امام جمعه ی شوش گفت : مدرک شهادت و مدرک بسیجی افتخار فردفرد هر ایرانی است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 26
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3369
:: بازدید ماه : 6328
:: بازدید سال : 19017
:: بازدید کلی : 296155
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 5 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پس از اذان ظهر روز جمعه 5 مهرماه1398  همزمان با سالروز شکست حصر آبادان در عملیات ثامن الائمه ، روز جهانی جهانگردی و در ششمین روز از هفته ی دفاع مقدس که به عنوان « معنویت ، وحدت ملی ، خانواده و ورزش همگانی» نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت نمود و در این راستا عنوان نمود : خدا ترس باشید ، اگر مشاهده کردید «انحراف و گناه »به سراغتان آمد ،شما به سراغ آن نروید و دست رد به هر انحرافی بزنید و به گناه و انحراف و همچنین به رفیق بد نه بگویید که خوشبخت ، سعادتمند و عاقبت بخیر باشید .

وی در ادامه خطبه ی اول را به معرفی «زید ابن علی و قیام ایشان » اختصاص داد و در این خصوص گفت : پدر زید، علی بن حسین، امام چهارم شیعیان است. او بیشتر به علت نبردی دو روزه که علیه هشام بن عبدالملک خلیفه ی اموی در کوفه صورت داد معروف است. پس از شهادت امام حسین(ع) برخی از علویان، اندیشه ی قیام مسلحانه را به عنوان یکی از شروط امامت و راهبرد مقابله با ظالمان قلمداد کردند. با شکل‎گیری این تفکر سیاسی در دوره ی امام زین‎العابدین(ع)، سنگ بنای زیدیه نهاده شد. اختلاف میان علویان به دو دیدگاه مبارزه ی فرهنگی یا قیام مسلحانه علیه دستگاه اموی برمی‎گشت. نتیجه ی این اختلاف پس از شهادت امام زین‎العابدین(ع) پدید آمد. عده‎ای امامت امام محمد باقر (ع) را پذیرفتند و گروهی دیگر به امامت زید بن علی برادر امام محمد باقر(ع) معتقد و به زیدیه مشهور شدند. بر این اساس شیعیانِ معتقد به قیام مسلحانه، زید بن علی را پس از امام علی (ع)، حسنین (ع) و امام زین العابدین به عنوان امام پنجم اهل بیت (ع) می‎دانند.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به قیام زیدابن علی اشاره کرد و تصریح نمود : پس از آن که حدود 15000 هزار نفر تنها در کوفه با زید بن علی بیعت کردند وی عزم خود را برای قیام علیه هشام بن عبدالملک، خلیفه اموی، جزم کرد. این در حالی است که شماری نیز در بصره، مدائن و خراسان باوی بیعت کرده بودند. هنوز نیروی‎های زید برای قیام ساماندهی نشده بودند که والی عراق با سپاهی به مخفیگاه وی حمله کرد و زید با خروج زودتر از موعد خود در محرم سال ۱۲۲ قمری با دویست نفری که همراه وی بودند به جنگ با سپاه اموی رفت .

آیت الله امام در تکمیل سخنان خود یادآور شد : عصر زید عصر علم بود و تجزیه و تحلیل مسائل اسلامی. محمد بن علی برادر زید و سرآمد روزگار خویش در حل مشکلات و مسائل بغرنج و پیچیده علمی بود، لذا این امر او را به «باقرالعلوم» یعنی شکافنده علم ملقب ساخته بود. زید بن علی یکی از مشعل داران و شاگردان ممتاز مکتب این دو پس از استفاده‌های شایان علمی که از پدرش علی بن حسین نمود می‌باشد. او در مکتب پدر علوم مختلفی را آموخت و پس از او از محضر برادرش محمد بن علی و سپس مدت کوتاهی نزد برادرزاده‌اش جعفر بن محمد آن را تکمیل نمود. و مقام علمی زید بن علی به جایی ترفیع یافت که گاهی علمای مطرح اسلام دانشمندان مبرزی را برای استفاده علمی و تصدیق آنان به محضر زید بن علی ارجاع می‌دادند. با توجه به اوضاع و احوال مسلمانان در زمان خلفای اموی و ستم هایی که از طرف آنان نسبت به خاندان محمد و مجاهدین علوی، صورت می‌گرفت، علت قیام زید بن علی را می‌توان چنین برشمرد: « فشار و ستم فراوان بنی امیه بر خاندان محمد و فرزندان آنها ؛  انتقام خون کُشته‌شدگان کربلا ؛ فاصله گرفتن خاندان بنی امیه از اصول اسلامی و سنت محمد ؛ امر به معروف و نهی از منکر، و تغییر وضع جامعه مسلمین ؛ بازگردانی حکومت اسلامی به امامت و »

وی افزود : زید بن علی در ماه شوال سال ۱۲۰ قمری به قصد قیام و نهضت ضد دستگاه بنی امیه وارد کوفه شد. وی در این روزها به شکل پنهانی زندگی می‌کرد. در این ایام یوسف بن عمر، استاندار کوفه در شهر حیره به سر می‌برد و مردی بنام حکم بن صلت را جانشین خود کرده بود. زید مدت ۵ ماه در کوفه و بصره، مردم را به نهضت و قیام و بیعت با خود دعوت می‌کرد، و مردم گروه گروه به محل سکونت وی می‌رفتند و با او بیعت می‌کردند و دست وی را به عنوان کمک و پشتیبانی او می‌فشردند. البته بیعت با احتیاط و مخفیانه صورت می‌گرفت چند نفر از طرف زید مأمور بودند که نام هم پیمانان را بنویسند و در مدت کوتاهی تعداد این گروه به ۱۵ هزار نفر فقط از کوفیان افزایش یافت تا این که قیامی به رهبری زید بن علی بن الحسین بر ضد حکومت بنی‌امیه که در صفر سال ۱۲۲ق در زمان حکومت هشام بن عبدالملک مصادف با دوره ی امامت امام صادق(ع) رخ داد و به کشته‌شدن زید و بسیاری از یارانش انجامید. امام صادق(ع) در این قیام با زید همراهی نکرد. در تحلیل دلایل و تفسیر رویکرد امام ششم شیعیان درباره ی این قیام و اینکه موضع امام سیاست و تدبیر بوده یا از باب عدم تأیید قیام بوده و یا دلایل دیگر در میان عالمان شیعه اختلافاتی وجود دارد.

امام جمعه ی شهرستان شوش اظهار نمود :  زید با انگیزه ی «خونخواهی امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر و حمایت از امام صادق(ع) »» قیام کرد. برخورد نامناسب هشام بن عبدالملک، خلیفه ی اموی، با زید در حضور درباریان نیز از انگیزه‌های تلاش زید برای قیام ذکر شده است. قیام او را از مقدمات فروپاشی حکومت بنی‌امیه دانسته‌اند. همچنین عدم همراهی کوفیان، قدرت نظامی حکومت اموی و عوامل نفوذی امویان، از علل نافرجامی قیام زید دانسته شده است.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش زید ابن علی را بنا به روایات «عالم آل محمد(ص) » دانست وگفت : علمای بزرگ و صاحب نظرات علم رجال و حدیث مقام علمی زید بن علی را با عباراتی محکم و رسا بیان کرده‌اند و او را به عنوان یکی از بارزترین چهره‌های فقهی و علمی آل محمّد ستایش می‌نمایند. مقام علمی زید بن علی آنقدر معروف و مسلم بود، که او را به «عالم آل محمّد» یا «فقیه اهل‌بیت» ملقب ساخته بودند. امام جعفر صادق (ع) درباره ی زید ابن علی می فرماید : « خدا، زید را رحمت کند او عالمی درست‌گفتار بود. در جای دیگری زید را با عظمت یاد می‌کنند و می گویند : او مردی با ایمان و عارف و دانشمند و درستکار بود. علی بن موسی‌الرضا در مقام تجلیل و ستایش از او فرمود : «او از علمای آل محمّد بود .محمد باقر خود نیز، مقام علمی و تبحر فوق‌العاده زید را به اصحابش گوشزد کرد و گفت: به زید همانند علم ما، در وسعت و احاطه افاضه شده‌است.»

آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون خطبه ی اول خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی توصیه نمود و گفت : اگر بخواهید خوشبخت و عاقبت بخیر باشید ، اگر بخواهید در این چند روزه دنیای فانی و هم در دنیای باقی سربلند باشید با تقوا و خدا ترس باشید و گناه را از خود دور کنید و از این به بعد وسوسه نشوید که به طرف گناه کشیده شوید .

وی در ادامه در اولین بخش از خطبه ی دوم به هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : هفته ی گذشته به هفته ی دفاع مقدس اشاره ای داشتم اما چون این هفته این جوانان و نوجوانان بسیجی آمده اند ، عزیزانی که نور چشم من هستند مجددا به هفته ی دفاع مقدس اشاره ای می کنم و آن را به مسائل روز ارتباط خواهم داد . در دفاع مقدس که هشت سال طول کشید ، جوان های آن زمان همانند جوانان امروزی ؛ از نوجوانان 12ساله تا جوانان 17ساله به جنگ رفتند و حماسه ها آفریدند ؛ کارهایی که آنها انجام دادند به برخی از آنها اشاره می کنم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود خاطر نشان نمود : در دوران جنگ جایی بود که به آن پیچ شهادت می گفتند یعنی چیزی شبیه یک مثلث ، جاده ای مستقیم جلو می رفت و تا جایی می رسید که صدمتری بیشتر با عراقی ها فاصله نداشت و در نقطه ای مجددا جاده از عراقی ها فاصله می گرفت ؛ در این نقطه عزیزانی از جوانان بسیجی که تردد می کردند ؛ خمپاره و یا گلوله ای می آمد سر از بدن این جوانان جدا می کرد ؛ برخی هم که پیاده بودند همین طور که گام بر می داشت سر از بدنش جدا می شد و بدون سر چند متری را پیاده قدم می زدند .بسیجیان عزیزی داشتیم که در دوران جنگ وقتی تانک جلو می آمد و از روی این جوانان عبور می کرد بدن ها چنان تکه تکه می شود که نمی شد اجساد آنها را جمع آوری کرد و یا برادر سپاهی داشتیم درون تانک بود و وقتی که دشمن تانک را زد به طور کلی جزغاله شد طوری که وقتی می خواستند پیکرش را از تانک بیرون آورند معلوم نبود که جسد است و یا یک کنده ی درخت سوخته .

وی در ادامه به جدا کردن سر یکی از سبزپوشان سپاه در سردشت استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد : حزب کوموله که قبل از جنگ بر علیه نظام و انقلاب جبهه گرفتند و قصد داشتند که کردستان ایران را تحویل عراق بدهند وقتی یکی از پاسداران را می بینند او را دستگیر کردند هر بلایی که خواستند سر آن آوردند ، ابتدا پوست صورتش را به طور کامل کندند و به پاهایش هم نعل زدند و آنقدر او را زدند تا به شهادت رسید ؛ این بخشی از خاطرات تلخی بود که در جبهه اتفاق افتاده بود در پشت جبهه خانه هایی که خراب شد و 11000 موشکی که صدام در حملات هوایی استفاده کرد و یا با بمباران های هوایی  در حالی که هموطنان ما شب در حال استراحت بودند ؛ تمام اعضای خانواده را به شهادت رساندند ، این هم یک  باب دیگر از این خاطرات تلخ است که ایرانی ها با ایستادگی و استقامت در پشت جبهه ها تجربه کردند ؛ علاوه بر آن عزیزانی هم که در عراق به اسارت درآمده بودند ،بلاهایی به مراتب بدتر از این را تحمل کردند آن هم یک بعد دیگر «صبر ، استقامت و ایستادگی» ایرانیان است و رزمندگان هم در خط مقدم جبهه ها با «ترکش توپ ،تانک ، خمپاره و بمباران های هوایی» به شهادت می رسیدند و یا جانباز می شدند و تنها چیزی که در جبهه و پشت جبهه باعث شد پس از هشت سال به پیروزی برسیم «ایمان ، استقامت و ایستادگی» در مقابل آن همه سختی بود .اینها واقعیت هایی است که می بایست در مدارس برای دانش آموزان و در دانشگاه ها برای دانشجویان گفته شود ؛ معلمین ما این واقعیت ها و استقامت ها را به دانش آموزانی که دوران جنگ را ندیده اند بازگو نمایند .

وی سپس به  تصمیم های شک بر انگیز برخی از شهرداران که نام شهدا را از تابلوهای خیابان ها حذف کرده اند اشاره کرد و تصریح نمود : دیروز شنیدید که رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری فرمود : «شهدا افتخار ما هستند که باید خیابان های ما به نام اینها مزین شود» شما در نظر بگیرید یک فرد پدرش دانشمند است آیا پدر خود را مسخره می کند؟ چون افتخاری کسب نموده اسم پدر را از شناسنامه ی خود برمی دارد؟ ملت  ولایتمدار ایران هم این سئوال را دارند که چرا برخی از شهرداری ها نام شهدا را از تابلوهای خیابان ها و کوچه ها حذف کرده اند ؟علت چیست؟ یعنی ما این افتخارات را نمی خواهیم؟ شهدا برای ما  افتخار ، عزت و سربلندی هستند ؛ من خودم افتخار می کنم در کشوری زندگی می کنم که جوانان آن آنقدر با استقامت هستند که با دست خالی و با یک نارنجک رفته است به زیر تانک رفته است ؛ پیکرش تکه تکه شده که تانک دشمن را منفجر کند تا اجازه ندهد دشمن وارد شهرها شود ؛ آن وقت من بگویم نه شهدا چه کسانی هستند؟ چه لزومی دارد که نام شهدا بر روی تابلوها باشد؟ چیزی که مایه ی افتخار ما است و یقینا افتخار شهادت که ماندار و ابدی است خیلی از افتخار کسب یک لوح و یا مدرک است ؛ «مدرک شهادت ، مدرک بسیجی بودن ،آزاده بودن ، جانباز بودن خیلی ارزشمند است و این مدال افتخار فرد فرد ایرانیان است .» مدارک و درجات ظاهری که چند روزی بیش دوام ندارند را نباید با افتخار شهادت مقایسه نمود .

وی افزود : ما امروز در دنیا سربلند هستیم چون شهید داده ایم امام خمینی(ره) فرمود : « ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد .» اگر امروز ملت و جوانان حاضر نیستند تسلیم دشمن شوند به این جهت است که شهادت برای آنها عزت و کرامت است . چقدر همان زمان برخی از جوانان به مادران می گفتند : «ما میخواهیم به جبهه برویم و ممکن است شهید شویم آن وقت شما چه می کنی؟ » مادر در پاسخ می گفت :« اگر شهید شدی افتخار می کنم چون می دادنم اهل ایمان و جهاد هستی » همین سئوال را مردها از همسران خود می پرسیدند و همین جواب را می شنیدند .

آیت الله سید محمد امام  در پاسخ به شهردارانی که نام  شهدا را از تابلوها حذف کرده اند گفت : آیا شما قرآن را قبول دارید یا نه؟ اگر قبول دارید در آیه ی 95 سوره ی نساء  قرآن کریم آمده است : « لَا يَسْتَوِي الْقَاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَالْمُجَاهِدُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ  فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقَاعِدِينَ دَرَجَةً  وَكُلًّا وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنَى وَفَضَّلَ اللَّهُ الْمُجَاهِدِينَ عَلَى الْقَاعِدِينَ أَجْرًا عَظِيمًا ///هرگز مؤمنانی که بدون عذر از جهاد بازنشستند با آنان که به مال و جان در راه خدا جهاد کنند یکسان نخواهند بود، خدا مجاهدان (فداکار) به مال و جان را بر بازنشستگان (از جهاد) بلندی و برتری بخشیده و همه (اهل ایمان) را وعده پاداش نیکو فرموده، و خداوند مجاهدان را بر بازنشستگان به اجر و ثوابی بزرگ برتری داده است.» این افتخار است یا آنهایی که روی مبل های خود لم داده اند و اصلا جبهه را به چشم ندیده اند؟هیچگونه فداکاری حتی در پشت جبهه هم نداشته و یا مایحتاج مورد نیاز رزمندگان را به جبهه ارسال نکرده است ؛ شما مردم قضاوت کنید کدام یک بالاتر است که ما به آن افتخار کنیم؟ آیا باید اسم شهید را تابلوهای خیابان ها و کوچه ها پاک کنیم؟ به هیچ عنوان این کار خودی ها نیست افرادی که این کار را انجام داده اند یا واقعا نادان هستند و در نتیجه به خاطر پول و وعده و وعید منحرف می شوند و یا واقعا عمدا این کار را انجام می دهد و خود را به نادانی می زنند و فکرشان کلا خراب است وآنقدر  بی غیرت هستند که خود را اسیر دشمنان کرده و هر چه که آنها می گویند عمل می کنند .

وی سپس به بخشی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری به سخنان اخیر رئیس جمهور امریکا مبنی بر اینکه اگر ایران خواسته‌های امریکا را انجام دهد وضع مردم بهتر خواهد شد، اشاره کردند و فرمود : « مقامات و رسانه‌های آمریکایی و اروپایی به‌صورت مستمر با تکرار چنین مطالبی در تلاش برای القای این موضوع هستند که «شما نمی توانید» اما مردم ایران به این تبلیغات و القائات توجهی نمی کنند.یکی از نکات دیگری که تلاش می شود اذهان و اِدراک مردم و مسئولان را از آن منحرف کنند، موضوع پایبندی به شعارهای انقلاب است و اخیراً نیز برخی مقامات اروپایی گفته بودند که ایران باید دست از شعارهای انقلابی بردارد..... اروپایی‌ها هم به رغم وعده های خود، عملاً به تحریم های آمریکا پایبند ماندند و هیچ اقدامی انجام ندادند و از این پس هم بعید است کاری برای جمهوری اسلامی انجام دهند، بنابراین باید بکلی از اروپایی ها قطع امید کرد.رفت و آمد و بستن قرارداد اشکالی ندارد اما مطلقاً نباید به آنها امید داشت و اعتماد کرد.همان افرادی که مذاکره کردند، اکنون می‌گویند اروپایی ها به هیچیک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند و این موضوع، قوی‌ترین دلیل بر این است که در هیچ مسئله‌ای نباید به آنها اعتماد کرد.»

امام جمعه ی شهرستان شوش حمله به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان را کار انصارالله یمن دانست و در این راستا اظهار داشت : مقاومت از ایران سرچشمه گرفته ولی شبه نظامیان حوثی «انصارالله» یمنی بودند که توسط یک فروند هواپیمای بدون سرنشین «تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان » بمباران نمود  ؛ یمنی هایی که این هم کودک از آنها در بمباران های پی در پی هواپیماهای آل سعود شهید شدند و در حال حاضر 11 میلیون کودک در یمن هستند که هم سؤتغذیه دارند و علاوه بر آن یک سری مشکلات برای آنها به وجود آمده است و هر کودک که به سن 5 سالگی می رسد از این دنیا می رود ؛ چه بمب هایی بر سر مردم یمن  ریختند ؛ پنج سال این حملات وحشینامه ادامه دارد ، در این پنج سال یک کلمه اروپایی ها حرف نزدند و بیانیه ای صادر نکردند و حال که یمنی ها یک فروند پهپاد بدون سرنشین  پالایشگاه نفت عربستان را بمباران می کند چه غوغایی همین اروپایی ها به وجود می آورند که تا الان که چند هفته از آن می گذرد هنوز روزنامه های اروپایی « حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان » تیتر اولشان است و در بیانیه ی خود ایران را مقصر می دانند ؛ آیا این اروپایی ها دوست هستند؟اینها تا کنون همیشه درخواست های آمریکا را اجرا کرده اند و بارها گفته اند که در برجام با ایران همراه نیستند .البته رهبر فرموده است : « به جز آمریکا و رژیم صهیونیست » با هر کشوری می توان رفت و آمد داشت »اما همانطور که در بخش های قبلی اشاره کردم نباید به آنها اعتماد و اطمینان داشت .

وی افزود : همین کشورهای اروپایی در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران شرکت تولید مواد شیمیایی را در اختیار صدام قرار داد  و در همان ابتدا 11000تن مواد شیمایی را که تحویل گرفت بارها  در جبهه ها بر علیه رزمندگان استفاده کرد به طوری که الان هم برخی از رزمندگانی که مورد حمله ی شیمیایی قرار گرفتند از درد و رنج عذاب می کشند و هیچ کدام از کشورهای اروپایی تاکنون حاضر نشده به خاطر این جنایت از این عذرخواهی کند .آیا به چنین کشورهایی می شود اعتماد نمود ؟

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به سفر رئیس جمهور ایران به سازمان ملل  اشاره کرد و گفت :رئیس جمهور ایران مطالبی در مورد «رهنمودهای مقام معظم رهبری ـ محکومیت معامله ی قرن  و...» را مطرح نمود که همه ی گفته های ایشان به نفع « اسلام و ایران بود و ما هر کس در هر پشت و مقامی که به نفع ایران و اسلام صحبت کند از او تقدیر و تشکر می کنیم .

آیت الله سید محمد امام در بخش پایانی خطبه ی دوم به وجود ارزشمند حلقات صالحین اشاره کرد و عنوان نمود : طرح حلقات صالحین طرح بسیار ارزشمند و خوبی است با این طرح جوانان به طرف مساجد هدایت می شوند و از انحرافات اخلاقی دور می شوند  و من ابتدا از والدین این انتظار را دارم که فرزندان خود را به طرف مساجد هدایت کنند و از سپاه ناحیه ی شوش هم انتظار دارم که به حلقات صالحین که مورد تأیید مقام معظم رهبری هستند بیش از پیش توجه نموده و از دست اندرکاران این حلقات حمایت مادی و معنوی به عمل آید .

سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش به مناسبت هفته ی دفاع مقدس به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه سخنان خود را با آیه ی 169 از سوره ی آل عمران که می فرماید « وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّـهِ أَمْوَاتًا  بَلْ أَحْيَاءٌ عِندَ رَ‌بِّهِمْ يُرْ‌زَقُونَ /// هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند، مرده مپندار، بلكه زنده‌اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند.» آغاز نمود و گفت :گرامی می داریم یاد و خاطره ی همه ی شهیدان و هفته ی دفاع مقدس را به سپاهیان ، بسیجیان ، حلقات صالحین و فرد فرد مردم ولایتمدار شهرستان شوش تبریک گفته و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را تسلیت می گویم و تقارن این ایام را با هفته ی دفاع مقدس که بی شک فرهنگ عاشورا در ایجاد و تداوم انقلاب اسلامی تأثیرات فراوانی داشته است به فرمان حضرت امام خمینی(ره) ما هر چه داریم از محرم و صفر است .

وی افزود : تأثیر عمیق فرهنگ عاشورا در دفاع مقدس را می توانیم در «خاطرات ، وصیتنامه ها و دلنوشته های شهدا و در تابلوهای اماکن ، مقَررها ، سنگرها ، خاکریزها ، مناطق عملیاتی و خصوصا رمز عملیات ها» مانند «قرارگاه کربلا ، گردان ابوالفضل(ع) ، مقَررحضرت علی اکبر(ع) و...» جستجو کرد.

دفاع مقدس و جبهه های جنگ همچون چشمه هایی بودندکه از قله های مرتفع کربلا سرچشمه می گرفتند مانند خونی که در روز عاشورا بر خاک کربلا چکید در رگ های نوجوانان و جوانان رزمنده ی ما ساری و جاری شد ، پیشانی بندها و لباس نوشته های رزمندگان در دوران دفاع مقدس ارتباط معنوی و علاقه ی عمیق رزمندگان اسلام را به حضرت اباعبدالله حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش نشان می داد .حضور سنین مختلف رزمندگان ما در صفوف جبهه های نبرد حق علیه باطل ؛ سیمای ایران ، ریش سفیدان وقتی در جبهه حضور می یافته و می جنگیدند ؛ حبیب ابن مظاهررا تداعی می کرد ؛ نوجوانان ما به حضرت قاسم ابن الحسن(ع) تشبیه می شدند ؛ سرداران وفرماندهان ما به حضرت ابوالفضل العباس (ع) و جوانان به حضرت علی اکبر(ع) و مادران شهداء صبوری را از حضرت زینب(س) آموخته بودند و حتی کودکانی که در حملات هوایی دشمن به شهادت می رسیدند به حضرت علی اصغر(ع) تشبیه می شدند .

جنگ زمانی بر ما تحمیل شد که توان بازدارندگی نظامی و ثبات سیاسی لازم را ما نداشتیم و در همان ابتدای انقلاب اسلامی دشمن بعثی یک جنگ تمام عیار را علیه ما تدارک دید اما آن چیزی که تهدید وسیع و عمیق دشمن را به فرصت تبدیل کرد ؛ رهبری پیامبرگونه ی حضرت امام خمینی(ره)بود که توانست تمام ظرفیت های جامعه را به جریان بیاندازد مانند باورهای دینی مردم ، توان بسیج گری رهبری و اعتماد عمیقی که مردم که نسبت به نظام داشتند و مهم تر از همه ی اینها مقاومت و ایستادگی بود . مقاومت به معنای این که فکر کردن برای عبور با روش جهادی و مشکلات را حل کردن ، جلوی دشمن ایستادن ، نترسیدن ، اعتماد و اعتقاد به راه با آگاهی کامل برای مسیر راه انتخاب کردن .

دفاع مقدس که یادآور «حماسه ها ، جانفشانی ها ، از خودگشتگی»رزمندگان ما در مقابل دشمنان  بود و درس ایثارگری را که از مکتب امام حسین(ع) یادگرفته بودند ؛ توانستند با ایستادگی و مقاومت که ریشه در کربلا داشت و بر اساس آیه ۱۱۲ از سوره ی هود که می فرماید : «فَاسْتَقِمْ كَمَا أُمِرْتَ وَمَنْ تَابَ مَعَكَ وَلَا تَطْغَوْا إِنَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ بَصِيرٌ /// پس همان گونه كه دستور يافته‏ اى ايستادگى كن و هر كه با تو توبه كرده نيز چنين كند و طغيان می كنيد كه او به آنچه انجام مى‏ دهيد بيناست » و تنها راه پیشرفت را رزمندگان ما در مقاومت و ایستادگی می دانستند ؛ حال سئوال این است ؛ شرایط مقاومت در برابر دشمنان چیست؟چه باید بکنیم و چه شرایطی را باید رعایت کنیم؟ جواب این سئوال را از قرآن می طلبیم  و به آیه ی 7 از سوره ی محمد(ص) اشاره می کنیم که می فرماید : «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ /// ای اهل ایمان، شما اگر خدا را یاری کنید (یعنی دین و پیغمبر خدا را) خدا هم شما را یاری کند و ثابت قدم گرداند.» جواب این سئوال یاری کردن دین خداست و در آیه ی 40 از سوره ی حج خداوندوند در قرآن کریم می فرماید : « الَّذينَ أُخرِجوا مِن دِيارِهِم بِغَيرِ حَقٍّ إِلّا أَن يَقولوا رَبُّنَا اللَّهُ  وَلَولا دَفعُ اللَّهِ النّاسَ بَعضَهُم بِبَعضٍ لَهُدِّمَت صَوامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَواتٌ وَمَساجِدُ يُذكَرُ فيهَا اسمُ اللَّهِ كَثيرًا  وَلَيَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن يَنصُرُهُ  إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزيزٌ ///همانها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست!» و اگر خداوند بعضی از مردم را به وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیرها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد! و خداوند کسانی را که یاری او کنند (و از آیینش دفاع نمایند) یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست ناپذیر است.»

سئوالی دیگر ؛ تا کی باید در مقابل دشمن مقاومت داشته و بایستیم ؟ تاکی باید  با دشمن مبارزه بکنیم ؟ جواب این سئوال را هم قرآن در آیه ی 5 سوره ی قصص فرموده است :«وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ ///  و ما اراده داشتیم که بر آن طایفه ضعیف و ذلیل کرده شده در آن سرزمین منّت گذارده و آنها را پیشوایان (خلق) قرار دهیم و وارث (ملک و جاه فرعونیان) گردانیم. » این همان وعده ی ظهور حضرت حجت خدا حضرت صاحب الزمان(عج) است و همان آغاز تمدن بزرگ اسلامی در تمام دنیاست یعنی نتیجه ی این موضوع اگر چه جبهه ی حق دارای فراز و نشیب است اما با وعده های الهی و قرآنی رو به پیشرفت و پیروزی هستیم و این وظیفه ی ما را سنگین می کندکه تا پیروزی نهایی و رساندن بیرق به دست صاحب الزمان(عج) در برابر دشمنان مقاومت کنیم .

مقام معظم رهبری در بیانیه ی نورانی گام دوم انقلاب خطاب به جوانان می فرماید : « این گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین و آمادگی برای ظهور خورشید ولایت عظمی ارواحنافداه نزدیک خواهد کرد ؛ رمز ایستادگی و مقاومت یعنی ماندن ، تلاش کردن ، در خط رهبری و ولایت بودن تا رساندن علم انقلاب به دست صاحبش حضرت حجت الله العظم (عج) است .» رمز ایستادگی و مقاومت را برادران مسلمان ما از خط شهدا خوب دریافت کردند ؛ امروز مسلمانان ما و برادران دینی ما در «یمن ، عراق ، سوریه ، لبنان و فلسطین» با بهره گیری از انقلاب اسلامی و مقاومت رزمندگان و شهدای عزیزجلوی «دشمنان ، شیطان بزرگ ، اسرائیل جنایتکار و آل سعود خائن »ایستاده اند و تذس ، رعب و وحشت سراسر وجود شیطان بزرگ و نوکرانش را فرا گرفته است و این یعنی نترسیدن از هیاهو و هیمنه ی پوشالی دشمن و این «افتخارات  ، عزت ، آبرو »و هرچه را که امروز ما داریم و بعد از گذشت 39 سال از آغاز جنگ تحمیلی که می گذرد به هر جایی که رسیده ایم ، مرهون جانفشانی و از خودگذشتگی آلاله های عزیزمان هستیم و همین تربت پاک شهیدان است که تا قیام قیامت مزار «عاشقان ، عارفان ، دلسوختگان و دارالشفای آزادگان» خواهد بود و چه خوب امام خمینی(ره) فرمود: «خوشا به حال آنان که با شهادت رفتند! خوشا به حال آنان که در این قافله ی نور جان و سر باختند! خوشا به حال آنهایی که این گوهرها را در دامن خود پروراندند! خداوندا، این دفتر و کتاب شهادت را همچنان به روی مشتاقان باز، و ما را هم از وصول به آن محروم مکن. خداوندا، کشور ما و ملت ما هنوز در آغاز راه مبارزه‌اند و نیازمند به مشعل شهادت؛ تو خود این چراغ پر فروغ را حافظ و نگهبان باش...»

اما سه  موضوع را در پایان نماز نظیر « پاسخگویی دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش به سئوالان برخی از بانوان حق التدریسی ـ اهدا  سند افتخار به دکتر حمید نخلی و جانباز آزاده مصطفی سکاوند از دست امام جمعه ی شهرستان شوش به خاطر این که بالای 500 هزار تومان  جهت ساخت آستان مقدس حضرت زینب(س) تحویل ستاد عتبات عالیات داده اند و اهدا هدیه به 35 نفر از پاسخ دهندگان به مسابقه ی اینترنتی جبهه ی مردمی انقلاب اسلامی » نمازگزاران مشاهده کردند .

 

اما این هفته به مناسبت هفته ی دفاع مقدس ، سپاه ناحیه ی شوش یک مهمان ویژه به نام سرگردپاسدار اسکندر شکراویی مسئول ایثارگران سپاه حضرت والیعصر(عج) استان خوزستان را داشت که به نمایندگی از طرف سردار سرتیپ حسن شاهوارپور در مصلی نماز جمعه شهرستان شوش حضور داشت .

 



:: برچسب‌ها: "مدرک شهادت" و "مدرک بسیجی"افتخار"تک تک ایرانی ها"است" ,
:: بازدید از این مطلب : 2726
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.