صد و بیست و ششمین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 348
بازدید دیروز : 303
بازدید هفته : 2004
بازدید ماه : 3551
بازدید کل : 391199
تعداد مطالب : 787
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

ساعت فلش مذهبی
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 787
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 348
:: باردید دیروز : 303
:: بازدید هفته : 2004
:: بازدید ماه : 3551
:: بازدید سال : 66603
:: بازدید کلی : 391199
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 29 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

عکس ـ رضا نیسی

ساعت 20:30یکشنبه 28 بهمن ماه 1397 ، به همت مجمع اهل بیت  و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) نزسا ـ صد و بیست و ششمین آیین شهد صلوات به نیت «شهید سید هادی موسوی» در مسجد ابوالفضل(ع) با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط سید علی موسویان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ استاد جعفر دیناروند پژوهشگرمسائل اجتماعی  و استاد دانشگاه ضمن قدردانی از بانیان برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات ، در ابتدای سخنان خود برای برگزاری سلسله برنامه های شهد صلوات در سال 1398 پیشنهادی را مطرح نمود و گفت : با توجه به این که در سومین سال برگزاری شهد صلوات به سر می بریم و بی شک برای هماهنگی با سخنرانانی که از « شوش ـ دزفول ـ اندیمشک و یا اهواز » به صورت هفتگی دعوت می شوند؛ از طرفی زمان زیادی را باید صرف نمود تا با هر سخنران هماهنگی های لازم به عمل آید و از طرفی دیگر ممکن است به خاطر زمان کم در هر جلسه ؛ سخنران نتواند مطالب خود را جمع بندی نماید لذا پیشنهاد می دهم هر چهار جلسه به صورت متوالی به یک سخنران اختصاص داده شود .

وی در ادامه به آغاز گام دوم انقلاب اسلامی در  ورود به دهه ی پنجم انقلاب اشاره کرد و در این راستا تصریح نمود : گام اول انقلاب اسلامی که پیروزی انقلاب و شکست رژیم طاغوتی را در بر داشت با نثار خون شهداء نهال انقلاب آبیاری شد و در آغاز گام دوم نیز ؛ عده ای از خارج از کشور گروهکی را به عنوان مزدو اجیر کردند و در نتیجه به طرز فجیحی 27 نفر از سبزپوشان سپاه که سر مرزها برای برقراری امنیت وقت خود را گذاشته بودند را به صورت انتحاری به درجه رفیع شهادت رساندند و در واقع این گام دوم نیز با نثار خون و تقویت فرهنگ ایثار و شهادت آغاز شد .

استاد دیناروند سپس به بیانیه‌ مهم رهبر معظم انقلاب به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گام دوم اشاره کرد و یادآور شد :  تا کنون شاید در برخی از پیام ها مشاورین و یا نمایندگان آقا پیامی را تنظیم می کردند و پس تأیید  حضرت آقا قرائت می شد اما این بیانیه را بدون کمک از کسی شخصا تدوین و تنظیم کرده و از طریق صدا و سیما و مطبوعات به اطلاع مردم رسید ؛ مقام معظم رهبری در این بیانیه با تشکر از حضور سرافرازانه و دشمن‌شکن مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار پیموده شده در چهل سال گذشته و مسیری که باید طی شود پرداختند. که در فرازی از این بیانیه آمده است « انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ی پُرافتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ی وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر میرسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده و اینک وارد دوّمین مرحله‌ی خودسازی و جامعه‌پردازی و تمّدن‌سازی شده ‌است.» لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  در این خصوص گفته است ؛« در مورد بیانیه ی مقام معظم رهبری نباید سطحی عبور کرد بلکه باید در مورد جمله به جمله ی این بیانیه پژوهش  شود.»

استاد جعفر دیناروند در ادامه به حرف هایی که  عمل گاها نمی رسند اشاره کرد و خاطر نشان نمود : حکومت ما جمهوری اسلامی است  ، لذا نباید فقط به عملی شدن جمهوری بسنده کنیم بلکه  بر حسب اعتقاداتی که داریم می بایست اسلامی بودن نظام را  به عنوان رفتار ؛ عمل  کنیم . ما را به جلسه ای در استان که برخی از افراد کلان  استان حضور داشتند دعوت نمودند  و گفتند از این جلسه نه فیلمی گرفته می شود و نه عکاسی برای گرفتن عکس دعوت شده است پس  شفاف به مشکلات استان اشاره کنید ؛ من گفتم ؛ وقتی همه می دانیم مثلا زمین گود است  به جای این که شعار دهیم زمین گود است چرا بیل به دست نمی گیریم تا آن گودی را پر کنیم ؟چرا فقط نظریه پردازی می کنیم ؟

وی برای اثبات گفته ی خود به حکایتی از ابوعلی سینا اشاره کرد و در این راستا اظهار نمود : « ابوعلی سینا یک شاگردی گمنام بود ، کسی او را نمی شناخت ؛ در حال کسب علم بود  استادش یک عالم بزرگ بود و معمولا  زیر سقف تدریس می کرد ؛ تا این که یک روز شاگردان خود را  دور یک حوض بیضی شکل و در محیطی رو باز دور هم جمع کرد  ؛ موضوع در مورد فلسفه بود ؛ هنوز استاد تدریس را شروع نکرده بود ؛ همه داشتند استاد را نگاه می کردند ؛ استاد گفت من سکوت کرده ام تا ببینم شما از من سئوال می پرسید یا خیر ـ کسی سئوالی ندارد؟ همه سکوت را اختیار کردند ، استاد گفت « من انتظار داشتم حداقل بپرسید چرا امروز آمدیم دور این حوض» ـ اما وقتی که باز کسی سئوالی نپرسید ، شروع کرد به تدریس بخش هایی از فلسفه ، همینطور که داشت ادامه می داد و ذهن شاگردانش را آماده می کرد گفت « خواستم به شما بگویم همه فکر می کردید این حوض پر از آب است در حالی که این حوض خالی از آب است » ابوعلی سینا که آن آخر نشسته بود دست را بلند کرد و گفت « استاد من یک سئوال دارم » استاد گفت« گوش می دهم » ابوعلی سینا گفت « نه می خواهم بیایم پشت سرت بگویم » ابوعلی سینا رفت پشت سر استاد و او را هل داد به طرف حوض ؛ استاد در حوض حسابی خیس شد . ابوعلی سینا گفت « استاد آب هست یا نه ؟ » استاد از حوض خارج شد و با ابوعلی سینا خوش بش کرد و گفت « در حالی که همه ی این شاگردها به این باور رسیده بودند که در این حوض آب نیست اما شمابا این هوش و ذکاوتی که دارید بی شک آینده ی درخشانی خواهی داشت . » لذا یک خصوصیاتی لازم است  که نظرها  به عمل تبدیل شوند . ما هم به توحید و عدل و معاد اعتقاد داریم  هم نماز می خوانیم و روزه می گیریم  و هم تشهد می خوانیم  اما زمانی  که قرار است  حرف به عمل تبدیل شود با مشکل مواجه می شویم .

این پژوهشگر مسائل اجتماعی در ادامه به دانایی به عنوان  یکی از راه های آغاز توانایی اشاره کرد و گفت : هر کسی که بخواهد توانا باشد باید  بداند یکی از  این کلید واژه های توانایی ؛ دانایی است  ؛ اگر یک واعظ  بالای منبر می رود  و حرف می زند  و یا اگر مراسم دعا  برگزار می گردد ؛ چون کاری است که  هرهفته و یا هر روز انجام می شود  ممکن است  به روال خود برگزار شود اما اگر در یکی از همین مراسم ها فردی غیر مسلمان آمد و یک سئوال ریشه ای از ما پرسید می توانیم به راحتی از دین و اسلام دفاع کنیم ؟

وی افزود : اگر تاریخ  شوش را مطالعه کرده باشید  بعد از شوش باستان به زمانی می رسیم که اسلام از طریق دروازه های اهواز وارد خوزستان شد ؛ شوش به عنوان شهری که عظمت و تاریخ کهنی دارد  مورد توجه قرار داشته است و این طبیعی است ؛ وقتی به تاریخ  آن زمان نگاه می کنید در شوش آن زمان دو  اعتقاد وجود داشته است« یکی اعتقاد یهودی و یکی هم اهل تسنن» ؛ حال اگر بخواهیم این را گسترش دهیم ؛ چون در عصر حاضر  تشیع  در ایران  وجود داردو ما از بدو ورود اسلام به ایران و خوزستان  این مذهب را باور داریم و اعتقاد ما همین است ؛ لذا سایر ادیان در شهری که زندگی می کنیم دیگر جایگاهی ندارند .

استاد جعفر دیناروند  در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : در همین سلسله برنامه های شهدصلوات  که همه اهل علم ، تلاش و باور هستند وگرنه اصلا به اینگونه مراسم ها نمی آمدند ؛ حال اگر بخواهیم  سطح علم را بالاتر ببریم  مثلا از مجموع 50 نفر ؛ حداکثر 30 نفر پخته تر شده و بار علمی آنها به مراتب بالاتر می رود وبا آن 30 نفر  می توان درشبهاتی که به وجود می آورند از اسلام به راحتی دفاع کرد . مثلا من در این خصوص در دانشگاه  بحث های زیادی داشته ام  و به خاطر این که دانش آموزان را به مطالعه تشویق کنم  یک سئوال را  مطرح می کردم ، مثلا می گفتم نام پدر حضرت امام علی(ع) کیست ؟  عده ای می گفتم ابی طالب ـ در حالی که ابی طالب یعنی پدر طالب  نه پدر امام علی(ع) ؛ « ابی» یعنی پدر و وقتی گفته می شود « علی ابن ابی طالب یعنی علی فرزند کسی که فرزند طالب است .» شاگردان همه نگاه هم می کردند تا این که همه می رفتند و از دبیر تاریخ اسلام می پرسیدند اما او هم نمی دانست و به سراغ من می آمد و می گفت « از دانش آموزان چه سئوالی پرسیده ای  که من هم جواب این سئوال را نمی دانم »؛ من هم گفتم در واقع من هم جواب آن را نمی دانم و علت آن این است که  ما همه تاریخ تشیع  را به خوبی مطالعه نکرده ایم  تا در صورت نیاز از  شبهات مطرح شده دفاع کنیم .

مقاله نویس شبکه ی خبری ایران انا ؛ در ادامه افزود : یا این که  باید مطالعه کرد که چرا حضرت ابوالفضل(ع) که مانند علی اکبر(ع) ، علی اصغر(ع) و قاسم ابن الحسن(ع) که امام نیست اما چرا همه به ابوالفضل(ع) معمولا قسم  می خورند ؟ یکی این که این شخصیت درس وفاداری به برادر را به ما می آموزد و دیگر این که ظلم را اصلا قبول نداشت و به همین دو دلیل امام حسین(ع) حتی نسبت به فرزندان خود بیشتر به آن حضرت توجه داشت .

وی در ادامه به وضعیت اسفبار فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد : هیچ چیزی به اندازه ی فضای مجازی در ارتباطات  به دانایی  ما ضربه نمی زند ؛ فضای مجازی حتی رابطه ی انسانی  را تحت  تأثیر منفی قرارداده است به طوری که بارها در برخی از دانشگاه ها دیده شده روابط انسانی به وجود آمده است ، البته به مفهوم مطلق و صد درصد نه می توانم استفاده از فضای مجازی را بد بدانم و نه می توانم صد درصد استفاده از این فضا را تأیید نمایم .

استاد جعفر دیناروند در پایان با توجه به اتمام وقت سخنرانی شش فاکتور « عقل ـ تفکر ـ هوش ـ علاقه ـ دقت و حافظه » را به عنوان دانایی کامل معرفی نمود و گفت : هر کسی  این شش فاکتور را  به صورت عملی  در رفتار خود به کار ببرد فردی دانا است که می تواند به درستی توانایی خود را به کار گیرد و برای جامعه مثمر ثمر باشد .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت(ع) ضمن قدردانی از استاد جعفر دیناروند و سید علی موسویان  به فرازی از زندگینامه ی شهید سید هادی موسوی اشاره کرد و گفت : شهید سید هادی موسوی فرزند سید عباس در تاریخ 7 شهریورماه 1347  در شهرستان موسیان از توابع استان ایلام دیده به جهان گشود و تا سال چهارم دبیرستان  تحصیلات خود را در این مقطع به پایان رساند و در کار کشاورزی به پدرش کمک می کرد  و همیشه دوست داشت  فردی مثمرثمر به خانواده ، دوستان و جامعه باشد ، این خانواده به گذشت زمان و به خاطر اشتغال به شهرستان شوش هجرت نمودند و سرانجام از طریق یگان سپاه پاسداران به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در  عملیات والفجر هشت(آزادسازی وفا) در تاریخ 2 آذرماه 1362 شربت شهادت را نوشید و پیکر پاک و مطهرش در گلزار شهدای شوش به خاک سپرده شد و ما امروز با استفاده از حروف امجبد در این جلسه و هم چنین از طریق فضای مجازی از اقصی نقاط کشور و هم چنین از کشورهای روسیه و ارمنستان  برای شادی روح این شهید در مجموع 1384317 صلوات قرائت شده است و این افزایش تعداد صلوات به حدی که ما الان از سایر کشورها هم برای قرائت صلوات به جمع ما در فضای مجازی ملحق شده اند مرهون زحمات عباس کرم الهی است که گزارش های کامل  شهدصلوات را در پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز منتشر می کند .

شایان ذکر است از دیگر برنامه های این آیین می تواند به «ذکر مصیبت در وصف شهدا توسط کربلایی رحیم چنانی و تجلیل از نوجوان امیرحسین چنانی که به عنوان شاگرد اول و ممتاز انتخاب شده است» اشاره کرد .

شایان ذکر است صدو بیست هفتمین شهد صلوات یکشنبه 5 اسفندماه1397 رأس ساعت 20:30 در منزل شهید محمد حیوری واقع در کوی سلمان فارسی ـ بین خیابان خیبر12 و خیبر 13 ـ روبه روی ایستگاه راه آهن برگزار می شود .

این شهید والامقام در حالی که در دوره ی آموزشی خود را برای اعزام به کشور سوریه تحت عنوان مدافع حرم آماده می کرد به درجه رفیع شهادت مفتخر شد  .



:: بازدید از این مطلب : 576
|
امتیاز مطلب : 121
|
تعداد امتیازدهندگان : 25
|
مجموع امتیاز : 25
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.