امام جمعه ی شهرستان شوش گفت : قول می دهم در شهرستان ما با این وضعی که داریم تا دو سال آینده یک شاغل
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 59
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 340
:: بازدید ماه : 8029
:: بازدید سال : 20718
:: بازدید کلی : 297856
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 25 خرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 13روز جمعه 24 خردادماه 1398 ، نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه ی شهرستان شوش به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلی این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش  ضمن توصیه ی خود و نماز گزاران به رعایت تقوای الهی ، همچون هفته های گذشته خطبه ی اول را به معرفی امیرالمؤمنین امام علی(ع) به عنوان  وفادارترین یار پیامبراکرم(ص) اختصاص داد و این بار به رشادت های آن حضرت در جنگ احد اشاره کرد و گفت : با توجه به این که  روحیه ی قریش بر اثر شكست در جنگ بدر سخت افسرده شده بود  و براى گرفتن انتقام كشته شدگان خود و جبران این شكست بزرگ تصمیم گرفتند با نیروى فراوان و مجهز به مدینه حمله كنند. عوامل اطلاعاتى پیامبر اسلام تصمیم قریش را در این زمینه به آن حضرت گزارش كردند. پیامبر براى مقابله با دشمن شوراى نظامى تشكیل داد. گروهى از مسلمانان نظر دادند كه بهتر است ارتش اسلام از مدینه بیرون رود و در بیرون شهر با دشمن بجنگد؛ لذا  پیامبر با هزار نفر مدینه را به سوى كوه احد در سمت شمال شهر ترك گفت. در بین راه عده ی زیادی یاران پیامبراکرم(ص) که از طرف  هواداران عبدالله بن ابى، منافق مشهور، تحریك شده بودند به مدینه بازگشتند و تعداد نیروهاى اسلام به 313 نفر  كاهش یافت در حالی که مشرکین 950 نفر بودند . بامداد روز هفتم شوال از سال سوم هجرت در دامنه كوه احد دو لشكر در برابر هم صف آرایى كردند.

وی افزود :  پیامبر اسلام پیش از آغاز جنگ، با یك دید نظامى، میدان جنگ را مورد بررسى قرار داد و نظرش به نقطه‏اى جلب شد كه ممكن بود دشمن در گرماگرم جنگ از آن نقطه نفوذ كرده از پشت سر به مسلمانان حمله كند. از این نظر افسرى به نام «عبدالله بن جبیر» را با پنجاه نفر تیرانداز روى تپه‏اى مستقر ساخت تا از رخنه احتمالى دشمن از آن نقطه جلوگیرى كنند و دستور داد به هیچ وجه نباید آن نقطه حساس را ترك كنند و چه مسلمانان پیروز شوند و چه شكست بخورند. از طرف دیگر در جنگ‎هاى آن زمان، پرچمدار، نقش بسیار بزرگى داشت و از این رو پرچم را همیشه به دست افرادى دلیر و توانا مى‏سپردند. استقامت و پایدارى پرچمدار و اهتزاز پرچم در رزمگاه، موجب دلگرمى جنگجویان بود، و برعكس، كشته شدن پرچمدار و سرنگونى پرچم مایه تزلزل روحى آنان مى‏گردید، به همین جهت پیش از آغاز جنگ به منظور جلوگیرى از شكست وحى سربازان، چند نفر از شجاع‎ترین رزمندگان به عنوان پرچمدار تعیین مى‏ گردید.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل سخنان خود یادآور شد : در این جنگ نیز قریش به همین ترتیب عمل كردند، و پرچمدارانى از قبیله «بنى عبدالدار» كه به شجاعت معروف بودند، انتخاب كردند ولى پس از آغاز جنگ پرچمدار آنان یكى پس از دیگرى به دست تواناى حضرت امام على (ع) كشته شدند و سرنگونى پى در پى پرچم باعث ضعف و تزلزل روحى سپاه قریش گردید و افرادشان پا به فرار گذاشتند.از امام صادق (ع) نقل شده است كه فرمود: «پرچمداران سپاه شرك در جنگ احد نه نفر بودند كه همه آنها به دست امام على (ع) به هلاكت رسیدند.» امام علی بعد از به هلاکت رسیدن این 9 پرچمدار به اعضای شورا  فرمود :«پس از كشته شدن این نه نفر بود كه غلام آنان به نام «صواب» كه هیكلى بس درشت داشت، به میدان آمد و در حالى كه دهانش كف كرده و چشمانش سرخ گشته بود، مى‏گفت: به انتقام اربابانم جز محمد(ص) را نمى‏كشم  ؛ شما با دیدن او جاخورده خود را كنار كشیدید ولى من به جنگ او رفتم و ضربت متقابل بین من و او رد و بدل شد و من آنچنان ضربتى بر او وارد كردم كه از كمر دو نیم شد. »اعضاى شورا، همگى سخنان حضرت امام على (ع) را تصدیق كردند.

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : پس از جنگ بدر، بت‌پرستان مکه، احساس کردند که لکه ننگی به دامن افتخار آن‌ها نشسته که جز با انتقام از مسلمانان با هیچ آبی شسته نمی­شود و تا خونخواهی کشتگان را ننمایند، آرامشى در دل خود نخواهند یافت. ازاین‌رو ابوسفیان که ریاست مکه را اخیراً در دست گرفته بود، اعلام کرد که « هیچ خانواده‌ ای از قریش حق ندارد بر کشتگان خود عزاداری کند و اشک بریزد. زیرا اشک ‌ها و ناله ‌ها، عقده های دل را سبک می ‌سازد و قدرت انتقام را ضعیف می‌کند. این عقده ‌ها باید در دل ‌ها بماند تا در وقت مناسب منفجر شود و با انفجارش، آتشی از کین برافروزد که خرمن عمر دشمنان را بسوزاند.» وقتی هم در مرحله ی اول در جنگ احد شکست خوردند این بار قبول کردن شکست برایشان قابل تحمل نبود ؛ پیامبر اکرم(ص) چون از  مکر و حیله ی دشمنان  خبر داشت دستور داد که منطقه را یک بررسی داشته باشند تا مبادا دشمن قصد حمله داشته باشد و از طرفی دستور مؤکد به تیراندازان داد  که مطلقاً از جای خود حرکت نکنند ، ولی مقداری که به تعقیب دشمن رفتند و میدان خالی شد بازگشتند و مشغول جمع غنائم شدند و اکثر نگهبانان مخالفت دستور رسول الله(ص) محل نگهبانی خود را ترک کردند .

آیت الله امام در ادامه خاطر نشان نمود : خالد بن ولید که از سردسته‌ های کفار در این جنگ بود از همان قسمت با حمله کردند.تعداد اندکی از نگهبانان که مانده بودند به شهادت رساند و کفار از پشت سر به مسلمانان حمله کردند، فراریان کفار هم تا این وضع را دیدند بازگشتند و حمله به مسلمانان شدت گرفت ، امام علی(ع)  در این جنگ 90 زخم به بدن مبارکش وارد شده بود ؛  در واقع کسی که خط شکن جبهه هاست، و خود را در تمام جنگ ها در قلب سپاه دشمن فرو می‏بُرد، و از فراوانی دشمن باکی نداشت، و سَرِ سرکشان و شجاعان دشمن را بر خاک مالید، طبیعی است که باید زخم های فراوانی برتن داشته باشد .امام علی(ع) در جنگ احد با توجه به این که 90 زخم برداشته بود ؛ همه ی زخم هایش در جلوی بدن بودند و زره اش فقط جلوی بدنش را پوشاند بود چون امام علی هیچ وقت پشت به دشمن نمی کرد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی اول اظهار داشت : در این هنگام «جبرئیل» ، فرشته ی وحى به پیامبر عرض كرد: « این، نهایت فداكارى است كه امام على (ع) از خود نشان مى‏دهد. »رسول خدا (ص) فرمود: « او از من است و من از او هستم.» در این هنگام صدایى از آسمان شنید كه مى‏گفت: «لاسیف الا ذوالفقار، و لافتى الا على.»

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش  در آغاز خطبه ی دوم ابتدا به احترام گذاشتن به آقا « بقیّه الله الاعظم(عج)» اشاره کرد و گفت : گاهی سئوال می شود که چرا شیعیان به هنگام شنیدن نام حضرت ولی عصر(عج) دست ها را بر روی سر گذارده  و یا قیام می نمایند. این رفتار شیعیان آیا مستند به روایتی یا سنتی از جانب اهل بیت(ع) می باشد یا خیر؟ و چون امام رضا(ع) وقتی نام قائم را شنید، برخاست و پس از آن کف دست راست خود را بر سر گذاشت و فرمود: «اللهم عجل فرجه و مخرجه و انصرنا به نصراً عزیزاً» لذا ما هم به احترام حضرت ولیعصر(عج) همان کاری را انجام می دهیم که امام رضا(ع) انجام داده است البته همانند احترام گذاشتن در ارتش می بایست به جای قیام کردن راست قامت ایستاده و کف دست راست را روی سر بگذاریم .

وی در ادامه به آن دسته از مخالفان به نظام مقدس جمهوری اسلامی که قصد دارند مقاومت و ایستادگی مردم را در مقابل آمریکا تضعیف نمایند اشاره کرد و اظهار داشت : دشمنان انقلاب سعی و تلاش خود را به کار گرفته اند که مقاومت مردم را تضعیف کنند ؛ شما دیدید که 14 خردادماه 1398 مقام معظم رهبری چقدر در مورد موضوع مقاومت تأکید نمود و در این راستا فرمود « امروز رمز مشترک بین ملت های منطقه غرب آسیا کلمه ی « مقاومت» است. یکی از دلایل مخالفت امریکا با جمهوری اسلامی اصرار ما بر مقاومت است و چون از آنها تبعیت نمی کنیم با ما دشمنی می کنند.» 

امام جمعه ی شهرستان شوش خاطر نشان نمود : چهار دسته هستند که با ریکرد مقاومت مخالف هستند ، دسته اول به طور کلی شیفته ی غرب هستند ؛ گاها پیشرفت هایی از غرب می بینند و یا این یک سری بی بندوباری از غرب می بینند و یا به هر دلیل دیگر شیفتگان غرب هستند و احساس می کنند که غرب نسبت به جاهای دیگر یک سری برتری دارند و وقتی هم که مسلمانان را تحقیر می کنند این را یک اصل برای خود می دانند و تنها را پیشرفت را متوسل شدن به غرب می دانند ؛ دسته ی دوم ترسوها هستند ؛ می دانند که غربی ها هیچ محتوایی ندارند اما مرعوب و ترسو هستند و می گویند نکند یک دفعه به ما حمله ای شود ، نکند ما از بین برویم ، دسته سوم ، تبعیت از غرب را یک امتیاز بزرگ می دانند ؛ یعنی اگر کسی  گفت « مرسی» ، «اوکی» و یا « بای بای» این را آدم سطح بالایی می دانند اما اگر از واژه هایی نظیر « متشکرم » ، « باشد» و «خداحافظ» استفاده کرد آن را از افراد سطح پایین می دانند ؛ اینها افرادی هستند که کمبود شخصیت دارند ، اینها احساس نمی کنند هر چه  «تمدن ، علم ، پیشرفت و انسانیت » در دنیا وجود دارد از اسلام و هر چه « توحش ، خونریزی ، آدم کشی ، غارتگری و جنایت ، دزدی ، دو رویی و دروغ »است متعلق به  دشمنان می باشد و بالاخره دسته ی چهارم ، سیاسی هایی هستند که حیات سیاسی خود را در سایه ی حمایت از غربی ها می دانند ؛ افکار آنها هر چه باشد به ایده ی خود آن را تقویت کنند تا بگوینند ما هم شخصیت سیاسی داشته باشیم . از اینگونه افراد زیاد داشته و داریم که در نظر خود می گویند ما اگر چشم امیدمان به غربی ها باشد می توانیم « قدرت ـ حکومت و ریاست » خود را پا برجا کنیم ، تا توانستند تبلیغ کردند که باید مثل ژاپن باشیم و خود را خلع سلاح کنیم ؛ این دسته از افراد برای خودشان هیچ چیزی قائل نبودند و به تعبیر خود افکار عقب مانده ی اسلامی و قرآنی را کنار بزنند و نیروهای مؤمن و مذهبی را به عنوان نیروهای عقب مانده در جامعه معرفی کنند .

آیت الله امام در تکمیل سخنان خود در مورد این چهار دسته تصریح نمود : بعضی از این چهار دسته که معرفی نمودنم بعضی ها شاید دو یا کل این خصلت ها را یکجا در خود جمع کرده باشند ؛ هم می ترسند ، هم کمبود شخصیت دارند ، هم چشم و امیدشان به غربی ها است ، هم حیات سیاسی خود را در غرب می بینند و از طرفی دیگر تبلیغ می کنند که اگر ما با دشمن مذاکره نکنیم ، جنگ آغاز می شود ؛ «اگر می خواهید جنگی رخ ندهد ؛ می خواهید سایه ی جنگ از سر شما برداشته شود ، تنها راهش نشستن پای میز مذاکره است ؛ در حالی کهاگر شما مذاکره نکردید به طور کلی نابود می شوید »حال ما بیاییم سیره ی حضرت امام خمینی(ره) را به عنوان اسوه ی مقاومت نگاه کنیم ؛ سیره ی ایشان چه بود ؟ آیا دنبال جنگ بود؟ آیا از منظر امام راحل مقاومت به معنای جنگ بود؟ یا این که تعریف مقام معظم رهبری از مقاومت جنگ است؟ یا ایستادگی در مقابل ظلم و ستم و زورگویی ؟ مقاومت از تعریف امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری یعنی این که از موانع عبور کنیم ؛ چون دشمن برای پیشرفت ما خیلی مانع قرار داده است و با مقاومت می توانیم از این موانع یکی پس از دیگری عبور کنیم .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش به چهل سال انقلاب در گام دوم اشاره کرد و گفت : در این چهل سال چه موقعه ای دیدید که کل نظام یا مسئولین نظام یا این ملت شریف ایران دنبال جنگ افروزی بوده اند ؟ و وقتی که ما می گوییم ملت های دنیا باید مقاومت کنند منظورمان این است که ملت ها جنگ راه بیاندازند ؟ خیر ؛ ما می گوییم در مقاومت باید در مقابل زورگویی دشمن ایستاد ؛ ما می گوییم سازش در برابر دشمن ؛ آنها را قوی تر و جری تر می کند ؛ چون تجربه ی ایستادگی و  مقاومت ما را بیشتر به پیروزی نزدیک می کند و همچنین در جنگ اراده ها ، آنچه می تواند محور پیشرفت باشد همین مقاومت است ؛ از طرف دیگر اگر ملت ها مقاومت کنند  بی شک یک سری هزینه را باید متحمل شوند اما به نظر شما تسلیم دشمن شدن هزینه ی بیشتری دارد یا مقاومت و ایستادگی ؟ شما یک ملاحظه بین بین و عراق داشته باشید ؛ ملت عراق از همان دوران حزب بعث مقاومت نکردند آیا آنها بیشتر خسارت دیدند و هزینه نمودند و افرادی که در همین کشور کشته شد ؛ چه از « علما ، مراجع تقلید ، خسارات که حوزه های علمیه وارد شود و صدمه ای که به مذهب تشییع و بقیه ی مذاهب اسلامی و حتی ادیان غیر اسلامی وارد شد بیشتر بود یا ملت ایران که مقاومت کرد بیشتر هزینه داد؟ به هر جهت خودمان با منطق خودمان این مقایسه را اگر به عمل آوریم به هزینه های کلان عراق به خاطر  بی توجهی به مقاومت پی می بریم . راه صحیح و راه پیروزی مقاومت است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در مورد جمله ای که دشمنان داخلی نظام در مورد این که می گویند اگر سایه ی ما نبود جنگ آغاز می شود اظهار داشت : اگر ما بخواهیم این جمله را باز کنیم معنایش این است اگر جنگ می خواست شروع شود وضعیتی پیش می آمد که ما بدون جنگ بر سر ایران و ایرانیان آوردیم ؛ چون اگر جنگ می شد « تحریم ها شدیدتر ، پول ایران بی ارزش ،  تورم و گرانی بالاتر ، ارز ، سکه  و طلا گران تر و... » می رفت  و ما بدون جنگ  آن را انجام دادیم . معنای این که سایه ی جنگ را از سر شما برداشتیم ،این است که  بدون جنگ هر چه دشمن خواست به دست ما انجام شد ؛ تفسیر دیگری  این موضوع ندارد .لذا ما باید بصیرت خود را تقویت کنیم .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به سفر نخست وزیر ژاپن به کشور ایران و دیدار با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : اگر به عکس هایی که در این راستا گرفته شده نگاه کنید از نظر دیپلماسی کیفیت نشستن از نظر دیپلمات ها می بایست دست در دست هم باشد ؛ دست ها باز باشد یا نباشد ؛ این ها را شما در عکس ها ملاحظه کردید ، مقام معظم رهبری دست در دست عکس نگرفت و روی یک صندلی جداگانه نشسته بود و به نخست وزیر ژاپن فرمود « شما اگر حرفی دارید بگویید اما نه ارزشی برای پیام ترامپ قائلیم و نه ایشان را در حدی می بینیم که پیامی برای ایشان به شما بدهیم  و این با هر منطقی سازگار است ؛ چرا؟ دشمن آمده و تمام دارایی های شما را برده ؛ جنگ را برای شما راه انداخته و هر روز با یک فتنه و توطئه ی جدید وارد شده ؛ آن وقت شما آمده اید و از ما می خواهیم که پای میز مذاکره با ترامپ بنشینیم؟ یا اگر بعد از بردن ثروت شما برده ، پیشنهاد مذاکره می دهد؟ مذاکره به چه معناست ؟ آیا با « دشمن ، دزد ، غارتگر و آدم کش» مگر می شود مذاکره نمود ؟

وی افزود : روزنامه های ژاپن  نوشته اند که نخست وزیر ژاپن حامل پیامی نیست ، بلکه آمده است با ایران در مورد انرژی صحبت کند ، چون این کشور می خواهد انرژی خود را ترمیم کند و مطمئن شود راهی که از ایران تا ژاپن راه مطمئن باشد ؛ ما که می دانیم از آن وقتی که صنعت نفت در ایران ملی شد ، ژاپن از ایران نفت و گاز خریداری نموده است و الان هم به دنبال تأمین سوخت خود از ایران است و این پیام ترامپ را آنها انکار کردند . در صورتی که هدف اصلی اش آوردن همین پیام ترامپ بود که بین ایران و آمریکا برای پای میز مذاکره نشستن میانجی شود ؛ ما با آمریکایی مذاکره کنیم که دچار افول موریانه ای شده است ؟

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش یادآور شد : روزنامه ی واشینگتن پست ، پرتیراژترین  روزنامه آمریکا نوشته است «دچار افول موریانه ای شده است »نه این که روزنامه های داخلی نظیر کیهان که بگویید این حرفها شعار است ، و این جمله یعنی همانند چوبی که ازدرون موریانه آن را بخورد و ظاهرا آن چوب سالم باشد ولی بعد از مدتی وقتی کاملا از درون خورده شد آن چوب فرو می ریزد ، الان ناظرین سیاسی آمریکا هر آن انتظار آن را دارند که آمریکا سقوط نماید ؛ ترامپ ؛ آدمی که در این دوسال رئیس جمهور آمریکاست بنا به گفته ی خود آمریکایی ها تا کنون 20 هزار دروغ گفته است ؛ این گفته ی ما نیست و فرصت آن را هم نداریم که تسبیح بگیریم و دروغ های ترامپ را بشماریم و در واقع  انتخاب همچنین فردی نشانه ی افول آمریکا است .به خاطر همین ما نه نیازی به مذاکره ی با آمریکا داریم و نه رئیس جمهورش را به رسمیت می شناسیم ، آمریکا اگر راست می گوید کلاه خودش را محکم بگیرد که آن را باد نبرد .

وی در ادامه و جمع بندی این بخش از سخنان خود اظهار داشت : هر چند که ما  تحت هیچ شرایطی  بمب اتم یا کلاهک هسته ای نمی سازیم چون همانند دارندگان این سلاح مخرب ما آدم کش نیستی ولی اگر هم بخواهیم بسازیم آمریکا جرأت آن را ندارد که بخواهد جلوی تولید ما را بگیرد .با مقاومتی که  ملت ایران دارد  ، هر چه آمریکا بگوید ما خلاف  آن را انجام می دهیم و آمریکا بداند هر آرزویی که در مورد ایران دارد ، آرزوی خود را باید به جهنم ببرد .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خود به هفته ی جهاد سازندگی اشاره کرد و گفت : به منظور «رفع نابسامانی‌ها و نارسایی‌ها در بخش کشاورزی براساس قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در جهت اصلاح نظام اداری، کاهش تصدی‌های غیر ضروری، ارتقای بهره‌وری و کارایی نیروی انسانی و مدیریت دستگاه‌های اجرایی، حذف موازی کاری‌ها و تجمع امور کشاورزی، دام، توسعه و عمران روستایی» لایحه ی ادغام وزارت جهاد سازندگی و وزارت کشاورزی و تشکیل وزارت جهاد کشاورزی توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تهیه شد و در تاریخ ۲۶ مرداد ۱۳۷۹ با قید یک فوریت به مجلس شورای اسلامی رفت. این لایجه در تاریخ ۶ دی ۱۳۷۹ به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید و در تاریخ ۱۰ دی ۱۳۷۹ توسط شورای نگهبان تأیید شد.و جا دارد این هفته را به عزیزان ما در اداره ی جهاد کشاورزی تبریک گفته و به آنها خسته نباشید می گویم ؛ هر چند که امسال ما با سیل مواجه بودیم و به کشاورزی ما خسارت وارد شد اما با این وجود  طبق گزارشی که به من تا این لحظه داده شده 250 هزار تن گندم از مزارع شوش برداشت شده است و خوزستان مجددا مقام اول تولید گندم را در کشور به خود اختصاص داده است و امروز مشاهده می کنیم که تولیدات کشاورزی شهرستان شوش به  2 میلیون تن رسیده و 14 درصد از تولیدات محصولات کشاورزی استان خوزستان را به خود اختصاص داده است و به همین منظور می خواهم صحبتی با جوانان شوش داشته باشم و به آنها بگویم که به طرف کشاورزی بروند ؛ برای رو آوردن به کشاورزی گروه تشکیل دهید و از طرفی از عزیزان خودم در جهاد کشاورزی این انتظار را دارم این مسیر کشاورزی را برای جوانان آسان نمایند ؛ این سخت بودن مسیر فقط اختصاص به شوش ندارد بلکه کل استان را در بر گرفته است و بسیار طاقت فرسا شده است .

وی افزود : همین دیروز نماینده ی ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه ی شهرستان اهواز اینجا بود تا هر چند با تأخیر ولی عید سعید فطر را به ما و دوستان تبریک بگوید ؛ من این موضوع مهم اشتغال را مطرح کردم و گفتم بستر برای اشتغال جوانان استان و شهرستان شوش بسیار فراهم است ؛ چرا کشاورزی ما به آن حد مطلوب نمی رسد ؟ چرا صنعت ما  به این حد نمی رسد؟ چرا آمار بیکاری بالاست؟ نه این که ما زمین یا آب نداریم خیر ؛ هم زمین فراوان داریم و هم با وجود سه رودخانه آب زیادی هم داریم  اما موانعی داریم که در دو چیز خلاصه می شوند ، اولین مانع همین مراحل اداری است ؛ افراد زیادی نزد من آمده اند و اعلام کردند ما طرح داریم اما به این اداره و آن اداره در شهرستان و یا استان مراجعه می کنیم به ما مجوز نمی دهند و در واقع موانع اداری باعث بیکاری شده است .گرفتاری هایی در خانواده ها وجود دارد که خیلی وقتها همین بیکاری باعث جدایی  زن و مرد می شود ؛ نه فقط در شهرستان شوش ؛ وقتی که ائمه ی جمعه دور هم جمع می شویم همین معضلاتی نظیر « اختلاف خانوادگی ـ بیکاری ـ فرهنگی و اجتماعی»  مطرح می شود

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  در بخش پایانی خود مسئولین  شهرستان شوش را  مورد نقد خود قرار داد و گفت : طرز فکر ادارات ما  این است که همیشه  از واژه ی « نه» استفاده کنند ، این معضل اصلی ماست ، من برادرانه  از عزیزانم در جهاد کشاورزی و از بقیه ی مسئولین  خواهش می کنم بیایید برای اولین بار تجربه کنید و برای مدتی مسیر خودتان را عوض کنید ؛ دین خود را نسبت به مردم و خصوصا جوانان بیکار عوض کنید و خود را در ریل خدمت قرار دهید و اگر دیدید  این تغییر اشتباه بود به من اعلام کنید  که پشت همین تریبون نماز جمعه اعلام کنم ای ایهاالناس من اشتباه کردم و می گویم ادارات مانع اشتغال نیستند .

وی دومین مانع را  بانک ها معرفی کرد و خاطر نشان نمود : وقتی با مدیران بانک ها صحبت کردم خودشان هم اعتراف کردند ؛ گفتن ما به طرح های بزرگ کمک می کنیم ؛ فرض کنید ما یک گروهی تشکیل دادیم و قرار بر این شد که 10 تا 20 هتکار زمین به این گروه بدهند ؛ چون طرح بزرگی نیست گناه ما چیست؟نباید کار بکنیم؟ تا کشاورزی و یا صنعت را رونق دهیم ؟ این دو مانع امروز بزرگترین معضل بیکاری در خوزستان هستند . و تا این دو مانع  وجود دارند مطمئن باشید استان خوزستان روز به روز رو به عقب می رود و آمار بیکاری نیز روز به روز بالاتر می رود ، بیکاری که بیشتر شود معضلات جامعه هم بیشتر خواهد شد و در نتیجه بیشتر دستمان به بیگانه دراز می شود ، جوانان هم بدانند  اشتغال به معنای استخدام فاتحه ی آن خوانده شده است مگر  بسیار اندک ؛ لذا باید گروه تشکیل دهیم و شرکت های تعاونی را در کشاورزی و صنعتی راه اندازی کنیم تا بتوانیم مسئله ی اشتغال را حل کنیم .

آیت الله امام در پایان از روند فعلی ریل اداری انتقاد کرد و تصریح نمود : یکی از مسئولین در یکی از شهرستان ها گفته بود من چنان تلاش می کنم که تا دوسال آینده قول می دهم  در شهر خودم یک بیکار وجود نداشته باشد ، من هم گفتم قول می دهم در شهرستان ما با این وضعی که داریم تا دو سال آینده داریم یک شاغل هم نداشته باشیم . دارم می بینم در بحث اشتغال « آنقدر فشار ، تنگنا و موانع » وجد دارد که روز به روز فشار بیشتری به بیکاران وارد می شود که باید بگویم «لا حول ولا قوه الا بالله العلی العظیم»

شایان ذکر است اکیپ  های مرکز بهداشت شهرستان شوش در دو بخش خواهران و برادران در دومین جمعه ی پی در پی به صورت رایگان اقدام به تست فشار خون نمازگزاران نمودند .



:: بازدید از این مطلب : 1045
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.