امام جمعه ی شوش گفت : شما نمی توانید مردم را نسبت به شهدا بدبین کنید .
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 112
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 388
:: بازدید ماه : 8077
:: بازدید سال : 20766
:: بازدید کلی : 297904
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 29 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13 روز جمعه 29 شهریورماه1398 مصادف با سالروز دفن بدن «جون غلام امام حسین(ع)» در کربلا نماز سیاسی عبادی جمعه توسط آیت الله سید محمد امام در مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش همچون هفته های گذشته ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ، خطبه ی اول را به حضرت سید الساجدین ، زین العابدین حضرت امام سجاد(ع) اختصاص داد و گفت : هر چند که در تقویم های به 12 محرم الحرام به عنوان سالروز شهادت امام سجاد(ع) اشاره شده است اما در واقع آن حضرت در 25 محرم الحرام  به شهادت رسیده و جهان اسلام  این روز را به عنوان شهادت  چهارمین امام شیعیان می دانند .

وی افزود : حيات «اجتماعي، فرهنگي، سياسي و علمي» امام سجاد(ع) از زواياي گوناگون قابل بررسي است. يکي از ابعاد زندگي امام سجاد(ع) همراهي او در قيام کربلا و پيام رساني آن نهضت بزرگ است. قيام بزرگ عاشورا ماندگارترين نهضت اسلامي است که در محرم سال 61 قمري روي داده است. اين نهضت داراي دو مرحله بود. برهه ی نخست، آفرينش و شکل‌ گيري و جهاد و جانبازي و دفاع از کرامت اسلامي و دعوت به اقامه عدل و احياي دين محمدي و سنت و سيره نبوي و علوي بوده که به رهبري امام حسين(ع) از نيمه ماه رجب سال 60 هجري آغاز و در دهم محرم سال 61 هجري به فرجام رسيد. مرحله دوم، دوره ی پيام رساني و تثبيت ارزش هاي نهضت و عرصه جهاد فرهنگي و تبيين آرمان‌هاي آن قيام مقدس بود که به رهبري امام علي ‌بن‌ الحسين(ع) تداوم يافت. امامت شيعه و رهبري نهضت کربلا در عصري به امام سجاد(ع) منتهي گشت که او به همراه نزديک‌ترين افراد خاندان آل علي(ع) به اسارت مي ‌رفتند. آل علي(ع) آماج تيرهاي ستم و تهمت و افترائات سياستمداران بني ‌اميه قرار داشتند، ارزشهاي ديني دستخوش تحريف و تغيير امويان قرار گرفته، روحيه شجاعت و حميت اسلامي و باورهاي ديني مردم سست، احکام ديني بازيچه نالايقان اموي شده، خرافه گري رواج يافته، روحيه شهامت و شهادت طلبي در زير شلاق و شکنجه و ارعاب امويان محو گشته بود.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش امام سجاد(ع) را یکی از شاهدین حادثه ی کربلا دانست و در این خصوص خاطر نشان نمود : امام سجاد با توجه به این که در روز عاشورا در حادثه ی کربلا حضور داشت اما به خاطر بیماری قادر به همکاری پدر خویش نبود ولی در روشنگری و هدایت  مردم  نقش بسزایی داشت ، همین روشنگری و بصیرت افزایی که ما امروز شدیدا به آن نیاز داریم .سید ساجدین از وقتی که  در مدینه ، شام و بین راه بود  مرتب به روشنگری  و بصیرت افزایی مشغول بود تا جایی که یکی از آن حضرت پرسید « تو هستی که پدرت مأمنین را کشته است ؟ » امام سجاد(ع) در پاسخ فرمود : «امام حسین(ع)  همیشه بر علیه ظلم و ستم و زورگویی مقابله و در نهایت قیام نمود ؛ حرف هایی که بر سر زبان هاست که گفته می شود امام حسین(ع) قاتل مؤمنین است کذب محض است ، شما چطور قاطعانه می گویید  پدر من قاتل مؤمنین است؟» اگر ما یک لحظه غافل باشیم دشمن در یک لحظه حق را به باطل و باطب را به حق تغییر می دهد ؛ اگر پدر من امام حسین(ع) یا جدم امیرالمؤمنین جنگ هایی داشته اند و یا اگر پیامبرانی همانند حضرت صالح(ع)  و حضرت هود(ع) به پیامبری منصوب شده و نامشان در قرآن کریم آمده است اگر جنگی داشته اند نه با برادران دینی بلکه با طایفه ی خود بود تا آنها را به راه رستگاری هدایت نمایند ؛ در زمان صالح پیامبر «قوم ثمود» از او معجزه خواستند و خداوند ماده شتر و بچه‌ای را با علائم خاص از دل کوه برایشان بیرون آورد و فرمود: «بگذارید که در روی زمین بخورند و بیاشامند و به آن دو بدی نکنید که شما را عذابی دردناک می‌رسد که شما را بعد از قوم عاد، جانشین آنان قرار داد و شما را در زمین جا داد، پس قصرها بسازید و نعمت‌های خدا را یادآوری کنید و در زمین فساد نکنید.» عده‌ای به او گرویدند و گروهی تکبر کردند و سپس شتر ناقه را کشتند و از امر پروردگار طغیان کردند بعد گفتند: «اگر راست می‌گویی آن عذاب را به‌سوی ما بیاور، اگر از پیامبران هستی»، پس خداوند زلزله‌ای با صدای مهیب با صاعقه فرو فرستاد، آنان در خانه‌ها ، مانند خاکستر سرد شده ،مُردند.با تشریح بیانات حضرت امام سجاد(ع) آن شخص به واقعیت پی برد ، الان هم اگذر شایعه ای در جامعه وجود دارد به خاطر آن است که  نیاز به معارف اهل بیت(ع) داریم .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه صحیفه ی سجادیه را یکی دیگر از فضائل امام سجاد(ع) دانست  و در این راستا تصریح نمود : مرحوم  آیت الله مرعشی نجفی نسخه ای از صحیفه  را برای مرجع تقلید  اهل سنت اسکندریه فرستاد که ایشان  در جواب نامه ای با این عنوان که « صحیفه ی سجادیه ، به من رسید  ، کتابی بی نظیر است و از نظر معارف بعد از قرآن کریم  و نهج البلاغه ارزشمند و جاودان است » اما ما شیعیان  فط به عنوان یک کتاب که حاوی ادعیه است از آن بهره می بریم در صورتی که راه سعادت  را به ما نشان می دهد .

آیت الله سید محمد امام در بچه پایانی خطبه ی اول به نقش سياسي امام سجاد(ع) در عصر اسارت پرداخت و یادآور شد : از جمله راهبردهاي سياسي امام زين ‌العابدين(ع) در عصر خفقان امويان، زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهيدان کربلا که در واقع زنده نگهداشتن فرهنگ شهادت و ايثار بوده، مي‌ باشد. در مناقب ابن‌ شهر آشوب از امام صادق(ع) آمده است که علي ‌بن‌ الحسين(ع) مدَّت بيست سال براي پدرش مي ‌گريست و همين که براي او سفره غذا مي آوردند و آب و نان را مي ‌ديد، بي ‌اختيار اشک از چشمانش سرازير مي ‌گشت، تا آنجا که روزي يکي از غلامان امام، آن حضرت را از اين عمل، باز داشت و عرض کرد: مي‌ ترسم از شدت اندوه جان سپاري!. امام زين ‌العابدين(ع) در پاسخ او فرمود: من اندوه خود را به درگاه خداوند مي‌ برم. غم مرا جز او نمي ‌داند و من به او پناه مي ‌برم و آنچه من مي ‌دانم شما نمي ‌دانيد. سپس فرمود: من هر وقت قتلگاه فرزندان فاطمه را به ياد مي ‌آورم، بغض گلويم را مي ‌گيرد و نمي ‌توانم خودداري کنم.

وی افزود : در حادثه ی کربلا ، کوفه ، شام و بین راه ، افرادی شبهاتی را ترویج می دادند  و در مقابل امام سجاد(ع) جواب همه ی شبهات را به درستی می داد  و در مجلس ابن زیاد ، زمانی می خواست حضرت زینب(س) به شهادت برساند ، دقیقا زمانی که  در مقابل خطبه ی زینب(س) حرفی برای گفتن نداشت و بعد از این که با آوردن سر بریده ی امام حسین(ع)  نتوانست  حضرت زینب (س)  دچار ضهف نماید و خود مغلوب شد ، امام سجاد (ع) مانع به شهادت رساندن حضرت زینب(س) شد .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم  به هفته ی دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : 31 شهریورماه 1359را هیچ وقت فراموش نمی کنیم ، گویا همین دیروز بود که هواپیماهای صدام مزدور فرودگاه های ایران را بمباران کردند و به هدف نابودن کردن نظام جهوری اسلامی  به دستور آمریکا  ، صدا جنگ هشت ساله را بر ما تحمیل نمود ، علاوه بر این که دشمن به قصد نابودی نظام و انقلاب این جنگ را آغاز نمود  ، در داخل کشورهم منافقین  با ترور شخصیت ها با آنها همکاری کرده و با شرایطی که وجود داشت  می توانستند نظام را سرنگون نمایند اما  از یک چیز  به نام «ایمان» غافل بودند و نمی دانستند این انقلاب به دست مردم  و با رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسیده است ، انقلابی که از سال 1342 جرقه خورد و پس از15 سالدر سال 1357 به پیروزی رسید .

وی افزود : مردمی که انقلاب را با آن همه سختی پس از 15 سال به پیروزی رساندند  در مقابل دشمن تا دندان مسلح آن هم با سلاح ایمان سرانجام به پیروزی رسید و مردم  در صف مقدم نظام و انقلاب ایستاده اند  و ترامپ وقتی که این مقاومت مردم ایران اسلامی را دید  به آنهایی که حمله به ایران را در سر می پروراندند گفت : «با این مردم منسجم  نمی توان وارد جنگ نظامی شد»  و بی شک با این نیروی ایمان  و اقتدار  که داریم و تدابیر مقام معظم رهبری  دشمن را ناتوان کرده و دیگر توان مقابله با نظام جمهوری اسلامی را ندارد ؛ از طرفی وقتی یمنی ها بزرگ ترین و مهمترین پالایشگاه نفت دنیا که در عربستان وجود دارد را با 50درصد تخریب مواجه نمود در واقع این کشور را فلج کرد و ترامپ در این راستا اظهار نمود « این کار عراق یا ایران بوده است»چون  نمی خواست  این را باور کند که کار برخی از جوانان انقلابی یمن است که با ده فروند هواپیمایی بدون سرنشین این پالایشگاه را  به این وضعیت امروزی درآورده است .، از طرفی دیگر وقتی که سید حسن نصرالله اسرائیل غاصب را با تهدید مواجه نمود و  گفت « ما قادریم  صهیونیست را ریشه کن کنیم .» آنها می دانند که  سید حسن نصرالله عین واقعیت را می گوید ،  همه می دانند که جبهه ی آمریکایی به ذلت رسیده  و رو به نابودی است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به آغاز سال تحصیلی پرداخت و گفت : فرهنگیان در تعلیم و تربیت دانش آموزان به مسائل دینی آنها نیز توجه دانشه باشند چون این دانش آموزان به عنوان امانت در اختیار شما هستند تا هر کدام در آینده مسئولیتی از این جامعه را بر عهده داشته و مایه ی افتخار باشند ؛ هر چند که ما می بینیم در سطح وزارت برخی از دروس از جمله درس شهید حسین فهمیده در پایه ی ششم ابتدایی حذف می شوند در حالی که سالیان سال رویکرد ما این بود که بحث «جهاد، شهادت و ادبیات مقاومت »در کتب درسی بیان شود .این دانش آموزان اگر خوب  پرورش یابند در آینده ای جامعه ای انقلابی و اسلامی خواهیم داشت .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مذاکره ی مجدد اشاره کرد و گفت  : مقام معظم رهبری طرح مجدد موضوع مذاکره از جانب آمریکایی‌ها را یک ترفند با هدف تحمیل خواسته‌های خود و اثبات تأثیرگذاری فشار حداکثری بر ایران توصیف و تاکید کردند: «گاهی می‌گویند مذاکره بدون پیش‌شرط، گاهی نیز می‌گویند مذاکره با ۱۲شرط. این گونه سخنان یا ناشی از سیاست آشفته آنها است و یا ترفندی برای سردرگم کردن طرف مقابل. البته جمهوری اسلامی سردرگم نمی‌شود، چرا که راه ما روشن است و می‌دانیم چه می‌کنیم. سیاست فشار حداکثری در مقابل ملت ایران پشیزی ارزش ندارد.... دولت کنونی آمریکا معتقد است با رودربایستی و تعارف نمی‌توان جمهوری اسلامی را به زانو درآورد و وادار به تواضع و قبول کرد.» جمهوری اسلامی ایران  به هیچ وجه سردرگم نمی شود  و همان راهی را که همیشه  داشته است را ادامه می دهد .

خطیب نماز جمعه یی شهرستان شوش در بخش بعدی خطبه ی دوم به دیدار مقام معظم رهبری با موکب داران کشور عراق اشاره کرد و گفت : حضرت آقا در بخشی از بیانات خود فرمود : « ما امروز احتیاج داریم که حسین‌بن‌علی را به دنیا بشناسانیم؛ دنیای دچار ظلم و فساد و دنائت و لئامت، محتاج معرفت آزادگی حسینی و حرّیت حسینی است. امروز مردم دنیا، جوان های دنیا، ملّت های بی‌غرض، برای یک چنین حقیقتی دله ایشان میتپد؛ اگر امام حسین (ع) به دنیا معرّفی بشود، اسلام معرّفی شده است، قرآن معرّفی شده است. امروز با صدها وسیله علیه اسلام و علیه معارف اسلامی تبلیغ می شود؛ در مقابل این حرکت خصمانه‌ی جبهه‌ی کفر و استکبار، حرکت معرفت حسینی می تواند یک‌تنه سینه سپر کند، بِایستد و حقیقت اسلام را، حقیقت قرآن را به دنیا معرّفی کند. منطق حسین‌بن‌علی‌ (ع)، منطق دفاع از حق است، منطق ایستادگی در مقابل ظلم و طغیان و گمراهی و استکبار است. این منطقِ امام حسین است؛ امروز دنیا به این منطق نیازمند است؛ امروز دنیا شاهد حاکمیّت کفر و استکبار و حاکمیّت فساد است، دنیا شاهد حاکمیّت ظلم است؛ این پیام امام حسین(ع)، پیام نجات دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر می کند و به فضل الهی و به حول و قوّه‌ی الهی و به توفیق الهی، این حرکت بایستی روزبه‌‌روز تقویت بشود.

امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به برداشتن نام شهدا از خیابان ها و کوچه ها پرداخت و در این راستا اظهار نمود : کمتر از یک ماه پیش بود که تصاویری از تابلوهای کوچه و خیابان‌های تهران در فضای مجازی به انتشار رسید که هرکدامشان از حذف واژه ی«شهید» در نام معابرخبر می‌داد. این روزها چیزی که دشمنان را به ذلت کشانده اند  این است که می گوییم ما پشتوانه ای به نام خون شهدا داریم ، وقتی می گویم شهداء منظورمان از «شهدای صدر اسلام ، شهدای انقلاب اسلامی ، شهدای هشت سال دفاع مقدس ، شهدای نظم و امنیت و ترور و شهدای مدافع حرم» است ، بی شک آنهایی که از واژه ی نام شهدا بر روی تابلوها و معابر شهر تهران و دیگر شهرستان ها بیزار هستند اگر در سال 61 هجری قمری حضور داشتند بی شک در لشکر بنی امیه قرار می گرفتند و با سید الشهدا مقابله می نمودند .

آیت الله امام افزود : به لطف خدا عده ای از جوانان بسیجی ، مؤمن و انقلابی آتش به اختیار  همان تلوبوهایی که مزین به واژه ی شهید است را  بر سرکوچه ها و خیابان های تهران نصب کردند ؛ جمهوری اسلامی ، جمهوری عزت و جمهوری مسلمین است و شما هم «هر کجا دیدید که نام شهداء و سیدالشهدا را از روی خیابان ها بر می دارند ، آتش به اختیار با معاندان مقابله کنید و این اجازه را به آنها ندهید .»چهارده قرن است که شیعیان شهید می دهند  و زیر ظلم و ستم نمی روند ، شیعیان پیرو ائمه ی اطهار(ع) و فقهایی که زیر هیچ قراردادنگینی نرفتند و امضاء نکردند هستند  و به دشمنان خارجی و داخلی اعلام می کنم «شما نمی توانید مردم را نسبت به شهدا بدبین کنید .» شما هر روز که یک قدم به ذلت و فنا نزدیک تر شوید مردم ده قدم به شهدا نزدیکتر می شوند و سر شما را به سنگ خواهند کوبید و اگر لازم باشد خون خود را برای حفظ خون شهداء  می دهند و یک قدم هم عقب نشینی نمی کنند و قطعا بدانید که این مردم پیروز هستند .

وی افزود : بنیانگذار جمهوری اسلامی از همان ابتدا، مسیر و خط مشی انقلاب را مشخص کرده و با هیچ کدام از گروه های افراطی کنار نیامدند و به منظور جداسازی گروهک های منحرف، از آنها می خواستند که مسیرشان را روشن و واضح بیان نمایند.که برخی با لباس روحانیت ماهیت خود را نشان دادند  و برای مردم  باطن آنها شناخته شد .

شایان ذکر است در پایان از طرف ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان به شش نفر از جمله « حاج محمد جهانیان ، حاج کاظم دادستان ، سیده بدریه زریاب موسوی ، فریده نورعلیزاده ، ناهید بشکار و فریده چنانی» به خاطر اهدا وجه نقد بالای 500 هزارتومان جهت مشارکت در توسعه ی صحن حضرت زینب (س) مفتخر به دریافت سند افتخاری شدند که این اسناد به دست امام جمعه ی شهرستان شوش به این عزیزان اهدا شد .

 



:: برچسب‌ها: "دشمنان نمی تواننند "مردم را"از شهدا"بدبین"کنند" ,
:: بازدید از این مطلب : 2302
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.