صد و پنجاه و چهارمین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 2696
:: بازدید هفته : 3233
:: بازدید ماه : 6192
:: بازدید سال : 18881
:: بازدید کلی : 296019
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 11 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 22:20 یکشنبه 10 شهریورماه1398 مصادف با آغاز سال 1441 هجری قمری و آغاز دهه ی اول ماه محرم الحرام ، به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج)نزسا ـ صد و پنجاه و چهارمین شهد صلوات در منزل شهید غلامعلی کاکانژادیان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سیدعلی موسویان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالرحمن جمال رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش  ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ، حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  گفت : ایام سوگواری امام حسین(ع) است  و این جمع عاشورائیان حسینی  و مکان هم متبرک به بوی معطر شهداست  ، بیت شهید غلامعلی کاکانژادیان و در دومین شب از ماه محرم می خواهیم دانشگاه و منبر اهل بیت (ع) را اقامه کنیم .

وی در ادامه با اشاره به روایتی  از حضرت امام صادق(ع) یادآور شد : دعاهای خود را با ذکر مستجابه مسلح کنید  ، اول و آخر دعا را با ذکری که مستجاب شده مسلح و محافظت کنید تا این که به آسمان برود .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود : برخی اموال را به نیکی انجام می دهیم ولی آن اموال مورد قبول واقع نخواهند شد همانند گندم زاری که با یک چوپ کبریت  آتش بگیرد و از بین برود  و آن ذکر « صلوات بر محمد و آل محمد» است .خیلی افراد  کارهای ارزنده و نیکی می کنند اما با یک غفلت و انجام یک کار اشتباه تمام کارهای نیک خود را به باد می دهند .

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : پیامبر اکرم(ص) در مورد قوائد ذکر صلوات می فرماید : «صَلاتُکُم عَلَیَّ مُجَوِّزَۀٌ لِدُعاءِکُم، وَمَرْضاۀٌ لِرَبِّکُم، وَزَکاتٌ لأعمالکم (لِأبدانِکُمْ) /// لوات شما سبب «استجابت دعا، رضایت و خشنودی پروردگار و پاکیزگی اعمالتان »می شود.» پیامبر در جایی دیگر می فرماید : « ان الحسین مصباح الهدی و سفینه النجاه/// به درستى که حسین(ع) مصباح هدایت و کشتى نجات است» حسین بن على در آسمان بالاتر از مقام‏ او در زمین است، و در طرف راست عرش الهى درباره او چنین نوشته شده است: «چراغ هدایت و کشتى نجات» این حدیث بارها و بارها به گوش ما رسیده است ، در بعضی از مجالس  می شنویم که گفته می شود این کلمات تکراری برای چیست؟این حدیث را همیشه شنیده ایم ؛ اگر تکرار را به این شکل بگوییم خیلی چیزها می توانند مان ، نفسی که بالا می آید و پایین می رود ، هر شب باید بخوابیم ، آیا می شود این تکرار به هم بزنیم  و مثلا شب ها اصلا نخوابیم؟دو ساعت پیش آب خورده ایم اما الان تشنه هستیم آیا چون دوساعت پیش آب خورده ایم و به خاطر این که کار تکراری انجام ندهیم دیگر نباید آب بخوریم؟ویا این که چون ناهار خورده ایم دیگر نباید شام بخوریم ؟ یا صبح که ما نماز می خوانیم دیگر در وعده های بعدی نباید نماز بخوانیم ؟ نمازی که من می خوانم با نمازی که شما می خوانید فرقی ندارند ؛ نماز امروز ما با یک هفته ی پیش یا یک سال گذشته و یا با نمازهای آینده و یا نمازی که اجداد ما می خواندند فرق می کند ؟ خیر نماز همان نماز است  اینها  هیچکدام تکرار نیستند .

حجت الاسلام جمال برای اثبات سخنان خود اظهار نمود : عزیزان در این فصل گرما گاها کنار رودخانه ها و یا کانال ها می روند ؛ عده ای سنگ پرت می کنند تا ببینند آب چقدر موج می بندد ؛ سنگ را که در آب انداخت و موج بست ده ثانیه بعد آن موج پایین می رود و یک آب دیگر جایگزین می شود ، پس این آب تکرار نیست ؛ وقتی دستان شما گل آلود باشد کنار رودخانه رفته و دستان خود را می شوئید و می بینید ؛ آن آب گل آلود  آنقدر پایین می رود تا آب زلالی جایگزین همان آب گل آلود می شود ، این آب زلال همان آب قبل از گل آلود شدن نیست ؛ اینها تکرار نیستند . مولا می فرماید : « اگر اعمال امروزت با اعمال دیروزت مساوی و برابر باشد ضرر کرده ای ، باید نسبت به دیروز تغییر داشته باشید » این ذکر صلوات که شما هر هفته در روزهای یکشنبه در منازل شهدا انجام می دهید این هفته با هفته ی گذشته باید تغیر داشته باشد و هر جلسه نسبت به جلسه ی قبل پربارتر و پر محتواتر باشد وگرنه ضرر کرده اید .حدیثی که نور مجلس ما شد تکرار نیست ، کلام متعلق به صاحب رسالت  نبی اکرم(ص) است ، کلامی که از لسان او صادر شده اتصال کلام به وحی الهی است .کلام پیامبر به زمان و مکان خاصی ختم نمی شود .

به آن روزی برویم که خداوند تبارک و تعالی فرزندی به دخت پیامبر عطا فرمود که او را «حسین» نامیدند ، در روایت ها داریم که در شب جمعه ایی اباعبدالله الحسین(ع) به دنیا آمد ، روایت است که  آن شبی که حسین متولد شد «خداوند عزوجل به مالک دوزخ دستور فرمود که به خاطر برکت مولودی که برمحمد مصطفی(ص) وارد شده است دست از آتش بکش» ، از سویی دیگر به مالک بهشت فرمود:« بهشت را آذین ببند و معطر نما » حوریان بهشتی را دستور فرمود «به برکت قدوم  فرزندی که به محمد(ص) داده شده ، زینت بیارایید و خودتان را زیبا کنید » آیا عظمت جهان هستی را از این جملات نمی تواند فهمید؟ خداوند در آیه ی 12 از سوره ی طلاق قرآن کریم  می فرماید : «اللَّهُ الَّذِي خَلَقَ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَمِنَ الْأَرْضِ مِثْلَهُنَّ يَتَنَزَّلُ الْأَمْرُ بَيْنَهُنَّ لِتَعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ وَأَنَّ اللَّهَ قَدْ أَحَاطَ بِكُلِّ شَيْءٍ عِلْمًا /// خدا آن کسی است که هفت آسمان را آفرید و مانند آن آسمان‌ها از (هفت طبقه) زمین خلق فرمود؛ امر نافذ او در بین هفت آسمان و زمین نازل می‌شود تا بدانید که خدا بر هر چیز توانا و به احاطه علمی بر همه امور عالم آگاه است.»

رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش دانیال(ع) در ادامه به تفاوت روز ولادت امام حسین(ع) با دیگر ائمه ی تطهار اشاره کرد و گفت : خداوند می فرماید : «هزاران ملک در روز میلاد امام حسین(ع) هبوط کردند بر روی زمین ، برای آن که تبریک و تهنیت  بگویند » و فرمود « ای جبرئیل به پیغمبر ما بگو نام این کودک را حسین است» ، حسین نامی است که خداوند انتخاب کرده است «و بعد از تهنیت ، به پیامبر تسلیت بگو »ما هیچ جای جهان نداریم که که برای میلاد تسلیت گفته شود ، برای تمام میلادها تبریک گفته می شود ؛ عیسی که متولد شد به مادرش حضرت مریم مقدس تبریک گفته شد ؛ اسماعیل که متولد شد به ابراهیم تبریک گفته شد ؛ خود پیغمبر وقتی که متولد شد همه ی زمین و زمان بر پیغمبر تبریک گفته اند ؛ اما وقتی امام حسین(ع)  متولد شد هم تبریک گفته شد و هم تسلیت ؛ هر امام و هر معصومی یک موقعیت و جایگاهی دارد ؛ ما اشتباه نکنیم به یکی بگوییم بالاتر است و به دیگری بگوییم پایین تر است ؛ چون همه یکسان هستند ؛ نور وجودی همه یکی است .

وی در بخش پایانی سخنان خود امام حسین(ع) هدایت گر دانست و خاطر نشان نمود : نور سیدالشهداء(ع) هدایت کننده ماست. روزی امام حسین(ع) که هنوز در سن کودکی بود بر پیامبر اکرم(ص) وارد شد، این در حالی بود که «اُبی بن کعب» نیز در کنار پیامبر نشسته بود. پیامبر(ص) به امام حسین(ع) فرمود: «آفرین بر تو یا اباعبدالله و ای زینت آسمان‌ها و زمین»، این دو عنوان از همان کودکی به امام حسین(ع) توسط شخص پیامبر اکرم(ص) نسبت داده شد. «اُبی بن کعب» به پیامبر عرضه داشت: «چگونه ممکن است که شما حضور داشته باشید، اما کسی دیگر زینت آسمان‌‌ها و زمین باشد؟» پیامبر(ص) فرمود: «قسم به آن کسی که مرا نبّی قرار داد و مبعوث کرد، امام حسین(ع) در آسمان‌ها به مراتب بزرگ‌تر و شناخته‌ شده‌تر است تا در زمین و در سمت راست عرش الهی اینگونه نوشته شده که او مصباح هدایت و سفینه نجات است».

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از سید علی موسویان قاری قرآن و حجت الاسلام عبدالرحمن جمال  سخنران جلسه به فرازی از زندگی نامه شهید غلامعلی کاکانژادیان پرداخت و گفت : شهید غلامعلی کاکانژادیان  در سال 1337 در شهرستان دزفول و در یک خانواده ی مذهبی و متدین دیده به جهان گشود ...... با گذشت زمان  به دلیل شرایط شغلی پدر  به شهرستان شوش نقل مکان نمود .... پس از خدمت مقدس سربازی  به استخدام گروه صنایع کاغذپارس درآمد و از طریق پایگاه مقاومت این شرکت یک با به جبهه اعزام شد  و دوباره به سنگر تولید برگشت و با گذشت زمان  تشکیل خانواده داد  و سرانجام در تاریخ 5 مردادماه 1365 به هنگامی که در سنگر تولید  و خودکفایی مشغول خدمت گذاری بود بر اثر بمباران هوایی هواپیماهای دشمن بعثی بر اثر اصابت ترکش راکد  شربت شهادت را نوشید  و ما چه در این مراسم و چه از طریق فضای مجازی از اقصی نقاط کشور برای شادی روح این شهید والامقام  در مجموع 1500000 صلوات قرائت شده است .

در خاتمه یک جلد کتاب تحت عنوان « تربیت در عاشورا» نوشته ی استاد جعفر دیناروند توسط مجمع اهل بیت به حجت الاسلام عبدالرحمن جمال رئیس اداره ی تبلغات اسلامی اهدا شد .

شایان ذکر است صد و پنجاه و پنجمین شهد صلوات ، یکشنبه 17 شهریورماه1398 مصادف با شب تاسوعای حسینی ساعت 22 به نیت شهید القمه حضرت ابوالفضل العباس(ع) در مسجد جامع برگزار می شود .



:: برچسب‌ها: "صدو پنجاه و چهارمین"آیین شهد صلوات"شهرستان شوش"برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 2539
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.