امام جمعه ی شوش گفت : هر کس می خواهد بدش بیایید ، شعار مرگ بر آمریکا تا ابدا ادامه دارد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 23
:: باردید دیروز : 8
:: بازدید هفته : 307
:: بازدید ماه : 7996
:: بازدید سال : 20685
:: بازدید کلی : 297823
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 19 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 19 بهمن ماه 1397 در هشتمین روز از دهه ی مبارک فجر و روز نیروی هوایی ، نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه ، به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای شهرستان شوش برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش خود و نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی  توصیه نمود و گفت : در هر حال باید متقی باشیم و تقوا را سرلوحه ی کارهای خود قرار دهیم .

وی همچون  هفته های گذشته خطبه ی اول را به معرفی یاران پیامبراکرم(ص) اختصاص داد و دنباله ی بحث هفته ی قبل که به معرفی «بُرَیدَه اَسلَمی» اشاره کرده بود این هفته نیز داستان این یار وفادار پیامبر را ادامه داد و در این خصوص گفت : بریده اسلمی پس از رحلت رسول اکرم(ص) به هواداری حضرت امام علی(ع) از بیعت با ابوبکر امتناع ورزید. پس از رحلت پیامبر(ص)، به اقامت در مدینه تا زمان ساخت و ساز بصره ادامه داد و سپس به آنجا نقل مکان کرد. وی در خراسان جنگید و در مرو اقامت نمود .

وی در ادامه به بخش دوم داستان بریده ی اسملی در مخالفت با خلافت ابوبکر اشاره کرد و خاطر نشان نمود :بُرَیدَه اَسلَمی به همراه 12 نفر دیگر از جمله « عمران بن حسین  خزاعی، سلمان فارسی ، ابوذر غفاری و.... » جهت اعلام حمایت از امام علی(ع) نزد ابوبکر رفتند که عمر هم در آنجا بود ؛ بُرَیدَه اَسلَمی می گوید ؛وقتی رسیدیم  گفتم ؛ « مثل این که مردم یادشان رفته  در یک باغی پیامبر چه فرموده است ؛ پیامبر همیشه  در هر مناسبتی  جانشین خود را اعلام می کرد و می فرمود « علی  ابن ابیطالب  همانند هارون  که برای ابوبکر عزیز است ، علی برای من خیلی عزیز و نسبت به من نزدیک است » هر کسی وارد آن باغ شد  می گفت « السلام علیک یا امیرالمؤمنین(ع)  ولی ابوبکر و عمر اطاعت نکردند  و گفتند « این دستور از طرف خدا نازل شده یا حرف پیامبر است که علی باید جانشین باشد ؟ » .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش افزود : آیا این سئوال به جاست وقتی که قرآن به جانشینی علی اشاره کرده است، ابوبکر و عمر  منکر این حرف خدا باشند ؟ پیامبر اکرم(ص) در این خصوص جواب می دهد که «  این حرف هم از طرف خداست و هم از طرف من » عمران ابن حسین خزاعی می گوید ؛ « آیا ابوبکر به یاد دارد که در آن باغ پیامبر(ص) چه گفت ؟ » ، اگر به یاد داشته باشی خودت هم گفتی « السلام علیک یا امیرالمؤمنین » با این حساب شما چطور می خواهی بر امام علی(ع) ولایت داشته باشی ؟ آیا چیز جدیدتری از پیامبر شنیده ای که جانشین خود را عوض کرده باشد ؟  ابوبکر تأیید کرد اما عمر گفت « من از این داستان  خود را بیرون می کشم  و می گویم ؛ پیغمبری  و ملک پادشاهی  در یک خانواده جمع نمی شوند » پیامبر در این خصوص به آیه ی  54 سوره ی  مبارکه ی  مائده اشاره می کند و می فرماید « مَعاشِرَالنَّاسِ لاتَضِلُّوا عَنْهُ وَ لاتَنْفِرُوا مِنْهُ وَ لاتَسْتَنْکِفُوا عَنْ وِلایَتِهِ فَهُوَ الَّذی یَهدی إِلَی الْحَقِّ وَ یَعْمَلُ بِهِ وَ یُزْهِقُ الْباطِلَ وَ یَنْهی عَنْهُ وَ لاتَأْخُذُهُ فِی الله لَوْمَةُ لائِمٍ. أَوَّلُ مَنْ آمَنَ بِالله وَ رَسُولِهِ لَمْ یَسْبِقْهُ إِلَی الْایمانِ بی أَحَدٌ و َالَّذی فدی رَسُولَ الله بِنَفْسِهِ وَ الَّذی کانَ مَعَ رَسُولِ الله وَ لاأَحَدَ یَعْبُدُ الله مَعَ رَسُولِهِ مِنَ الرِّجالِ غَیْرُهُ.أَوَّلُ النّاسِ صَلاةً وَ أَوَّلُ مَنْ عَبَدَالله مَعی. أَمَرْتُهُ عَنِ الله أَنْ یَنامَ فی مَضْجَعی فَفَعَلَ فادِیاً لی بِنَفْسِهِ /// ای مردم از علی به سوی دیگر گمراه نشوید و از او روی برنگردانید و از ولایت او سرباز نزنید و اوست که به حق هدایت نموده و بدان عمل نماید. او باطل را نابود کند و از آن بازدارد. در راه خدا نکوهش نکوهشگران او را از کار باز ندارد. او نخستین مؤمن به خدا و رسول اوست و کسی در ایمان به او سبقت نجسته است و هم او جان خود را فدای رسول الله نموده و با او همراه بوده است تنها اوست که همراه رسول خدا عبادت خداوند می کرد و جز او کسی چنین نبود.اولین نمازگزار و پرستش کننده خدا به همراه من است. از سوی خداوند به او فرمان دادم تا در بستر من بیارامد و او نیز فرمان برد و پذیرفت که جان خود را فدای من کند.»

آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول به شهادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و به جمله ای از امام علی(ع) اشاره کرد و تصریح نمود ؛ امام علی بعد از شهادت  فاطمه ی زهرا(س) فرمود : « فاطمه را بعد از پیامبر  از دست دادم  و به همین دلیل است که  به زودی  خودم هم از این دنیا خواهم رفت  چون دیگر کسی نیست که با او درد دل کنم . »

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خطبه ی دوم به 19 بهمن ، روز نیروی هوایی اشاره کرد و یادآور شد : در نوزدهم بهمن ماه 1357 صدها تن از دلیرمردان نیروی هوایی ، در نمایشی حماسی با موج توفنده ی مردم به پاخاسته ی ایران هم آوا شدند و با حضور در اقامتگاه امام خمینی (س) کاروان سالار انقلاب اسلامی، دیدار و با ایشان بیعت کردند. واقعه ی بیعت پرسنل نیروی هوایی ازسوی تحلیل گران و ناظران جریانات سیاسی بین المللی، اقدامی تاریخی و نقطه عطفی در تاریخ مبارزاتی و انقلابی مردم و نیز حیات ارتش ایران تلقی شد. آن زمان امام خمینی(ره) در فرازی از بیانات خود فرمود: « همان طور که فریاد زدید تاکنون در خدمت طاغوت بودید. طاغوتى که ما را برده  ی خارجی ها کرد. و از امروز در خدمت امام عصر(عج) و در خدمت قرآن کریم هستید. «قرآن کریم» که سعادت همه ی بشر را بیمه کرده است. «قرآن کریم» که هرکس در زیر بیرق او واقع بشود در دنیا و آخرت سعید است. «قرآن کریم»  که آزادى و استقلال را توصیه کرده است. ما همه تابع قرآن کریم و تابع موازین اسلام و قواعد اسلام هستیم. ما همه از شماها، روحانیت از شماها تشکر مى‏کند ..»

وی در ادامه به فرازی از بیانات مقام معظم رهبری که صبح امروز با  همافران نیروی هوایی داشته است اشاره کرد و خاطر نشان نمود : مقام معظم رهبری امروز فرمود : « مسئولان رژیم آمریکا ضمن اهانت به ملت ایران می گویند چرا «مرگ بر امریکا» می گویید، برای روشن شدن ذهن مقامات امریکایی تأکید می کنیم که ما کاری به ملت آمریکا نداریم و مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر حاکمان آمریکا که در این دوره، «مرگ بر ترامپ و بولتون و پمپئو» می‌شود.» رژیم آمریکا  تجسم شرارت است یعنی  همه ی وجودش  شرارت است و  من به عنوان  امام جمعه ی شهرستان شوش  با صدای بلند  عرض می کنم  ، عزیزانی که اهل تحقیق و پژوهش  هستند  و وضعیت دولت آمریکا  را اطلاع دارند بروند  و بررسی کنند ، اگر یک کار مثبت  از آمریکا پیدا کردند بیایند پشت همین تریبون اعلام کنند چون دولت آمریکا در ادوار مختلف  غیر از « جنایت ، اشغال گری ، چپاول ، ترور ، خشونت  ، بحران زایی و... » چیزی در کارنامه ی خود ندارد . پس آمریکا مظهر شرارت است .

خطیب نماز جمله ی شهرستان شوش  در ادامه به فرازی دیگر از بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و تصریح نمود : آقا  فرمود« تا وقتی رژیم آمریکا بر مبنای شرارت، دخالت، خباثت و رذالت حرکت می کند، شعار مرگ بر امریکا از دهان ملت مقتدر ایران نخواهد افتاد.» لذا وقتی آقا می گوید  مرگ بر آمریکا از دهان ملت ایران نخواهد افتاد ، فقط متعلق به ایران نیست بلکه  کل جهان  ندای مرگ بر آمریکا را سر می دهند  ؛ من این را از بعد حقوقی عرض می کنم نه بعد سیاسی ؛ آمریکا  هیچ وقتی به قول خود  عمل نکرده است ، اگر دزدی به خانه ی شما بیاید و تمام اموال شما را ببرد  به او می گویید دستت درد نکند ؟ یا از حقانیت خود دفاع می کنید تا به اموال خود برسید ؟

وی افزود : پنج سال درگیر برجام بودیم ، آیا تحریم ها برداشته شد ؟ تحریم ها چند درصد بود الان چند درصد است؟ نرخ دلار و سکه چقدر بود الان چقدر است ؟ ما که همانند امام علی(ع)  که به هنگام نماز در قنوت به معاویه و عمر و عاص لعن و نفرین می کرد تا کنون به آمریکا لعن و نفرین نکرده ایم ؛ این همه جنایت را می بینید ، اگر در  یک گروهی و در یک شهردر زمانی  زندگی کنید و ببینید اهالی آن محل همه گناهکار هستند  ، اگر شما هم  با آن گناهان مخالفت نکنی  در واقع با آن گناهکاران هم ردیف هستید .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به نتایج مقاومت و ایستادگی و فریاد زدن مرگ بر آمریکا اشاره کرد و گفت : هر جایی که ما مقاومت کردیم و گفتیم مرگ بر آمریکا  در زمینه های مختلف  به خودکفایی رسیدیم و هر جا کوتاه آمدیم  مثل شرکت های اتومبیل سازی ؛ همیشه عقب هستیم چون تولید کنندگان  خودرو  طرز تفکرشان با مرگ بر آمریکا میانه ای ندارد . ؛ نگاه کنید که ایران  این روزها در اکثر ابعاد  در ردیف های اول تا چهارم جهان قرار  دارد لذا «هر کس می خواهد خوشش بیایید یا بدش بیایید ، شعار مرگ بر آمریکا تا ابدا  از سر زبان ها  برداشته نمی شود » لذا امسال همه با حضور در راهپیمایی  یوم الله 22 بهمن  با مشت گره کرده  ، کوبنده تر و پر صلابت تر از هر سال  می گوییم « مرگ بر آمریکا » .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در بخش دوم از خطبه ی دوم به سفر وزیر اطلاعات  به شهرستان شوش اشاره کرد و اظهار داشت :  روز گذشته حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات در حضورت  سران طوایف و عشایر در مصلای نماز جمعه گفت : خوزستان از بین کل استان ها در این 40 سال به حق خود نرسیده است ، در حالی که سایر استان ها پیشرفت کرده اند اما خوزستان  عقب مانده است ؛ از روز اول گفته اند حق گرفتنی است ، ما در گرفتن حق خود  متأسفانه تاکنون خیلی کوتاه آمده ایم  ، من در سفرهایی که داشته ام با استانداران مختلفی نشسته ام  و صحبت داشته ام و باید بگویم همین طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری  که سالهاست آن را  برای خوزستان مصوب نموده است کج دار و مریض پیش می رود و گاها هم  راکت می ماند و یا  زمانی خوزستان  از نظر فولاد در کشور  اول بود ولی این روزها حتی نمی تواند حقوق کارگران خود را پرداخت کند و این در حالی است که دیگر استان ها که اصلا فولاد نداشتند الان دارای جایگاه در کشور هستند چرا ما عقب مانده ایم ؟ و یا چرا  سازمان آب و برق به روستائیانی که دارای حوضچه ی ماهی هستند حتی آب فاضلاب را نمی دهد و در حالی که حوضچه های خودشان  از تمیزترین آب پر شده اند ، ما با تولید کشور اصلا مخالف نیستیم  ؛ این اشکال ندارد ما برای تبعیضی که سازمان آب و برق قائل می شوند  ناراحتیم ، مسئولین استان خوزستان بیش از این  سر استان خوزستان نزنند و از حق مردم دفاع کنند و نگذارند به این راحتی  حق  این مردم پالمال شود .

اما این هفته پشت میز خدمت چهار نفر از مهندسان نظام مهندسی به نام « مهندس مهرداد علائی رئیس نظام مهندسی شوش ـ مهندس مسلم مانگری مدیر داخلی نظام مهندسی ـ مهندس غلامعلی مجدیان رئیس  بسیج مهندسین عمران و صنعت و عادل دانیاری مسئول نیروی انسانی  بسیج مهندسین »حضور یافته و به سئوالات نمازگزاران در خصوص معماری و نقشه کشی پاسخ دادند .

از دیگر برنامه های این هفته می توان به « ایست بازرسی پایگاه مقاومت بسیج مسجد امام صادق(ع) حوزه ی سرلشکر شهید حسن درویشی ـ ایستگاه صلواتی توزیع چای و آب معدنی از طرف پایگاه مقاومت شهید چمران ـ ایستگاه فشار خون امدادگران جمعیت هلال احمر ـ استقرار میز خدمت از طرف حوزه ی بسیج ادارات (کارمندی) سپاه ناحیه ی شهرستان شوش ـ قرائت فرازی از زیارت عاشورا توسط مداح اهل بیت محمد کاظمی و ذکر مصیبت و نوحه سرایی توسط مداح اهل بیت(ع) ستوان یکم پاسدارمصطفی میردورقی »اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1395
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.