مراسم پرفیض دعای ندبه در بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزاعی برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 11
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 292
:: بازدید ماه : 7981
:: بازدید سال : 20670
:: بازدید کلی : 297808
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 31 خرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 18:30 صبح روز جمعه 31 خردادماه 1398 در آخرین روز از فصل بهار که مصادف است با «سالروز غزوه ی خندق ، سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران  و روز فرهنگ پهلوانی و زورخانه ای»به همت مجمع الذاکرین دعای پر فیض ندبه در بقعه ی امامزاده عبدالله بن علی(ع) و دعبل خزاعی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در این آیین که به نیت شادی روح جمعی از شهدا از جمله ، شهید دکتر مصطفی چمران ، سردار شهید حسن مجدیان ، شهید رضا فتحی و زنده یاد سرهنگ پاسدار علی صفری  برگزار شد ؛ ملا غلامعلی محول ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ی شهداء جوانان را به حضور در دعای ندبه دعوت نمود و گفت : جوانان به این نکته توجه داشته باشند با حضور خود این دعای پر فیض کاری می کنند که روح و جسمشان به همدیگر تأثیر مثبت بگذارد یعنی از یک سو وضعیت جسمی آنها بر وضعیت فکری و روحی او اثرگذار است و از سوی دیگر حالات روحی شان نیز بر وضع جسمانی او تأثیر دارد. به عنوان مثال برنامه ی غذایی انسان، در روح و فکر و عواطف او مؤثر است. گاهی اوقات، انسان غذایی که طبع سردی دارد می‌خورد و بعد از مدتی به لحاظ روحی، احساس دلسردی و ناامیدی در او پیدا می‌شود و گاهی انسان غذایی می‌خورد و احساس دلگرمی و امید به آینده در او تقویت می‌شود. از سوی دیگر، به ما توصیه شده است برای درک برخی از مواهب معنوی، کمتر بخوریم یا کمتر بخوابیم. همچنین گفته شده است که روزه گرفتن برای انسان حکمت و اخلاص می‌آورد. یعنی جدای از نیت روزه، خودِ گرسنگی کشیدن، در اخلاص و حکمت اثر دارد. گرسنگی آن‌قدر در انسان نور ایجاد می‌کند، که سفارش شده است (اگر لحظه ی مرگ خود را می‌دانید) سعی کنید لحظه ی جان دادن، گرسنه باشید...

وی افزود : حالات روحی انسان نیز بر جسم او اثرگذار است. مثلاً «حسادت» یک صفت بد روحی است که به شدت به جسم انسان ضربه می‌زند. یا گفته شده است که نماز شب، بر چهره ی انسان اثر مطلوب‌ دارد. همچنین ناراحتی‌ها یا نیت‌های بد ما، بر جسم ما اثرات نامطلوبی خواهد داشت. از سوی دیگر، یک ذکر خوب و یک نیت خالص، می‌تواند اثرات بدِ غذایی که می‌خوریم را از بین ببرد. مثلاً در روایت داریم که اگر در مورد سلامت و طهارت یک غذا تردید دارید، «سوره ی قدر» را بخوانید و بر آن بدمید.

ملا غلامعلی محول در پایان تصریح نمود : باید اشتیاق به امام زمان(عج) قلبی باشد باید دلها بهاری باشد و اگر دروغین باشد انسان راهی که می رود بیراهه است دعای ندبه برای غربت و غیبت آقاست و دعای ندبه بیانگر امتحانات اهل بیت (ع) است کسانی که با دعای ندبه بزرگ شده اند دلی بهاری دارند و منتظران واقعی امام زمان (عج) هستند.پس شما جوانان هم به ما ملحق شوید تا  در ردیف منتظران به آقا صاحب الزمان(عج) قرار گیرید .

در ادامه فرصتی دست داد تا با یکی از مداحان و ذاکران دعای ندبه ی شهرستان شوش یک گفتگوی کوتاه داشته باشیم ، حاج رضا منیعی 62 ساله که از سن ده سالگی در مجالس مذهبی  حضور یافته و بیش از 50 سال است در آیین دعای ندبه همراه با مجمع الذاکرین شرمت می کند .

وی یکی از مداحان هیئت  زنجیرزنی مسجد ابوالفضل العباس(ع) است  و بر این عقیده است که اگر کسی با خلوص نیت در دعای ندبه شرکت کند به خواسته و مراد خود دست می یابد  ، بارها عزیزانی بوده اند که مریض داشته اند و با حضور در این آیین دل را به خدا و حضرت آقا امام زمان(عج) وصل کرده اند و بیمارشان شفا پیدا کرده است .

حاج رضا منیعی در ادامه به قدمت برگزاری دعای ندبه  توسط مجمع الذاکرین در شهرستان شوش اشاره کرد و گفت : بانی اصلی برگزاری دعای ندبه پدر حاج عبدالرحیم انصاری است که بعد وفات ایشان فرزندش همین  حاج آقا انصاری راه پدر را ادامه داد و همان گونه که شاهد هستید این دعای پر فیض همچنان با حضور مشتاقان به حضرت ولیعصر(عج) برگزار می شود .

وی در پایان جوانان را به روآوردن به مراسم مذهبی خصوصا دعای ندبه دعوت نمود و در این راستا گفت :  این روزها متأسفانه جوانان ما  بیشتر سرشان در گوشی های خود است و در فضای مجازی سرگرم شده اند من از این عزیزان می خواهم که اگر به فکر عاقبت بخیری خود هستند از این کار دست کشیده و به دعای ندبه بیایند ، همانند این حقیر که از سن 10 سالگی در مجالس مذهبی حضور یافته و خداوند هم مرا تاکنون یاری کرده که به طرف انحرافات کشیده نشوم و اگر همیشه دل را به خدا وصل کنم خداوند هم نیروی ایمان را در من تقویت نموده که  در کند شیطان لعین گرفتار نشوم . و در پایان می خواهم نگاه مسئولین شهرستان شوش را  به طرف نیازمندی های جامعه بکشانم و بگویم اگر دلسوزی ها بیشتر شود بی شک مردم  ولایتمدار شوش توجه شما مسئولین را هرگز فراموش نخواهند کرد .

 



:: برچسب‌ها: "برگزاری دعای پرفیض ندبه"در امامزاده "عبدالله بن علی(ع)"برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 2372
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.