آیین گرامیداشت سی امین و امین سالروز ارتحال حضرت امام خمینی(ره) در شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 37
:: بازدید هفته : 320
:: بازدید ماه : 8009
:: بازدید سال : 20698
:: بازدید کلی : 297836
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 14 خرداد 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

به همن شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان شوش و دفتر امام جمعه ، ساعت 11:45 روز دوشنبه 13 خردادماه 1398 آیین بزرگداشت سی و امین سالروز ارتحال ملکوتی و جانگداز حضرت امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین 15خرداد1342 در شبستان حرم دانیال نبی(ع) بر گزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن قدردانی از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به خاطر برگزاری این مراسم و تشکر از مسئولین ادارات به خاطر حضور  پرشور در  این آیین  ؛ به چهار هدف راسخ حضرت امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت : حجت الاسلام مرتضی مطهری وقتی که از تهران به پاریس می رود تا برای ادامه را از رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) استفاده کند، امام راحل به چهار هدف مهم خود اشاره می کند و شهید مطهری در کتاب « «پاره‌ای از خورشید» که به گفته ها و ناگفته های شهید مطهری پرداخته است به این چهار هدف امام راحل نیز اشاره کرده است .

وی افزود : وقتی که استاد مطهری به تهران برگشت دوستان از او پرسیدن چه دیدی و چه شنیدی ؟گفت ؛ امام به چهار آمن (هدف) اشاره کرد ؛ آمن هدف ؛ به هدفش ایمان دارد. دنیا اگر جمع بشود،‌ نمی‌تواند او را از هدفش منصرف کند. آمن بسبیله(راه) ، به راهی که انتخاب کرده، ایمان دارد. امکان ندارد بتوان او را از این راه منصرف کرد. شبیه همان ایمانی که پیغمبر به هدفش و به راهش داشت. آمن بقوله(مردم) ، در میان همه رفقا و دوستانی که سراغ دارم، احدی مثل ایشان به روحیه مردم ایران ایمان ندارد. به ایشان نصیحت می‌کنند که : «آقا! کمی یواشتر. مردم دارند سرد می‌شوند، مردم دارند از پای در می‌آیند.» می گوید: «نه مردم این جور نیستند که شما می‌گویید. من مردم را بهتر می‌شناسم.»و ما می‌بینیم که روز به روز صحت سخن ایشان بهتر آشکار می‌شود. آمن بربه(سیاسی و تاریخ انقلاب) ، در یک جلسه خصوصی، ایشان به من گفت: «فلانی! این ما نیستیم که چنین می‌کنیم. من دست خدا را به وضوح حس می‌کنم.» آدمی که دست خدا و عنایت خدا را حس می‌کند و در راه خدا قدم برمی‌دارد، خدا هم به مصداق (ان تنصروا الله ینصرکم) بر نصرت او اضافه می‌کند.

وی افزود : بی‌شک از جان گذشتگی و مبارزه خستگی ناپذیر با ظلم و ظالم و دفاع سرسختانه از مظلوم و صداقت و صراحت و شجاعت و سازش‌ناپذیری این رهبر، در انتخاب او به مقام رهبری نقش داشته است. اما مطلب اساسی چیز دیگری است و آن این که ندای امام خمینی از قلب فرهنگ و از اعماق تاریخ و از ژرفای روح این ملت برمی‌خاست. مردمی که در طول چهارده قرن، حماسه ی « محمد، علی،‌ زهرا، حسنین ، سلمان، ابوذر... و صدها هزار زن و مرد دیگر» را شنیده بودند و این حماسه‌ها با روحشان عجین شده بود، بار دیگر همان ندای آشنا را از حلقوم این مرد شنیدند. علی را و حسین را در چهره او دیدند. او را آیینه تمام نمای فرهنگ خود که تحقیر شده بود، تشخیص دادند. امام چه کرد؟ به مردم ما شخصیت داد. خود واقعی و هویت اسلامی آنها را به آنان بازگرداند. آنها را از حالت «خودباختگی» و ... خارج کرد.

 

امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان  گفت : افرادی امروز می گویند  ما کاری به سیاست نداریم و اصلا آن را قبول نداریم  فقط همین که نمازی بخوانیم و روزه ای بگیریم و در ایام سوگواری  امام حسین(ع) و دیگر اهل بیت(ع) مشغول باشیم کفایت می کند من از چنین افرادی می پرسم ، ائمه اطهار(ع)  سیاست گذار نبودند ؟ آیا از زیر بار مسئولیت در رفتن نیست اگر خود را از سیاست به دور کنیم ؟ سیاست و انقلاب که خود به خود نمی آیند ، آیا می دانید ریشه ی این حرفها کجاست ؟

 

وی در تکمیل سخنان خود یادآور شد : ریشه ی این حرف ها از انگلیس است ؛ آیت الله نائینی  در کتابی در مورد  حکومت اسلامی و دولت نوشته است ؛ بعد از انتشار این کتاب بلافاصله ایشان را دستگیر و تبعید کردند  اما از او خواستند اگر کاری به سیاست نداشته باشد  بلافاصله او را آزاد می کنند  و در اینجا مشخص شد که انگلیس  با دخالت سیاست در دولت اسلامی مخالف است اما امام خمینی(ره) در هدفی که داشت ثابت قدم ماند .

 

شایان ذکر است محمدرضا تریچی تلاوت آیاتی از قرآن کریم را بر عهده داشت و «حاج عبدالرحیم انصاری ، ملا غلامعلی محول ، یاسر و یاسین سواری ، ملا صفر بیاتیانی و مصطفی میردورقی» ،مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به نوبت در وصف حضرت امام خمینی به ذکر مصیبت و مرثیه سرایی پرداختند .

 



:: برچسب‌ها: "مراسم"ارتحال"ملکوتی"سی امین"سالگرد"امام خمینی"در شوش" ,
:: بازدید از این مطلب : 1638
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.