امام جمعه شوش گفت : تنها راه مقابله با آمریکامذاکره نیست بلکه مقاومت است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 22
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3365
:: بازدید ماه : 6324
:: بازدید سال : 19013
:: بازدید کلی : 296151
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 8 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت13 روز جمعه 8 شهریور1398 همزمان با  سالروز شهادت  مظلومانه ی شهید رجایی و شهید باهنر  و روز مبارزه با تروریسم ؛ نماز سیاسی عبادی جمعه توسط آیت الله سید محمد امام در مصلی شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن صیویه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی ، مسئولین و مردم را به حمایت از جهادگران بسیجی که در گرمای طاقت فرسا مشغول به ساخت خانه برای سیل زدگان هستند دعوت نمود و گفت : همانطور که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی  به فرمان حضرت امام خمینی(ره) ، جهاد سازندگی تشکیل شد  و همه می رفتند  و در کارهای « پر کردن گونی برای سنگر ، احداث خاکریز و یا سد سازی » شرکت می کردند ؛ انتظار می رود که مسئولین  در خدمات « عمرانی ، فرهنگی ، اقتصادی و پشتیبانی» از جهادگران حمایت کنند که در واقع این این مصداق تقوی الهی است .

آیت الله سید محمد امام  در ادامه خطبه ی اول را به ماه محرم اختصاص داد و خاطر نشان نمود : ماه محرم یادآور قیام امام حسین(ع) است ، اگر بخواهیم «کلمات  و خطبه ها » آن حضرت را در « مکه ، مدینه ، کربلا و بین راه» جمع آوری کنیم می توان یک کتاب جامع را به رشته ی تحریر درآورد ، امام حسین(ع) برای قیام خود  دلایلی داشته است که یکی از آنها «امر به معروف و نهی از منکر » بوده است .

وی افزود : قیام امام حسین (ع) نماد امر به معروف و نهی از منکر واقعی است؛ امر به معروف و نهی از منکری که پرهزینه است و برخلاف هدف قرار دادن «قشرهای کم قدرت، صاحبین قدرت، ثروت و نفوذ »را هدف قرار داد و به جای نهی از منکرات کم‌هزینه ی اشخاص فاقد قدرت، سراغ منکرات پرهزینه ی صاحبان قدرت رفت؛ رویکردی که اگر مورد توجه همه پیروان ثارالله قرار گیرد، امر به معروف و نهی از منکر، تأثیر عمیقی تاریخی‌اش احیا خواهد شد. کار پیامبر اکرم(ص) و ائمه ی اطهار(ع) هم همین بوده است .پیامبر اکرم(ص) در حجه الوداع فرمود «هر چیزی که شما را به خدا نزدیک می کند  و یا هر چیزی که شما را از آتش جهنم دور می کند را همه گفته ام» این را همه ی ائمه ی اطهار گفته اند اما  امام حسین(ع) یک واقعیت  را بیان می کند و می فرماید: « اگر ما به شما بگوییم  چه کنید شما انجام نمی دهید و اگر از امام  تبعیت نکنید قطعنا به گمراهی کشیده می شوید .»

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : بعد از امام گمراهی است لذا این محرم باید همه تجدید نظرکنیم ببینیم کجای کارکان  منکر است  و در چه جایی معروفی را ترک کرده ایم ، بیایید به آقا متوسل شویم تا  راه درست را به ما نشان دهد ؛ استفاده از ماه محرم باید برای ما همچون دانشکاه درس آموز باشد نه این که هر چه را خودمان تشخیص دادیم انجام دهیم، چون ما بر اساس عرفیات  و چیزی که مردم می پسندند عمل می کنیم و عیب های مردم را اگر تذکر ندهیم و یا این که اگر آبروی مردم را ببریم دلمان خنک می شود بهتر است یا این که  در مسیر امام حسین(ع) باشیم  و خود را تغییر دهیم ؟پیامبر اکرم فرمود : اگر به امر به معروف و نهی از منکر بی توجه باشیم خداوند  به ما بی توجه می شود و دعایی که می کنیم اجابت نمی گردد چون ما در کنار دعا گفتن  به صورت عملی کاری را پیش نمی بریم .

امام جمعه ی شهرستان شوش به تفاوت رقابت سالم و رقابت ناسالم اشاره کرد و گفت : رقابت یکی از مهم‌ترین انگیزه‌های حرکتی در انسان است. ریشه ی رقابت می‌تواند «احساس کمبود، حسادت، غبطه، رهایی از نقص و دست‌یابی به کمال» باشد. بنابراین، رقابت‌ها می‌تواند به دو شکل مثبت و منفی و از نظر ارزشی، خوب یا بد باشد. در این راستا در «آموزه‌های وحیانی، تربیتی و اخلاقی و نیز روان‌شناسی اجتماعی و حتی اخلاق سیاسی و اقتصادی»، از رقابت سالم و ناسالم سخن به میان آمده است. در روان‌شناسی اجتماعی، از رقابت ناسالم به‌عنوان نابهنجاری سخن به میان می‌آید و راه‌هایی برای درمان آن ارایه می‌شود؛ زیرا این نابهنجاری رفتاری، نشانه‌ای از عدم سلامت شخص از نظر روانی است و می‌بایست درمان شود. قرآن به مسئله ی چشم و هم‌چشمی به ‌عنوان یک رقابت سالم و ناسالم توجه داشته و به تبیین مصادیق هر یک و راه‌های درمان این بیماری روانی و نابهنجاری اجتماعی پرداخته است.

وی افزود : اگر کسی  می خواهد به کار کشاوزی رو آورد قطعا برای کاشت به زمین احتیاج دارد و به محض این که زمین  به او دادند وی را تخریب می کنند و یا اگر شخصی به عنوان کارفرما بستر اشغال زایی را فراهم نمود به جای این که او را تشویق کنیم تا بیشتر مبادرت به ایجاد فرصت های شغلی بپردازد آنقدر او را می کوبیم که عطایش را بر لقایش ببخشد و از این شهرستان برای همیشه برود همانند شیطان  که وقتی از طرف خداوند یکتا از بهشت رانده شد به حضرت آدم حسد خود را شروع کرد ؛ در نتیجه این همه حسد و بخل از بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر است ؛بیایید در این ماه محرم الحرم  خودسازی را شروع کنیم  و بعد از این که خود را پاک کردیم چه با زمان و چه در عمل نسبت به « خانواده ، فرزندان ، همسایگان ، همکاران و دوستان» برای دور کردن آنها از نهی از منکر با زبان خوش با افراد صحبت کنیم که بپذیرند  و برای امر به معروف آنها را تشویق کنیم تا دوباره کارهای خوب را انجام دهند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به سالروز شهادت شهید رجایی و شهید باهنر توسط منافقین در دفتر نخست وزیری  و تفاوت این رئیس جمهور محبوب با بنی صدر خائن اشاره کرد و تصریح نمود : در حالی که شهید رجایی در تاریخ 2 مردادماه 1360 با کسب ۱۲ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۵۰ رای (۹۰٪) از مجموع ۱۴ میلیون و ۵۷۳ هزار و ۸۰۳ رای دریافتی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شده بود در مدت کوتاهی که رئیس جمهور بود محبوب قلب ها شد و هر چند که پس از 38 روز در 8 شهریور1360 به همراه شهید باهنر توسط منافقین به شهادت رسید و با گذشت 38 سال از آن روز نام شهید رجایی هنوز هم زنده است و مردم به نیکی از ایشان یار می کنند ، اما ابوالحسن بنی صدر که زمان بیشتری را به عنوان اولین رئیس جمهور در اختیار داشت ولی به خاطر خیانت به مردم و کشور به منفورترین رئیس جمهور معروف شد و با پوشیدن لباس زنانه  از کشور فرار کرد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  یادآور شد : آیا افراد با غیرت برای مردان بی غیرت  حجت نیستند ؟ آیا زنان محجبه برای زنان بی حجاب حجت نیستند ؟ در این میان شهید رجایی و شهید باهنر  برای ما الگو هستند و در مقابل بنی صدر که دستش  در دست منافقین قرار دارد ، می تواند درس عبرتی برای بی غیرت ها و بی حجاب ها باشد .

آیت الله سید محمد امام با توجه به این که در آخرین روز از هفته ی دولت هستیم انتظارات خود را از قوه ی مجریه و هیئت دولت مطرح نمود و گفت : انتظاری که مردم از دولتمران  دارند این است که  دولت پیشگام در مقابله با فساد باشد ، مقام معظم رهبری فرمود : در انجام کارها داشتن ثروت  به تنهایی کافی نیست ؛ الان که آیت الله رئیسی رئیس قوه ی قضائیه انصافا  به خوبی ورود کرده و به نحوه احسنت با فساد مبارزه می کند و برایش دانه ریز و دانه درشت فرقی نمی کند بر ماست که همه جانبه  از این مرد ولایی  حمایت کنیم .

وی افزود : اولین انتظار ما از دولت این است که بستر را برای شفافیت  فراهم کند  ، چه وزیر باشد چه وکیل برای او نباید فرقی داشته باشند و وقتی رئیس قوه ی قضائیه دو نماینده ی مجلس  را دستگیر می کنند لزومی ندارد  عده ای واسطه شوند تا آن دو نماینده آزاد شوندآیا این کار حمایت از فساد نیست ؟

آیت الله امام  در ادامه به درخواست دوم مردم از دولت اشاره کرد و گفت :پرهیز از حواشی توسط رده های بالا است ؛ مسئولین رده ی اول کشور  نباید مستقیما وارد کشاورزی شوند  همانطور مهع مقام معظم رهبری  فرمود « مسئولین  وارد حواشی نشوید » .

آیت الله سید محمد امام  در ادامه به گفتمان عدالت به عنوان یکی دیگر از خواسته های مردم به دولت اشاره کرد و گفت : گفتمان عدالت  مطرح شده است در این مقطع  خواست مرد و خواست رئیس قوه ی قضائیه  این است وقتی کمه به صورت جدی وارد کاری می شوند  این گفتمان را  سیاسی اعلام نکنید در مجموع انتظار مردم  ایجاد عدالت  است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به تولید سامانه موشکی باور ۳۷۳  اشاره کرد و اظهار نمود : این سامانه ی موشکی پدافند هوایی ؛  از نوع دور بُردِ سطح به هوا و خودکششی می‌باشد، که توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با همکاری قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، طراحی و ساخته شده‌است. باور ۳۷۳ اولین سیستم دفاع موشکی با برد بلند است، که در ایران ساخته می‌شود. طرح اولیهی  این سامانه، از سیستم دفاع موشکی اس ۳۰۰ نمونه‌برداری شده‌است. سامانه موشکی باور ۳۷۳ از فاصله ۳۶۰ کیلومتری هدف را شناسایی و از ۲۶۰ کیلومتری رهگیری می‌نماید و توانایی هدف‌گیری از فاصله ۲۰۰ کیلومتری، تا ارتفاع ۲۷ کیلومتر را دارا می‌باشد. باور ۳۷۳ از اس۳۰۰ روسیه و پاتریوت آمریکا در زمینه‌های« کشف، شناسایی و منهدم کردن» قوی‌تر است. شاید اس ۳۰۰ قابلیت هدف گیری پنج هدف به صورت همزمان را داشته باشد، اما سامانه باور ۳۷۳ می‌تواند به صورت همزمان با هدف درگیر شود. و اگر شما سقوط پهبادهای آمریکایی در یمن و لبنان را مشاهده می کنید نشانه ی قدرت جبهه ی مقاومت است .

وی در آخرین بخش از خطبه ی دوم تنها راه مقابله با آمریکا را مقاومت دانست و خاطر نشان نمود : «تنها راه مقابله با آمریکامذاکره نیست بلکه مقاومت است » ، مذاکره یعنی ذلت ولی مقاومت یعنی رسیدن به ساخت سامانه ی دفاعی 373 باور در نتیجه اگر ملت های مسلمان از خود ضعف نشان دهند همین ذلت را می بایست تا آخر تحمل کنند .

از دیگر برنامه های که این هفته در شبستان مصلی اجرا شد می توان به « ایستگاه میز خدمت توسط پایگاه مقاومت  بسیج اداره ی مخابرات  تحت پوشش حوزه ی بسیج ادارات ناحیه ی مقاومت شهرستان شوش به مناسبت هفته ی دولت ـ ایجاد ایستگاه جشن عاطفه ها به منظور کمک به دانش آموزان نیازمند توسط کمیته ی حضرت امام خمینی(ره) و اهدا جوایز به برندگان مسابقه ی حجّ المساکین و قدیر توسط ستاد برگزاری نماز جمعه ی شهرستان شوش» اشاره کرد .

 



:: برچسب‌ها: \"نما جمعه ی این هفته\"در شهرستان شوش\" به امامت آیت الله امام\" برگزار شد\" ,
:: بازدید از این مطلب : 1728
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.