدیریت آموزشگاه تعامل داشته باشند .

رئیس اداره ی آموزش و پرورش سپس به خاطر ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)  به تاریخ کربلا از یازده محرم اشاره کرد و خاطر نشان نمود: اسیران کربلا، بازماندگان واقعه کربلا همچون امام سجاد(ع)، امام چهارم شیعیان و حضرت زینب(س)، دختر امام علی(ع) که به اسارت لشکر عمر سعد درآمدند. اسرا به دستور عمر سعد، شب یازدهم محرم در کربلا نگه داشته شدند و بعد از ظهر روز یازدهم، ابتدا به کوفه نزد ابن زیاد برده شدند و سپس عبیدالله بن زیاد، گروهی از جمله شمر و طارق بن مُحَفِّز را همراه اسیران به دربار یزید در شام فرستاد. ابن زیاد اسیران را بر روی محمل‌هایی بدون پرده و پوشش به سوی شام فرستاد و دست و پای برخی همچون امام سجاد (ع) را غل و زنجیر کرد. مهمترین شخصیت‌ها در میان اسیران، امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) بودند. آنان با سخنان خود در هنگام اسارت، سبب پشیمانی برخی از مردم و بنا بر نقلی یزید بن معاویه شدند.

وی افزود : اسیران کربلا، سوار بر مرکب‌هایی بدون جهاز، به کوفه برده شده و مردم به تماشای آنها پرداختند و در همین حال زنان کوفی از دیدن اسرا گریه می‌کرده‌اند. درباره ی زمان ورود اسرا به کوفه، گزارش صریحی در منابع تاریخی نیامده است. با این حال بنابر عبارتی از شیخ مفید، می‌توان ورود اسرای کربلا به کوفه را ۱۲ محرم دانست. ماموران عمر سعد، پس از گذر دادن اسیران از کوچه‌های کوفه، آنان را وارد قصر عبیدالله بن زیاد کردند. گفتگوهای تندی بین حضرت زینب و عبیدالله گزارش شده است. همچنین عبیدالله دستور کشتن امام سجاد(ع) را صادر کرد، اما پس از اعتراض حضرت زینب (س) و نیز سخنان تند امام سجاد(ع)، ابن زیاد از کشتن وی صرف‌نظر کرد. ابن زیاد گروهی از جمله شمر و طارق بن مُحَفِّز را به همراه اسیران کربلا به شام فرستاد. طبق بعضی گزارش‌ها زحر بن قیس نیز با آنها بوده‌ است. مسیر دقیق حرکت اسیران از کوفه تا شام مشخص نیست؛ برخی بر این عقیده‌اند که با توجه به اماکن منسوب به امام حسین(ع)، می‌توان مسیر حرکت اسیران کربلا را مشخص ساخت؛ از جمله مقام راس الحسین و امام زین العابدین در دمشق،‌مقام‌های «حِمص،حماء،بعلبعک،حَجَر و طُرح.» برخی از این اماکن که از شهرت بیشتری برخوردارند.

عبدالامیر خنیفر در ادامه به وظیفه ی اصلی دستگاه خود پرداخت و تصریح نمود : هدف اصلی ما  «هویت ملی و هویت مذهبی » است و بحث آزمون و کنکور  وظیفه ی آموزش و پرورش  نیست ، لذا دانش آموزباید با آرمان های انقلاب عجین شود و اولیای مدرسه نیز  می بایست تعامل خوبی داشته باشند  و بدانید کسی که وارد این دبیرستان می شود  دانش آموز عادی نیست لذا اگر در محیط خانواده  خوب به این دانش آموز توجه ویژه شود  قطعا در آموزشگاه دبیران با این دانش آموزان مشکلی نخواهند داشت .

وی در پایان از عباس کرم الهی مدیر مسئول و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز که در تمام فعالیت های اداره ی آموزش و پرورش حضور داشته و رویدادها را پوشش خبری می دهد قدردانی نمود .

علی حسین محمدی نژاد مدیر دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) ضمن قدردانی از حضور«عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش ، مهندس عباس شوهانی بخشدار بخش شاوور ،احمد الباجی معاونت پرورشی اداره ی آموزش و پرورش »و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم الحرام و تبریک به مناسبت هفته ی دفاع مقدس ؛ به معرفی آموزشگاه از نظر آماری اشاره کرد و گفت : با توجه به این که تیپ آموزشگاه 9 کلاسه است ، این دوره با حضور 240 دانش آموز در 8 کلاس و در پایه های هفتم ، هشتم و نهم آغاز می شود .

مدیر دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) در ادامه  دانش آموزان را به سه تیپ تقسیم نمود و در این خصوص اظهار داشت : گروه اول دانش آموزانی هستند که ساکن همین شهرک دانیال و یا کوی ابوذر هستند  که مدت زمانی که  قرار است به کسب علم و دانش در آموزشگاه حضور داشته باشند ، بعد از آن به خانه خواهند رفت ؛ گروه دوم دانش آموزانی هستند که خانه ی آنها در مرکز شهر شوش و یا در روستاهای دور دست شهرستان شوش به سر می برند و گروه سوم دانش آموزانی هستند که  در دیگر شهرستان های استان خوزستان زندگی می کنند ؛ این دست از دانش آموزان به صورت شبانه روزی در دبیرستان حضور دارند و فقط این دسته از دانش آموزان مجاز هستند از گوشی تلفن ، آن هم از نوع کاملا ساده و بدون دوربین در اختیار داشته باشند که فقط در خوابگاه و محل استراحت می توانند از تلفن همراه استفاده کنند .لذا والدین بدانند که ساعت شروع به کار آموزشگاه 7:30 صبح است و اگر دانش آموزی دیر به مدرسه بیاید دبیران مسئولیتی ندارند که بخواهند کلاس را به خاطر فرزندان شما  با تأخیر شروع کنند . .

محمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت : والدین و دانش آموزان بدانند  معدل هر دانش آموز در پایان دوره نباید کمتر از 17 باشد و نمره ی هر درس هم نباید از 14 پایین تر باشد و تا دو درس ما تجدیدی داریم یعنی اگر هر دانش آموز از دو درس نمره ی پایین تر از 14 آورد تجدید می شود اما اگر تعداد درورس بالاتر برود دیگر تجدیدی نداریم و لذا دانش آموز اخراج می شود .

از دیگر برنامه های این مراسم می تواند به «نمایشگاه کوچک دفاع مقدس با استفاده از کاردستی دانش آموزان ، اجرای سرود توسط گروه سرود دبیرستان نمونه دولتی امام حسین(ع) ، اجرای حرکات نمایشی توسط سه نفر از رزمی کاران تکواندوی مسجد کوی ابوذر غفاری و نواختن زنگ مهر و مقاومت توسط برادر شهید مدافع حرم شهید احمد حیاری ، عبدالامیر خنیفر رئیس آموزش و پرورش شهرستان و علی حسین محمدی نژاد مدیر دبیرستان نمونه  دولتی امام حسین(ع)» اشاره کرد .

 



:: برچسب‌ها: "ّآزگشایی دبیرستان"نمونه ی دولتی"امام حسین(ع) "کوی ابوذرغفاری" ,
:: بازدید از این مطلب : 2492
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.