همایش عاشورائیان شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 5
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 281
:: بازدید ماه : 7970
:: بازدید سال : 20659
:: بازدید کلی : 297797
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 13 شهريور 1398

تهیه و تنطیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 17:15  روز دوشبه 11 شهریور ماه 1398 به همت اداره ی تبلیغات اسلامی  ، همایش عاشورائیان با حضور حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان در سالن اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالرحمن جمال رئیس اداره ی تبلغات اسلامی شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم به «مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان ، روحانیون ، مبلغین و مبلغات ، مدیران هیئات مذهبی ، ماحان و شاعران آئینی و مدیران انجمن های فرهنگی تبلیغی» و عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) ، پیرامون شور حسینی در شهرستان شوش گفت : در شهرستان شوش بر خلاف دیگر شهرستان های استان خوزستان  که از چهارمین شب ماه محرم به سوگواری و عزاداری در «خیابان ها ، حسینه ها ، مساجد و تکایا » می پردازند ، اما در شهر دانیال نبی(ع)  از همان اولین شب محرم شاهد عزاداری و اجرای تعزیه  هستیم  و به همین منظور چون می بایست به هیئات مذهبی سرکشی می کردم و از طرفی چون  کارگاه فرهنگی عملیات محرم و همایش طلایه داران را برگزار نمودیم لذا همایش عاشورائیان با اندکی تأخیر امروز برگزار شده است .

وی در ادامه به معنی و تفسیر حدیث «حسین منی و أنا من حسین» پرداخت و خاطر نشان نمود : این حدیث در منابع روایى شیعه و سنى به تواتر از «یعلى ابن مره» یکى از اصحاب پیامبر(ص)نقل شده است. او مى‏گوید: «روزى با پیامبراکرم(ص) به یک میهمانى دعوت شده بودیم» ؛ در حالى که در کوچه مى‏رفتیم، امام حسین‏(ع) را در حال بازى دیدیم. پیامبر(ص)از همراهانش جلوتر رفت و دستانش را گشود تا او را بگیرد؛ اما امام حسین‏(ع) فرار کرد و این طرف و آن طرف مى‏رفت و پیامبر(ص)به او مى‏خندید، تا این که او را گرفت؛ پس یکى از دستانش را زیر چانه و دیگرى را پشت سرش قرار داد و او را مى‏بوسید و فرمود : «حسین از من است و من از حسینم؛ کسى که حسین را دوست بدارد، خداوند او را دوست دارد...». درباره این حدیث مى‏توان گفت: بى شک حسین‏علیه السلام فرزند پیغمبرصلى الله علیه وآله و از نسل آن حضرت است، و او شاخه‏اى از درخت نبوت به شمار مى‏آید. اما منظور آن حضرت که فرمود: «من از حسینم» چیست؟ برخى مى‏گویند: پیامبر(ص)پس از مبعوث شدن به رسالت، حیات او به رسالت و بقاى آن و حیات رسالت نیز به حیات او وابسته شد و چون امام حسین‏(ع) براى زنده ماندن رسالت محمدى بسیار کوشید حتى عزیزترین کسانش را در این راه قربانى کرد، رسالت از او جانى دوباره گرفت و استمرار یافت ؛ از این رو پس از جریان کربلا ثابت شد؛ «الاسلام محمدیُ الحدوث حسینیُ البقاء»؛ اسلام توسط (ص) به وجود آمد و توسط امام حسین (ع) باقى ماند.

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود افزود : بنابراین (ص) در این حدیث، مسأله دقیق‏ترى، بالاتر از رابطه ی نسبى را بیان کرده است؛ حسین از اوست؛ زیرا روح او را دربر دارد و آنچه امام حسین‏(ع) براى حفظش از تمام هستى خود مایه گذاشت، چیزى جز حیات و حقیقت رسالت یعنى اسلام ناب محمدى‏(ص) نبود.

وی در ادامه بصیرت افزایی را پیام اصلی محرم و عاشورای حسینی دانست و تصریح نمود : درست است که ما با فرا رسیدن ماه محرم « به سینه و سر می زنیم ، زنجیر می زنیم ، تکیه برپا می کنیم ، مساجد و حسینه ها را سپاهپوش می نماییم  ، اشک می ریزیم و گریه می کنیم » اما اینها همه فرع موضوع هستند چون مجلس امام حسین(ع) باید  « بصیرت حسینی ، علوی ، نبوی و مهدوی » را توسط مدیران هیئات مذهبی ترویج یابد .

حجت الاسلام جمال بصیرت افزایی فرهنگ عاشورایی را همیشه زنده و بکر دانست و در این راستا گفت :  هر ساله شما را دور هم جمع می کنیم برای این که بگوییم  تکرار این جلسات برای بصیرت افزایی است و برنامه هایی که برای امسال  در نظر گرفته ایم که به  امید خدا در پنج شهر « شوش ، فتح المبین ، حر ریاحی ، شاوور ، الوان » و در منطقه ی صنعتی هفت تپه ، شهرک بهرام و روستاها « حسینیه به حسینیه ، مسجد به مسج و تکیه به تکیه» برگزار خواهند شد .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به یک سری دستورالعمل ها و مقررات  در دهه ی اول محرم  امسال به شرح زیر اشاره کرد :

1 ـ هیچ مجلس حسینی بدون تلاوت آیاتی از قرآن کریم آغاز نشود .

2 ـ در مجالس حسینی کلاس آموزش قرآن را برای عزاداران خصوصا جوانان مد نظر داشته باشید . در این راستا  اگر استاد ندارید  اطلاع دهید تا اساتید مجرب در اختیار مجالس شما قرار بگیرد .چون اگر می خواهیم با وهابیت  مبارزه کنیم  باید با قرآن  مجالس خود را شروع کنیم .

3 ـ در شب عاشورا هر مکان هیئات خود  ختم قرآن را برگزار نمایند .

4 ـ مقام و منزلت  منبر خیلی بالاست ؛ در برخی از مکان ها  متأسفانه می بینیم ابتدا منبر را برگزار می کنند و بعد به عزاداری و مداحی می پردازند ؛ این یک اشتباه محض است  لذا از این به بعد ابتدا به نوحه سرایی پرداخته شود و سپس منبر را برگزار کنند .

5 ـ خدام الحسین  توجه داشته باشند  که خاموشی  سیستم صوتی در خیابان ها ساعت 12 شب است و بعد از آن هیئت هیئتی نباید از سیستم صوتی به خاطر رفا حال مردم استفاده کند .شما در نظر داشته باشید ما به خاطر مستحبات نباید واجبات را نادیده گرفت .

وی در ادامه از رایگان بودن برای برای هیئات مذهبی خبرداد و گفت : خوشبختانه استفاده ی برق توسط هیئات مذهبی کاملا رایگان است اما هر مدیر هیئت می بایست یک تابلوی برق خریداری نماید تا مأمورین اداره ی برق برق مورد نظر را در اختیار آنها قرار دهند . اما هیئت هایی که تاکنون از برق غیرمجاز استفاده کرده اند و با پرتاب کردن سیم بر روی کابل های برق شهری  برق مورد نیاز خود را تأمین کرده اند بدانند که کاری غیر قانونی انجام داده اند و از این به بعد در صورت انجام این تخلف من به اداره ی برق و نیروی انتظامی این اجازه را داده ام که برخورد قانونی داشته باشند .

حجت الاسلام جمال در ادامه به نقشه ی دشمنان برای فرو پاشی کانون گرم خانواده ها اشاره کرد و یادآورشد : از مدیران میئات مذهبی انتظار دارم علاوه بر این که فضا را برای حضور برادران مهیا می کنند این فضا را نیز برای خواهران در نظر بگیرند تا خواهران هم  از این مجالس آموزش بصیرت افزایی و روضه ها استفاده ببرند .

وی در ادامه به هوشیاری مدیران هیئات مذهبی تأکید نمود و گفت : قرار است اشخاصی که در شهر صفی آباد از توابع شهرستان دزفول در ماه محرم دو نفر از عزاداران را به شهادت رساندند ، در یکی از این روزها اعدام شوند ، لذا احتمال دارد برخی از همان اشخاص اقدام به یک سری حرکات داشته باشند لذا ضمن هوشیاری کامل در صورت هرگونه حرکات مشکوک بلافاصله به نیروی انتظامی اطلاع دهند .

حجت الاسلام جمال سپس نیروی انتظامی و سپاه را عاملان برقرار نظم و امنیت دانست و در این راستا اظهار داشت : مدیران هیئات مذهبی و عزاداران نهایت همکاری را با نیروی انتظامی و سپاه داشته باشند  و اگر از تردد موتورسکلت جلوگیری می کنند  برای حفظ جان عزاداران است .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه به یک سری نکات بهداشتی اشاره کرد و گفت : منبع های آب و مخازن شربت را کنترل کنند تا از هر گونه آلوده شدن آب و شربت جلوگیری شده و به جای استفاده از ظروف یکبار مصرف که محیط زیست را هم آلوده می کنند همانند سال های قبل از ظروف استیل استفاده شود و عده ای را برای شستشو در نظر داشته باشید .

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به توذیع مایحتاج مورد نیاز هیئات مذهبی اشاره کرد و اظهار نمود : «برنج ، روغن ، شکر و ..... » به اندازه کافی تدارک دیده شده و بر حسب نیاز در اختیار مدیران هیئات مذهبی قرار می گیرد .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در پایان از طرح بیمه فیروزه‌اى بیمه معلم ویژه مساجد، هیئت‌های مذهبی و اماکن متبرکه خبرداد و یادآور شد : این طرح ترکیب دو پوشش بیمه آتش‌سوزی و مسئولیت است که برای اعضای هیئت امنای مساجد و صاحبان تکایا انجام می‌شود.

وی با بیان این که در این طرح به دو بعد مسئولیت اجتماعی و فرهنگ‌سازی اهمیت ویژه‌ای داده است خاطر نشان نمود : در این طرح  با توجه به توضیحات خانم خواجه زاده نماینده ی بیمه ی معلم که در جمع ما حضور دارد هیچگونه سود و منفعت بیمه‌ای برای بیمه ی معلم ندارد و با اجرای این طرح، امنیت روانی لازم برای مساجد و هیئت‌های مذهبی را فراهم خواهد شد و هر مدیری که بخواهد هیئت خود را بیمه نماید برای اولین بار با پرداخت مبلغ 250 هزار تومان علاوه بر محرم امسال ، محرم سال آینده ی هیئت خود را بیمه کرده است .

سپس حجت‌الاسلام محمدمهدی نبی‌زاده مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خوزستان ضمن عرض تسلیت فرا رسیدن ماه محرم ، ماه پیروزی خون بر شمشیر گفت : آدم با آمدن محرم  نمی تواند آرام بگیرد و در خانه بماند ، خصوصا در شهری که به شهر امیرالمؤمنین ، شهر دانیال نبی(ع) و شهر دعبل خزاعی معروف است و من  حضور در این شهر مقدس را یک افتخار برای خود می دانم  و من تنها شهری را که از استان خوزستان  آمده ام همین شوش است و اینجا به برکت  پیامبر معصوم حضرت دانیال نبی(ع)  از قدیم به صورت خودجوش  شور حسینی در محرم و صفر عزاداری و تعزیه را برگزار نموده اند .

وی در ادامه به تعریف هیئت و هیئت دار پرداخت و در این خصوص تصریح نمود : هیأت مذهبی، تشکیلاتی است مردمی، متشکّل از اعضایی شامل «جوانان، میانسالان و کهن سالان، زن و مرد» که اساساً با محوریت هدف «ترویج فرهنگ قرآن و عترت و زنده نگهداشتن سنّت عزداری» در ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، تحت ساختار منسجم مردمی به صورت تشکیلاتی و یا غیر تشکیلاتی، با روال اجرایی برنامه های «هفتگی، ماهانه، فصلی و یا سالانه» فعّالیت می نماید.

حجت الاسلام نبی زاده افزود : هیأت های مذهبی از نظر نوع فعالیت، به سه گروه تقسیم می شوند؛«هیأت های موردی و مقطعی» هیأت های مذهبی که پس از تشکیل، صرفاً در دهه ی اول محرم، طی یک برنامه ریزی مقطعی گردهم جمع شده، در مکانی از پیش تعیین شده که ممکن است چادر، تکیه، حسینیه، مهدیه، مسجد، امامزاده، منزل مسکونی، شخصی و.... باشد، به عزاداری و سوگواری پرداخته، بعضاً اقدام به پذیرایی و توزیع نذورات، اطعام و احسان می نمایند.«هیأت های نیمه فعّال» هیأت های مذهبی که پس از تشکیل، علاوه بر اقامه ی عزاداری و سوگواری در ایام شهادت سید و سالار شهیدان در ماه محرم به صورت فصلی، اقدام به فعالیت های فرهنگی مذهبی از قبیل بزرگداشت مناسبت های اسلامی شامل اعیاد، وفیات و شهادت های ائمه اطهار و معصومین (ع) می نمایند و برنامه های آنها به صورت منظم و منسجم در طول سال، پیش بینی و اجرا می شود. این هیأتها نیز از نظر موقعیت و مکان استقرار در موارد اشاره شد، در بند یک، مستقر می باشند.« هیأت های مذهبی فعال» هیأت های مذهبی که در طول سال، فعالیت مستمر و دائم دارند؛ دارای اساسنامه و ساختار تشکیلاتی منسجم و منظم بوده، مجموعه هایی چون صندوق قرض الحسنه، درمانگاه خیریه، مؤسسه ی فرهنگی و آموزشی و... تحت پوشش آنها می باشد.داین هیأت ها، علاوه بر فعالیت های فوق العاده در ایام محرم، در تمامی مناسبت های مذهبی و فرهنگی طول سال، برنامه داشته اقدام به تشکیل کلاسهای مذهبی احکام، عقاید، قرآن و... و اردوها ی سیاحتی زیارتی می نمایند. این هیأتها نیز از نظر موقعیت و مکان استقرار در مواردی که در بند یک آمده، اقدام به فعّالیت می نمایند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان در ادامه به تعریف هیئت دار اشاره کرد و گفت : هیأت دار، متصدی و مسئول هیأت مذهبی، کسی است که معتقد و پایبند به دین مبین اسلام باشد، ضمن اهتمام و اعتقاد خاص به اقامه ی فرایض دینی، به استمرار ولایت انبیاء و اوصیاء و ولایت فقیه اعتقاد داشته باشد علاقه ی ویژه به خاندان عصمت و طهارت داشته، شیفته ی خدمت گزاری در این آستان مقدس باشد. از حس خلق و شهرت صالحه بهره مند باشد مورد وثوق و اطمینان اهل محل باشد. توان مدیریتی و هیأت داری را به نحو احسن داشته باشد و بتواند به تبحّر کامل، جلسات مذهبی و برنامه های فرهنگی را با همکاری و همفکری هیأت امنا برگزار نماید. ضمناً یادآور می شود مسئول هیئت و هیئت امناء به هیچ عنوان نباید در مراجع قضایی و انتظامی، دارای پرونده سوء سابقه و محرومیت از فعالیت های اجتماعی باشند.

وی با اشاره به بیانیه ی مقام معظم رهبری در مورد گام دوم انقلاب اظهار داشت : در شهرستان شوش بیش از 500 هیئت در ماه محرم و صفر و دیگر ایام سوگواری و اعیاد مذهبی فعالیت دارند و بی شک مدیران هیئات مذهبی  بیانیه ی گام دوم انقلاب را دیده و مطالعه کرده و یا از دیگران شنیده اند ؛ «خودسازی » اولین توصیه ی مقام معظم رهبری در این بیانیه است و تا زمانی که خود را نسازیم نمی توانیم وارد دو مرحله ی بعد شویم ؛ وقتی مرحله ی خود سازی را با موفقیت پشت سر گذاشتیم به « جامعه پردازی » مشغول شویم ؛ الان در جامعه مشکلاتی خانواده های ما را گرفتار مشکلات متعددی کرده است را تهدید می کند و ما با «جامعه پردازی» می توانیم این مشکلات را مرتفع نماییم . دفاع از دین بعنی دفاع از جامعه  ، از خود بپرسید در حال حاضر چقدر  بر جامعه تأثیرگذار هستید ؟ بعد از این که جامعه را اصلاح کردیم می بایست  در مسیر «تمدن سازی» حرکت کنیم .

حجت الاسلام نبی زاده با اشاره  به این که  بین جهان اسلام خصوصا مسلمانان فقط یک  اسلامن وجود دارد خاطر نشان نمود : ما یک اسلام داریم و آن  اسلام ناب محمد(ص) است ؛ اگر  در جامعه ی اسلامی همه  از اسلام ناب پیروی می کردند شاید  امام زمان(عج) تاکنون  ظهور کرده بود و یکی از این موارد مهم اسلام نام «برقراری عدالت» است ، اسلام ناب یعنی  در اولویت قرار دادن « محرومین و مستضعفین » است ؛ امام خمینی(ره) آمد ، انقلاب را به پیروزی رساند و کمیته ی امداد  را تشکیل داد تا به محرومین رسیدگی شود لذا باید نسخه ی درست  و صحیح اسلام را به جهان معرفی کنیم  وگرنه دشمنان نسخه ی بدل اسلام انگلیسی و اسلام آمریکایی  را ترویج می دهند .

ویس در ادامه به اسلامی که داعش می خواست در کشورهای اسلامی پیاده کند اشاره کرد و یادآور شد : داعشی ها با  «سر بریدن ، سوزاندن ، جهاد نکا و.... »قصد آن را داشت که ابتدا  شعیه یان را تحت عنوان مشرکین ـ مسیحی ها را تحت عنوان نصارا و یهودی ها را  به طور کلی با سر بردن و سوزاندن  از میان بردارد تا به تعبیر خود جامعه ی سفید  را پیاده کنند و این را اسلام خالص می دانند . در سوریه می جنگیدند و در اسرائیل مداوا می شدند . لذا هیئت داران  که از کودکی  از مادر شیر خورده اند با اسلام و امام حسین(ع) عجین شده اند اگر می خواهید امام حسین(ع) از شما راضی باشد در راستای خود سازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی از هم اکنون فعالیت خود را آغاز کنید وگرنه حضرت فاطمه ی زهرا(س) می فرماید : « به خدا فسم  وارد بهشت نمی شوم تا ندانم بعد از من با میوه ی دلم حضرت امام حسین(ع) چه کرده اند ؟» لذا اگر ما عاشورائیان اگر «خودسازی ، جامعه پردازی و تمدن سازی را به طرف داشتن اسلام ناب محمدی(ص) سوق ندهیم  نزد حضرت فاطمه ی زهرا (س)  سرافکنده خواهیم بود .

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خوزستان به بانوان به عنوان مهمترین اولویت سازمان تبلیغات اسلامی اشاره کرد و گفت : اگر شما یک تسبیح را در نظر بگیرید دانه های آن تسبیح با یک نخ استوار و منظم هستند حال اگر این نخ پاره شود هر دانه از تسبیح به گوشه ای پرت می شود «نخ تسبیح جامعه ی اسلامی بانوان» هستند . بانوان به همان حد  برای ما مهم هستند که حضرت فاطمه برای پیامبر(ص) و امام علی(ع) ؛ شما ببینید وقتی می خواهند اهل بیت حضرت فاطمه را معرفی کنند می گویند « فاطمه و پدر فاطمه ـ فاطمه و همسر فاطمه ـ فاطمه و فرزندان فاطمه ؛ حتی حضرت محمد(ص) را به فاطمه معرفی می کنند » وقتی منزلت و ارزش زن اینقدر بالا و ولا است چرا برخی از دختران و بانوان در جامعه  بی حجاب و یا شل حجاب هستند و با این کار دشمنان را به اهداف خود می رسانند ؟



:: برچسب‌ها: "همایش عاشورائیان" شهرستان شوش "برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 1008
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.