آیین جشن بازگشت ورود آزادگان به میهن اسلامی در تالار پارس شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 74
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3418
:: بازدید ماه : 6377
:: بازدید سال : 19066
:: بازدید کلی : 296204
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 28 مرداد 1398

تهیه و تنظیم : عباس کرم الهی

عکس ـ امین دالوند

ساعت 19:20 روز یکشنبه 27 مرداد1398  به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و هیئت فرهنگی و هنری آ زادگان و با همکاری مؤسسه ی فرهنگی و هنری آزادگان استان خوزستان ، آئین جشن بازگشت ورود آزادگان به میهن اسلامی با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط مهدی حجازی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش  ضمن گر امیداشت یاد و خاطره ی «آزاده های سفر کرده ای» که دیگر در جمع حضور ندارند گفت : «حمید ضیائی پور ـ محمدرضا صفارزاده ـ حاج حسن محامی ـ محمدرضا گلاب زاده ـ عبدالرضا الوار ـ احمد بری ـ پرویز ناصری فر ـ عبدالعلی باغ عباس آبادی ـ صدام آل کثیر ـ مهدی شریفی و خلف زهیری » 11 آزاده ی سفر کرده هستند که از بین ما پر کشیده و به جمع شهدا ملحق شدند .

وی در ادامه به آزادگان به عنوان اسوه های صبر و استقامت نام برد و یادآور شد : آزادگان با ایمان و استقامت اردوگاه های دشمن را به نماد «دینداری، نوع دوستی و نزدیکی به خدا »تبدیل کرده بودند و با «عزت، اقتدار و عظمت» به میهن اسلامی بازگشتند. «بصیرت و استقامت» باعث شد که آزادگان تمامی شکنجه ها و مشکلات دوران اسارت را تحمل کرده و با افتخار به کشور بازگردند و اکنون نیز اگر ملت ایران می خواهد، عزت و اقتدار خود را حفظ کند باید با ایمان و استقامت در مسیر انقلاب اسلامی مجاهدت کند.

دکتر سید راضی نوری نماینده ی مردم شریف شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از بانیان برگزاری این همایش ،  این روز را به آزادگان سرافراز تبریک گفت : یمی از افتخاراتی که جوانان این مرز و بوم دارند  روحیه ای است که در دوران اسارت  داشتند  و اگر امروز  نام جمهوری اسلامی ایران  بر قله ی افتخار جهان قرار گرفته است  به خاطر جانفشانی « شهداء ، ایثارگران ، جانبازان و آزادگان»است که تا مرز شهادت  جلو رفتند و با بازگشت خود به میهن  مایه ی مباهات  فرد فرد ایرانیان شدند و امروز  که در این جشن باشکوه حضور دارم به خود می بالم .

وی افزود : اگر امروز آمریکا ذلیلانه  نمی تواند در قبال  صبر و استقامت آزادگان در دوران اسارت و مقاومت  امروز ایران و کشورهای اسلامی نظیر « لبنان ، فلسطین ، یمن ، سوریه و عراق »  حرفی برای گفتن  داشته باشد  و  همیشه در مقابل ایران سر افکنده است به خاطر این است که می دانند اسوه های صبر و استقامت در دوران اسارت امروز نیز می توانند در برابر این جنگ اقتصادی  با مقاومت خود مهاندان را به زانو درآورد .

دکتر سید راضی نوری در ادامه خاطر نشان نمود : الگوی ما به عنوان کلید واژه ی رمز پیروزی  همین  آزادگانی هستند که هشت سال  در اسارت دشمن بودند اما هیچگونه از « ولایت ، امام خمینی(ره) ، نظام و انقلاب » ذره ای دور نشدند و وفادار ماندند و منادی حق بودند  ، حرف حق زدند و در جای جای جهان از حقانیت انقلاب و جمهوری اسلامی سخن گفتند و تا مرز شهادت پیش رفتند .

وی در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : اگر تاریخ  را ورق بزنید و انقلاب های کشورها را مطالعه کنید ؛ انقلابی را که روز به روز درخشان تر در جهان  ظاهر می شود همین انقلاب مقدس  ایران است  که بر گرفت از ولایت است . هیچ انقلابی  در کشوری دیگر نتوانسته است در مقابل سازمان ملل و شیطنت های دشمنان بایستد ، انقلاب و نظام مقدس ما ابتدا به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و پس از آن به رهبری فرزند خلفش  مقام معظم رهبری  و نیروهای ارزشمند ما با توجه به این همه مشکلات و تحریم ها همچنان نور خدا  ، را نورانی  نگه داشته اند ؛ چون انقلاب اسلامی مقدس است و صاحب اصلی این انقلاب امام زمان(عج) می باشد .

نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی  در ادامه به نتیجه ی صبر و استقامت  آزادگان در دوران اسارت اشاره کرد و گفت : اگر روزگاری  اسرائیل به خاطر داشتن دیوار فولادی دم از نیل تا فرات می زد ، امروزه مانند یک موش  در دیوار فولادی خود را مخفی می کند  و این به برکت استقامت  اسوه های صبر در دوران اسارت و نیروهای مفاومت حزب الله  می باشد .

وی در ادامه خطاب به مسئولین  ارشد کشوری برای رسیدگی به مشکلات آزادگان یادآور شد : در حال حاضر عمده ترین دغدغه ی آزادگان  بیکاری فرزندان آنهاست  امیدوارم مسئولین گام های مؤثری بردارند  .

دکتر سید راضی نوری در پایان  انتظار خود را از آزادگان عنوان نمود و گفت : همانگونه که سال های متمادی در اردوگاه های کشور عراق و به دور از خانواده ها  سخت ترین شکنجه ها را متحمل شدید و با این سختی ها حاضر نشدید دست از « امام ، انقلاب ، ولایت و نظام » بردارید  الان هم که آمریکا جنگ اقتصادی را با ایران آغاز نموده است شما با استقامت خود برای فرد فرد ایرانیان الگو باشید  تا از این جنگ هم به سلامتی پیروز باشیم .

 

«اجرای سرود «ای ایران» توسط جوان بسیجی و انقلابی «محمدعلی پورنعمت» ـ خاطره گویی سرهنگ پاسدار و آزاده هاشم رفیعی ،پخش کلیپ های بازگشت ورود آزادگان به میهن توسط سرهنگ پاسدار و آزاده علی احمدی و حاج مجید دیناروند ، اجرای دو نمایش « مسابقه و دعوای زن و شوهری» توسط گروه تئاتر اندیشه به کارگردانی برادر بسیجی و انقلابی «عباس کرم الهی» ، اقامه ی نماز مغرب و عشا و ضیافت شام » از دیگر برنامه های این جشن با شکوه بود که با مجلس گردانی حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت مدیریت شد .

 



:: بازدید از این مطلب : 2366
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.