اولین جلسه ی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 33
:: باردید دیروز : 2696
:: بازدید هفته : 3258
:: بازدید ماه : 6217
:: بازدید سال : 18906
:: بازدید کلی : 296044
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 6 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10:40 روز یکشنبه 5 اسفند 1397 ، اولین جلسه ی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان شوش با معرفی 15 کمیته در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالحسن آل کثیر معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان شوش خدمات رسانی به یادمان شهدای فتح المبین را در اولویت قرار داد و در این زمینه اظهار نمود : بخشدار و شهردار فتح المبین  و هم چنین مدیر یادمان شهدای عملیات فتح المبین از هم اکنون به فکر تأمین نیازمندی های این یادمان باشند  و اگر هم  نیاز به همکاری سایر ادارات بود ؛ همه موظفند در این راستا همکاری های مورد نیاز را به عمل آورند و هیچ اداره ای منتظر نماند تا از طریق فرمانداری به آنها ابلاغ شود .

وی در ادامه افزود : « نصب علائم هشدار دهنده ، خط کشی ، لکه گیری با همکاری اداره ی راه و راهنمایی و رانندگی برای جاده های برون شهری و شهرداری در جاده های درون شهری ؛ آماده نمودن پارک ها و بلوارها ، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی بین راهی  ، تشدید بازرسی ها و نظارت بر نحوه ی کار رستوران ها ـ ساماندهی دستفروشان دور حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) ـ پارکینگ خودروهای راهیان نور ، طرح  ترافیکی و.... » مدنظر باشد و از طرفی چون یک بارندگی قابل توجه را در پیش رو داریم و احتمال سیل وجود دارد لذا  اداره ی ورزش و جوانان می بایست سالن های ورزشی را در چنین وضعیتی  برای اسکان مسافران نوروزی در نظر بگیرد .

 

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود « از 15 اسفند1397  الی 15فروردین 1398» هرگونه حفاری توسط ادارات « گاز ، آب و فاضلاب ، برق ، مخابرات ، شهرداری و... » اکیدا ممنوع بوده و حفاری های انجام شده تا قبل از 15 اسفند می بایست ترمیم شوند ؛ هر اداره می بایست برنامه کشیک خود در هفته ی اول و دوم تعطیلات نوروزی را در اولین فرصت اعلام نماید ، پارکبان ها در نقاطی که شهرداری مشخص می کند با درنظر گرفتن عزت و احترام و برقراری امنیت برای مهمانان نوروزی می بایست مستقر شوند و شهرداری هم به صورت مستمر بر نحوه ی فعالیت آنها نظارت داشته باشد ، عابربانک ها یی که قرار است به مردم خدمات رسانی کنند لیست آنها به فرمانداری ارسال گردد ، اداره ی راه و ترابری ، شهرداری و اداره ی برق نسبت به تأمین روشنایی درون شهری و جاده ها از هم اکنون اقدامات لازم را انجام دهند .

عبدالحسن آل کثیر در پایان گفت : با توجه به این که از طرف استانداری بخشنامه ای مبنی بر تشکیل 15 کمیته  اعلام شده است لازم است علاوه بر 10 کمیته ای که رئیس اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، در این جلسه طبق سال های گذشته معرفی می کند ، فرمانداری هم پنج کمیته ی دیگر را معرفی خواهد نمود .

در ادامه رضا چنانی رئیس اداره ی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی به معرفی10 کمیته با فرازی از شرح وظایف آنها اشاره کرد و تصریح نمود : شهرستان شوش با توجه به وجود «جاذبه های طبیعی ؛ رودخانه های کرخه ، شاوور و دز ؛ جنگل و طبیعت هایی که اطراف این رودخانه ها وجود دارد ؛ منطقه ی ویژه و اماکن مذهبی از جمله حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) ، دعبل خزاعی و سایر امامزاده گان» و هم چنین مناطق عملیاتی فتح المبین و فکه و بالاخره وجود چغازنبیل و محوطه ی باستانی شوش به عنوان دو اثر ثبت جهانی همه ساله بیشترین آمار بازدیدکننده ی داخلی و خارجی را به خود اختصاص داده است .

وی افزود : شوش همیشه از نظر حجم بازدیدکننده ؛ بیشترین آمار را داشته است ؛ موج اول که از طرف شهرستان اندیمشک وارد استان خوزستان شده و به شوش می آیند ؛ ششم و هفتم  این مسافرت ها افت پیدا می کند و موج دوم از طرف اهواز  وارد استان می شوند و با توجه به بارندگی های اخیر و سرسبز شدن اماکن گردشگری و تبلیغاتی که صورت گرفته است ؛ همیشه در سطح استان خوزستان « شوش و آبادان » بیشترین آمار بازدید را به خود اختصاص داده اند و این مطلبد که یک برنامه ریزی ، سازماندهی و یک هدایت خوب داشته باشیم .

چنانی در ادامه خاطر نشان نمود : به منظور توسعه ی گردشگری داخلی ؛ ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در سال 1392 یک مصوبه ای تحت عنوان « ستاد مرکزی خدمات رسانی سفرهای نوروزی»  داشت ؛ در حال حاضر خیلی از ادارات موازی با هم کار می کنند مثلا یک اداره بروشوری چاپ می کند و اداره ای دیگر همان بروشور را در ابعادی بزرگتر یا کوچکتر منتشر می کند و فقط نام نشر دهنده عوض می شود ؛ اگر انسجامی باشد و شهرداری شوش در قالب کمیته ها بروشوری با تیراژ بالامنتشر کند به مراتب بازدهی آن خیلی بهتر خواهد بود .

وی در ادامه به معرفی 10 کمیته از مجموع 15 کمیته ای که معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار شهرستان شوش به آن اشاره کرد ، گفت : « کمیته ی حمل و نقل  با  مدیریت اداره ی راه و ترابری ـ کمیته خدمات امداد و نجلت به مدیریت جمعیت هلال احمر ـ کمیته ی انتظامی و امنیتی به مدیریت نیروی انتظامی ـ کمیته ی هماهنگی امور شهرداری ها و دهیاری ها  ـ کمیته ی برنامه ریزی به مدیریت فرمانداری ـ کمیته ی خدمات اسکان و رفاه به مدیریت آموزش و پرورش ـ کمیته ی تنظیم بازار به مدیریت اداره ی صنعت ، معدن و تجارت ـ کمیته ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات ـ کمیته ی خدمات بهداشت  ، سلامت و محیط زیست به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی دزفول و کمیته ی اطلاع رسانی دو تبلیغات » ده کمیته ای هستند که همچون سال های گذشته احکام آنها صادر شده و پنج کمیته ی دیگر توسط فرماندار معرفی می شوند .

سپس سرهنگ پاسدار فرحان منصوری مدیر یادمان شهدای فتح المبین ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) به برنامه های در نظر گرفته برای یادمان اشاره کرد و خاطر نشان نمود: یادمان شهدای فتح المبین به عنوان یکی از مراکز مهمان پذیر بوده و چند سالی است در بحث خدمات رسانی به مسافرین نوروزی و راهیان نور که از سراسر کشور به این خطه می آیند .

وی افزود : امسال 200 نفر از پاسداران دانشگاه امام حسین(ع) به عنوان خادم الشهداء طبق سنوات گذشته در این زیارتگاه مستقر خواهند بود و به راهیان نور و مهمانان نوروزی خدمات رسانی می کنند . قرار است دو نمایشگاه دایر می شود ؛ نمایشگاه اول  تحت عنوان جهاد سازندگی و یا به عبارتی نمایشگاه سنگرسازان بی سنگر و نمایشگاه دوم از دوران انقلاب اسلامی تا جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی را در معرض دید عموم قرار می دهد .

منصوری ضمن قدردانی از دستگاه های همکار یادآور شد : جا داراد از شهرداران شهرهای شوش و فتح المبین ؛ شبکه بهداشت و درمان ، مخابرات ، آب و فاضلاب شهری و روستایی ، راه و ترابری و... قدردانی نمایم و از شبکه ی بهداشت و درمان انتظار دارم همچون سنوات گذشته یک اکیپ پزشکی که همراه آنها پزشک مرد و پزشک زن هم حضور داشته باشد مستقر نماید تا مهمانان نوروزی از این بابت مشکلی نداشته باشند و از طرفی چون پیش بینی زائر ما بر 2000000 نفر می باشد ، با نزول برکات الهی ، باران زیادی خوشبختانه داشتیم و از طرفی چون مشکل پل شهید ناجیان هم مرتفع شده است از این نظر ممکن است زائرین بیشتری داشته باشیم و به طبع ما بحث ترافیکی و جاده ای  را خواهیم داشت لذا انتظار دارم نیروی انتظامی و سپاه ناحیه ی شهرستان شوش از بابت کنترل و نظم بخشیدن با ما همچون سنوات گذشته همکاری داشته باشند .

مدیر یادمان شهدای فتح المبین در پایان به دفع زباله و سرویس های بهداشتی اشاره کرد و تصریح نمود : شهردار شوش مهندس زمانی مطلع هستند  چون حداقل روزانه 17 هزار زائر به اینجا می آید در نتیجه زباله های زیادی انباشه می شود لذا از شهردار شوش انتظار داریم علاوه بر مستقر نمود آتش نشانی در یادمان روزانه به جمع آوری و دفع زباله ها بپردازد و از طرفیچون دستشویی های یادمان  سبتیک هستند لذا انتظار همکاری بیشتری داریم و بالاخره از اداره ی صنعت معدن و تجارت انتظار داریم که ایستگاه صلواتی  را دایر نماید .

دکتر عدنان غزی فرماندار شهرستان شوش  ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) گفت : ادارات فرهنگی کاری انجام دهند که در شأن  تعطیلات نوروزی باشد و ادارات بدانند که 50 درصد ارزیابی ها با همین فعالیت ها در پایان سال  مشخص می شود .

وی افزود : من سعید دیناروند بازرس ویژه ی خود را  جهت بازرسی از کل ادارات  مأموریت داده ام و از هم اکنون  از  مدیران دستگاه ها  می خواهم که در آماده باش کامل  باشند البته  کشیک های نوروزی را هر چه سریعتر  به فرمانداری ارسال نمایید  تا چنانچه مدیری هم قصد مسافرت دارد ولی را به عنوان جانشین به صورت مکتوب معرفی نماید .

دکتر غزی در ادامه یادآور شد : روزانه حداقل پنج نفر از مدیران ادارات در یادمان مستقر شوند و به عنوان خادم الشهداء چند روز از عمر خود را در کنار شهدا باشند ؛ من خودم  در این یادمان حضور یافته و لباس کار می پوشم .

فرماندار شهرستان شوش  در ادامه خطاب به تعزیرات حکومتی اظهار نمود : «تعزیرات حکومتی  به همراه اداره ی صعت ، معدن و تجارت ـ اتاق اصناف  ، نیروی انتظامی و دامپزشکی» از 15 اسفند الی 15 فروردین به صورت دائمی جهت کنترول بازار کشیک دائمی از ساعت 9 صبح تا 9 شب  را مدنظر داشته باشند .

دکتر عدنان غزی سپس از خبرنگاران خواست تا  با معرفی شوش و جاذبه های گردشگری آن ، مردم را به حضور در شوش دعوت نمایند .

وی در ادامه گفت : ما در این ارزیابی های آخر سال  ده رئیس را به عنوان مدیر برتر به استان معرفی می کنیم و علاوه بر آن از بین خبرنگاران ، به دو نفر که  بیشترین فعالیت را در بخش معرفی شاخصه ها و ظرفیت های شوش در نشریات خود داشته باشند هدیه ی رمزی اهدا می شود که رقم آن قالب توجه است .

فرماندار شهرستان شوش در پایان ضمن حلالیت از تمام اقشار خاطر نشان نمو.د : جا دارد  ابتدا از  همکاری های تأثیر گذار امام جمعه ؛ نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای تأمین تشکر و سپاسگزارری نمایم و  به خاطر کم کاری ها  از مردم ولایتمدار شهرستان شوش  ، اصحاب رسانه و مطبوعات  ، نیروی انتظامی ، سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ، مشاوران خودم و... حلالیت بطلبم .

در ادامه «مهندس زمانی شهردار ، عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش ـ دکتر نوروز سواری رئیس شبکه ی بهداشت و درمان ،سرهنگ دوم عظیم یوسفوند نماینده ی نیروی انتظامی ، حسین چنانه درئیس اداره ی راه و شهرسازی ، سید حکیم موسوی رئیس شورای اسلامی شهرستان شوش» نکته نظرات خود را مطرح نمودند .

 



:: بازدید از این مطلب : 1808
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.