امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : ملت ایران خوفی از تهدیدهای آن نداشته و نخواهد داشت
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 56
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 337
:: بازدید ماه : 8026
:: بازدید سال : 20715
:: بازدید کلی : 297853
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 2 شهريور 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13:10 روز جمعه 1شهریورماه1398  همزمان با روز پزشک و بزرگداشت  ابوعلی سینا ؛ نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش  ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران  به رعایت تقوای الهی ، به فضیلت و اعمال ماه ذی الحجه اشاره کرد و گفت : بزرگان دین هنگامی که این ماه وارد می‌شد، به عبادت در آن مخصوصاً در دهه ی اوّل این ماه اهمیت ویژه‌ای می‌دادند. چنان که رسول ا... در حدیثی می‌فرمایند: «عمل خیر و عبادت در هیچ ایامی در نزد حق تعالی محبوب‌تر از دهه اول ذی الحجه نیست.» در بعضی از روایات آمده است، شب‌های دهگانه‌ای که قرآن در سوره ی «والفجر و لیال عشر» به آن سوگند یاد کرده است، شب‌های دهه اوّل این ماه شریف است  و این سوگند به خاطر عظمت آن است.

وی افزود : در این ماه  روزهای مهمی از جمله «دهه ی ولایت که آغاز آن با عید قربان و پایان آن با عید غدیر خم است ؛ دو عید مهم را به همراه دارد ، اما من می خواهم خطبه ی اول را علاوه بر این که به روز عرفه اشاره کنم در ادامه به روز مباهله نیز بپردازم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه  خاطر نشان نمود : می گویند هر کسی در روز عرفه روزه بگیرد ضعف می کند اما با این وجود  قدرت خواندن دعای مفصل عرفه ی امام حسین(ع) که «اعتقادات ، اخلاقیات و خداشناسی» انسان را مشخص می کند را خواهد داشت ؛ این دعا مشخص می کند ؛ خدا را چطوری باید بشناسیم و تربیتمان چطور باید باشد ، اخلاق فردی و اجتماعی و روابط ما چطور باشد ؛ و در مجموع خداوند در وجود انسان چه چیزی را قرار داده است به نام درک که برای این همه نعمت قدردان خدا باشیم .

وی با اشاره به عظمت خداوند و نعمات فراوانی که به انسان این اشرف مخلوقات داده است ، تصریح نمود : همانگونه که می دانید سه چهرم کره ی زمین را آب تشکیل داده است ؛ و « اگر همه ی درختان روى زمین قلم شوند، و دریا براى آن مرکّب گردد، و هفت دریا به آن افزوده شود، اینها همه تمام می شوند ولى کلمات خدا پایان نمی گیرد و نمی توان به تمام نعمت های خدا اشاره کرد ؛ خداوند توانا و حکیم است» ـ  « وَ لَوْ أَنَّ ما فِی الْأَرْضِ مِنْ شَجَرَةٍ أَقْلامٌ وَ الْبَحْرُ یَمُدُّهُ مِنْ بَعْدِهِ سَبْعَةُ أَبْحُرٍ ما نَفِدَتْ کَلِماتُ اللهِ إِنَّ اللهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ» نظیر همین آیه با کمى اختلاف در سوره کهف آمده است.

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس انسان ها را به دو دسته تقسیم نمود و گفت : مردم دو جور هستند ؛ بعضی ها چشم و گوش خود را می بندند و نمی دانند نعمت خدا را در این می بینند وقتی که شکم گرسنه بود چیزی را باید بخورند تا رفع گرسنگی داشته باشند در واقع این یک فکر حیوانی است ، برخی هستند که چشم و گوش خود را باز می کنند و هر چه از طرف خدا برای آنها پیش بیاید فکورانه به نعمت خداوند توجه می کند ؛ وقتی که مریض می شوند ، وقتی که تهیدست می گردند ، وقتی که در کشاکش زندگی دچار سختی می شوند ؛ حتی چنین چیزهایی را  مقدرات و امتحانات الهی می دانند و می گویند ای خدا راضی هستیم به رضای تو ؛ آن وقت صاحب معرفت هستند و نسبت به خدا شناخت پیدا می کند و متوجه می شوند که خداوند همان مریضی را به عنوان یک نعمت به ما داده تا بیشتر به عظمت خدا پی ببرند .

وی در ادامه به روز مباهله اشاره کرد و یادآور شد : رویداد مباهله از رویدادهای صدر اسلام است. هنگامی که پیامبر اسلام و اهل بیتش در یک سو و مسیحیان نجران در دیگر سو آماده ی مباهله یا نفرین طرف دروغگو شدند. مسیحیان نجران که به مدینه آمده بودند تا در مورد درستی دعوت پیامبر پژوهش کنند با او به محاجه (دلیل آوردن) پرداخته، سرانجام بحث شان به جایی کشید که محمد خواست تا با آن‌ها مباهله کند. هر یک از دو طرف با افراد خود به محل مباهله رفتند. مسیحیان وقتی دیدند که رسول اکرم(ص) با عزیزترین کسانش یعنی «امام علی(ع) ، حضرت فاطمه، ی زهرا(س) ، امام حسن(ع)  و امام حسین(ع)» می‌خواهد آن‌ها را به چالش بکشد مطمئن شدند که حضرت محمد(ص) اگر به خودش مطمئن نبود جان خانواده اش را به خطر نمی‌انداخت. پس از مباهله کناره گرفتند.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود به آیه ی 61 از سوره ی آل عمران اشاره کرد و اظهار داشت : « فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ ///پس هر کس با تو درباره عیسی در مقام مجادله برآید بعد از آنکه به احوال او آگاهی یافتی، بگو: بیایید ما و شما فرزندان و زنان و کسانی را که به منزله خودمان هستند بخوانیم، سپس به مباهله برخیزیم (در حق یکدیگر نفرین کنیم) تا دروغگویان (و کافران) را به لعن و عذاب خدا گرفتار سازیم.»

آیت الله سید محمد امام در شرح واقعه ی مباهله  تصریح نمود : براساس توافق پیشین، پیامبر اسلام(ص) و نمایندگان نجران برای مباهله به محل قرار رفتند. نمایندگان نجران دیدند که محمد فرزندش حسین را در آغوش دارد، دست حسن را در دست گرفته و علی و فاطمه همراه اویند و به آن‌ها سفارش می‌کند هرگاه من دعا کردم شما آمین بگویید. مسیحیان، هنگامی که این صحنه را دیدند در میان خودشان هم‌اندیشی کرده از این که پیامبر، عزیزترین و نزدیک‌ترین کسانِ خود را به میدان مباهله آورده بود، دریافتند که او نسبت به ادعای خود ایمان راسخ دارد؛ وگرنه عزیزان خود را در برابر خطر آسمانی قرار نمی‌داد؛ بنابراین از اقدام به مباهله خودداری کردند و حاضر به مصالحه شدندهر چند که حاضر نشدند به اسلام گرویده شوند و با پرداخت پول ، خود را از نفرین خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) رها کردند .

وی در پایان خطبه ی اول به حدیث امام صادق(ع) در مورد مباهله اشاره کرد و خاطر نشان نمود : امام صادق می فرماید : « إنّ نَصارى نَجْرانَ لَمّا وَفَدوا على رسولِ اللّه ِ. صلى الله علیه و آله وکانَ سیّدُهُم الأهْتَمَ والعاقِبَ والسَّیّدَ ... فقالوا: إلى ما تَدْعون؟ فقالَ: إلى شَهادَةِ أنْ لا إلهَ إلّا اللّه ُ. وأنّی رسولُ اللّه ِ. وأنّ عیسى عَبدٌ مَخلوقٌ یأکُلُ ویَشْرَبُ ویُحْدِثُ ... فقالَ رسولُ اللّه ِ. صلى الله علیه و آله: فباهِلُونی، فإنْ کُنتُ صادقا نزلَتِ اللّعنةُ علَیکُم، وإنْ کنتُ کاذبا اُنزِلَتْ علَیَّ، فقالوا: أنْصَفْتَ، فتَواعَدوا للمُباهَلةِ. فلَمّا رجَعوا إلى مَنازِلهم قالَ رؤساؤهُم...: إنْ باهَلَنا بقَومِهِ باهَلْناهُ، فإنَّهُ لیسَ بِنَبیٍّ، وإنْ باهَلَنا بأهْلِ بَیتِهِ خاصّةً فلا نُباهِلُهُ، فإنَّهُ لا یُقْدِمُ على أهلِ بیتِهِ إلّا وهُو صادقٌ. فلَمّا أصبَحوا جاؤُوا إلى رسولِ اللّه ِ. صلى الله علیه و آله ومعَهُ أمیرُ المؤمنینَ وفاطمةُ والحسنُ والحسینُ صلوات اللّه علیهم ... فَعَرَفوا وقالوا لرسولِ اللّه ِ. صلى الله علیه و آله: نُعْطیکَ الرِّضا فَأعْفِنا من المُباهَلة، فصالَحَهُم رسولُ اللّه ِ. صلى الله علیه و آله على الجِزیةِ وانْصَرَفُوا./// نصاراى نجران به همراه رئیس و نایب و ... نزد پیامبر خدا صلى الله علیه و آله آمدند و عرض کردند: ما را به چه دعوت مى کنى؟ فرمود: به این که شهادت دهید خدایى جز اللّه نیست و من فرستاده خدایم و عیسى بنده اى مخلوق است که مى خورد و مى آشامد و صحبت مى کند ... پیامبر خدا صلى الله علیه و آله فرمود: پس با من مباهله کنید. اگر من راستگو باشم لعن و نفرین، شما را مى گیرد و اگر دروغگو باشم لعن ونفرین، مرا مى گیرد. گفتند: منصفانه است. آن گاه وعده مباهله گذاشتند. وقتى به خانه هاى خود برگشتند بزرگانشان گفتند: اگر با قوم خود به مباهله آمد با او مباهله مى کنیم؛ زیرا در این صورت او پیامبر نیست، اما اگر فقط با خانواده اش براى مباهله آمد با او مباهله نمى کنیم؛ چون اگر خانواده اش را به خطر انداخت حتما راست مى گوید. صبح که شد نزد پیامبر خدا آمدند، دیدند آن حضرت، امیرالمؤمنین و فاطمه و حسن و حسین (ع) را همراه خود آورده است. آنان متوجّه شدند و به رسول خدا گفتند: با تو توافق مى کنیم، ما را از مباهله معاف بدار. پس، رسول خدا بر گرفتن جزیه از آن‌ها مصالحه کرد و آنان پراکنده شدند و رفتند.»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه در خطبه ی دوم  ابتدا به فضای مجازی اشاره کرد و گفت : ما هر روز با اخبار متفاوتی روبرو می‌شویم که بسیاری از این اخبار واقعی نیستند و نباید به آن‌ها اعتنا کنیم، اما راه‌های شناخت این اخبار چیست؟با گسترش رسانه‌های جمعی و تاثیرگذاری آن‌ها بر افکار عمومی، نقش خبر در جوامع امروز پررنگ‌تر از قبل شده است. افراد جامعه هر روز با بمباران خبری در فضای مجازی مواجه هستند و این در حالی است که بسیاری از اخباری که آن‌ها را به راحتی باور می‌کنند، جعلی است! ، لذا مطمئن شوید که می‌دانید خبری که می‌خوانید از کجا آمده است، تلاش کنید خبر‌های خودتان را از منابع رسمی خبری که به اصول حرفه‌ای پای بند و با سابقه هستند دریافت کنید و از طرفی اخبار و یا پیام های خود را در هر گروه ، کانال و یا فضای مجازی منتشر نکنید ؛ در مجموع زود باور و زود پذیر نباشید .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه با اشاره به جمله ای از بیانیه ی گام دوم انقلاب اظهار داشت : قام معظم رهبری در فرازی از این بیانیه می فرماید : « ..... بدانید که اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه ای ازتاریخ چهل ساله ی انقلاب نمی بود ؛ که متأسفانه بود و خسارت بار هم بود ؛ بی شک دستاوردهای انقلاب از این بسی بیشتر بود و کشور در مسیر آرمان های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی وجود نداشت . » این جمله خیلی برای ما مهم است ؛ این که امروز ما مشکلاتی داریم و ریشه ی آن از کجا نشأت می گیرد؟ سئوالی است که همیشه در ذهن ها جواب های مختلفی داشته و دارد ؛ برخی می گویند «به خاطر این که ما زیر سیطره ی بیگانه گان نمی خواهیم برویم و به دنبال محقق شدن شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی هستیم ، لذا برای این هدف باید بها دهیم ؛ اگر ما به دنبال محقق شدن شعارهای انقلاب نباشیم زندگی ما به مراتب مرفع تر و خوش تر خواهد بود .

وی افزود : راه اول مقایسه ی زندگی هایی که قبل از انقلاب داشتیم با وضعیت امروزی ؛ آن موقع نمی گفتیم که می خواهیم از زیر سیطره ی آمریکا بیرون بیاییم ؛ از مرگ بر آمریکا گفتن هم خبری نبود ؛ با این وجود چه نوع زندگی داشتیم ؟ آن وقت نه فقط در داخل و هیچ کس هم به خودش جرأت نمی داد به فکر پیشرفت باشد ، بلکه در دنیا هم به عنوان یک ملت متوحش ؛ غیر متمدن ما را معرفی می کردند ، یعنی در آمریکا و اروپا هر چه آدم کشی و جنایت و فساد اخلاقی ، مالی و سیاسی وجود داشت ،تمدن بود و ملت مسلمان ایران ملتی متوحش تلقی می شدند ؛ در حالی که می بینید به خاطر شعارهای انقلابی و خط مشی انقلابی که ما در این چهل ساله و به برکت خون شهداء در پیروی انقلاب اسلامی داشته ایم پهباد آمریکا با آن همه کبکبه و دبدبه که در واقع یکی از گران ترین پهبادهای آمریکا وارد منطقه می شود و ساقط می گردد و آمریکا هم هیچ جرأتی نمی کند ؛ حال مقایسه کنید زندگی قبل از انقلاب اسلامی در ایران را با زندگی امروزی که من و شما داریم ؛ آن زمان چطور بود و الان چطور است ؟وقتی که رئیس جمهور آمریکا به ایران می آمد به شاه دستور می داد حمله کن ، شاه دستور می داد تا به دانشجویان  در دانشگاه ها ، به روحانیون در حوزه های علمیه و به عموم مردم در خیابان ، مسجد و پارک حمله شود همه کشته می شدند و آب از آب هم تکان  نمی خورد ، همه همانند عبد ذلیل  هیچ اختیاری از خودشان نداشتند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان در ادامه به راه دوم  و مقابله با  تشرهای امروزی آمریکا پرداخت و گفت : ما حتی اگر کاری به هیچ کس نداشته باشیم و به تشرهای آمریکا توجهی نداشته باشیم چون این تشرها همه طبل توخالی هستند ؛ همانطور که امام راحل فرمود :« آمریکا طبل توخالی است » و فقط از سر و صدا و تهدید کردن استفاده می کند ؛ لذا در این 40 سال دوران هایی گذشت ؛ دولت هایی سر کار آمد، حاکمیت هایی پید ا شد که با ترس و لرز و رعب و وحشت در برابر آمریکا خودش را نشان داد و با این کار اهداف انقلاب در این چهل سال محقق نشدند ؛ هم نتیجه ترس و واهمه را دیده ایم و هم نتیجه مقاومت و ایستادگی را و اگر بخواهیم سر بلند باشیم تنها راه آن مقاومت و نترسیدن از تهدیدهای آمریکا است ؛ سوای دولت هایی که حکومت کردند و اهداف آمریکا را اجرا نمودند ، اما ملت ایران در این چهل سال با «فداکاری ها ، تحمل در برابر سختی ها ، تورم ها و تحریم ها» ثابت کرد که زیر بار سیطره ی آمریکا نمی رود و خوفی از تهدیدهای آن نداشته و نخواهد داشت .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه اشاره ای به دیدار هیئت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و یادآور شد : مقام معظم رهبری صبح روزچهارشنبه29 مرادماه 1398 در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیأت دولت، با اشاره به لزوم قدرشناسی مسئولین از فرصت خدمت به مردم و ضرورت همکاری و هم افزایی قوای سه گانه، «اقتصاد» و «فرهنگ» را دو مسئله مهم کشور خواندند و با تأکید بر توجه کامل مسئولان به «تولید داخلی» به عنوان «کلید اصلی حل مشکلات موجود» نکات مهمی را درباره «رهایی کشور از وابستگی به درآمد نفت»، «توجه ویژه به بخش های پیشران اقتصادی نظیر مسکن، کشاورزی و شرکتهای دانش بنیان»، «ضرورت تغییر نگاه به تولید کننده به‌عنوان رزمنده جنگ اقتصادی» و «لزوم جهت گیری و هدف گذاری پیشرفت اقتصادی به سمت تأمین عدالت و ریشه کن کردن فقر» بیان فرمودند و مسئولان وزارتخانه‌ها و دستگاه های مرتبط با مقوله فرهنگ را به حساسیت بیشتر و مقابله جدی و هوشمندانه با هجوم همه جانبه دشمن به مبانی دینی، انقلابی و اخلاقی فراخواندند و در فرازی از این بیانات فرمود «باید دستگاه های فرهنگی اعم از « وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوی  ، صداوسیما و حتی دستگاه های اطلاعاتی» بر روی این مسائل به شدت حساس باشند و اگر مدیران در خصوص مسائل «دینی، فرهنگی و اعتقادی» دستگاه های تحت مدیریت خود، علناً مراقبت و نقش آفرینی کنند، قطعاً تأثیرگذار خواهد بود..... ما در شرایطی هستیم که جبهه ی مقابل ما و دستگاه های استکباری، همه ی امکانات فرهنگی و هنری خود را برای ضربه زدن به نظام اسلامی، به‌کار گرفته اند و ما باید برنامه‌ریزی جدی در مقابل این جبهه داشته باشیم.» این دستگاه های طویل و عریض  چه کارهایی در مقابله با نفوذ فرهنگی  دشمن  داشته اند و یا دارند و اگر تاکنون وقت خود را با انجام کارهای روز مره گذرانده اند  فردا  هم شرمنده ی شهدا و ملت ایران خواهند بود و هم  به جوانانی که قرار است در آینده  در کشور مسئولیت را تقبل نمایند .

آیت الله سید محمد امام در تکمیل سخنان خود به موضوع اقتصاد کشور از دیدگاه مقاوم معظم رهبری اشاره کرد و گفت : مقام معظم رهبری با اشاره به پیشرفت ها و افزایش توانایی های جمهوری اسلامی در عرصه های «سیاسی، دفاعی و اقتصادی » فرمود: «دشمن هیچ غلطی نمی تواند بکند و چهل سال دوم انقلاب اسلامی قطعاً از چهل سال اول، برای ما بهتر و برای دشمنان بدتر خواهد بود.»

وی در بخش پایانی خطبه ی دوم به عدالت اجتماعی اشاره کرد و خاطرنشان نمود : صرف این که ما سرمایه داشته باشیم این عدالت نیست ؛ ثروت برای  توذیع بین مردم است ، این همه نعمت برای این نیست که در اختیار درصد خاصی از جامعه باشد ، خدا نه این را می خواهد و نه چنین روشی را دوست دارد ؛ تعالیم اسلام و قرآن این را به ما یاد نداده است که بین افرادی ثروت متمرکز شود و آن را بین خودشان رد و بدل کرده و خرید و فروش نمایند ؛ چیزی را که احکام قرآن ، پیامبر و اهل بیت(ع)  می خواهد و هم ملت حامی اجرای آن است  که چرخ اقتصاد کشور به حرکت درآید و از طرفی بین اقشار ضعیف جامعه توذیع شود و جوانان بیکار بتوانند از این ثروت برای رهایی از این معضل بیکاری رها شوند ؛ اگر این همه ثروتی که امروز داریم در راه اشتغال به کار برده می شد ما این همه جوان بیکار نداشتیم ؛ اگر ما به جای این که چشم امیدمان به دیگران باشد که حتی آب خوردن ما را آنها تأمین کنند ؛ به ثروت و توانمندی ها ، هنرنمایی ها و برنامه ریزی های خودمان تکیه می کردیم ، آیا بعد از چهل سال در این وضعیت امروزی می ماندیم؟اگر رئیس جمهوری و یا  وزیری راهی را به اشتباه طی کرده است باید نزد مردم اعتراف کند که من این راه و روش راه  اجرا کردم ولی به بن بست خوردم و یا نتیجه ی مطلوبی نگرفتم و نتیجه ی اشتباه من این شد که سرمایه هایی هزینه شد که هیچ منفعتی برای جامعه نداشت و چوب آن را هم خودم خوردم ؛ اگر نخواهد اعتراف کند مطمئنا همان مسیر غلط را ادامه خواهد داد و مرتب چوب آن اشتباه را خواهد خورد و حداقل مسیر اشتباه خود را عوض کند تا شاید دیگر شاهد اشتباهات بدی نه خود باشد و نه جامعه ، امیدوارم خداوند هم به مردم شریف و عزیز ایران و هم به مسئولین ما یک آگاهی و بصیرت و صحه صدر عنایت فرماید و یک حق گویی که اگر راهی را اشتباه رفته ایم شهامت آن را داشته باشیم که به آن اعتراف کنیم .



:: برچسب‌ها: "نما جمعه ی این هفته"در شهرستان شوش" به امامت آینت الله امام" برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 921
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.