بازدید میدانی مدیر عامل بانک توسعه ی تعاون کشور از شرکت تعاونی هلدینگ ماکیان لذیذ شوش
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 18 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 9:30صبح روز چهارشنبه هم زمان با ششمین روز از دهه ی مبارک فجر که با عنوان « انقلاب اسلامی، ۴۰ سال دین‌مداری، نهضت قرآنی و زمینه سازی ظهور مهدی (عج) » نام گزاری شده است ؛ حجت الله مهدیان مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره بانک توسعه تعاون به همراه دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی ، دکتر عدنان غزی فرماندار و دیگر مسئولین محلی شهرستان شوش از شرکت تعاونی هلدینگ ماکیان لذیذ به صورت میدانی بازدید نمود .

به گزارش شوش نیوز ؛ مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره ی بانک توسعه ی تعاون ایران پس از بازدید از این کشتارگاه صنعتی طیور گفت : بسیار خوشحالم که در جمع مردم شهرستان شوش دانیال(ع) هستم و  در این جمع بگویم  در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی بانک توسعه تعاون در تاریخ ۱۵ مرداد سال ۱۳۸۸ ؛ کمتر از ده سال پیش بانک توسعه ی تعاون با اهداف « تخصیص منابع و کمک به تأمین سرمایه کارآفرینان و افراد جویای کا ربه منظور ایجاد اشتغال جدید و کمک به بنگاه های اقتصادی موجود و توسعه آنان به منظور حفظ و بهبود اشتغال موجود و ایجاد فرصتهای شغلی جدید، ارتقای ظرفیت ها و توانمندی های رقابتی بخش تعاون در سطح ملی و بین المللی، تسهیل ارتباطات و پیوندهای فنی، مالی و اقتصادی بین آنها و تحقق توسعه یکپارچه بخش تعاونی در اقتصاد ملی ـ تشویق و تقویت اشخاص حقیقی و حقوقی برای سرمایه گذاری به شکل تعاونی و نوآوری و ابداع در زمینه نهادسازی مالی تعاونی و توسعه فرآیندهای شغلی و حرفه ای ـ کمک به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور از طریق توسعه بخش تعاونی و فراهم کردن زمینه های عدالت اجتماعی بر اساس برنامه های وزارت تعاون ـ بکارگیری و استفاده از امکانات عملیات بانکی به منظور ارتقای ظرفیت و توانمندیهای بخش تعاونی با هدف افزایش سهم بخش تعاون در اقتصاد ملی ـ حمایت مالی و اعتباری از انتقال فعالیت ها و کاهش تصدیهای بخش دولتی اقتصاد به بخش غیردولتی با اولویت دادن به تعاونی ها ـ فراهم نمودن بستر مناسب برای توسعه مشارکت بخش غیردولتی در فعالیت های اقتصادی با اولویت بخش تعاونی وکمک به حضور فعال و ایفای نقش موثر تعاونیها در بازار بورس، سرمایه و بازارهای بین المللی» راه اندازی شده است .

وی افزود : همانطور که اشاره کردم یکی از اهداف ما « ایجاد ، حمایت و حفظ اشتغال »  است ، در همین راستا سه سالی است که بانک ما درگیر طرح های اشتغال زای کشور شده است ، ابتدا طرح رونق تولید بود ، پس از آن اشتغال فراگیر و در نهایت اشتغال پایدار روستایی و خوشبختانه در این سه طرح ما بانک عامل هستیم و به نظر می رسد عملکرد ما مورد نظر مقامات و مسئولین قرار گرفته است .

مهدیان در ادامه به طرح های اشتغال زایی روستایی اشاره کرد و گفت : ما جمعا 2500 میلیارد تومان در این طرح تکلیف داریم که دقیقا 50 درصد از این تکلیف را در این 11 ماه سال 1397  ادا کرده ایم بالغ بر 1200 میلیارد تومان تسهیلات در ارتباط با اشتغال روستایی پایدار را پرداخت کرده ایم و حدود 26000هزار شغل از این تسهیلات ایجاد شده و سهم استان خوزستان از مجموع این تسهیلات حدود 210 میلیارد تومان است .

مدیرعامل بانک توسعه ی تعاون کشور در پایان به  شرکت تعاونی هلدینگ ماکیان لذیذ شهرستان شوش اشاره کرد و تصریح نمود : از این شرکت که بازدید میدانی داشتیم به خواست خدا یکی از شرکت های خوب و موفقی بوده که بانک توسعه ی تعاون از آن حمایت مالی داشته است و ما وقتی در محل پروژه حاضر می شویم درمی یابیم که پولی که داده ایم هدر نرفته و در همین شرکت به کار گرفته شده و خوشبختانه نزدیک به بهره برداری می باشد ، این را که می بینیم انرژی مضاعفی می گیریم و خستگی از تنمان خارج می شود .

وی به مجموع پرداختی تسهیلات بانکی در سطح کشور اشاره کرد و خاطر نشان نمود : 9000میلیارد تومان تاکنون در سطح کشور به شرکت های متقاضی داده ایم و در این یک ماه باقیمانده نیز مابقی وام های درخواستی را نیز پرداخت خواهیم کرد .

وی در تکمیل بخش پایانی سخنان خود یادآور شد : به علت محدودیت وقت ؛ بعد از شهرستان شوش به شهرستان های « اندیمشک ، دزفول و شوشتر» خواهیم رفت و فردا را هم به بازدید از شرکت های شهرستان اهواز اختصاص خواهیم داد و به اعتقاد من عملکرد بانک توسعه ی تعاون در استان خوزستان ایده آل بوده و امیدوارم مسئولین استان خوزستان ، نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی ، استاندار خوزستان و فرمانداران شهرستان های تابعه هم رضایت داشته باشند و پیگیری های لازم را نیز ادامه دهند .چون پیگیری های آنها مرا تشویق خواهد نمود .

دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار نمود : مسئله ی اشتغال و بیکاری ، یکی از دغدغه هایی است که مجموعه ی مسئولین « کشوری ، استانی و شهرستانی » همیشه پیگیر هستند و بانک توسعه ی تعاون با این که کمتر از 10 سال است فعالیت خود را آغاز نموده است ؛ نقش بسیار مهم و بی بدیلی در ایجاد اشتغال داشته است ؛ طبق برنامه توسعه ی پنجم و ششم قرار بود 25 درصد از واگذاری ها و طرح هایی که به اشتغال بر می گردد به شرکت های تعاونی اختصاص داده شود  اما وقتی به عمق قضیه نگاه می کنیم فقط 6 درصد به مرحله نهایی می رسد و مابقی آن گرفتار عدم پرداخت تسهیلات بانکی است ، کمک هایی که باید از نظر بانکی به شرکت های تعاونی تزریق شود تا بتوانند روی پای خود بایستند ولی انصافا بانک توسعه ی تعاون در حد توان خودش به همراه پست بانک و تقریبا بانک هایی که در چند سال اخیر راه اندازی شده اند کمک های قابل توجهی  به بخش شرکت های تعاونی داشته اند .

وی افزود : با توجه به مشکل اقتصادی ، انتظار داریم نقش این گونه بانک ها بیشتر و پر رنگ تر شود تا بتوان آن 25 درصد اشتغال زایی را در بخش تعاونی محقق نمود . و اگر این موضوع اشتغال حل  شود به عبارتی می توان نسبت به حال حاضر امنیت بیشتری در جامعه از نظر اقتصاد را به دست آورد . و من از ایمان غفوریان به عنوان مدیر عامل شرکت تعاونی  ماکیان لذیذ که یک کشتارگاه صنعتی طیور می باشد انتظار دارم کارگران مورد نیاز خود را از شهرستان شوش بگیرید ، من به عنوان نماینده ی مردم یک نفر خارج از شهرستان شوش در این شرکت به کار گرفته شود را اصلا نمی پذیریم و این را به فرماندار ، بخشدار بخش فتح المبین و بخشدار بخش مرکزی حرف های مرا داشته باشند ، پیگیری لازم را داشته باشند تا افراد غیر بومی در این شرکت به کار گرفته نشوند . به هر حال با پیگیری های مسئولین شهرستان شوش مشکلات مالی این شرکت مرحله به مرحله  مرتفع شده است ، پس حق جوانان این دیار است که در این شرکت به کار گرفته شوند . اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هم پیگیر موضوع باشد .تا  راه اندازی این شرکت کام مردم شوش را شیرین کند .

دکتر غزی فرماندار شهرستان شوش گفت : با انجام چنین کارهایی و چنین پروژه هایی ما شاهد اولا رفع بیکاری خواهیم بود دوما حل معضل بیکاری را به دنبال خواهد داشت و سوما توسعه ی ملی را شاهد خواهیم بود .بانک توسعه ی تعاون در این راستا گام های بسیار قابل توجهی را برداشته است و هماهنگی های خوبی را هم با استان و هم در سطح کشور و هم در سطح شهرستان ها خصوصا شهرستان شوش داشته اند و ما به دنبال ایجاد و احداث چنین پروژه ای هستیم تا به خواست خدا بیکاری را ریشه کن نماییم .

غفوریان نیز پیرامون شرکت تعاونی ماکیان لذیذ اظهار داشت : شرکت تعاونی کشتارگاه صنعتی طیور ماکیان لذیذ در سال 1392 در بخش خصوصی به ثبت رسید و در سال 1394 با مشارکت بانک توسعه ی تعاون عملیات ساخت شرکت شروع شد و در سال 1396 این مجموعه به بهره برداری رسید .

وی افزود : این کشتارگاه به منظور  تولید مرغ کشتار روز ، مرغ منجمد ، قطعه بندی طعم دار و ساده و بسته بندی در بخش داخلی و خارجی راه اندازی شده است . همچنین برای بالا بردن ضریب بهره برداری و استفاده ی بهینه از امکانات و بالا بردن سود شرکت ، تأسیسات خود را که همگی از مجهزترین دستگاه های  روز دنیا  نظیر ، خط یک کشتار با 8 هزار قطعه در ساعت  از کشور هلند (استورک) و خط دو تخلیه ی شکم  تمام اتوماتیک  و خط سه  قطعه بندی کامل مرغ از کشور دانمارک (لینکو) خریداری نموده و همراه سردخانه  ی زیر صفر  و بالای صفر با تکنولوژی های روز و بهترین برندهای جهان با ظرفیت  4 هزار تن و انجماد 50 تن در روز  دارا می باشد .

غفوریان در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : این شرکت در ساعت برای 275 نفر اشتغال زایی دارد و در مساحت دو هکتار و با زیر بنای 15000متر مربع 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ده درصد باقیمانده هم همین روزها انجام خواهد شد و در پایان این نکته را هم اضافه کنم هزینه ای که برای این شرکت به کار گرفته شده است بالغ بر 38 میلیارد و 700 میلیون تومان تا این لحظه می باشد .



:: بازدید از این مطلب : 4464
|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.