امام جمعه شوش گفت : مسئولین شهرستان برای شوش از وزیر کار چه امتیازاتی توانستند بگیرند ؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 3 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

جمعه 3 اسفندماه 1397 بعد از اذان ظهر ؛ نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه ی این هفته به امامت آیت الله سید محمد امام ، در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی همچون دو هفته ی قبل به ادامه ی معرفی «بُرَیْدَة بن حُصَیْب اَسْلَمی» از یاران با وفای پیامبر اکرم(ص) پرداخت و در این خصوص  گفت : بُرَیْدَة بن حُصَیْب اَسْلَمی به اتفاق 11 نفر دیگر از یاران با وفای پیامبر(ص) وقتی که دید به دستور ابوبکر به خانه ی امیرالمؤمنین حضرت امام علی(ع) حمله کرده و آن حضرت را دست بسته  از خانه بیرون کشیدند ؛ اعتراض خود را سر دادند  ؛ ابوبکر در آن لحظه سکوت اختیار کرده بود و قیافه ی حق به جانب می گرفت و دستور می داد که دستان امام علی(ع) را باز کنند .

وی افزود : امام علی(ع) به عمر و ابوبکر گفت : « چقدر زود به خانواده ی پیغمبر(ص)  حمله کردید ؟ من همان بنده ی خدا و برادر پیامبر(ص) هستم  ـ آیا آن موقع با من بیعت نکردید ؟ » ابوبکر ساکت ماند  اما عمر  جواب داد : « حرف ها را ول کنید  اگر بیعت نکنی  شما را می کشیم ؟ » موضع گیری بریده و 11 نفر از دیگر یاران پیامبر(ص) زمانی که ابوبکر روی منبر رفته بود ؛ همین اعتراض باعث شد که ابوبکر و عمر به مدت سه روز از خانه بیرون نرفتند و در چهارمین روز که به مسجد رفتند و با چندین سرباز آمدند و باعث ایجاد رعب و وحشت شده  که مردم بترسند و  حرفی نزنند .؛ بریده با صدای بلند فریاد زد « ای عمر ؛ آیا  شما فراموش کرده ای  که پیامبر به شما چه فرمود ؟ آیا نگفت بروید به علی(ع) سلام کنید و او را به عنوان امیرالمؤمنین  قبول نمایید ؟ پس چرا بعد از رحلت پیامبر  عهد شکنی کردید ؟ » بریده این دفاع را از حق داشت  و این در واقع درسی است برای همه ی ما  که اگر دیدیم حقی پایمان می شود  نگذاریم آن حق پایمال گردد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به 8 اسفند  سالروز تأسیس امور تر بیتی اشاره کرد و تصریح نمود : استمرار و بقاي هر جامعه مستلزم آن است كه مجموعه باورها، ارزش ها، رفتارها، دانش ها و مهارت هاي آن به نسل هاي جديد انتقال يابد. مهم ترين وسيله ی اين انتقال ؛  آموزش و پرورش است و مدرسه مهم ترين واسطه انتقال دانش و مهارت فني است بر همين اساس در دوره نخست وزيري شهيد رجايي و در دوران تصدّي شهيد باهنر در وزارت آموزش و پرورش آن ها به تأسيس ستاد هاي امور تربيتي در مدارس كشور اقدام كردند تا فرهنگ اسلامي را گسترش دهند و دانش آموزان را به حرمت نهادن و عمل به ارزش هاي اسلامي ترغيب كنند. پاسداري از ارزش هاي اسلامي و دستاوردهاي انقلاب، برنامه ريزي و ايجاد هماهنگي بين عملكرد عوامل تربيتي، توجّه جدي به نقش معلمان در فعاليت هاي تربيتي و توجه به نقش دانش آموزان در فعاليت هاي تربيتي از جمله اهداف ستادهاي امور تربيتي است. در جمهوري اسلامي ايران هشتم اسفند ماه روز «امور تربيتي و تربيت اسلامي»، نامگذاري شده است.

وی افزود : انتظار ما از آموزش و پرورش این است که در کنار  مسائل آموزشی و علمی به پرورش و تربیت « دینی ، معنوی  و خانوادگی » دانش آموزان بیش از پیش توجه داشته باشد ؛ اگر این کارها را انجام دهد در واقع وظیفه ی خود را انجام می دهد .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به ولادت با سعادت بی بی حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و یادآور شد : دختری که از دامنش مردها به معراج رفتند و در واقع این بانوی دو عالم برای ما یک تذکر است ؛ چون وقتی فرزندانش را به درستی تربیت کرده است ؛ روز قیامت از همه ی ما می پرسند چرا نتوانستید فرزندان خود را به درستی تربیت کنید ؛ ممکن است بگوییم  زمان قدیم  افراد بد در جامعه وجود نداشته است ، در حالی که از زمان قدیم هم آدم خوب داشته ایم و هم آدم بد و این دلیل خوبی برای رهایی از پاسخ دادن به این سئوال نیست ؛ از آن گذشته وقتی که «دُرِ نجف شفاف و صاف» را از دریایی می یابند که آب آن شور است ، اکر در محیطی که آلوده باشد بتوانیم  عفاف و حجاب را  برای زنان و دختران خود حفظ کنیم  نشانه ی ایمان و تقوای بالای ما خواهد بود و همچنین اگر دختران و بانوان ما حجاب و عفاف داشته باشند  افرادی نمی توانند به خود جرأت دهند که بر جامعه تسلط پیدا کنند  و اموال را به تاراج ببرند ، پس جاهلیت در آن زمان  و جاهلیت در قرن بیست و بیست و یک  فرقی با هم ندارند  ، مهم این است که بانوان ما حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند و سبک زندگی این بانو را در زندگی خود به کار گیرند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به گام دوم انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح نمود : مقام معظم رهبری هر وقت که سخنرانی داشته و پیام یا بیانیه ای صادر کرده به انجام آن به کرات تأکید نکرده بود اما در مورد آغاز گام دوم انقلاب  می فرماید چون برای این چهل سال گام اول بسیار زحمت کشیده شده است  از ملت  ، خصوصا از جوانان می خواهم  که با دقت وارد گام دوم شوند . لذا از ادارات فرهنگی نظیر « فرهنگ و ارشاد اسلامی ، تبلیغات اسلامی ، آموزش و پرورش و دانشگاه ها » می خواهم که با برگزاری « همایش ـ برگزاری امتحان و آزمون ، اجرای نمایش و برپایی نمایشگاه و.... » برای چهل سال دوم  برنامه ریزی کنند .

وی افزود : چرا مقام معظم رهبری خطاب به جوانان تأکید دارد ؟ چون جوانان انرژی مضاعفی دارند و به خاطر ضرورت است که حضرت آقا تأکید دارند  جوانان وارد عرصه ی اصلی جامعه شوند تا ثابت کند که جوانان مسئولیت بزرگی بر عهده دارند و بارها و بارها فرموده است ؛ که به جوانان  اعتماد داشته باشید  . آقا می خواهد ثابت کند که جوانان از نظر « علمی ، اقتصادی ، عمرانی و.... » می توانند قله های ترقی را طی کنند .

آیت الله سید محمد امام سپس به سفر اخیر وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به شوش اشاره کرد و در این راستا اظهار نمود : شما جوانان باید مطالبه گر باشید  و هر وزیری که به این دیار می آید آن را نماینده ی دولت بدانید ؛ من در سفری که وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به شوش آمد اهواز رفته بودم  ؛ هر چند این سفر یک سری حواشی داشت و سئوالاتی را هم  در بر دارد  ؛ با توجه به این که عمده ترین مشکل شوش بیکاری است و وزیری هم که آمده وزیر کار است چرا برخی دوگانه حرف می زنند ؟ چرا وقتی وزیر می آید می گویند شوش مشکل بیکاری ندارد در حالی که عمده ترین مشکل ما بیکاری است ؛ جوانان می بایست در چنین موقعیت و فرصتی که پیش می آید مطالبه گر باشند ؛ از سفر این وزیر می شد بهره های زیادی برد ؛ چرا خلاف واقعیت حرف بزنیم؟ چرا جوانان خود از وزیر چیزی نخواستند ؛ هم هم می توانید مطالبه گر باشید و هم یک سری امتیاز برای این شهرستان بگیرید ، چون تمام امکانات دولت در اختیار نماینده ی هیئت دولت است .

امام جمعه ی شهرستان شوش در تکمیل این بخش از سخنان خود خاطر نشان نمود : یا باید بگوییم وزیر  به شهر مانیامده و یا بگوییم چون کاری از دستش بر نمی آمد ما هم حرفی نزدیم ؛ مسئولین شهرستان برای شوش از وزیر چه امتیازاتی توانستند بگیرند ؟ چرا  شما از وزیر برای توسعه ی شهر استفاده نمی کنید ؟  به ولله مسئله ی اشتغال به دست خودمان حل می شود  ، چرا به وزیر نمی گوییم از نظر اشتغال ما مشکل داریم ؟چرا؟ چرا دوگانگی؟ چرا ما مطالبه گر نیستیم؟  و فقط می نشینیم و از همدیگر بدگویی می کنیم ، برای چندمین بار اعلام می کنم  آسان ترین کار رفع بیکاری است به شرط آن که هم مسئولین و هم مردم  این را بخواهند و دست در دست هم بدهند  ، ما این همه سرمایه ، زمین ، کشاورزی و صنعت داریم.

وی افزود : وظیفه ی وجدانی دارم هر چند که ممکن است از حرف های  من ناراحت شوید ولی می گویم وقتی چنین فرصتی پیش می آید و وزیری به شوش سفر می کند  باید از وجود او برای رفع بیکاری نهایت بهره برداری را ببریم .

امام جمعه ی شهرستان شوش  در ادامه به حادثه ی تروریستی  جاده ی خاش ـ زاهدان اشاره کرد و گفت : پاسداران عزیز ما برای این که راهپیمایی یوم الله 22 بهمن  در کمال آرامش برگزار شود از اصفهان  به سیستان و بلوچستان رفتند و کار خود را به خوبی انجام دادند و همان طور که دیدید در سراسر کشور راهپیمایی از هر سال  شلوغ تر برگزار شد ؛ اما چند روز پس از آن در ورشو پایتخت لهستان کنگره ای تشکیل می دهند تا امنیت ایران را به هم بزنند و در این راستا ولیعهد عربستان  به پاکستان می رود تا از این کشور برای نا امن کردن ایران استفاده کند ، هر چند که ما با کشور پاکستان قراردادبرقراری امنیت امضا کرده ایم ، اما  از مسئولین انتظار داریم  که به این موضوع ورود کنند  و نگذارند  روابط ما با پاکستان را که اکنون یک فرصت است را به تهدید تغییر دهند ؛ اگرمسئولین ما ورود نکنند  چه بسا ممکن است پاکستان  به دامن عربستان و آمریکا پناه ببرد .

آیت الله سید محمد امام  در ادامه به افتتاح فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس اشاره کرد و عنوان نمود : باید از سپاه پاسداران که در بخش علم و صنعت و اقتصاد گره گشاه است قدردانی نمود ، بی شک هر جای دیگر هم سپاه ورود کند  باعث سربلندی ایران اسلامی خواهد شد .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به دلیل استعفای آیت الله جزایری از نمایندگی ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه ی شهرستان اهواز اشاره کرد و خاطر نشان نمود : آیت الله موسوی جزایری با توجه به این که دیسک کمر دارد  و از تریبون نماز جمعه هم اعلام کرده است ؛ چون دو خطبه را باید بخواند و ممکن است به خاطر این سرپاماندن  توان اقامه ی نماز را نداشته باشد به این دلیل تشخیص داد که استعفا دهد تا فرد دیگری به صلاحدید مقام معظم رهبری منصوب گردد ، البته استان خوزستان و آیت الله موسوی جزایری قبل از انقلاب تاکنون به هم گره خورده اند د ، فعالیت های سیاسی و مبارزاتی ایشان از سال 1353 و تشکیل جلسات در مسجد جزایری بر کسی پوشیده نیست، ایشان برای رفع مشکلات استان در زمینه های مختلف بارها به تهران سفر کرده است « گسترش مدارس حوزه ی علمیه که بالای 50 مدرسه می باشد ، راه اندازی دانشگاه امیرالمؤمنین و فعال نمودن شبکه ی بین المللی الاهواز » از دیگر  تلاش های این عالم ربانی برای استان خوزستان است .

وی در پایان افزود : ما مطیع امر رهبر هستیم ؛ هر کسی را که بخواهد به عنوان نماینده ی خود در استان و امام جمعه ی شهرستان اهواز  منصوب نماید چه از استان و یا خارج از استان باشد ما  تبعیت و همکاری خود را اعلام  خواهیم کرد .

اما هومن سپهوند رئیس اداره ی تعاون روستایی شهرستان شوش این هفته پشت میز خدمت حاضر شد و به سئوالات نمازگزاران پاسخ داد .

 

شایان ذکر است با توجه به این که قرار است نمایشگاه عرضه ی مستقیم کالا  در مقابله با گرانی های در بازار در مصلای نماز جمعه دایر شود لذا نماز جمعه ی هفته ی آینده مورخ 10 اسفند1397 در شبستان حرم مطهر حضرت دانیال نبی(ع) برگزار می شود .



:: برچسب‌ها: امام جمعه ی شوش گفت ,
:: بازدید از این مطلب : 1672
|
امتیاز مطلب : 64
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.