آئین سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در هشتمین شب متوالی در مصلی شوش برگزارشد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 299
:: بازدید ماه : 7988
:: بازدید سال : 20677
:: بازدید کلی : 297815
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 17 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 21:30 شنبه 16شهریورماه 1398 ، به همت هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله و ستاد برگزاری نماز جمعه ، آیین سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برای هشتمین شب متوالی در  شبستان مصلی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام دکتر راجی ، استاد حوزه و دانشگاه ایام سوگواری حضرت امام حسین(ع) و یاران با وفایش محور سخنرانی  خود به

ابوالفضل العباس(ع)  را معمولا  به یک چهره  ی رشید و دلاور می شناسیم  و این بهدور از انتظار نیست ؛ یک نکته ی تاریخی کوتاه از بُعدِ تعبد ، نماز  و وصل  به ابدیت در این چهره ی عزیز  عاشورا مشهود است .

وی افزود : حادثه ی کربلا  تمام شده بود  و کوفیان وقتی به کوفه برگشتند  ، جوان تر ها دور هم جمع می شدند  و خاطرات کربلا را  با هم نقل می کردند .، یکی از همان جوانان  می گوید : « من روز عاشورا  کنار القمه کار خود را انجام می دادم و در روز عاشورا  عمودی آهنین  به دست گرفته گرفته بودم و آن عمود را بر فرق سر جوانی  از بنی هاشمکوبیدم  و قبل از این که عمود را بر فرق این جوان خوش سیما بکوبمنگاهی به پیشانی اش کردم که همچون افراد مسن  پینه بسته بود که متوجه شدم جای مهر زمان است ؛ یکی از این جوان پرسید اسم این مردی که بر فرقش کوبیدی چیست؟آن فرد گفت : به من گفتند که «عباس » نام دارد .

حجت الاسلام راجی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت :  آنچه  را  در رشادت  و شجاعت این عزیز کربلایی می دانید بُعدِ تعبد او « نماز و تواضع از شجاعتش پر رنگ تر است .

وی سپس به حضرت زینب (س) اشاره کرد و گفت : وقتی می گویند حضرت زینب(ره) ؛ یعنی کوهی از «علم ـ صبر و مقاومت  » ، حضرت زینب (س) بزرگ بانوی جهان اسلام، بیدادگر و ادامه دهنده ی حادثه ی عاشورا و دارنده ی دانش های دو جهان و به گفته امام سجاد (ع): « دانای بدون آموزگار و فهمیده بدون فهماننده » بود. الگوی راستین وی، بانوی دو جهان, حضرت فاطمه (س) مادر وی بوده است. زینب (س) در دامان پرمهر و معنویت فاطمه (س) از سرچشمه معارف اسلامی و قرآنی سیراب گشت. رسالت راستین زینب(س) هنگامی آغاز گردید که پس از به شهادت رسیدن امام حسین (ع) و هفتاد و دو تن از یارانش با ایراد سخنان آتشین به بیدارگری مردم کوفه و ستیز با ستمکاران و یزیدیان پرداخت. پس از واقعه ی خونبار کربلا نقش ایشان روند تازه تری یافت. آن حضرت در این دوران ضمن حضور در کاروان اسرای کربلا در برابر حکام جور قرار گرفتند و به افشاگری ظلم و ستم وارد بر آل طه از سوی خاندان امیه پرداختند. آن حضرت در این دوران سخت با حضور در کاخ برخی حکمرانان جور زمان مانند یزید و ابن زیاد، با تاکید برحقانیت طریق آل محمد بر سخنان و تبلیغات مسموم خاندان امیه درباره بنی هاشم خط بطلان کشیدند.

 

وی در ادامه به نقش حضرت زینب(س) در حفظ ولایت اشاره کرد و تصریح نمود : مسئله ی ولایت و نقش زینب کبری (س) در رابطه با آن، از ابعاد مختلف قابل توجه است، گاهی آن را از دریچه شناخت و معرفت او نسبت به مقام امامت و ولایت بررسی می کنیم. گاهی هم، از زاویه تلاش در جهت معرفی و شناساندن ولی خدا به مردم به او می پردازیم. فرزند علی (ع) و دست پرورده زهرا (س)، همچون مادرش که شهید راه ولایت است، در تمامی ابعاد سهم قابل توجهی دارد. او که حضور هفت معصوم را درک کرده است، هرکجا مصلحت اقتضا کرده از بذل جان خود و فرزندانش دریغ نکرده است.

از دیگر برنامه های این سوگواری می توان به « ذکر مصیبت و نوحه سرایی مداح اهل بیت رحیم شمس آبادی » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1624
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.