زنگ مهر در دبیرستان دخترانه ی صدیقه ی کبری(س) شوش نواخته شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 15
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 296
:: بازدید ماه : 7985
:: بازدید سال : 20674
:: بازدید کلی : 297812
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 2 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8صبح روز دوشنبه 1 مهرماه1398 همزمان با آغاز سال‌تحصیلی جدید و دومین روز از هفته دفاع مقدس، زنگ مهر و مقاومت در دبیرستان دخترانه ی صدیقه ی کبری(س) شهر شوش نواخته شد.

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر رئیس اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس و خیر مقدم به مسئولین حاضر در آیین نمادین نواختن زنک مهر و مقاومت گفت : آغاز سال تحصیلی و هفته ی دفاع مقدس یک تقارن مبارکی است و در این تقارن بحث هویت ملی و دینی در دفاع مقدس بهتر نمایان می شود و الان که ما در این شهر و در این مکان زندگی می کنیم ؛ مدیون خون شهدایی هستیم که در هشت سال دفاع مقدس و عزیزانی که در حال حاضر در کشورهای سوریه و لبنان  از جمهوری اسلامی ایران دفاع می کنند ، مدافعین حرمی که اگه ما در آسایش و آرامش به سر می بریم مدیون زحمات این عزیزان هستیم .

وی افزود : امام سجاد(ع) در روایتی می فرماید : « ما از یازدهم محرم الحرام سال61 هجری قمری از کربلا به سمت کوفه ؛ جایی که عبیدالله ابن زیاد مقر حکومتی خود را قرار داده بود حرکت کرده و در چهاردهم محرم وارد کوفه شدیم و از آنجا به سمت شام حرکت کردم و سوم ماه صفر وارد شام شدیم» . در این مسیر 720 کیلومتری حدود 22 روز در راه بودند هیچ وقت نماز صبح این کاروان به تأخیر نمی افتاد . و آنچه ما باید از کاروان کربلا نتیجه بگیریم این است که موضوع عاشورا مظلومیت حسین(ع) نیست بلکه موضوع الگوپذیری ما عنوان که مکتب دار تشییع هستیم  ،  می بایست در نماز و رفتارهای دینی از این عزیزان الگوبرداری کنیم .شاید شما موضوع رفت و برگشت این کاروان را از «مدینه ، مکه ، کربلا ، کوفه و شام» که بیش از 1600 کیلومتر که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پیش قراولان این کارون بودند هیچ موقع خم به ابرو نیاوردند و تاریخ ساز دین اسلام و تشییع شدند .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش سخنان خود را با سلام درود به ارواح طیبه ی شهدا از صدر اسلام تاکنون آغاز نمود و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین را به مردم ولایتمدار شهرستان شوش تسلیت عرض نمود و در ادامه به هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و یادآور شد : ما در طول هشت سال دفاع مقدس 32000نفر شهید دانش آموز تقدیم انقلاب و نظام کرده ایم و این آمار بالایی که در راه وطن جان با ارزش خود را نثار کردند می بایست مورد توجه ما مسئولان باشد .

وی افزود : دانش آموزانی که راه شهادت را انتخاب کردند از  اوج دورانی که می توانستند از این دنیا لذت ببرند گذشتند و به جبهه ها رهسپار شدند و جان خود را تقدیم کردند ؛ این روز را به همه ی عزیزان تبریک می گویم و در ادامه می خواهم به حدیث گهرباری از حضرت امام علی(ع) اشاره کنم که می فرماید : « رَحِمَ الله امْرَاً عَرِفَ مِنْ اَيْنَ و في اَيْنَ وَ اِلي اَيْنَ /// خدا رحمت كند آن كسي را كه بداند از كجا آمده، براي چه آمده و به كجا مي‌رود. شايد هم دعا نباشد و معنايش اين باشد كه رحمت خدا شامل حال آن كسي مي‌شود كه اين چنين باشد.» انسان گاهي از قيامت و خدا غافل مي‌شود. قرآن مي‌گويد: اين حالت غفلت است كه انسان را از حيوان پست‌تر مي‌كند و عاقبتش هم جهنم است.

فرماندار شهرستان شوش یادآور شد :اگر ما شیعیان خوب به این حدیث دقت کنیم در تمام مراحل زندگی می توانیم موفق باشیم ، امیدوارم که شما دانش آموزان ازر همین الان هم روی این حدیث تأکید کنید و هم این که برنامه ی آینده ی زندگی خود را آن را به کار گیرید . آيه ی 179 از سوره ی اعراف نیز می فرماید : « وَ لَقَدْ ذَرَأنا لِجَهَنَّمَ كَثيراً مِنَ الجِنِّ وَ الاِنْسِ لَهُمْ قُلُوبٌ لا يَفْقَهُونَ بِها وَ لَهُم اَعْيُنٌ لا يَبْصِرونَ بِها وَ لَهُمْ اذانٌ لا يَسْمَعُونَ بِها اُولئِكَ كَالاَنْعامِ بَلْ هُم اَضَلُّ اُولئكَ هُمُ الغافِلونَ /// و در حقيقت بسيارى از جنيان و آدميان را براى دوزخ آفريده‏ ايم چرا كهدلهايى دارند كه با آن حقايق را دريافت نمى كنند و چشمانى دارند كه با آنها نمى ‏بينند و گوشهايى دارند كه با آنها نمى ‏شنوند آنان همانند چهارپايان بلكه گمراه‏ ترند آرى آنها همان غافل‏ماندگانند .»

دکتر غزی در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : امام باقر(ع) می فرماید : « مَن عرفَ نفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه ///هر کس خود را شناخت خدا را شناخته است .» ما باید بدانیم از کجا آمده ایم و الان در چه وضعیتی هستیم و بعدا می خواهیم به کجا برویم ؛ الان من که به عنوان فرماندار در خدمت شما هستم روزگار من برگردد و به سن شما بازگردم و همین عنوان را از خدا می خواستیم که برای ما انجام دهد قطعا یک سری کارهایی را انجام می دادم که در موفقیت من بهتر شود ولی آن فرصت دیگر در اختیار من نیست ؛ نه تنها این فرصت در اختیار ما نیست ، در اختیار همه ی بزرگانی که الان مسئولیت دارند نیست چرا؟ چون می توانستیم خیلی از کارهایی را انجام بدهیم  که مثلا به جای فرماندار الان یک پزشک بودم و زمان انتخاب رشته بین «اقتصاد ،علوم انسانی ، علوم تجربی و...» اصلا نمی دانستیم طرح چیست؟ این یک واقعیت است ، به هر جهت این زمانه از دست ما رفت و زمانه ی دیگری به دست من آمد که در ایام جوانی خودم بودم و می توانستم خوب بخوانم ؛ مغزم خوب کار می کرد ، مشکلات زندگی و کاری نداشتم الان می گویم ایکاش از آن عمری که من داشتم بهتر استفاده کنم .

وی در پایان عنوان نمود : الان شما از فرصتی که دارید استفاده کنید و برای آن چیزی که در ذهن دارید برنامه ریزی کنید که فرداها قبطه ی چنین روزی را نخورید .

در ادامه دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ؛ آغاز سال تحصیلی را تبریک گفت و در ادامه یاد  و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس خصوصا شهدای دانش آموز در ایام جبهه و جنگ  را گرامی داشت  در ادامه به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اشاره کرد و خاطر نشان نمود : پیامبراکرم(ص) می فرماید: « اطلبوا العلم من المهد إلى اللحد /// ز گهواره تا گور دانش بجوی» این حدیث ما را ملزم می کند برای این که راه های ترقی ، پیشرفت و آبادانی را برای جامعه داشته باشیم راهی جز کسب علم ،  تعلیم و تعلم نداریم . ما برای این که یک سال تحصیلی جدیدی را با موفقیت پشت سر بگذاریم تا بتواند ضامن توسعه و پیشرفت شهرستان باشد مستلزم برنامه ریزی هایی است که اداره ی آموزش و پرورش  با استفاده از معلمینی که به موقع سر کلاس حاضر شوند و در اول مهر هیچ کلاسی بدون معلم نباشد ، معلمینی که همراه با ایده ای به روز و با انرژی مضاعف بتوانند تعلیم و تعلم را انجام دهند  باید داشته باشد ؛ پس اگر در یک جایی کلاسی معلم نداشته باشد این ضعف مدیریت آن اداره را می رساند .

وی افزود : سال گذشته متأسفانه بیشتر کلاس های مناطق محروم خصوصا در بخش شاوور و همچنین در بخش فتح المبین تا یک ماه معلم نداشتند و ما انتظار داریم نماینده ی مهدی رفیعی دهکردی سرپرست اداره ی کل آموزش و پرورش که در جمع ما حضوردارد به این قضیه نگاه کند ؛ صرف اینکه بگوییم کمبود معلم داریم این دلیل قانع کننده ای نیست برای والدین و دانش آموزانی که می خواهند با کسب علم و دانش پیشرفت کنند .«معلمی سر کلاس باید حاضر باشد که خود را برای تعلیم و تعلم آز قبل آماده کرده باشد و آن ایجاد یک ارتباط صمیمی بین معلم و دانش آموزان برقرار شود ؛  همانند مهر مادر نسبت به فرزند و این دانش آموزان فرزندان این مملکت هستند ، معلم می بایست خود را از نظر علم ، تکنولوژی و فناوری به روز کند و این مطلبد که معلم ما مرتب برنامه ی روزانه ی خود را مرور کند و اگر قرار باشد به فکر کار دوم باشد و شغل دوم را در اولویت قرار دهد در واقع ظلمی به دانش آموزان و تعلیم و تعلم کرده است .» و در مرحله ی بعد از دانش آموزان انتظار دارم برای این که در آینده به مملکت خدماتی را در پست های مختلف ارائه دهند همت و تلاش خود را از هم اکنون به کار گیرند و با برنامه ریزی هایی که والدین  و انجمن اولیا و مربیان برای دانش آموزان دارند  هماهنگ باشند و به خوبی از این برنامه ها استفاده کنند .

در ادامه رستمی نماینده ی اداره ی کل آموزش و پرورش خوزستان پیام مهدی رفیعی دهکردی به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید را به به شرح زیر قرائت نمود :

بسم الله الرحمن الرحیم

در آستانه فصل پاییز، بار دیگر خورشیـد مهر و دانایی طلوع می کند تا فرزندان این سرزمین استوارتر از همیشه قلم به دست گیرند و با تکیه بر الطاف پروردگار و هدایت سرداران دانش و آگاهی در راه بالندگی و پیشرفت گام بردارند.

سال تحصیلی جدید در حالی آغاز می گردد که نوای یاحسین و یاد رشادت های دلاور مردان و شیرزنان دوران دفاع مقدس با هم عجین شده است و این خود پیام آور التزام به ارزش های الهی و انسانی در مسیر تربیت نسل آینده ایران اسلامی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی آینده کشور را مرهون تلاش امروز آموزش و پروش دانسته و رئیس جمهور محترم مدرسه را خانه امید دولت و مردم نامیده اند. امید است تا همگان در راستای عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب و همچنین سیاست های دولت محترم، با محور قرار دادن سند تحول بنیادین به عنوان قانون اساسی آموزش و پرورش کوشا بوده و باور کنیم که نظام تعلیم و تربیت رسمی، گلوگاه دانایی ملی و توسعه کشور است.

آموزش و پرورش خوزستان نیز در اجرای رسالت ارزشمند خطیر خود، سال تحصیلی جدید را با شعار تعلیم و تربیت تمام ساحتی، تلاش هوشمندانه، مشارکت همگانی و کسب موفقیت مستمر آغاز نموده، از محضر همکاران ارزشمندم در سراسر استان استدعا دارم تا در راستای تحقق این شعار که برخاسته از سند تحول بنیادین و نیاز نظام تعلیم و تربیت استان است، برنامه ریزی، تلاش و همراهی لازم را به عمل آورند.

اینجانب آغاز سال تحصیلی ۹۹-۹۸ را به همه پویندگان علم و معرفت، همکاران فرهیخته و دانش آموزان عزیز و خانواده های گرامی تبریک عرض می نمایم. امید آنکه در پرتو عنایات الهی و توجهات حضرت ولی عصر (عج) شاهد پیشرفت همه جانبه و توسعه امید و آگاهی در میهن عزیز اسلامی باشیم.

مهدی رفیعی دهکردی

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان

از دیگر برنامه های این آیین می توان به « نوحه سرایی حاج ناصر پیوست و نواختن زنگ مهر و مقاومت توسط  فرماندار ، فرمانده ی نیروی انتظامی ، رئیس ادئاره ی تبلیغات اسلامی و یکی از فرزندان شهدا» اشاره کرد .

 

اما نکته ای هم که قابل توجه بود دیدار دانش آموزان بودکه بعد از سه ماه دوری دوباره تازه شد ـ در عکس به آغوش کشیدن دو دانش آموز را می بینید که برای 9 ماه در کنار هم بودن از هم اکنون با آغاز ماه مهر ،مهرورزی به هم را نشان می دهد .



:: برچسب‌ها: "زنگ مهر و مقاومت"در دبیرستان"دخترانه ی "صدیقه ی کبری(س)"شوش "نواخته شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 2350
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.