ششمین طرح آیه های صبر در شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 52
:: باردید دیروز : 118
:: بازدید هفته : 3395
:: بازدید ماه : 6354
:: بازدید سال : 19043
:: بازدید کلی : 296181
نویسنده : عباس کرم الهی
چهار شنبه 1 اسفند 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ اسماعیل زرگوش

ساعت 20:30 سه شنبه 30 بهمن ماه 1397 به همت مجمع اهل بیت ؛ ششمین طرح آیه های صبر در منزل پاسدار جانباز « میرعباس خیرآبادی » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سرهنگ بازنشسته ی پاسدار علی ظهیری  سخنان خود را با اشاره به طولانی شدن عمر به خاطر  صله ی رحم اشاره کرد و گفت : پیر مردی نزد پیامبر (ص) رفت و گفت :  من می خواهم ازدواج کنم ؛ پیامبر در جواب فرمود : « شما سه روز دیگر در این دنیا نیستی پس چرا می خواهی ازدواج کنی ؟» آن پیرمرد وقتی شنید سه روز از عمرش بیشتر باقی نمانده ؛  عزم خود را جزم کرد که در این سه روز باقیمانده از عمرش به نزد یکی از اقوامش برود که مدتی است او را ندیده است .

وی افزود : پیرمرد به راه افتاد ، یک روز در راه رفتن بود تا این که به مقصد رسید ، یک شبانه روز نزد آن دوستش ماند و خیلی او از دیدن این پیرمرد خوشحال شد ، روز سوم به طرف خانه ی خود حرکت کرد ، ولی خبری از مرگ او نشد ، همین طور  روزها سپری می شد تا این که روز هفتم را هم پشت سر گذاشت .

ظهیری در تکمیل این بخش از سخنان خود افزود : پیرمرد  دوباره نزد پیامبر(ص) رفت و از ایشان پرسید :  یک هفته ی پیش نزد شما آمدم  که به من فرمودی سه روز از عمرت بیشتر باقی نمانده اما اکنون یک هفته است که دارم زندگی می کنم . پیامبر از او پرسید « در آن سه روز که گفتم چه کارهایی انجام داده ای ؟ » پیرمرد  رفتن نزد دوستش را شرح داد . پیامبر(ص) فرمود : « چون صله ی رحم را به جا آورده ای خداوند  مدت زمان بیشتری به عمر شما افزوده است . » پس نتیجه می گیریم  سرکشی به جانبازان یا خانواده های معظم شهدا تحت عنوان « آیه های صبر و یا شهد صلوات »  در واقع صله ی رحمی است که شما بزرگواران انجام می دهید .

سرهنگ علی ظهیری در ادامه به معرفی سرهنگ پاسدار و جانباز 45 درصد میرعباس خیرآبادی پرداخت و خاطر نشان نمود : میرعباس خیرآبادی در تاریخ 7 دیماه 1343 در روستای خیرآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش دیده به جهان گشود و چون ما همسایه بودیم وقتی که مادرش مرا می دید با گویش لری می گفت « علی تو هم همانند پسر بزرگم  عزیزی »؛ میرعباس  از همان کودکی قد کوتاهی داشت ؛ وقتی هم به سن نوجوانی رسید باز کوتاه قد بود ، وقتی که به سال 1360 رسیدیم میرعباس  وارد بسیج شد ، آن موقع من فرمانده سپاه بودم و سید حسن تفاخ معاون من بود ؛ میرعباس آمد که برای رفتن به جبهه  ثبت نام کند  اما وقتی ما دیدیم که قد ایشان خیلی کوتاه است با اعزام ایشان مخالفت کردیم ؛ لذا ایشان به اندیمشک رفت و از طریق تیپ 7 حضرت ولیعصر(عج) سابق که امروز به تیپ 3 حضرت مهدی(عج) معروف است  همراه با گردان شهدای اندیمشک برای  عملیات فتح المبین  ؛ سر از جبهه ی شوش درآورد .اما در آنجا هم وقتی می خواست به خط مقدم برود باز به همین دلیل کوتاهی قد  جلوی او را گرفتند و در پشتیبانی جنگ در خط های دوم و سوم از وجود ایشان استفاده شد .

این روایتگر هشت سال دفاع مقدس سپس از اعزام میرعباس خیرآبادی به عملیات بیت المقدس  و دو بار مجروح شدن ایشان سخن به میان آورد و تصریح نمود :  از تاریخ 10 اردیبهشت الی 3 خردادماه  در عملیات بیت المقدس  شرکت کرد و ابتدا در مرحله ی دوم این عملیات  در گمرک خرمشهر  هم مجروح گردید و هم دچار موج گرفتگی شد  و بار دوم  در موقعیتی که عملیات گره خورده بود  و همه ی نیروها قصد عقب نشینی داشتند ، اما وقتی که حضرت امام خمینی(ره) فرمود : خداوند خرمشهر را آزاد می کند»  واقعا یک معجزه  شد که نیروهای تا دندان مسلح عراق در مقابل ما کم آوردند  ؛ در همین موقع که میرعباس خیرآبادی  سوار نفربرهای ارتشی شده بود  دوباره  از ناحیه ی « بازو ، پا و گوش چپ» مجروح شد  و به فاصله ی زمانی چند ساعت دو بار مجروح شدن را کمتر کسی از رزمندگان تجربه کرده است .

سرهنگ پاسدار علی ظهیری در ادامه به مسئولیت های میرعباس خیرآبادی در سپاه اشاره کرد و خاطرنشان نمود : در سال 1362  به خاطر این که یک فرد مخلص و متدین بود و به انقلاب  ، نظام و سپاه حساسیت خاصی داشت لذا پس از طی نمودن مراحل گزینش رسما پاسدار شد  و قصد داشت که در عملیات والفجر مقدماتی شرکت کند که باز به خاطر کوتاهی قد  او را اعزام نکردند و این شد که برگشت و برای مداوا یک عمل جراحی نا موفق را انجام داد در سال 1365 شخصا مسئول گزینش  شد  . در سال 1366 به عنوان مسئول پرسنلی سپاه منصوب شد و در این راستا باید به این نکته اشاره کنم که در سپاه شوش « سبحانی و خیرآبادی» بیشترین سابقه ی حضور در پرسنلی سپاه  را داشتند .

وی افزود : در سال 1368 مسئول آموزش نظامی  سپاه شوش  و بالاخره در سال های 1374 و 1384 به عنوان مسئول اطلاعات سپاه معرفی گردید  و سرانجام با رتبه ی 18 و با درجه ی سرهنگی از سپاه بازنشسته شد .

در ادامه تخت روان یکی از رزمندگان و از مالکان اسب در منطقه ی خوزستان توجه به امام زمان(عج) را توصیه نمود و در این راستا اظهار داشت : این همه می گوییم مهدی بیا مهدی بیا آیا آمادگی آن را داریم اگر روزی آمد بدانیم چه باید بکنیم ؟ آیا الان می دانیم  وقتی امام زمان(عج) بخواهد بیاید قصد دارد عدالت را در کل دنیا حکم فرما نماید ؛ آیا ما  لیاقت آن را داریم که از سربازانش باشیم و یا ما را هم از لب تیغ خود می گذراند؟ تا چه اندازه ای ما امام شناسی را در دستور کار خود قرار داده ایم .

در ادامه میرعباس خیرآبادی که  هم قاری قرآن است و هم اشعاری به سبک « رباعی ـ مثنوی و غزل» سروده است  پس از  خوانش دو رباعی و یک غزل با ممعنا ؛ سخنان خود را در یک جمله خلاصه کرد و گفت : این همه تعریفی که حاج علی ظهیری از من داشت ، نیستم فقط  حضور شما  باعث شد که هم روحیه ام تازه شود و هم خاطرات گذشته برایم زنده شوند و از همه مهمتر حضور شما بهترین و با ارزش ترین خاطره ی زندگی ام در سال 1397 می باشد .

شایان ذکر است در پایان سرهنگ پاسدار علی ظهیری گفت : این طرح آیه های صبر قرار است به صورت ماهانه در خانه ی رزمندگان برگزار شود و تاکنون به گام ششم خود رسیده است ولی ما یک قولی هم به عباس کرم الهی داده ایم که رزمندگان عملیات 8 مهر 1359 را دور هم جمع کنیم تا ایشان با جمع آوری خاطرات این رزمندگان نمایشنامه ای را برای روز مقاومت و پایداری شوش به رشته ی تحریر در آورد و لذا یک بار دیگر قول می دهم در اولین فرصت به اتفاق سرهنگ پاسدارعلی احمدی رزمندگان این عملیات را دور هم جمع کنیم .

از دیگر برنامه های ششمین طرح آیه های صبر می توان به «ذکر مصیبت مداح اهل بیت علی بیاتی در وصف ام المبین مادر چهار شهید کربلا و اهدا لوح تقدیر از طرف مجمع اهل بیت به دست جانباز 70 درصد حاج ابراهیم سرویاس به پاسدار جانباز میرعباس خیرآبادی » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 2037
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.