جشنواره ی جابر بن حیان مدارس ابتدایی شهرستان شوش افتتاح شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 54
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3397
:: بازدید ماه : 6356
:: بازدید سال : 19045
:: بازدید کلی : 296183
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 15 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 8:45 صبح روز سه شنبه 14 اسفند ماه 1397 با حضور عبدالحسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش جشنواره ی جابر بن حیان مداس ابتدایی در قالب 2000 اثر از 70 آموزشگاه در دبستان تهنیت این شهرستان افتتاح شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ الهام جاوران کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش پیرامون اهداف این جشنواره گفت : این جشنواره با هدف استعدادیابی و استعداد گزینی دانش آموزان و سوق دادن به فعالیت های پروژه و پژوهش محور و سند تحول بنیادین، تغییر رویکرد محفوظات‌محور به مهارت‌محوری و پژوهش‌محوری است.  همچنین می تواند موجب افزایش تولیدات علمی و عملی ، آموزش روش های علمی و پژوهشی و گام نهادن در مسیر کیفیت بخشی آموزش شود  و دانش‌آموزان در این همایش و جشنواره‌ها فعالیت‌های پژوهشی و علمی خود را شکوفا می کنند و به سمت آشنا شدن با ظرفیت های عملی موضوعات درسی پیش می روند.

وی افزود : طرح جابر یا جابربن حیان عنوان طرحی است که در سال‌های اخیر از سوی وزارت آموزش و پرورش به مدارس ابتدایی کشور ابلاغ می‌شود. شرکت در طرح جابربن حیان نه تنها توسط مدارس ابتدایی ایران بلکه در کشورهای همسایه نیز صورت می‌پذیرد. به عنوان مثال در کشور روسیه استقبال بسیار زیادی از این طرح پژوهش محور می‌شود.یک طرح پژوهش محور بوده و اغلب به دست سازه‌های عملی دانش آموزان و آزمایش‌های مربوط به نکات درسی آنها تمرکز دارد. اما با این حال گاهی مشاهده می‌شود که دانش آموزان در محورهای مستندسازی و تحقیق زمینه‌ای این طرح شرکت کرده و حائز رتبه می‌شوند. در رابطه با چگونگی اجرای طرح جابر مراحل کار به این صورت است که در ابتدا بخشنامه از سوی اداره آموزش و پرورش به مدارس منطقه اعلام می‌شود و مدیران مدارس این بخشنامه و دستورالعمل را در معرض دید دانش‌آموزان قرار می‌دهند. پس از اطلاع یافتن دانش آموزان از مفاد بخشنامه علاقه‌مندان به شرکت در طرح برنامه ریزی خود را آغاز کرده و زیر نظر معلم راهنما طرح و پروژه خود را تنظیم می‌کنند.

الهام جاوران در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : عناوین طرح جابربن حیان شامل پنج پروژه ی  «طبقه بندی ـ مدل ـ آزمایش ـ طرح ساخت و جمع بندی» در قالب شش پایه ابتدایی و 2000 اثر در سطح  شهرستانی  از 70 آموزشگاه با استفاده از کارتوپلاست با حضور معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش و مدیر اداره ی آموزش و پرورش افتتاح شد .

کارشناس مسئول آموزش ابتدایی اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش افزو.د : از این آثار 260 طرح  با کسب بیشترین امتیاز ها به مرحله استانی  راه می یابد و پس از آن از مجموعه آثار دانش آموزان استان خوزستان  8 اثر به سطح مسابقات کشوری راه می یابد .

تیام توحیدی کیا  دانش آموزپایه ی ششم ابتدایی  از دبستان عفت در توزیع اثر خود به معاونت سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش تحت عنوان « نمک گرایی » اظهار نمود : نمک آشپزخانه از تعداد زیادی کریستال بسیار کوچک تشکیل شده است. زمانی که این کریستال‌های نمک را در آب می ریزید، حل می‌شوند و ساختار کریستالی خود را از دست می دهند. با تبخیر آب، کریستال های نمک دوباره شکل می گیرند. در علم بلور شناسی به این کریستال‌ها مکعبی گفته می شود. این شکل مکعبی کریستال‌ها حاصل نحوه‌ی کنار هم قرار گرفتن اتم ها در کنار هم است، همان طور که شکل تعداد زیادی پرتقال در یک جا، حاصل نحوه ی قرارگرفتن تک تک پرتقال‌ها کنار هم است. کریستال‌هایی که در اینجا می سازید بسیار زیبا خواهد بود. نکته کلیدی در ساختن این بلور های زیبا، تبخیر سریع و استفاده از مقداری نخ است.

اما ماکت دبستان حضرت زینب(س) با محوریت عشایر کوچ نشین  یکی از آثار قابل توجه این جشنواره بود که توجه حاضرین را به خود جلب نموده بود .

 



:: بازدید از این مطلب : 4728
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.