مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 42
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3385
:: بازدید ماه : 6344
:: بازدید سال : 19033
:: بازدید کلی : 296171
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 1 مهر 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8:45 صبح روز یکشنبه 31شهریور ماه1398 همزمان با اولین روز از هفته ی دفاع مقدس که تحت عنوان « قدرت ، توانمندی و اقتدار نیروهای مسلح» نام گذاری شده است ، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در ستاد فرماندهی سپاه ناحیه ی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ، سرگرد پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده ی سپاه ناحیه ی شوش ضمن عرض خیر مقدم با مسئولین شهرستان شوش با اشاره به آغاز هفته ی دفاع مقدس گفت : دفاع مقدس یادآور «حماسه ها ،دلاوری ها و رشادت های روزهای سخت » که جوانان ما از اقصی نقاط کشور برای دفاع از مرزهای اسلامی به میدان های نبرد شتافتند و با تقدیم جانشان ، نهال انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و دشمن متجاوز را تنبیه نمودند .

وی افزود :امروز از دو جهت دفاع مقدس برای ما مهم است و جوانان ماهمواره ما باید این موضوع را بررسی نمایند ؛ اول ؛ مقایسه ی توان نظامی امروز ما با 39 سال پیش که آغاز آن از 31 شهریورماه 1359 شروع شد و این جنگ هشت سال طول کشید و بعضا ما حتی گلوله توپ هم نداشتیم ؛ عادی ترین ابزار نظامی در اختیار ما نبود اما ما با صلاح ایمان و پیروی از ولایت توانستیم جلوی دشمن متخاصم بایستیم ؛ دوم ؛ عاملی که در این 39 سال ما را به اینجا رسانده است ؛ « مقاومت و ایستادگی» رمز موفقیتی است که فرمانده هان نظامی ما ، رزمندگان عزیز ، خانواده و مردم ما در برابر دشمن متخاصم از خود نشان دادند و بنا به بیان شریف قرآن کریم در آیه ۱۱۲ از سوره ی هود که می فرماید : « فَاستَقِم كَما أُمِرتَ وَمَن تابَ مَعَكَ وَلا تَطغَوا  إِنَّهُ بِما تَعمَلونَ بَصيرٌ /// پس همان‌گونه که فرمان یافته‌ای، استقامت کن؛ و همچنین کسانی که با تو بسوی خدا آمده‌اند (باید استقامت کنند)! و طغیان نکنید، که خداوند آنچه را انجام می‌دهید می‌بیند!» آنجایی که مقاومت و ایستادگی است جلوی دشمن را گرفتیم ؛ اگر دوران دفاع مقدس مرزهای ما محدود به جغرافیای نظامی خودمان بود ؛ امروز مرز انقلاب اسلامی مرزهای «یمن ، سوریه ، عراق ، لبنان و فلسطین» است ، منشأ و سرچشمه ی این مقاومت و ایستادگی «نهضت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش» است که این سیره در رگ های رزمندگان اسلام جاری و ساری است و همواره با بیعتی که با امام حسین(ع) ویارانش وولایت فقیه دارند در برابر دشمن ایستادگی و مقاومت می کند .

فرمانده ی سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در ادامه خطاب به جوانان یادآور شد : وظیفه ی ما جوانان «انقلابی ، پای کار و مؤمن»چیست؟ بهترین نسخه ای که برای ادامه ی مسیر در گام دوم انقلاب است بیانیه ی نورانی مقام معظم رهبری است که خطاب به جوانان می باشد که در 40 سال دوم و در گام دوم انقلاب ما باید به آن مقام برسیم و رهبر عزیزمان در این بیانیه ؛ مسیر را ترسیم کرده است و این سندی نورانی برای هدایت صحیح انقلاب اسلامی است ، دشمنان کوردل و شیطان صفت گفته بودند که انقلاب 40سالگی خود را نخواهد دید اما کور خواندند ؛ انقلاب چلچراغ شده و صادر شده است و مرزهای ما منطقه ای و فرا منطقه ای شده اند .

وی در پایان به فرازی از بیانات فرماندهی کل سپاه در رابطه ی با هرگونه تجاوز به مرزهای جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و  اظهار نمود : « ما جنگ طلب نیستیم ولی هرگز اجازه نمی دهیم جنگی به سرزمین ما وارد شود ... آمادگی ما برای پاسخ به هر تجاوزی قطعی است حال هرکس می‌خواهد سرزمین اش میدان اصلی جنگ شود بسم الله ما تا آخر ادامه می‌دهیم و تجاوز محدود، محدود باقی نمی‌ماند و ما نشان داده ایم که اهل تنبیه و تعقیب هستیم ؛ این را نشان داده ایم و نقطه امنی باقی نمی‌گذاریم پس مراقب باشید و اشتباه نکنید..... ما می‌زنیم، هرکسی که از حریم مرز‌های ما تجاوز کند، می‌خورد. این واضح است و آشکار هم می‌گوییم؛ و بدانید هر کاری کنیم می‌گوییم. ما هم توان عمل داریم و هم زبان گفتن و بر عهده گرفتن مسئولیت کاری که انجام می‌دهیم.»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تبریک هفته ی دفاع مقدس به کلیه ی نیروهای مسلح گفت : امروز سالروز هفته ی دفاع مقدس و اولین حمله ی دشمن غدار به میهن عزیزمان ، ایران اسلامی است و اولین سالروز حادثه ی تروریستی 31 شهریور در شهرستان اهواز مرکز استان خوزستان ؛ یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی می داریم و امروز برای بزرگداشت همین شهدا دور هم جمع شده ایم .

وی افزود : ملت ایران در این هشت سال نشان دادند که چه گوهرهای گران قیمتی در وجود خود نهفته دارند که به وقت ضرورت این گوهرها را به منصه ی ظهور رساندند و نشان دادند که قدرت و توانمندی مادی و معنوی این جوانان رشید خود را برای دفاع از اسلام و میهمن نگه داشته اند . ملت شریف ایران در این هشت سال نشان دادند برای «دین ، ایمان و وطن» خود غیرت دارند و آنقدر به این فاکتورهاپایبند بوده که بهترین فرزندانش را نظیر «سردار رشید سرلشکر پاسدار حسن درویشی»را تربیت کرده و بزرگ می کند و برای حفظ «ناموس ، کشور ، دین و آئین » تقدیم می کند ؛ ملت ایران بزرگوار خود را در این هشت سال  شفاف نشان داد و همین دفاع مقدس باعث شد که ما ازآن هم ضعف و ناتوانی  دوران اولیه ی این جنگ هشت ساله به چه قدرتی برسیم ، زمانی که صدام به ما حمله کرد در قدرت امروز نبودیم ولی همین هشت سال تجربه ای شد برای ما تا پله های ترقی را یکی پس از دیگری طی نموده و در منطقه قدرتمند شده و حرف برای گفتن داشته باشیم تا کشورهای دیگر جرأت نکنند به ما حمله کنند ، اگر صدام به نیابت از آمریکا و مزدورانش به ما حمله کرد اما دیگر کسی حتی جرأت تهدید ما را ندارد چه برسد که بخواهد به ما حمله کند .این حضور پرشور شما در این میدان صبحگاه مشترک نشان دهنده ی «غیرت ، قدرت و اعلام پیام اقتدار ، عزت و مقاومت» شما به دشمن است .

امام جمعه ی شهرستان شوش به نزدیک شدن ظهور امام زمان(عج) اشاره کرد و خاطر نشان نمود :در این ایام شهادت سالار شهیدان آقا اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش و همچنین ایام شهادت فرزندش سید ساجدین ، ما زیر پرچم  آقا اباعبدالله الحسین(ع) دور هم جمع شده ایم برای تثبیت پیامی که شهدا به ما دادند ، امام سجاد(ع) به ما یک نویدی داده و فرموده است :«هر گاه دیدید که در یمن قیام شد و در حجاز آتش روی زمین جاری شد بدانید که آن روز ظهور بسیار نزدیک است .» و این گفته ی نوید بخش را امروز دشمنان ما یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی از آنچه که شنیده اند در مورد ظهور دچار رعب و وحشت شده اند و می گویند  آثار و علائم نشان می دهند که ظهور امام زمان(عج) شیعیان بسیار نزدیک است .

وی افزود : همان راهی را که جوانان ما  در جبهه ها ، «شهدا ، ایثارگران ، آزادگان ، جانبازان و خانواده های معظم و معزز آنها»  در این هشت سال دفاع مقدس نشان دادند » ما هم امروز آمدیم تا به شهداء بگوئیم ای شهدای عزیز ما یک قدم عقب نشینی نخواهیم کرد و همانطوری که در این چهل سال انقلاب ثابت کردیم و روز به روز جلوتر آمدیم ، اکنون هم قله های ترقی را یکی پس از دیگری پشت سر خواهیم گذاشت و این روند رو به رشد هم اینک به جایی رسیده است که آمریکای غدار به خودش جرأت جسارت هیچ غلطی را نمی دهد و اگر برخی از این افراد بی خرد صحبت جنگ با ایران را به زبان می آورند اما خودشان به این نتیجه می رسند جنگ به صلاح ما نیست چون توان مقابله با جمهوری اسلامی ایران را نداریم و به قطع و یقین هم این جرأت ، توان و اقتدار را در خود نمی بینند و به لطف خدا با این نیروهای مسلحی که ما داریم و این جوانان عزیز و این صلابت و استقامت شما قطعا دشمن همیشه از تهدید و حمله به جمهوری اسلامی  «خائب ، خاصر و نا امید»خواهند ماند .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش با نثار دورود و سلام به روح شهداء و امام شهداء که از همه چیز خود گذشتند و یا عضوی از بدن خود را تقدیم کردند تا «اسلام ، نظام و انقلاب» تثبیت شود سخنان خود را آغاز نمود و گفت : امروز بعد از گذشت 39 سال آنهایی که از ابتدای پیروزی انقلاب  اسلامی  تا به امروز توطئه های زیادی را چیدند  امروزه در جایگاه ذلت قرار گرفته اند .

وی در ادامه به خاطره ای از جنگ اشاره کرد و خاطر نشان نمود: وقتی که در پنجم مهر 1359  همه ی دانش آموزان به خصوص  شهرهای جنوبی استان خوزستان  نظیر خرمشهر دغدغه داشتند که در چه مکانی کلاس های درس را برپا کنند ، پیرزنی پرسید  : «این عراق چه از ما می خواهد ؟ » این واژه و این جمله  تا به امروز  در گوش من زمزمه می شود که این استکبار و استعمار  چه از ما می خواهند که به دنبال سرنگونی  انقلاب و نظام هستند؟به جز این که ما به دنبال استقلال  و خودکفایی هستیم؟ «ما نمی خواستیم در کشور شاهد ظلم و ستم باشیم» ؛ ملت وقتی در ابتدای انقلاب اسلامی پای صندوق های اخذ رأی رفتند و 98 درصد به جمهوری اسلامی آری گفتند  دلیل بر این ادعاست که ملت خودشان انقلاب را به پیروزی رساندند تا ظلم و ستم را ریشه کن نمایند .

فرماندار شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : شما در طول هشت سال دفاع مقدس دیدید که برای دفاع از «اسلام ، وطن ، ناموس و انقلاب» از تمام ادیان و اقلیت ها نظیر « کلیمی ها ، ارمنی ها ، زرتشتی ها و...»  شهدایی تقئیم شده است ، این نشانگر چیست؟  جز این که اتحاد و همدلی بین ملت ایران  وجود داشته است؟ شما به این موضوع توجه کرده اید آمریکایی که زمانی ما تقاضای مذاکره و گفتمان می کردیم آنها 20 شرط اعلام می کردند تا من به تک تک آنها عمل کنیم تا بعد در مورد مذاکره بیاندیشد ؛ اما حالا کجا هستیم؟ همان آمریکا می گوید بدون پیش شرط و شرط حاضریم با ایران وارد مذاکره شویم ولی این بار ما قبول نمی کنیم و این از موضع قدرت  و برقراری همدلی  بین مردم ومسئولین است .

دکتر عدنان غزی درپایان به خودکفایی رو روی پای خود ایستادن اشاره کرد و گفت :تنها چیزی که ما از همان ابتدای پیروزی انقلاب خواسته ایم این بوده است که کشور ما روی پای خودش بایستد و توسط نیروهای داخلی مدیریت شود تا به مرز خودکفایی برسد چیزی که یکی از رکن های اصلی جمهوری اسلامی است «استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی » و تمام پیشرفت هایی که لازم است در هرکشور اتفاق بیافتد در  کشور ما هم اتفاق بیافتد .

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامیبه عنوان آخرین سخنرانضمن گرامی داشت یاد و خاطره ی شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت : اگر ما تاریخ دفاع مقدس را ورق بزنیم  و به سال 1359 برگردیم  ؛ تمام نقشه ی دشمن این بود که نظام و انقلاب اسلامی را از صحنه ی گیتی  بردارد  در صورتی که با این همه شیطنت در طول 40 سال  که از پیروزی انقلاب سپری می شود ؛ نهضت حسینی انقلاب اسلامی  با نیروی ایمان و اعتقاد به خداوند و ایثارگری و شهادت طلبی از مکتب امام حسین(ع) ؛ این انقلاب نه این که ماندگار ماند و خدشه ای به آن وارد نشد بلکه  در سطح جهان سرآمد است .

وی افزود : اگر ما امروز کشتی های انگلیسی را متوقف می کنیم ؛ اگر پهبادهای گران قیمت آمریکا را سرنگون می کنیم از قدرت و اقتدار جهوری اسلامی با وجود نیروهای مسلحی است که از فرمانده ی کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» تبعیت می کنند و همین قدرت و اقتدار  باعث شده کهما سردار سلیمانی ها را داشته باشیم و به جرأت باید گفت که  مستحکم شدن جمهوری اسلامی حاصل و برکت این هشت سال دفاع مقدس است .

دکتر نوری در پایان  اظهار داشت : امروزه در جنگ نرم و جنگ اقتصادی باید مواظب باشیم ؛ باید فتنه های دشمن را مطالعه و مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم تمام شیطنت هایی که دارند  می خواهند اسلام و انقلاب را از بین ببرند لذا به جز ایجاد وحدت و دوری از هرگونه تبعیض  و اطاعت از مقام معظم رهبری نمی توان دشمن را مغلوب نمود ، از سویی دیگر می بایست  رهرو راه شهیدان باشیم و اگر مقام معظم رهبری سال هاست که  شعار سال را با محوریت «اقتصادمقاومتی» انتخاب می کند به خاطر آن است که از تولید داخلی حمایت کنیم که اشتغال زایی برای جوانان بیکار مهیا گردد .

شایان ذکر است در این صبگاه مشترک علاوه بر مسئولین دستگاه های دولتی و نهادها و ارگان هاای انقلابی ، نیروهای مسلح شامل ، «سبزپوشان سپاه ناحیه ی شوش ، فرماندهان و درجه داران نیروی انتظامی و پلس راهور ، بسیجیان گردان های الی بیت المقدس حوزه های شهید دانش ، شهید دکتر مجید بقایی و شهید حسن درویشی ، کانون مقاومت بسیج فرهنگیان ، خواهران بسیجی پایگاه مقاومت شهیده فرحه ی سرخه شهر حر و پایگاه مقاومت شهیده زهرا فاضلی حوزه کوثر» حضور داشتند .

 



:: برچسب‌ها: "صبحگاه"مشترک"نیروهای مسلح"شهرستان شوش"در اولین روز"از هفته ی دفاع مقدس"برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 899
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.