صد و چهل و سومین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 49
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 330
:: بازدید ماه : 8019
:: بازدید سال : 20708
:: بازدید کلی : 297846
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 27 خرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ اسماعیل زرگوش

ساعت 22:26 یکشنبه 26 خردادماه 1398 هم زمان با سالروز شهادت « بخارایی، امانی ، صفار هرندی، نیک نژاد» به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج)نزسا ـ صد و چهل و سمین آیین شهد صلوات با قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط سید علی موسویان در منزل « شهید محمود ظهیری» برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ضمن نثار درود و سلام به شهدا ، از صدر اسلام تاکنون ، از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات  قدردانی نمود و در این خصوص گفت : این توفیقی است که خداوند نصیب شما کرده است بدانید که تداوم  این برنامه بسیار ارزشمند و مهم است چون نه تنها در شوش بلکه الگویی شده برای دیگر شهرستان ها و از طرفی تداوم این برنامه خاری است در چشم دشمنان .

معاونت سیاسی ، امنینی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش در ادامه  جوانان را به مطالعه ی وصیت نامه ی شهیدان توصیه نمود و خاطر نشان نمود : نه شهدا به ما نیاز دارند و نه خانواده ی معظم شهدا ، بلکه این ما هستیم که از شهیدان می خواهیم تا در روز قیامت شفیع ما باشند و خانواده ی شهدا هم دعا کنند که ما در کارهایمان عاقبت بخیر شویم ؛ و ما خصوصا جوانان باید وصیت نامه ی شهدایی نظیر شهید محمد ظهیری را دقیق مطالعه کنند .

عبدالحسن آل کثیر در تکمیل این بخش از سخنان خود تصریح نمود : شهید محمود ظهیری  در عملیات  والفجر هشت به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید ؛ با فتح خرمشهر، دشمن در صحنه ی رویارویی با رزمندگان ایران، به لاک دفاعی فرو رفت. پیروزی‌هایی که پس از آن به دست آمد، برتری قدرت ایران را در جبهه‌های جنوب آشکار کرد. این روند تا سال ۱۳۶۴، یعنی شروع حمله ایران به شبه جزیره «فاو» ادامه داشت. عملیات در اروند، پس از بررسی‌های لازم و استفاده از تجربیات و به کارگیری تدابیر مهم نظامی و اطلاعاتی، انجام شد. این تدابیر در سه بخش مهم، یعنی «آموزش، شناسایی و تدارک »متمرکز شد. آموزش نیروهای ایرانی در یگان‌های مختلف، با روحیه‌های بالا ادامه یافت و تعدادی از گردان‌ها، آموزش‌های تخصصی و ویژه دیدند. به موازات آن، شناسایی منطقه و بررسی همه عوامل دخیل در عملیات، انجام گرفت. این کار با حساسیت و وسواس زیاد، از سوی فرماندهان دنبال می‌شد. سعی بر آن بود که دشمن به هیچ‌وجه متوجه کوچکترین حرکتی در منطقه نشود؛ چرا که این قطعه از جبهه، برای عراق اهمیت ویژه‌ای داشت. فاو، زمینی است محصور در میان رودخانه اروند، خلیج‌ فارس و خور عبدالله، که از سمت خشکی به بصره منتهی می‌شود.

 

وی افزود : این عملیات از 20 بهمن ماه 1364 آغاز شد و تا 9 اردیبهشت 1365ادامه داشت  که در واقع «طولانی ترین  و موفقیت آمیزترین عملیات بود که در آن « راه عراق به خلیج‌فارس قطع شد ، وفا به تصرف ما در آمد و جنوب بصره هم در خطر سقوط قرار گرفت .» این عملیات و سایر عملیات ها  در تاریخ ماندگار شد ،لذا ما  به صرف این که  در اینگونه مراسم ها دور هم جمع شویم  و به ذکر صلوات برای شادی روح شهدا بپردازیم کار بسیار ارزشی و پسندیده ای است اما  نباید به این  راضی باشیم بلکه فرهنگ ایثارو شهادت را می بایست به جوانان انتقال دهیم و من از بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش این انتظار را دارم که وصیتنامه ی شهدا را را همانند دهه ی 70 و 60 در چنین مجالسی بین جوانان  توزیع کند .

وی افزود :از طرفی همانطور که در ابتدای عرایضم  اشاره کردم وقتی از مجمع اهل بیت ، بنیاد شهید و امور ایثارگران ، سپاه ناحیه ی شوش و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) تقدیر می کنم و کار آنها را پسنیده می دانم  چون  دشمنان  از اینگونه برنامه ها و یادواره ی شهدا  عصبی می شود  و خیلی هم تلاش کرده که جوانان را از فرهنگ ایثار و شهادت دور کند اما به همت این عزیزانی که نام بردم نتوانسته و از این به بعد هم نمی تواند کاری را پیش ببرد .

معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش در ادامه به سالروز شهادت مقلدان حضرت امام خمینی(ره) « شهید محمد بخارایی ، شهید مرتضی نیکخواه ، شهید رضا صفار هرندی و شهیدحاج صادق امانی» اشاره کرد و یادآور شد : امروز 26 خردادماه 1398 است و جا دارد یادی کنیم  از عزیزانی که در سال 1343 به شهادت  رسید .این عزیزان ارتباط خوبی با حضرت امام خمینی(ره)  داشتند  .

وی افزود : پس از حادثه فیضیه و قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، عده ای از متدینین و چهره های موجه بازار تهران به این نتیجه رسیدند که مبارزه سیاسی با رژیم شاه بی فایده است و باید برای براندازی آن فکری کرد و تنها راه آن نیز اقدام مسلحانه علیه رژیم و عناصر اصلی آن است. لذا تعدادی از این افراد ، دست به ترکیب و تلفیق «شش هیئت مذهبی مهم و دارای گرایش سیاسی از میان هیئتهای عزاداری سنتی تهران زدند» که نتیجه ی آن، پدید آمدن «هیئت های مؤتلفه اسلامی» بود. اکثر اعضای این هیئت ها از مقلدان حضرت امام خمینی (ره) بودند، و وجه ی مشترک آنها نیز پذیرش اسلام به عنوان یک ایدئولوژی سیاسی و رهبری و مرجعیت امام خمینی (ره) بود. در پی اعتراض حضرت امام خمینی(ره)  به تصویب لایحه کاپیتولاسیون در ۲۱مهر ۴۳در مجلس، که اعتراضات مردمی و بسیاری از دیگر روحانیون معروف را به همراه داشت،  ایشان به ترکیه و سپس نجف، تبعید شدند و یاران مؤتلفه، پس از کسب اجازه از شورای روحانیت مراجع جهت اقدام به اجرای حکم شرع، تصمیم به اعدام انقلابی حسنعلی منصور نخست وزیر سر سپرده شاه گرفتند.

آل کثیر افزود :« محمد بخارایی و دیگر همفکرانش»  برنامه ریزی کردند که برای کشتن حسنعلی منصور سه نقطه را در نظر بگیرند « حضور در مراسم ختمی در مسجد ـ افتتاح یک شرکت تعاونی و حضور در مجلس» اما مسجد را به خاطر این که فردا نگویند آنهایی که دم از اسلام می زنند و نماز می خوانند ببینید چطور در مسجد  کشت و کشتار راه انداخته اند و افتتاح شرکت تعاونی را هم به خاطر این که نگویند این انقلابی ها با تأسیس شرکت تعاونی مخالف هستند ، لذا کشتن حسنعلی منصور را به رفتن به مجلس تعیین کردند که شهید محمد بخارایی موفق شد حسنعلی منصور را به هلاکت برساند .

وی خاطر نشان نمود : حسنعلی منصور برای تصویب و اجرای قانون ننگین کاپیتولاسیون تلاش زیادی از خود نشان داد و فریاد حق خواهی امام خمینی (ره) در اعتراض به این قانون را با تبعید آن حضرت به ترکیه پاسخ گفت. با اعدام انقلابی منصور، «محمد بخارایی عامل اعدام انقلابی»  به دست مأموران ساواک افتاد و سپس دیگر یارانش نیز دستگیر شدند. پس از مدتی، رژیم پهلوی در یک دادگاه فرمایشی اعضای این گروه را به اعدام و زندان طولانی مدت محکوم کرد: محمد بخارائی ـ مرتضی نیکخواه ـ رضا صفار هرندی و حاج صادق امانی(اعدام) ـ حاج مهدی عراقی و حبیب اله عسگری اولادی (حبس ابد) و نیز سید علی اندرزگو به طور غیابی به اعدام محکوم شد ولی متواری گشت تا ۲ شهریور ۵۷ که در یک درگیری مسلحانه با نیروهای ساواک در تهران به شهادت رسید.

آل کثیر در پایان  این بخش از سخنان خود اظهار نمود : شهید صادق امانی در دادگاه دلاورانه از خود و راهی که در پیش گرفته بود دفاع کرد و با اشاره به حوادث خونین ۱۵ خرداد ۴۲ گفت: «ما با بررسی اوضاع به این نتیجه رسیدیم که پاسخ به این مسئله از لوله تفنگ می تواند خارج شود .» سرانجام در روز ۲۶ خرداد ۱۳۴۴ حکم اعدام «محمدصادق امانی، محمد بخارایی، مرتضی نیک نژاد و رضا صفارهرندی »چهار تن از اعضای هیات های موتلفه اسلامی به اجرا گذاشته شد. اتهام این افراد شرکت در ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت در اول بهمن ۴۳ بود.

معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش در بخش پایانی سخنان خود تصریح نمود: شهدا ، اخلاق مداری بر مبنای آموزه های دینی و اسلامی را از ما انتظار دارند راه شهدا  راه اسلام است ؛ لذا انتظار  داریم  در شهرستان شوش همانگونه که تا کنون  بوده از این به بعد هم مودت و همدلی بین اقوام  وجود داشته باشد ؛ شما ساکنان همین کوی ابوذرغفاری را مشاهده کنید ؛ عرب ها لری و لرها عربی صحبت می کنند و این نشان از اتحاد بین اقوام است ؛ دشمنان هزینه های زیادی  به کار گرفتند تا بین اقوام ایرانی نقاق به وجود بیاورد اما نتوانستند ؛ انتظار دیگری که شهدا از ما دارند  این است که در مقابل مشکلات  مقاومت کنیم لذا من از « خبرنگاران ، بسیجیان و.... » انتظار دارم  چنین برنامه هایی را که با هدف تقویت فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می شود را به اطلاع همه برسانند تا با حضور  جمع بیشتری به وصیتنامه ی شهدا عمل کنیم .

سپس حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن تشکر و سپاس از سید علی موسویان قاری قرآن و عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنینی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ، سخنران جلسه ؛ به فرازی از زندگی نامه شهید محمود ظهیری پرداخت و گفت : شهید محمود ظهیری در شهریور ماه سال 1347  دیده به جهان گشود و به زندگی خود ادامه داد تا این که  جنگ تحمیلی عراق علیه ایران آغاز شد و در حالی که یک نوجوان 13 ساله بود  به خاطر حب  به وطن در حالی که کلاس دوم راهنمایی بود ، ترک تحصیل نمود و  و به عضویت بسیج درآمد .

وی افزود : وقتی که می خواست به جبهه اعزام شود  با والدین  خود صحبت کرد و گفت : « باید از وطن دفاع کنیم  لذا شما رضایت بدهید تا من به جبهه بروم و شهید شوم ؛ مرا تشویق کنید که به اسلام، امام و کشورم خدمت کنم .» تا این که در تاریخ 11 خردادماه 1365  این شهید والامقام  در عملیات ولفجر هشت  که منجر به  تصرف  بندر وفا شد  در سن 18 سالگی  بر اثر اصابت ترکش خمپاره به شهید شد و به آرزویش رسید و ما برای شادی روح این شهید والامقام چه در این مجلس و چند از طریق فضای مجازی  در اقصی نقاط کشور و همچنین مشارکت  دختران مؤسسه ی مرکز فظ تخصصی قرآن  کریم  در شهرستان اهواز در مجموع 1154436 صلوات قرائت شد .

 

لازم به توضیح است پس از اتمام سخنرانی عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی شهرستان شوش ، پدر شهید محمود ظهیری خطاب به عبداحسن آل کثیر و همچنین علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دردلی انتقادگونه به برخی از مسئولین در مورد نصب تصاویر شهدا در جاده های ورودی به شهر شوش اشاره کرد و گفت : درست است که شهیدان بی ادعا رفتند اما نباید بین شهدا تبعیض قائل شد ؛ چرا در جاده های ورودی به شهر شوش از طرف چهار جهت « دزفول به شوش ـ اهواز به شوش ـ اندیمشک به شوش و بخش فتح المبین به شوش » تصاویر چند شهید از شهدا نصب می شوند وهر ساله همین تصاویر تکرار می شوند ، آیا شوش به جز این چند شهید ، دیگر شهیدی ندارد ؟ فرزند من چه گناهی کرده که هیچ وقت تصویری از او در این شهر موجود نیست ، آیا چون آشنایی در دستگاه ها نداریم نباید به شهید ما هم توجهی شود؟

مهدی اسلامی پناه یکی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهرستان شوش ضمن تأیید درد دل انتقادگونه ی پدر شهید محمود ظهیری به صورت خودجش از جایی که نشسته بود بلند شد و در جمله ای کوتاه گفت : من خودم جز خانواده ی ایثارگرانم اما حرفی که این پدر شهید زد درواقع حرف تمام خانواده های شهداست لذا امید است دیگر شاهد  این تبعیض ها و این بی عدالتی ها در شهرستان شوش نباشیم .

علی الهایی سرپرست بنیادشهید و امور ایثارگران شهرستان شوش گفت : بر اساس دستورالعمل های رسیده از استان نصب هر گونه بنر  و یا تابلو مربوط به شهدای والامقام به عهده ی شهرداری و سپاه ناحیه ی شهرستان شوش می باشد ؛ لذا در این خصوص بنیاد شهید و امور ایثارگران مسئولیتی ندارد .

با شنیدن این  صحبت ها ، معاونت سیاسی ، امنینی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش گفت : در این خصوص در آینده ی نزدیک جلسه ای مشترک بین ادارات ذیربط در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شوش برگزار می شود .

شایان ذکر است صد و چهل و چهارمین آیین شهد صلوات روز یکشنبه 2 تیرماه 1398 به مناسبت  هفته ی جهادکشاورزی و روز جهانی بیابان زدایی ، در منزل «جهادگر شهید عبدالعباس آل کثیر » واقع در زیبا شهر جنوبی ـ خیابان گل نرگس 7 برگزار می شود .



:: برچسب‌ها: "صد و چهل و سومین"شهد صلوات" کوی ابوذر غفاری"شهید محمد ظهیری" ,
:: بازدید از این مطلب : 1729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.