دومین جلسه ی آموزش دفاع شخصی در شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 112
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3456
:: بازدید ماه : 6415
:: بازدید سال : 19104
:: بازدید کلی : 296242
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 24 مرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 7:30صبح روز چهارشنبه 23 مردادماه 1398 همزمان با روز مقاومت اسلامی به همت فرماندهی گردان شهید احمد حیاری شهرستان شوش از لشکر 7 ولیعصر(عج) ، دومین جلسه ی دفاع شخصی زیر نظر حاج رضا محمودخانی در سالن کشتی جهان پهلوان تختی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛حاج رضا محمودخانی مدیر کانون بسیج ورزشکاران سپاه ناحیه ی شوش در مقدمه ای گفت : تنوع ماموریت های جان بر کفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برقراری امنیت در برخی موارد باعث مواجه شدن آنها با دشمنان داخلی و خارجی میشود بطوری که این امر مستلزم داشتن آمادگی جسمی و رزمی و آشنایی با فنون دفاع شخصی می‌باشد. عدم شناخت افراد با دفاع شخصی در برخی موارد باعث استفاده بی مورد از سلاح گرم و یا آسیب رساندن ناخواسته به مهاجم و یا افرادی خودی خواهد شد.

وی در ادامه به اهمیت فنون جنگی و رزمی از نگاه معصومین اشاره کرد و تصریح نمود : در صدر اسلام توجه ویژه ای به آموزش و تمرین مداوم و ورزش های تاثیر گذار بر صحنه جنگ شده است .پیامبراکرم(ص)  بارها به حفظ آمادگی جسمانی و رزمی تاکید داشته اند و امیرالمومنین نیز در نهج البلاغه به آموزش تکنیک و تاکتیک جنگی به فرزندان و اطرافیان سپاه خود تاکید داشتند .

حاج را محمودخانی سپس به ویژگی فنون دفاع شخصی در نیروهای امنیتی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : این فنون باید بگونه ای فرا گرفته شود که یک نیروی نظامی با آمادگی جسمانی نسبی بتواند از آن استفاده کرده بطور مثال نیروی عملیاتی با ۶۰ کیلو وزن در صحنه درگیری با یک مهاجم ۱۲۰ کیلوگرمی روبرو شد بتواند به راحتی قابلیت اجرا داشته باشد و بتواند محاجم را مهار کند .

در این جلسه  پس از آموزش تئوری به صورت عملی نحوه ی گرفتن یقه با یک دست توسط مهاجم و دفاع آن و دستگیری متهم  به شیوه های مختلف آموزش داده شد .

لازم به توضیح است که  ؛ در هر جلسه ی آموزش ، یک نکته ی معرفتی و بصیرتی نیز توسط مربیان بسیج به نیروهای بسیجی منعکس می گردد ، در دومین جلسه حاج رضا محمودخانی پیرامون متوسل شدن به حضرت فاطمه زهرا(س)  در مشکلاتی که دارید و  خواندن کتاب شهدا که راه و رسم و منش مردانگی و از خود گذشتگی می‌باشد را تاکید نمودند.

شایان ذکر است در جلسه ی آینده که ساعت 7:30صبح روز یکشنبه27 مردادماه  «در باشگاه بدنسازی جوانان به مدیریت  برادر ورزشکار علیرضا سپهوند  واقع در شوش ـ خیابان شهید دانش ـ  چهارراه خوزستان زیر نظر حاج رضا محمودخانی» برگزار می شود و «نحوه ی استفاده ی صحیح و کار با وزنه جهت نیروهای نظامی ، بالابردن قدرت جسمانی ، استقامت عضلانی ، شیوه ی کاربردی توسط  آموزش داده خواهد شد .



:: بازدید از این مطلب : 3547
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.