همایش آموزش عملیات فرهنگی محرم 1441هجری قمری در سالن تبلیغات اسلامی شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 288
:: بازدید ماه : 7977
:: بازدید سال : 20666
:: بازدید کلی : 297804
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 7 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 17:15 روز پنجشنبه 7 شهریورماه1398 به همت اداره ی تبلیغات اسلامی ، همایش کارگاه آموزشی عملیات فرهنگی محرم 1441 هجری قمری با محوریت «بیانیه ی گام دوم انقلاب و تحکیم خانواده» در سالن تبلیغات اسلامی با حضور «مسئولین هیئات مذهبی ، مداحان و شاعران آئینی ، مدیران انجمن های اسلامی و مدیران کانون های فرهنگی تبلیغی» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام عبدالرحمن جمال  رئیس اداره ی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش  ضمن قدردانی از حضور مسئولین هیئات مذهبی و مداحان و شاعران آئینی که در یک روز تعطیل در این همایش حضور به هم رسانده اند در این راستا گفت : هدف از برگزاری این همایش آمادگی هر چه بهتر برای استقبال از ماه محرم الحرام  است و بر اساس چینش  برنامه از طرف کشور  امروز نوبت شهرستان شوش  بود که این همایش را برگزار نماید.

وی افزود : البته همایش طلایه داران هیئات مذهبی شهرستان شوش روز دوشنبه 11 شهریور ماه ساعت 14 در همین سالن برگزار می شود  اما این جلسه چون به صورت یک کارگاه آموزشی است و به شرکت کنندگان گواهی نامه ارائه می شود لذا حجت الاسلام امین عباسی محبوب مبلغ اعزامی از تهران پیرامون «بیانیه گام دوم انقلاب  و تحکیم خانواده » به اختصار مطالبی را با شما در میان می گذارد .

سپس حجت الاسلام امین عباسی محبوب در این کارگاه، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تقویت و تحکیم بنیان خانواده را از محورهای برگزاری کارگاه آموزشی عملیات محرم ۱۴۴۱ در شهرستان شوش عنوان کرد.

وی به نقش موثر مداحان و شاعران آئینی و مدیران هیئات مذهبی در تبیین بیانیه گام دوم و تحکیم بنیان خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: در آستانه فرا رسیدن ماه محرم الحرام، این کارگاه آموزشی نقش مهمی در آموزش شما در راستای تبیین محورهای ذکر شده دارند.

عباسی در تکمیل سخنان خود گذری به جزئیات بیانیه ی گام دوم انقلاب زد و در این راستا خاطرنشان نمود : این سرفصل های مهم یعنی «بیانیه ی گام دوم انقلاب و تحکیم خانواده» می بایست  در سطح کل جامعه منتشر شود تا گام دوم انقلاب فراگیر شود ، چون اکثرا ممکن است تاکنون این بیانیه را حتی یک بار هم مطالعه نکرده باشند و یا به معنای آن به صورت عمقی پی نبرده اند ، لذا ماه محرم فرصتی است که این بیانیه  توسط شما «مداحان ، شاعران آئینی ، مدیران هیئات مذهبی و هر کسی که صاحاب تریبون و یا قلم و دوربین و بیان است » در جامعه ابتدا درشناسایی و سپس با الگو برداری از گام اول انقلاب برای گام دوم ساختار سازی شود .

حجت الاسلام ایمن عباسی محبوب در ادامه با اشاره به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری در 7 اسفندماه 1397 در دیدار با ذاکرین و مدیحه سرایان حسینی تصریح نمود : حضرت آقا در این دیدار ذاکران و مدیحه سرایان حسینی را سرمایه و ذخیره‌ای برای پیشبرد اهداف اسلام و انقلاب خواندند و با تأکید بر اینکه از این سرمایه باید در جهت اهداف حسینی و فاطمی و تبیین معارف انقلاب استفاده شود، فرمود : «امروز صف‌بندی جبهه ی حق و باطل همان صف‌بندی‌های دوران پیامبران بزرگ الهی و دوران ائمه اطهار(ع) است و همانگونه که در آن زمان جبهه ی باطل به رغم کثرت نفرات و تجهیزات و تبلیغات نابود شد، امروز هم همان سرنوشت در انتظار جبهه ی مقابلِ انقلاب اسلامی است و نباید از دشمن ترسید و دچار اشتباه محاسبه شد..... امروز همه مسئول هستیم و وظیفه ذاکران و مدیحه سرایان، سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب یعنی شکل گیری جامعه ای مؤمن، سالم و امن، همراه با رفاه مادی و شوکت بین المللی و بهجت معنوی است.»

وی در ادامه  افزود : اگر به تاریخ انبیا الهی  از منظر قرآن کریم  نگاهی اجمالی داشته باشیم هدف آنها هدایت بشر بوده است و در این راه مأمور بوده اند  تا در مقابل «نظام سلطه گر ، بت پرست و کفر» ، « نظام الهی و اسلامی» را تشکیل دهند .چون بدون حکومت اسلامی نمی شود کاری را انجام داد ، همانند حضرت موسی، از پیامبران اولواالعزم، دارای شریعت و کتاب مستقل به نام تورات و دعوت جهانی بود. او از نسل حضرت ابراهیم (ع) است و با شش واسطه به آن حضرت می‌رسد. موسی فرزند عمران از نوادگان یعقوب می‌باشد. نَسَب او تا یعقوب عبارت است از (موسی بن عمران بن یصهر بن یافث بن لاوی بن یعقوب). (او ۵۰۰ سال بعد از ابراهیم خلیل ظهور کرد.) اما چون حکومتی اسلامی را تشکیل نداد نهایتا بنی‌اسرائیل را شبانه ترک و از مصر رفت .

این مبلغ ترویج بیانیه ی گام دوم انقلاب در ادامه به سیره ی حکومتی پیام اکرم(ص) اشاره کرد و اظهار نمود : با ظهور اسلام در مكه، و پس از گسترش دعوت پيامبر اکرم(ص)و هجرت به مدينه، دولت اسلامي به وسيله‌ي پيامبر اسلام (ص) تأسيس گرديد و آن حضرت، علاوه بر آموزش و تربيت ، شخصاً سرپرستي و رهبريِ جامعه‌ي اسلامي را به عهده گرفت و به اداره‌ي نظام اجتماعيِ مسلمين در بخش‌هاي مختلف« قضايي، فرهنگي، سياسي، نظامي و اقتصادي» پرداخت. اين مسأله، ‌از نظر آيات قرآن و شواهد تاريخي، ‌چندان واضح و آشكار است كه حتي شرق شناسان غير مسلمان نيز كه تا حدودي با تاريخ اسلام آشنا شده‌اند بدان تصريح كرده‌اند و در واقع به خاطر همین حکومت بود که مکه فتح شد و بت ها یکی پس از دیگری  شکسته شدند و اگر این حکومت نبود قطعا یک بت هم شکسته نمی شد بدون حکومت اسلامی اصلا امکان ندارد  که در مقابل باطلی که در طول تاریخ دارای حکومت بوده  ایستاد ، مقاومت کرد و به پیروزی رسید .

وی افزود : اگر کسی بخواهد  یک نظام الهی  را داشته باشد بی شک به دنبال تثبیت آن نظام و آن حکومت است همانند حضرت امام خمینی(ره) و بعد از ایشان مقام معظم رهبری که در گام اول انقلاب در طول این 40 سالی که گذشت از بین سه محور اصلی انقلاب یعنی «سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی» در بخشی سیاسی انقلاب را به مرحله ی تثبیت رسانند و هر چند که در بخش های «اقتصادی و فرهنگی » عملکرد قابل توجهی داریم اما تا رسیدن به تثبیت فاصله ی زیادی داریم ، لذا با الگوبرداری از گام اول انقلاب در بخش ساست می بایست از نظر «اقتصادی و فرهنگی » انقلاب را به تثبت برسانیم .

حجت الاسلام عباسی در ادامه اشاره ای به قیام امام حسین(ع) داشت و در این خصوص گفت : واقعه ی کربلا نبرد کربلا جنگی بود که در دهم محرم ۶۱ هجری قمری اتفاق افتاد. این واقعه و نبرد میان سپاه کم تعداد حسین بن علی(ع) و سپاه اعزامی از سوی یزید بن معاویه در کربلا رخ داد اما قبل از این واقعه وقتی خبر مرگ معاویه با خوشحالی کوفیان که اکثرا شیعی بودند مواجه شد. سران شیعیان کوفه در خانه ی سلیمان بن صرد خزاعی جمع شده و در نامه‌ای به امام حسین(ع) خدا را به‌خاطر پایان یافتن حکومت معاویه شکر کرده، معاویه را خلیفه‌ای ناحق و غصب‌کننده ی آن بدون شایستگی نامیده و اذعان داشتند که دیگر حکومت بنی‌امیه را تحمل نکرده و آنان را غارت‌گر و توزیع‌کننده ی اموال خدا بین ثروتمندان و کُشنده ی بهترین مسلمانان نظیر « حجر بن عدی و پیروانش» و زنده ‌باقی‌نگهدارنده ی  بدترین مردمان نامیدند.

وی افزود : کوفیان بیان داشتند که نماز جمعه ی این هفته را به اقامت نعمان بن بشیر والی کوفه که از سوی معاویه گماشته شده بود برگزار نخواهند کرد و اگر امام حسین(ع) راغب به آمدن باشد، نعمان را از کوفه بیرون خواهند نمود. ساکنین کوفه و سران قبایل آن، به امام حسین(ع) هفت قاصد با کیسه‌های فراوان از نامه فرستادند که دو قاصد نخست در ۱۰ رمضان به مکه رسیدند. بسیار نامه‌های دیگری به حسین رسید که برخی از آن‌ها در جهت همرنگ شدن با جماعت کوفی بوده؛ مانند نامه‌های «شبث بن ربعی و عمرو بن حجاج »که در کربلا به جنگ با امامحسین(ع) رفتند.

عباسی در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود : امام حسین(ع) در پاسخ به آن‌ها نوشت که حس اتحاد آن‌ها را درک کرده و فرمود «امامِ امت باید بر طبق کتاب خدا عمل کرده و اموال را با صداقت تقسیم کرده و خود را وقف خدمت به خداوند نماید.» با این وجود، قبل از هر کاری، صلاح را آن دید که پسرعمویش مسلم بن عقیل را به آنجا فرستاده تا شرایط را بررسی کند.

 حجت الاسلام عباسی  با برشمردن سابقه ی بد کوفیان در زمان امام علی(ع) و امام حسن(ع)، استدلال می‌کند که با این وجود با توجه به اطلاع امام حسین(ع) از نقشه ی  یزید در قتل وی ، در آن زمان برای امام حسین(ع) راه بهتری وجود نداشت. چرا که به‌عنوان مثال احتمال رفتن به یمن نیز به دلیل نفوذ حکومت موفقیت‌آمیز نبود.

وی به این نکته اشاره می‌کند که همه ی کسانی که معترض خروج امام حسین(ع) بودند، وی را به پذیرش حکومت یزید ولو به‌طور موقت نصیحت می‌کردند و اینکه حسین بن علی به‌هیچ‌وجه نمی‌خواست موافقتی با یزید و حاکمیت او داشته باشد حتّی اگر این مخالفت به شهادت او منجر شود.و سرانجام امام حسین اگر به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و وارد سرزمین کربلا شد که کار خود را به خدا واگذار کرده‌است و خداوند هم به خاطر زنده نگه داشتن اسلام و حکومت اسلامی در عصر حاضر این امام همام و دیگر یارانش را برای زنده نگداشتن اسلام تقدیم نمود .

عباسی در بخش بعدی سخنان خود دین را از سیاست جدا ندانست و خاطر نشان نمود : امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع)  وقتی حکومت را به دست گرفت آیا  خود را از سیاست دور کرد ؟ با مروری کوتاه بر قوانین اسلامی و آیات قرآن، روشن می گردد که اسلام دین جامع و همه سونگر است که تمام ابعاد زندگی انسان را در نظر گرفته است. این دین همان گونه که مردم را به عبادت و یکتاپرستی دعوت می کند و دستورات اخلاقی و مربوط به خودسازی فردی دارد، «احکام و دستوراتی در مورد مسائل حکومتی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، قضایی، فرهنگی، تربیتی و... دارا می باشد.» سیره و روش پیامبر اکرم(ص) نیز نشان دهنده ی این است که دین از سیاست جدا نیست و خود آن حضرت، ضمن تشکیل حکومت، مسئولیت اجرایی و قضایی آن را بر عهده داشته اند. حضرت امام علی(ع) نیز حکومتی بر اساس عدل و اجرای دستورات الهی بنا نهادند. بنابراین تشکیل حکومت نیز از ضروریات دین اسلام است و آیات فراوانی به زوایای مختلف آن پرداخته است . خطبه ی شِقْشِقیِّه سومین سخنرانی حضرت امام علی(ع) است که در کتاب نهج‌البلاغه ذکر شده‌است. این خطبه از مشهورترین خطبه‌های امام نخست شیعیان به‌شمار می‌رود. این خطبه شامل شکواییه‌هایی است که علی بن ابی‌طالب در مورد ماجرای سقیفه و خلافت ابوبکر، عمر و عثمان ذکر کرده‌است.

وی در تکمیل سخنان خود در مورد تثبیت انقلاب اسلامی ایران در بخش ساسی در غیاب کبری صاحب الزمان(عج)  و ولایت در عصر غیبت عنوان نمود : در عصر غیبت، مسئله ی زعامت و رهبری از دیدگاه اسلام، نادیده گرفته نشده است. شریعت که برای تنظیم حیات اجتماعی است، همواره به مسئول یا مسئولان اجرا نیاز دارد تا حافظ مصالح امت و ناظر بر اجرای صحیح عدالت اجتماعی باشند و نمی توان آن را مخصوص دوران حضور دانست. به نظر امام خمینی (ر ه) دلیل عقلی در اثبات «ولایت برای فقیه» تام است و دلیل های نقلی، مؤیدی است برای آنچه که از عقل به دست می آید: «به تحقیق، لزوم برقراری حکومت برای بسط عدالت و تعلیم و تربیت و رفع ظلم و حفظ مرزها و منع از تجاوز اجانب از واضح ترین داوری های عقلی است.....» مجری حکومت، باید شخصی آگاه به احکام و ملتزم به رعایت کامل وظایف دینی باشد. پس اگر معصوم در بین مردم بود، عقل حکم به لیاقت او برای این مقام می کند و اکنون که معصوم حضور ندارد، افرادی باید عهده دار این امر شوند که از نظر علم به احکام اسلام و تقوا و عدالت، شبیه ترین مردم به امام معصوم باشند و منظور از «ولی فقیه» چنین کسی است و در حال حاضر مقام معظم رهبری بهترین و کامل ترین نائب غیر معصوم صاحب الزمان(عج) می باشد .

حجت الاسلام امین عباسی محبوب با توجه به این که بلیط برگشت به تهران با هواپیما را در اختیار داشت به اختصار تحکیم خانواده به عنوان دومین محور این کارگاه آموزشی پرداخت و گفت : امروز دشمنان بشریت به دنبال ریشه زدن بحث خانواده هستندو این کار را از صد سال پیش شروع کرده اند  و هیئات مذهبی و مداحان در این راستا می توانند بیشترین کمک را داشته باشند. مردم با هر وضعیتی بخشی از داشته های خود را خرج اهل بیت(ع) می کنند بنابر این محرم و صفر بهترین فرصت برای مباحث دینی و اهمیت خانواده است. مقام معظم رهبری در این راستا مأموریت جدیدی به مداحان داده است تا در مقابله با دشمن از فرو پاشی کانون گرم خانواده برنامه ریزی کنند .

وی افزود : البته هر کسی در راه تحکیم خانواده  می بایست این کار را انجام دهند و برای رشد انقلاب  در جامعه  تحکیم خانواده امری ضروری است .در این راستا اگر نگاهی اجمالی به آمار ازدواج و طلاق در جامعه داشته باشیم می بینیم در چند سال گذشته آمار ازواج در کشور 850000 ازدواج داشته ایم در صورتی که در این سال های اخیر 550000ازدواج کاهش یافته و آمار طلاق در سال های گذشته از هر 7 ازدواج یک زوج کارشان به طلاق منجر شده در حالی که در سال های اخیر از هر 7 ازدواج 4 مورد به طلاق منجر شده  و از نظر سنی هم بین پسران در گذشته میانگین سنی 24 سال بوده اما الان به 28 سال افزایش یافته است .در حالی که اگر بزرگان هر خانواده ورود کنند جلوی خیر از طلاق ها گرفته خواهد شد .



:: برچسب‌ها: "کارگاه آموزشی"عملیات فرهنگی"محرم"در شوش"برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 1851
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.