نشست موضوعی 40 سالگی انقلاب و شرایط کنونی کشور در سالن امورتربیتی شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 102
:: باردید دیروز : 6
:: بازدید هفته : 378
:: بازدید ماه : 8067
:: بازدید سال : 20756
:: بازدید کلی : 297894
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 27 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:50 پنجشنبه 25 بهمن ماه 1397 به همت پایگاه مقاومت مسجد امام حسن مجتبی(ع) حوزه ی  سرلشکر شهید حسن درویشی ، نشست موضوعی 40 سالگی انقلاب و شرایط کنونی کشور  با حضور نمایندگان مشهد و شوش در مجلس شورای اسلامی و نسل اول و دوم انقلابیون در سالن امور تربیتی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ سروان پاسدار علیرضا ایمانی فرمانده مقاومت بسیج شهرستان شوش ضمن عرض خیر مقدم به پیشکسوتان جهاد و شهادت ، رزمندگان ، روحانیت معزز و جانبازان سرافراز ، مهمان ویژه و یادگار هشت سال دفاع مقدس ، از سرداران سرافراز سپاه اسلام دکتر جواد کریمی قدوسی نماینده ی مردم ولایتمدارمشهد الرضا(ع) ، دکتر سید راضی نوری نماینده ی  مردم شریف شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، حجت الاسلام عباس دانیالی نماینده ی ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شوش  و فرماندهان حوزه ی شهید درویشی و پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام حسن مجتبی(ع) که تدارک این همایش را بر عهده داشتند تقدیر و تشکر کرد .

وی افزود : چهل سال « افتخار ، ایستادگی ، سرپای خودماندن و.... » جای مباهات دارد و نیاز به یک شور و نشاط دارد ، چهل سال است که در برابر «نقشه ها ، ترفندها ، فریب ها و توطئه های دشمن تا دندان مسلح» ایستادن افتخار بزرگی برای ما ایرانیان است .چهل سال است که دشمن در حال ایجاد کردن رعب و وحشت است و بنا به آیه ی 60 از سوره ی انفال که می فرماید « وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ وَمِن رِباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ وَعَدُوَّكُم وَآخَرينَ مِن دونِهِم لا تَعلَمونَهُمُ اللَّهُ يَعلَمُهُم وَما تُنفِقوا مِن شَيءٍ في سَبيلِ اللَّهِ يُوَفَّ إِلَيكُم وَأَنتُم لا تُظلَمونَ /// هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها [= دشمنان‌]، آماده سازید! و (همچنین) اسبهای ورزیده (برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید! و (همچنین) گروه دیگری غیر از اینها را، که شما نمی‌شناسید و خدا آنها را می‌شناسد! و هر چه در راه خدا (و تقویت بنیه دفاعی اسلام) انفاق کنید، بطور کامل به شما بازگردانده می‌شود، و به شما ستم نخواهد شد! »

سروان ایمانی در تکمیل بخش اول سخنان خود  یادآور شد : چهل سال است که دشمن « شخص های ما را ترور کرده است » آمار ترورهای منافقین را در ابتدای شکل گیری انقلاب اسلامی ، زمانی که انقلاب یک طفل نوپا بود ، 12000نفر از اصناف مختلف در جامعه را ترور کردند ؛ پی بردن که هیچ تأثیری در پیشرفت انقلاب ندارد لذا «شخصیت » را هم ترور می کردند ؛ اگر زندگینامه ی شهید مظلوم بهشتی را مطالعه کنید مشاهده می کنید که به چه نحو شخصیت این روحانی را ترور کرده اند ؛ البته طاغوت های زمان هم این کار را انجام داده اند ؛ زمانی معاویه ی ملعون کاری کرده بود به شامیان که می گفتند « علی مگر نماز می خوانده است که مدعی هستید در محراب شهید شده است ؟ » شخصیت ها را ترور می کردند دیدند این هم افاقه نمی کند .

فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان شوش افزود : «شاخص » را هم ترور کردند ؛ این ترفند دشمن است ؛ چهل سال است که « شخص ، شخصیت و شاخص » را ترور می کنند ؛ چون هدفش این است که ما را از هدف و آرمان بزرگی که داریم  جدا کند ؛ اما شما همه ساله در ایام الله دهه ی مبارک فجر و خصوصا در روز 22 بهمن طلیعه ی این حضور را می بینید که تمام برنامه ها و توطئه های دشمنان نقش بر آب می شوند ؛ این جای افتخار دارد و ما باید این را نگه داریم .

وی در ادامه به پیام تاریخی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت : حضرت آقا می فرماید « گذشته را باید خوب بشناسیم» و من اول خودم را و سپس شما را توصیه می کنم ابتدا چند بار این پیام پر محتوا را مطالعه کنیم که هم قدرت تدوین داشته باشیم خصوصا جوانان عزیز که مورد توجه خاص حضرت آقا هستند ؛ چه بلاها و سختی هایی بر یاران انقلاب گذشت که بتوانیم این جوانان امروزی را برای آینده آماده کنیم . نشود مثل آن شعری که عکس خواننده را به جای عکس شهید روی دیوار نصب کنند و بگویند آنها به جبهه رفتند اینها شدند طلبکار .این از عدم مطالعه ی گذشته ی ما توسط جوانان است ، اگر ما گذشته ی انقلاب را بخوانیم ، خطوط را بشناسیم ، دشمن را بشناسیم ، آن زحماتی که مردان انقلاب کشیدند را بشناسیم ، آینده را می توانیم خوب ترسیم کرده و خوب رقم بزنیم .

ایمانی سپس به فرمایشات امام خمینی(ره) در مورد شیطنت هایی که داشته است اشاره کرد و خاطر نشان نمود : امام راحل فرمود : « آمریکا شیطان بزرگ است به او اعتماد نکنید » و آخرین فراز مقام معظم رهبری چه کسی را سر لوحه ی بیانات خود قرار داده است ؟ آیا در مورد ارتباط و مسائل سیاسی حضرت آقا چه فرمایشی داشت؟ که هیچ خیری درارتباط با آمریکا «نه مادی و نه معنوی »  این نهفته نیست ؛ این یعنی چه ؟ یعنی ما جوانان باید روی پای خودمان بایستیم . یعنی بدانیم تمام مشکلات کشور با تأسی از بیانات حضرت آقا ، راه حل داخلی دارند .و ما تک به تک می بایست خود را مخاطب فرمایشات حضرت آقا بدانیم ؛ اگر می خواهیم انحرافی در انقلاب پیش نیاید که تاکنون با سکانداری مقام معظم رهبری و پشتیبانی ملت  پیش نیامده است  و مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی و زورگویان منطقه زدند و با حضورشان در 22 بهمن نشان دادند که پای آرمان های انقلاب ایستاده اند ؛ هر چند مشکلاتی هم وجود دارد . حضرت آقا در پیامش به مسئولین هم فرمود « نترسید » پیام قرآن است که می فرماید « از هیاهوی دشمن نهراسید ؛ چون مردم  ، نظام و مقام معظم رهبری پشت این انقلاب ایستاده اند » از چه چیزی می ترسید ؟ مگر ما در « صنعت موشکی ، هسته ای ، نانو ، فناوری پزشکی  ، سلول های بنیادین و.... » چه کرده ایم که الان در رده های اول تا پنجم جهان قرار گرفته ایم ؟ نه این بوده که اینها مدیران انقلابی بودند ؟ نه این بوده که اینها تعهد به انقلاب داشته اند ؟آمدند برای خدمت ؛ اگر میزی را اشتغال کردند برای این که دست بوسی کنند ؛ ما پاسداران خادم مردم هستیم و برای این خدمت گزاری به مردم باید افتخار کنیم  ؛ برای مردمی که اینطور به خیابان ها می آیند و با وجود این همه مشکلات اقتصادی می آیند در خیابان و شعار پیروی از انقلاب را به گوش جهانیان می رسانند و مشت خود به دهن استکبار می کوبند لذا دست بوسی این مردم برای ما افتخار بزرگی است .این راه حلی اصلی است .

فرمانده مقاومت بسیج شهرستان شوش در ادامه تصریح نمود : جوانان اگر بیایند در مواردی که کشور مشکل دارد  ؛ برای این که این شیرینی و حلاوت 40 سال دوم انقلاب و در این موج دوم انقلاب پدید آید می بایست امورات دست افراد انقلابی بیافتد ؛ شاید دیگر حزب راست و چپ «اصول گرا و اصلاح طلب» دیگر معنا نداشته باشد ؛ «جریان انقلابی ؛ جریان غیر انقلابی» جریان انقلابی می گوید « انقلاب اسلامی که به وجود آمد ، مرحله ی اولش بود ، ما این را باید ادامه دهیم تا ان شاالله این بیرق دست صاحب بر حقش بیافتد » جریان انقلابی می گوید « ایثار ، رشادت ، برادری ، از خود گذشتگی ، تعامل ، کمک به دیگران » اصلا کهنگی ندارند . اما جریان غیر انقلابی می گوید : « همه ی اینها املی است ، انقلاب متعلق به سال 1357 بود و تمام ؛ اگر کسی بخواهد به این انقلاب بپردازد املی است ، چون ما در دنیا اسلام رحمانی داریم ، باید برویم دست دراز کنیم »  دست در دست کسانی بگذاریم که خون جوانان و کودکان یمن از دستانشان  چکه می کند .باید سر تعظیم فرود آوریم ، جریان غیر انقلابی به دنبال این هدف است .می گویند « حضرت امام خمینی(ره) یک کاریزما بود ، مردم به او اعتماد کردند ، یک انقلاب به پیروزی رسید و تمام شد دیگر به انقلابی گری برنگردید » و هر چقدر که الان کشور رو به عقب می رود (البته  آنها می گویند عقب می رود نه ما) هر چند باعث و بانی این عقب ماندگی هم اگر هست باز خودشان هستند ولی آنها می گویند باعث این عقب ماندگی انقلابی گری است .این را جوانان ما باید بشناسند .

سپس سردار دوران هشت سال دفاع مقدس ، جواد کریمی قدوسی نماینده ی شهرستان مشهد مقدس  و عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در مقدمه ای اشاره کرد : توفیق و سعادتی است که در این ایامی که در کشور عزیزمان سراسر حماسه سرایی است ؛ سالگرد چهلمین پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ؛ حماسه ی عظیم راهپیمایی تاریخ ساز ملت بزرگ ایران در 22 بهمن 1397 ، صدور پیام حکیمانه ، الهی و اسلامی ولی امر مسلمین در گام دوم انقلاب اسلامی و هم چنین شهادت مظلومانه ی 27 نفر و مجروح شدن 12 نفر از مرزبانان بسیجی و پاسدار در جاده ی خاش ـ زاهدان ؛ در حالی که  در هوش هایشان پیام گام دوم رهبر معظم انقلاب طنین انداز بود در همان لحظه با خون خود تحقق این پیام را امضا کردند .این ایام ؛ ایام ویژه ای است که حقیر توفیق پیدا کردم در این «سرزمین اسلام ؛ سرزمین تشییع ، سرزمین جهاد و جبهه  و دفاع ، ایثار و فداکاری ، شهادت طلبی و آرمان گرایی» ؛ در جمع شما « مردم غیور ، با ایمان ، با صفا ، برخوردار از سابقه ی عظیم تمدنی در اسلام و تاریخ  شوش »توفیق حضور پیدا کنم .

وی بعد از مقدمه ی خود به آغاز گام اول انقلاب اشاره کرد و گفت : روزی امام خمینی(ره) در گام اول انقلاب اسلامی ، آرمان های انقلاب را روی دست گرفتند ؛ آرمان ها آن زمان خیلی عظیم بودند ، از این جهت که این آرمان ها اسلامی بودند خیلی قابل توجه بود چون در آن شرایط اندکی از ملت بزرگ ایران باور داشتند می شود که نظام قوی پادشاهی  و وابسته ی به آمریکا  با آن ساواک جهنمی  را به زمین زد .اما وقتی به ظاهر نگاه می کردی  با آن سیستم سازی که به وجود آورده بودند به زمین زدن آن  غیر ممکن بود ؛ لذا به امام خمینی(ره) : گفتند « به کمک چه کسانی می خواهی این اهداف را محقق نمایی ؟ » امام خمینی(ره) در جواب این جمله تاریخی را فرمود « یاران من در گهواره های مادرانشان هستند » وبعد از آن همه سال ها که امام از تبعید برگشت  این یاران در گهواره ی  امام راحل بعدها در سال 57 و در سال های دفاع مقدس جوانان رشیدی شدند برای حفاظت از امام خمینی(ره)  و میراث گرانقدرش که همان « انقلاب اسلامی ایران »  است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود : 40 سال با آن پیام گام اول جوانان و ملت ایران این انقلاب را با این همه حماسه و جهاد  که ما بیاد نداریم یک روز جهاد فی سبیل الله در این کشور کم فروغ شده باشد .بعداز سپری شدن چهل سال روز گذشته مقام معظم رهبری پیام گام دوم انقلاب اسلامی که رسالت جهانی دارد ؛ ابعاد این انقلاب از آنچه که هست و جهانی هم شده ، زمینه ی فرج ولایت عظما را فراهم می کند و باز مخاطب اصلی حضرت آقا جوانان هستند .حالا اگر کسی از آقا بپرسد از این جوانان با کدام عده و عوده می شود در این گام دوم آن اتفاق عظیم بیافتد بر خلاف قبل از انقلاب که کسی باورش نمی شد این کار را بشود انجام داد؛ امروز میلیون ها نفر در این کشور یقین دارم در این گام دوم به سهولت و با قدرت و با تضمین برداشته خواهد شد و کسی هم تردید ندارد و این خون هایی که آمد و زیر این پیام را مهر کرد همان روزی که صادر شده بود ، پیامش این است که آن جوانان گفتند ما با خون خود امام را یاری می کنیم و230000هزار  نفر شهید  تقدیم گام اول انقلاب اسلامی شد .

کریمی قدوسی افزود : زیره به کرمان بردن است که برای شما که در دورانی که به این شهر آمده بودم با چه روحیه ای رزمندگان را حمایت می کردید و از این انقلاب جانانه دفاع می کردید ؛ خود شاهد این بوده اید که از دروازه ی شهر شوش ده ها هزار شهید در سراسر ایران تشییع شده اند ؛ شما خود شاهد بوده اید در این سرزمین پر برکت شوش خون همه ی ایرانیان از همه ی اقوام و از همه ی شهرها و استان ها ، یک جا روی این سرزمین در هم آمیخته شده است ، خوزستان جز مقدس ترین سرزمین های ایران است ؛ در تاریخ پیدا نمی کنید سرزمین محدودی این همه جوان (مرد و زن) روی این سرزمین ها افتاده باشند و خونشان در این زمین ها فرو رفته باشد و دست از حمایت دین و اسلام برنداشته باشند .

وی در ادامه به حادثه ی تروریستی 31شهریور 1397 در شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت : یک جلسه ی غیر علنی بود و همه ی مسئولین ؛ وزرای مربوطه ، استاندار خوزستان ، همه بودند ؛ نوبت به من رسید ؛ پشت تریبون رفتم به اظهار نظر در مورد همین حادثه ی تروریستی اهواز با آن عمقی که این حادثه داشت صحبت کردم ؛ یکی از اهداف تروریست ها این بود که روزی استان خوزستان به یک منطقه ی حائل تبدیل می شد ، طبق نقشه ای که در آمریکا و رژیم صهیونیستی کشیده بودند ، قرار بود «خوزستان را در بهمن ماه به منطقه ی حائل تبدیل شود . » یعنی همانند  سرزمین «ادلب» در سوریه به یک منطقه حائل تبدیل شده ، « خوزستان هم طبق نقشه های آنها سقوط کرده باشد و دست این جریان های تکفیری با حمایت های آل سعود ، وهابیت ، اماراتی ها ، انگلیسی ها و صهیونیست ها و دولت حکومت مرکزی » 30 ، 40 کیلومتر مانده به این منطقه نباید نزدیک شود و این منطقه ی حائل را به منطقه ی پرواز ممنوع تبدیل نمایند یعنی هیچ هواپیمایی در آسمان خوزستان حائل شده حق پرواز نخواهد داشت .و مثل امروزی که در ورشو پایتخت لهستان با حضور «بنیامین نتانیاهو ، سناتورهای آمریکایی و اراذل و اوباش دنیا »  اتفاق افتاد ؛ در خوزستان جمع  شوند و قانون اساسی برای این منطقه و ایران آینده طراحی کرده بودند آن را رونمایی کنند .و این کار را با اعتراض ها از دی ماه سال 1396 آغاز کردند ؛ « اعتراض به اعتصاب ـ اعتصاب به تظاهرات ـ تظاهرات به درگیری خیابانی ـ درگیری خیابانی به جنگ خیابانی و جنگ خیابانی به جنگ داخلی در سراسر کشور کشیده شود » و «حضور خارجی ها در منطقه ی حائل شده ی خوزستان ؛ اعتلاف ضد ایرانی در ورشو ، رونمایی از قانون اساسی ایران و..... » در دستور کارشان بوده است ؛ با سه محوریت «سعودی ها ، اماراتی ها ـ آمریکا و صهیونیسم ، یک محور هم منافقین و ضد انقلاب و تروریست های تکفیری » با بودجه ، نقشه و برنامه ی کامل از خارج و هر چی هم از داخل کشور داشتند می بایست زمینه سازی می کردند و بستررا فراهم می نمودند .

نماینده ی شهرستان مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی به برخی از مقدمه چینی های داخلی و خارجی اشاره کرد و تصریح نمود : « پول ملی باید سقوط می کرد ـ 300درصد تورم باید به وجود می آمد ـ اعتصاب کامیون دارها برای ایجاد قحطی به کرسی می نشست ـ اعتصاب بازاری ها شروع می شد ـ تولید باید متوقف می شد ـ صنایع بزرگ می بایست دچار بحران می شدند و صحنه هایی نظیر هفت تپه در شهرستان شوش ، فولاد در اهواز و...به وجود می آمد ـ معادن باید می خوابید و.... » وبرای جزء جزء  شئونات « اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی ، دانشگاهی ، آموزش و پرورش ، امنیت ، هنری و....»نقشه کشیده بودند ، و برای اجرای این نقشه ها قرار نبود از هوا چترباز آمریکایی پیاده شود بلکه تفنگ داران از طریق ساحل خیلج فارس وارد ایران شوند ؛ به قدر کافی نیرو به داخل کشور نفوذ داده بودند ، تمام این نقشه ها هم اجرا شد « از دی ماه سال 1396 تا کنون » و حادثه ی تروریستی 31 شهریور 1397 یکی از آن اهدافشان بود ؛ آن روز بنده پشت تریبون جلسه ی غیر علنی مجلس رفته بودم که همکارمان دکتر سید راضی نوری شاهد این موضوع هستند ؛ این جمله را گفتم « مردم ایران اگر راه خانه های خود را گم کنند و بلد نباشند که به خانه برگردند قطعا راه سرزمین خوزستان و خیابان ها و کوچه پس کوچه های اهواز ، شوش و خرمشهر و آبادان و... را مثل کف دست بلد هستند و به خوبی می شناسند ، چون خوزستان را جزیی از وجود خود می دانند ، دشمن فکر می کند می تواند بیاید این سرزمینی که مهد تشیع است با این عقبه و سبقه ؛ وجب به وجب برای رهایی آن در هشت سال دفاع مقدس خون داده شده ؛ دچار بحران کند ؟ » بدانید اگر بی توجهی به شعارهای انقلاب و غفلت از جریان انقلابی در برهه هایی از تاریخ چهل ساله نمی بود ؛ که متأسفانه بود و اتفاقا خسارت بار هم بود ؛ بی شک دستاوردهای انقلاب بیشتر و کشور در مسیر رسیدن به آرمان های بزرگ بسی جلوتر بود و بسیاری از مشکلات کنونی به وجود نمی آمد ؛ این یکی از فرازهای محدود پیام گام دوم انقلاب از دیدگاه مقام معظم رهبری است .

کریمی قدوسی افزود : همانطور که فرمانده سپاه ناحیه ی شهرستان شوش اشاره کردند ؛ هر کدام از این بخش ها می بایست ده ها جلسه گذاشت تا از طرف نسل اول خطاب به نسل دوم  موارد جز به جز گفته شود چون آقا می فرماید « راه را نمی توانید بروید الی این که یا خودت از صفر تجربه به دست آوری یا از تجربه ی دیگران استفاده کنید» یعنی گام دوم انقلاب شما جوانان نمی توانید بروید یا این که مثل ما که از صفر شروع کردیم و هیچ تجربه ای نداشتیم ، چهل سال تجربه کسب نمودیم ولی راه را خیلی خوب جلو آمدیم یا این که بیایید از تجربه ی 40 ساله استفاده کنید و گام دوم را با سرعت بیشتر و با هزینه ی کمتر آغاز نمایید . برای این که این گام دوم با سرعت برداشته شود توصیه است که از تجربه ی چهل ساله استفاده شود ؛ تجارب 40 سال در این فراز این را می گوید « اگر می بینید مشکلاتی باقیمانده است ، اگر آن انتظاراتی که به جا هستند کاملا برآورده نشدند ؛ گام اول دو علت داشته است ؛ یک علت بی توجهی به شعارهای انقلاب بوده و یک غفلت بی توجهی به جریان انقلابی بوده است .»

وی در تکمیل سخنان خود گفت : این بی توجهی از طرف مسئولین بوده است ؛ از طرف کسانی که عده و عوده و قدرت مادی و قدرت قانونی این انقلاب و این ملت در اختیار آنها قرار داشته تا با این قدرت این عده و اون عوده شعارها و آرمان های  انقلاب را سرعت محقق نمایند ؛ متأسفانه این غفلت صورت گرفت ؛ غفلت از شعارهای انقلاب و غفلت از  جریان انقلابی ؛ خسارات سنگینی را هم به بار آورد که اگر این خسارت ها نبود دستاوردهای انقلاب اسلامی همانگونه که اشاره کردم بسی بیشتر  بود .ما و شما هم به این دستاوردها گواهی می دهیم ؛ آقا می فرماید «اگر این غفلت نبود امروز این مشکلاتی هم که می بینید همه فریادش را می زنند اصلا وجود نداشت . » حالا باید در ده ها جلسه در ده ها ماه و چندین سال جریان انقلابی را نسل اول و نسل دوم بنشینند و تدوین کنند و این خصلت ها و بی توجهی ها را آسیب شناسی کرده و فکری کنند که دیگر تکرار نشود .نه این که بیست و یا چهل سال دیگر بیاییم بگوییم متأسفانه باز غفلت ها صورت گرفت .دیگر قابل قبول نیست چهل سال تجربه داشته باشیم و باز غفلت کنیم .

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه تاریخ انقلاب را به صورت فهرست وار برای یادآوری نسل اول و دانستن نسل دوم اشاره کرد  و خاطر نشان نمود : در همین پیام مقام معظم رهبری شعارهای اصلی را اینگونه بیان می فرمایند « آزادی که یکی از مهمترین شعارهاست» ؛ « فضائل اخلاقی » ، « مراقبت از نفس » ، « داشتن سیر و سلوک» به خصوص برای مسئولین و مقامات ؛ قبل از قیام عظیمی که امام خمینی(ره) علمداری آن را بر عهده داشتند ، قبل از طرح تئوری ولایت فقیه در سال 1332 در کتاب « کشف الاسرار» ، قبل آن کتابی تحت عنوان «جهاد اکبر» نوشته اند ؛ در این کتاب امام راحل شصت سال بعد را پیش بینی کرده است ؛ می فرماید « بروید و خودتان را بسازید قبل از این که دنیا به شما رو بیاورد. » این انقلاب به پیروزی می رسد ؛ این همه امکانات در کشور در اختیار جریان انقلاب می افتد و شما مسئول می شوید  و دنیا به سمت شما جلوه پیدا می کند، اگر خودت را با اخلاق اسلامی تهذیب نکرده باشی ، خطر بزرگی به وجود خواهی آورد .گناه بزرگی مرتکب می شوی که اصلا بخشودنی نیست .

وی معنویت در نظام الهی را بسیار با ارزش و مهم دانست و در این خصوص گفت : از دهیار گرفته تا رئیس جمهور ـ از فرماندار گرفته تا نماینده ـ  بدون معنویت این نظام الهی توسط مسئولین حمایت نمی شود ، این بماند که معارض این نظام هم می شوند ؛ « ولایت فقیه » را فقط با بال معنویت و ایمان می شود مورد اطاعت قرار داد ؛ در این چهل سال خیلی عبرت داریم «کتاب عبرت های انقلاب » را ورق بزنید برای همین امروز خود ما هم سازنده است . نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ی شهرستان شوش در جمع ما حضور دارند ، می خواهم به نماینده ی امام خمینی(ره) در سپاه پاسداران در زمان اوج جنگ اشاره کنم ؛ « عبدالله نوری» نماینده ی امام در سپاه بود ؛ در سال 1364 ما فرمانده ی سپاه استان سمنان بودیم و تیپ 12 قائم را تشکیل دادیم ؛ همایشی را شهرستان گرمسار تدارک دیده بودیم که در آن استاندار سمنان ، ائمه جمعه ، طلاب حوزه و همه ی مسئولین حضور داشتند تا برای پشتیبانی از جنگ صحبت شود ؛ یکی از اهداف بزرگ آن روزها حمایت مردم از جنگ بود .نشسته بودیم که یک تلگرافی به دستم رسید چون آن موقع مثل امروز فضای مجازی و یا تلفن همراه وجود نداشت .در این تلگراف از طرف عبدالله نوری بود که در آن آمده بود « امام خمینی(ره) آقای منتظری را از قائم مقامی رهبری عزل کرده اند ؛ لذا در اولین فرصت تمام تصاویر  آقای منتظری را در سالن ها و دفاتر جمع آوری کنید . » حجت السلام اختری نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه ی سمنان در حال سخنرانی بود به نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه ی سمنان تلگراف را نشان دادم و گفتم می خواهم همین الان این عکس را بردارم ؛ ایشان چون از بعد علمی رابطه اش با منتظری خوب بود اظهار داشت ؛ تحمل کنید تا این سخنرانی تمام شود بعد عکس را بردارید ، ما هم تحمل کردیم و به محض این که سخنرانی تمام شد عکس را برداشتیم ؛ دو ماه قبل خبری آمد همین عبدالله نوری که من در 9 دی در نطق خود این خبر را خواندم « عبدالله نوری به اتفاق خوئینی ها ، سید محمد خاتمی و سه چهار نفر دیگر » در جلسه ای بحث ولایت فقیه را می کنند و می گویند « این ولایت فقیه که امام با خود آورد این برای همان شور و حال اول انقلاب جواب می داد ؛ امروز دیگر نظریه ی ولایت فقیه جواب نمی دهد ، مخالفت با ولایت فقیه مخالفت با اسلام نیست ، بروید بین مردم این را نشر بدهید . » یکی از آن افراد گفت « آقای منتظری در این مورد نظریه نوشته و کتابی در مورد اثبات ولی فقیه نوشته است » ؛ عبدالله نوری گفت « من به گردن می گیرم و می روم سخنرانی می کنم و می گویم آقای منتظری آخر عمر به من گفت ؛ من پشیمان شده ام که کتابی در مورد اثبات ولی فقیه نوشته ام و نظریه ام را پس گرفتم . » این یک مورد از صدها موردی است که اشاره به آنها در این جلسه که وقت آن هم رو به پایان است مقدور نمی باشد .

کریمی قدوسی در ادامه به اولین چالش انقلاب اشاره نمود و اظهار داشت : اولین چالش بین مهندس بازرگان دولت موقت با امام خمینی(ره) به وجود آمد ؛ اولین چالش با آخرین چالش 40 ساله ی انقلاب که بعد از راهپیمایی 22 بهمن 1397 رخ داد ، چه اسمی می تواند داشته باشد ؟  رابطه سازی عادی با آمریکا را بعد از چهل سال که تمام منازعات سیاسی به عنوان یک غفلت و یا دست برداشتن از شعارهایی که « آزادی و استقلال » است ؛ استقلال در برابر نظام سلطه ی آمریکاست معنای این شعار است و اصلا کهنه شدنی نیست ، چهل سال است محور اصلی تمام منازعات داخلی بحث بازگشت آمریکا به داخل از طرف یک جریان به نام جریان « غیر انقلابی» یا جریان« منحط غرب گرایی» است .

وی افزود : در مقابل این جریان از روز اول «جریان انقلابی» با پرچم داری امام هدایت حقوق و بعد از امام با پرچم داری ولی امر مسلمین و هدایت او ایستاده است .امام راحل همان روز اول فرمود « از شر محمدرضا ملت راحت شد ولی از این جریان منحط غرب گراها حالا حالاها کشور راحت نخواهد شد . » و این جریان به جرأت می گویم به جز یک دوره ی سه ماهه در دوره ی رئیس جمهوری و نخست وزیری شهید رجایی و شهید باهنر و یک دولت نهم احمدی نژاد جریان انقلابی به صورت صد درصورت اجرا شده است ؛ تازه در دولت نهم هم کار انقلابی که باید روی حذف مبانی جریان غرب گرا انجام شود ، متأسفانه انجام نشد ، مابقی دولت ها البته نه به صورت صد در صد از بالا تا پایین ؛ آن استوانه ها و هسته های اصلی فکر و تولید راهبرد تا به امروز دست تفکر غرب گرا بوده و هست .

کریمی قدوسی سردار سپاه اسلام تأکید نمود :  این جریان فرمانده ی مقام معظم رهبری در برهه هایی از تاریخ چهل ساله اگر نمی بود و متأسفانه خسارت باربوده است ، دستاوردهای انقلاب را به مراتب کمتر کرده است ؛ بعد از دولت بازرگان ؛ بنی صدر آمد که داستان این بنی صدر را کامل می دانید که با منافقین ائتلاف داشت و هماهنگ بودنش با غرب  که بیش از این اشاره نمی کنم ؛ بعداز بنی صدر، دولت میرحسین موسوی روی کار آمد که مغز متفکرش بهزاد نبوی ها بودند ؛ تئوری سازی های برقراری رابطه با آمریکا ؛ بعد از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ؛ البته این را هم در پرانتز اضافه کنم ((این را می دانید که چهل سال است مقام معظم رهبری  فروردین ما به مشهد مقدس می آید و سخنرانی سالانه دارند که فروردین 1398 چهلمین سخنرانی خود را خواهد داشت ـ پای صحبت مقام معظم رهبری بودم ، دور دومی که انتخابات انجام شد و حضرت آقا دوباره به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند ؛ با هماهنگی که از قبل با امام خمینی(ره)  به عمل آورده بودم و امام هم این موضوع را پذیرفته بود که باید نخست وزیری غیر از میرحسین موسوی توسط رئیس جمهور معرفی شود ؛ لذا ایشان در سخنرانی خود اظهار کردند ، امام راحل اسم داده بودند و فرمودند « من نخست وزیر دیگری را معرفی می کنم »  ، من حدود پنج شش متری ایشان نشسته بودم ، ولی این کار انجام نشد مجددا میرحسین به عنوان نخست وزیر معرفی شد ، به مجلس پیشنهاد شد که نخست وزیر باز  میرحسین  شد ، چرا؟ آن موقع جنگ مسئله ی اصلی کشور بود و برای امام در اولویت اول قرار داشت ؛ رفتند امام را تهدید کردند برای پیچیده شدن و توقف جنگ ؛ وارد جزئیات این موضوع نمی شوم چون می دانم چه مسائلی گذشت که بعد امام خمینی(ره) به مقام معظم رهبری پیام دادند که شما از تصمیم خود صرف نظر کنیدو همان میرحسین را دوباره معرفی کنید ، در واقع دولت تحمیل شد .))

وی افزود : امروز هم برخی می گویند ؛ چرا آقای روحانی چرا دوباره تأیید شد و چرا دوباره رأی آورد ؟چون امروز هم مثل آن روز بحث مقاومت است ؛ آن موقع  در مرزهای ایران مقابل عراق که با حمایت بیش از 35 کشور حمایت می شد و امروز به خاطر مقاومت در سرزمین های «عراق ، سوریه و یمن » و جریان مقاومت نباید تضعیف شود و اگر تضعیف شد و التهاب های سیاسی در کشور کنترل نشود ؛ این جریان مقاومت به وحدت داخلی هم لطمه خواهد زد . قبل از ارتحال حضرت امام خمینی(ره) هشت سال  هاشمی رفسنجانی قوه ی مجریه را به دست گرفت با آن برنامه ها و جزئیاتی که در مجال این جلسه نیست که به آنها بپردازم وگرنه می توان ده ها جلسه  برگزار نمود و نکات بکری با جوانان در میان گذاشت . امور اجرایی از بازرگان گرفته تا بنی صدر تا برسد به میرحسین و امثال بهزاد نبوی ها به دست هاشمی رفسنجانی رسید ، من پیشنهاد می دهم از طریق آپارات مستند «هاشمی زنده است» را حتما ببینید ، مستند آزادی است و منعی ندارد ، جواب برخی از سئوالات امروز شما در مورد اقتصاد با دیدن این مستند داده می شود که چرا وضعیت اقتصاد امروز به این شکل است . در این مستند می گوید  هاشمی رفسنجانی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی  با کمک برادرش محمد هاشمی بیست ایالت آمریکا را بازدید نمود ؛ با ماشین شخصی اکثر کشورهای اروپایی را رفت ؛ الگویی که در ذهن هاشمی رفسنجانی بود یک الگوی غربی بود ؛ نظام سرمایه داری و اقتصاد آزاد بود و ایشان در دوره های ریاست جمهوری خود این را به کرسی نشاند .

کریمی قدوسی در ادامه یادآور شد  : نماینده ای از مجلس آن زمان که هاشمی رفسنجانی هم در مجلس حضور داشت ، بدون واسطه به من گفت : « ما پنج شش نفر بودیم ، رفتیم در دفتر هاشمی رفسنجانی و به ایشان گفتیم ؛ شما که از نظر سنی از مقام معظم رهبری بزرگتر هستی ، سابقه ی درخشانی هم داری ، الان هم که نفوذ خوبی داری ؛ پس چرا مجلس خبرگان رهبری شما را به عنوان رهبر انتخاب نکرد ؟ هاشمی رفسنجانی در پاسخ به ما گفت ؛ فکر می کنید ایشان (مقام معظم رهبری) بدون من در این کشور می تواند کاری انجام دهد ؟خیالتان راحت باشد همه چیز دست خودم است » مقام معظم رهبری ؛ بعد از امام خمینی(ره) هدایت مسلمین جهان را به دست می گیرد ، این هاشمی رفسنجانی دولتش است ؛ این فکر این دولت است ؛ هشت سال زمام امور اجرایی و تربیت کادر اداری و چندتا کادر بعد از خودش را با دادن بورسیه و اعزام صدها نفر جوان شناسایی شده و گزینش شده وصل شده به فامیل های «ثروت و قدرت» به کشورهای غربی ؛ بخشی از کارهای امروز هستند و امروز در همین دولت فعلی چند هزار به همین روش به آلمان و دیگر کشورها برای بیست سال دیگر فرستاده اند .

وی سپس خطاب به نسل دوم تصریح نمود : نسل دوم در گام دوم باید  مراقب این تیم ذخیره شده در غرب که می خواهند به وقتش اینها را وارد کنند باشد ؛ دوره ی هاشمی رفسنجانی تمام شد با اون شرایط و در واقع یک صورت عوض شد ولی سیرت همان سیرت باقی ماند ؛ راه همان راه و کابینه هم همان کابینه بود ؛ هشت سال سید محمد خاتمی  با شعار توسعه ی سیاسی ؛ که این تعیین راهبردی در نظام اسلامی که به عهده ی این طبقات نیست بلکه به عهده ی حضرت آقا است ؛ در هشت سال خاتمی چه اتفاقاتی افتاد ؟ بسیاری از انحرافات فرهنگی از دولت هاشمی رفسنجانی تخم گزاری شد و در دولت های بعد مثل چوبی که در گنداب مرداب بچرخد و بویش در هوا پخش شود و هوا را آلوده نماید ؛ همان چوب ر ا در گرداب فرو کرده و دورش دادند . مسائل سخت امنیتی که منافقین می آمدند در اتوبان شهید همت ، خمپاره ی شصت میلیمتری نصب می کردند و وزارت اطلاعات را مظهر اطلاعات امنیتی است مورد هدف خمپاره قرار می دادند . بدون تردید بدانید ریشه ی این مسائل تروریستی هم به تضعیف جریان انقلابی در کل کشور به همین دو دولت هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی بر می گردد ؛ عملیات های تروریستی در این پنج شش سال اخیر که در « اهواز ، چابهار ، خرم آباد ، زاهدان و..... » را لیست کنید تازه صدها حرکت تروریستی توسط سربازان گمنام امام زمان(ع) و سبزپوشان سپاه پاسداران در اقصی نقاط کشور در نطفه خفه شده و تیم های تروریستی یا منهدم شده و یا دستگیر شده اند . این ترورها متعلق به فکری است که مقابل جریان انقلابی امروز صف کشیده و دارد از ایران یک چهره ی منفی ضعیفی که خزانه اش خالی است و انگیزه برای کار ندارد ، مردمش فقیر شده اند ، در کف خیابان ها درگیر هستند ، مسئولینش عطش دارند که با آمریکا مذاکره داشته باشند ، مذاکره و توافق می کنند ؛ و طرف مقابل برجام را پاره می کند و اینها جرأت نمی کنند و اراده نمی کنند حداقل دادی بزنند و اقدام مقابله به مثل از خود نشان دهند .

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی سپس  اشاره کرد : موقع ای که یک شخص عالی مثل رئیس جمهور حدود دو ماه قبل پشت تریبون قرار می گیرد و می گوید « تابستانی بر ما گذشت که حتی یک دلار هم در خزانه ارز نداشتیم » که در این خصوص راست می گوید ولی نمی گوید خزانه را خودش خالی کرده است بیست و دو ونیم میلیارد دلار ظرف دو ماه بدون برنامه ، بدون بخشنامه و با دستور شخص خودش وارد بازار شد ، بخشنامه این بود ؛ هر کس هر چقدر خرید ارز بفروشید ؛ 80 تن طلا را از خزانه خارج نمود ؛ سعودی ها در سلیمانیه قرارگاه زدند ، تیم و گروه به « تهران ـ اهواز ـ مشهد و..... »  فرستادندو به آنها گفتند «  هر مقدار ارز و طلا در ایران دیدید با 20 درصد بالاتر بخرید و از ایران خارج کنید . » ضلع سوم یعنی ترامپ هم دارد می گوید «  15 مرداد تحریم طلا را آغاز می کنم ـ 13 آبان تحریم نفت را شروع می کنم که ارز به دستتان نرسد » اینجوری خزانه خالی می شود ؛ آن زمانی که دشمن دارد می گوید من حمله می کنم به « شوش» ؛حمله می کنم به مرکز سپاه ؛ موقعی که این خبر به گوش مردم شوش می رسد اگر شبانه روزی هشت ساعت می خوابیدند ؛ در ایامی که خبر حمله است سه ساعت می خوابند ؛ نگهبانی می دهند ؛ فرمانده ی سپاه آماده باش صد در صد می دهد ؛ می رود اسلحه خانه ، اسلحه ها را چک می کند ؛ گلنگدن ها را می کشد ؛ در زاغه ی مهمات را باز می کند و نگاه به مهمات بار مبنا می کند ؛ دستور پدافند غیر عامل می دهد ؛ اگر تشخیص بدهد که ممکن است زاغه ی مهماتش بمباران می شود یا مورد حمله قرار می گیرد و نیروهایش اسلحه ی بدون فشنگ می مانند و اسلحه ی آنها کارایی اش از یک چماق هم کمتر می شود ، به هر بسیجی و سرباز و پاسدار چهار پنج خشاب فشنگ تحویل می دهد ؛ اینجوری مهمات را تقسیم می کند که به صورت یکجا  منهدم نشوند و وقتی وضعیت به حالت عادی برگشت همان خشاب ها را در زاغه ی مهمات جمع آوری می کند ؛ فرمانده هیچ وقت دستور نمی دهد زاغه ی مهمات را پشت دیوار پادگان رها کنید و هر کس هر چقدر دوست داشت برای خود مهمات ببرد . آقای روحانی شما فرمانده ی قوه ی مجریه هستید ؛ ترامپ ؛ دشمن سرسخت این کشور دارد می گوید من 15 آبان دنیا رو بسیج می کنم تا بهت طلا ندهند ، 13 آبان به خاطر این که دلار به دستت نرسد تحریم نفتی ات می کنند ؛ بعد شما فرمان می دهی خزانه را خالی کنند ؟ بیست و دو و نیم میلیارد دلار را به هر کس و به هر مقدار تحویل بدهی ؟ و 80 تن طلا را به همین راحتی خارج کنی؟

وی در تکمیل سخنان خود گفت : ما بارها به همین دلایل در این چهل سال ضربه خوردیم ؛ «جریان انقلابی» را منزوی کردند . روزی که جنگ تمام شد و هاشمی رفسنجانی کابینه را به مجلس برد ؛ مجلس گفت « ما در این کابینه یک نیروی انقلابی به چشم نمی بینیم  ، این ها همه پرورش یافته ی نظام آمریکایی هستند » هاشمی رفسنجانی پشت تریبون رفت و گفت « من که سابقه ی انقلابی دارم کافیست .» جریان انقلابی را به این شکل کنار زدند که امروز به این راحتی جرأت می کنند خزانه را خالی نمایند آن هم در شرایطی که آمریکا ساعت اعلام می کند برای حمله و تحریم . تازه این مقدمه بود و نتیجه کاری که ما با تحقیق و تفحص انجام داده ایم ؛ همکار ما دکتر نوری اینجا نشسته و شاهد است ؛ چقدر نمایندگان اول صبح می آمدند و تا غروب که از مجلس خارج می شدند ، هر کسی را می دیدند خبر از فروپاشی نظام جمهوری اسلامی می دادند ، در همین ایامی که گذشت این را می گفتند « اوضاع از دست خارج شده ـ دیگر قابل کنترل نیست » اسحق جهانگیری  ، روحانی ، ظریف و عراقچی لوح ها را تنظیم می کردند و می گفتند حالا که اینطور است برویم با آمریکا مذاکره کنیم تا این مشکل حل شود .الان به آنجا رسید که شهریور1397 هفته ی دولت از حضرت آقا درخواست کردند اجازه دهید ما داریم به آمریکا می رویم تا با ترامپ ملاقات داشته باشیم .آقای ظریف هم با پمپئو  ملاقات نماید . مقام معظم رهبری آشکارا فرمودند « آقای رئیس جمهور که هیچ ، حتی وزیر خارجه هم حق ملاقات با وزیر خارجه ی آمریکا را ندارد » تا همین دیروز در پیام خودشان آمریکا باز یک خط بطلان کشیده است ؛ روزنامه های امروز را اگر بخوانید متوجه می شوید ؛ خبر این است که ترامپ به آقای روحانی پیام داده است « حاضرم برای گفتگو و حتی حاضرم برای این گفتگو به تهران بیایم . » آقای روحانی هم می گوید : « ما که اهل گفتگو هستیم ، از اول هم اهل گفتگو بودیم » شما اینجا در پاسخ به ترامپ حق این که بگویی ما از اول هم اهل گفتگو بودیم را نداری ؛ رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس هم به خبرنگاران گفته است «اجازه دهید این 22 بهمن را پشت سر بگذاریم ما می نشینیم یک تدبیر می کنیم که دیگر با آمریکایی ها خیلی سخت برخورد نکنیم و یک جوری باب مذاکره با ترامپ را باز کنیم .» طبق گفته ی عزیزان در همین شهرستان شوش در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن دو برابر جمعیت سال گذشته مردم شرکت کرده اند ؛ این پیام را آن سوی دنیا دریافت کرد شما که در ایران هستید حضور مردم را نمی بینی که می خواهی باب مذاکره را با آمریکا باز کنی ؟

جواد کریمی قدوسی خطات به رئیس جمهور و دولتمران  اظهار نمود : شما خزانه را خالی کردید ؛ طلا را از بین بردید ، 300درصد تورم را تحمیل کردید ، ارزش پول ملی به شدت سقوط کرد، گرا دادید هر کسی پولی پس انداز کرده بیاورد طلا و ارز بخرد ، سکه را به 5 میلیون تومان رسانید ، ارز را به 19 هزار تومان کشاندید ؛ خودرو همین طور ، ارزاق عمومی از همه بدتر ؛ کارگری که سر گذر می ایستاد و 50 هزار تومان دستمزد گیرش می آمد با آن 50 هزار تومان سفره ی خود را مدیریت می کرد ؛ الان همان 50 هزار تومان را می گیرد ولی همان پول به اندازه 15 هزار تومان ارزش ندارد .وقتی از دیدار با حضرت آقا جوابی برای مذاکره نگرفتید چرا متنبه نشدید ؟ چرا رفتید قم نزد مراجع تقلید وضعیت وخیم کشوری که خودتان وخیمش کردید گزارش می دهید ؟ کشور را به بن بست کشاندید . می گویند پس چکار می خواهید بکنید در جواب می گویید یک راه دارد و آن این که زنگ بزنید به مقام معظم رهبری شاید حرف شما را گوش بدهد تا به ما اجازه بدهد برویم با ترامپ مذاکره کنیم تا مشکلات کشور حل شوند ؛ اینجا رهبر انقلاب می بیند اینها کارشان به جایی رسیده است که رفته اند قم تا مراجع تقلید را بر علیه ولی امر مسلمین بشورانند ؛ لذا صدا زد که لشکر مخلص خدا دور هم در ورزشگاه آزادی جمع شدند و با آنها صحبت کرد .

وی  در ادامه تصریح نمود : 120 هزار بسیجی در ورزشگاه آزادی به امر فرمانده کل قوا جمع شدند ، نقطه ی عطف فرمایشات آقا این جمله بود « اشخاصی در این مملکت وجود دارند  که در حال انجام بزرگترین خیانت ها هستند و در ظاهرا وانمود می کنند که کشور به بن بست رسیده است ، علاجی نیست جز این که در مقابل آمریکا زانو بزنیم ، ولی من تا رمق در بدن دارم با کمک شما اجازه نخواهم داد »

کریمی قدوسی یادآور شد : اولین سیلی این راهپیمایی قبل از این که آن طرف قاره ی آمریکا به گوش ترامپ نواخته شود ، این سیلی به گوش جریان منحط غرب گرا ی سازش کار نواخته شد ؛ ولی بعداز این ملت دیگر تحمل نمی کنند و اجازه نمی دهد بعد از این اتمام حجت و بعد از این عظمتی که مردم نشان دادند ؛ باز بخواهند فرصت های این ملت را بسوزانند و این ملت روی یک پای بلاتکلیفی در مذاکره ی با آمریکا نگه دارند ؛ آن هم برجام اروپایی که همین هفته ی قبل بیانیه داد و گفت به از این که آمریکا از برجام رفت بیرون و برجام را پاره کرد ؛ زنگ زدند که ما جبران می کنیم ؛ متعهد می شویم و تعهدات برجامی خود را نیز انجام می دهیم ؛ تعهدات برجام اروپایی یعنی این که نفت بخرند ،در مقابل « هواپیما ، طلا ، قطعه ی هواپیما و قطعه ی خودرو را بفروشد » تمام تحریم های بانکی را بردارد ؛ معاملات بانکی کلا آزاد شود ؛ این تعهدات را روی کاغذ نوشتند ؛ اما هیچ کدام از این تعهدات را انجام نداد ؛ بعد از خروج آمریکا گفتند برای شما کانالی باز می کنیم که شما نفت خود را بفروشید و در مقابل من به شما کالا بدهم ؛ باز اینها امیدوار بودند تا نفت در برابر غذا را معامله کنند ، آمریکا که خرید نفت از ایران را تحریم کرد ، اروپا هم گفت چون نفت تحریم شده است لذا ما نمی توانیم در مقابل کالایی که به شما می دهیم نفت بخریم ؛ آنها می خواستند « کنجاله ، خوراک دام ، کود اوره ، سم ، بذر ، مواد غذایی ، دارو ، تجهیزات پزشکی و... » را به ما بفروشند و در مقابل از ما از شما زعفران تحویل می گیریم  والبته از قبل می بایست برای خرید کالا به ما پول بدهید ؛ گفتند پول را به چه حسابی و در کدام بانک واریز کنیم ؛ اروپایی ها گفتند ما اصلا برای شما نمی توانیم حساب بانکی باز کنیم چون شما تحریم هستید بانک بزرگ که اصلا حرفش را نزنید ، در بانک های کوچک هم نمی توانیم برای شما حساب باز کنیم ؛ پس چطوری پول ما را نگه می دارید ؟ می گویند : در آینده یک شرکتی را به ثبت می رسانیم (تا این لحظه به ثبت نرسیده است ) سه تا سهامدار دارد « فرانسه ، انگلیس و آلمان » سه هزار یورو سرمایه ثبتی می گذاریم برای شرکتی که سه کشور سهامدار آن هستند ، دقت کنید سه هزار یورو نه این که سه میلیون یورو ؛ یعنی هر کشوری هزار یورو می گذارد ببینید چقدر این ملت بزرگ ایران با این ثروت عظیم را مسخره می کنند ؟ از ما می خواهند که پسته ، زعفران ، فرش و... را بفروشیم و در مقابل ما به شما پولی نمی دهیم و پول  اجناسی که به ما می دهید را در این شرکت به کار می گیریم ، حالا تاجر ایرانی می خواهد از تاجر آلمانی شکر بخرد ، اشکال ندارد می گویند خرید شکر برای شما آزاد است ؛ چون شکر جز تحریم ها نیست ؛ پولش را به چه نحوی به آن تاجر آلمانی بدهم ؟ نمی توانی ، ما شکر را به شما می فروشیم و در مقابل از شما زعفران و پسته دریافت می کنیم ؛ اینقدر شما از قبل طلبکاری و اینقدر ما الان از شما می خواهیم .

دکتر جواد کریمی قدوسی در پایان در مورد انتخابات آینده ی ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را ارائه نمود و یادآور شد : اول انتخاب رهبر دو مرحله ای است ، در مرحله ی اول مردم نمایندگان خود را انتخاب کرده و 70 مجتهد را راهی مجلس خبرگان می کنند و در مرحله ی دوم همین افراد رهبر را انتخاب می نمایند و رئیس قوه ی مجریه هم با توجه به این که یک جایگاه کاملا تخصصی دارد ، لذا شورای نگهبان شرایط سخت تری برای داوطلبین ریاست جمهوری در نظر گرفته است که افراد انگشت شماری از این فیلتر عبور می کنند .

وی در ادامه به سئوال یکی از حاضرین که پرسیده بود عملکرد مجلس فعلی را چگونه می دانید ؛ گفت : مجلس فعلی اگر مثل مجلس ششم نشد بریم سجده ی شکر به جا آوریم ؛ اینها ظرفیت آن را داشتند ولی از ضرب جریان انقلابی ؛ بعد از آن مجلس ششم و فتنه ی 88 واهمه کردند وگرنه برخی از نمایندگان فعلی ظرفیتشان به اندازه ی جمهوری اسلامی از بعضی نمایندگان مجلس ششم هم بالاتر است البته به خواست خدا سه سال از این دوره تمام شده است و سال آینده هم سال حساسی است ؛ برآورد ما این است که از این مجلس فعلی با شناخت دقیقی که از تک تک آنها دارم ؛ حداکثر 40 تا 50 نفر به مجلس آینده راه پیدا نمی کنند .

از دیگر برنامه های این همایش می تواند به «خوانش شعر حماسی توسط عبدالامیر بشکار و اهدا تابلوی حرم دانیال نبی(ع) و کتاب مهاجرات ملکوت از طرف سپاه ناحیه ی شوش و نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی » اشاره کرد .



:: بازدید از این مطلب : 1154
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.