با حضور معاونت فرمانداری شوش دیدار با یک خانواده شهید و دو جانبازگرانقدر دفاع مقدس شوش صورت گرفت .
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 5
:: بازدید هفته : 289
:: بازدید ماه : 7978
:: بازدید سال : 20667
:: بازدید کلی : 297805
نویسنده : عباس کرم الهی
سه شنبه 16 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 16:10 روز سه شنبه 16 بهمن ماه 1397 ، هم زمان با پنجمین  روز از دهه ی مبارک فجر که با عنوان « انقلاب اسلامی ، ۴۰ سال مجاهدت فرهنگی ، تمدن سازی و امت اسلامی» با حضور محسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش و هیئت همراه ، از یک خانواده ی شهید و دو جانباز سرافراز دفاع مقدس دیدار به عمل آمد .

به گزارش شوش نیوز ، معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شوش در دیدار با خانواده ی « شهید خداداد پاپی » ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری صدیقه ی شهیده حضرت فاطمه ی زهرا(س) و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ، به جایگاه ارزشمند خانواده های معظم شهدا در جامعه اشاره کرد و گفت : وقتی ما به خانه ی شهیدی می رویم این نسبت که برای نیاز خانواده ی شهدا به ما مسئولین باشد بلکه  این مسئولین هستند که به شهداء نیاز دارند ، و از آنجایی که خداوند یکتا  شما خانواده های معظم شهدا را دوست دارد  لذا سرکشی به شما بزرگواران یک تکلیف الهی است ، ما منت دار شما هستیم که به خانه های خود ما را پذیرا هستید .

وی در ادامه به آمار فرزندان شهید بیکار  شهداء اشاره کرد و گفت : طبق گزارش  سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران ما در مجموع 24 فرزند شهید بیکار داریم  و من در همین جا اعلام می کنم ، آن دسته از عزیزانی که قصد دارند شغل آزاد داشته باشند نزد من بیایند تا مراحل تسهیلات بانکی برای ایجاد شغل آنها را فراهم نمایم و آنهایی که قصد دارند در شرکت های تولیدی و صنعتی  و یا کارگاه های خصوصی مشغول شوند  چون اسامی آنها در لیست بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت شده است  ، چنانچه فرصت شغلی  ایجاد شود  قطعا اولویت با فرزندان شهید است و من از اداره ی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی می خواهم که نسبت به این موضوع پیگیر باشد .

 

عبدالجلیل  دلفی آزاده و جانباز 40 درصد دومین دیدار بود که معاونت فرمانداری و هیئت همراه در خانه ای این اسوه ی صبر حضور یافت و با ایشان دیدار نمود .

آل کثیر در این دیدار جانبازان را شهدای زنده دانست و در این راستا اظهار نمود : مقام معظم رهبری فرموده است «شما جانبازان عزیز هم مثل شهدا هستید؛ شهید هم همین ضربه‌ای را که جانباز تحمل کرده است، او هم تحمل کرده؛ سرنوشت او پرواز و رفتن بود، سرنوشت جانبازان فعلاً ماندن. » ، «خانواده‌ی شهدا، پدر و مادر شهید، همسر شهید، فرزندان شهید، برادران و خواهران و خویشاوندان شهید، پدران و خواهران و همسران این عزیران »باید به  جانبازان افتخار کنند.

 وی افزود : از طرفی دیگر جانبازان یادگاران عرصه های ایثار و فداکاری و بهترین اسوه های صبر و استقامت در جامعه هستند و خدمت صادقانه به این بزرگواران یکی از مهمترین وظایف مسئولین است که نزد خداوند نیز از اجری عظیم برخوردار می باشد و اگر قدر شناس زحمات جانبازان بزرگوار باشیم مطمئناً کشور و انقلاب ما بیمه می شود و وظیفه ماست که خاطرات این عزیزان را به هر طریق ممکن ثبت و ضبط کنیم و به نسلهای بعد انتقال دهیم.

سپس عبدالجلیل دلفی که در عملیات والفجر مقدماتی هم جانباز شده و هم به اسارت بعثیون عراق درآمده به خاطره ای از این عملیات اشاره کرد و یادآور شد : عملیات والفجر مقدماتی در 17 بهمن 1361 با رمز یا الله یا الله یا الله در جبهه میانی فکه و از پنج محور شمال و جنوب رشیده، صفریه و ارتفاعات چرمر و خاک آغاز شد. عملیات والفجر مقدماتی عملیاتی بود که قبل از آغاز برای عراق لو رفته بود اما رزمندگان اسلام در جبهه خودی این را نمی‌دانستند به همین دلیل خیلی زود گردان‌های حاضر در عملیات در محاصره قرار گرفتند. داستان جانسوز شهدای این عملیات و مظلومیت آن‌ها حکایت غریبی است. شهدای عملیات والفجر مقدماتی پیش از آن که به دست رژیم بعث عراق به شهادت برسند، قربانی خیانت بنی صدر و منافقین شدند.

وی افزود : در حالی که از قبل بی سیم ما قطع شده بود اما یهویی بی سیم به صدا درآمد و ما را به عقب نشینی دعوت می کرد  اما وقت به اطراف نگاه کردیم دور تا دور ما را تانک های عراقی محاصره کرده بوند و در نتیجه متوجه شدیم یکی از عراقی ها که به زبان فارسی تسلط دارد روی فرکانس بی سیم آمده و با ما حرف زده است ، عراقی ها با ضد هوایی ما را به رگبار گرفته بودند ، خیلی ها شهید شدند و تعدادی هم مثل من در حالی که به طرفمان شلیک می شد در یک شیار دراز کشیدیم تا این که به اسارت درآمدیم و باید این را هم بگویم که  یکی از دلایل عدم‌الفتح در والفجر مقدماتی، نقش ستون پنجمی‌ها بود. افرادی که عضو حزب توده بودند در لو رفتن و شکست عملیات نقش داشتند. همچنین منافقین در دادن اطلاعات به دشمن موثر بودند. در عملیات والفجر مقدماتی توسل و توکل فرماندهان ارتش و سپاه به تعداد نیروهایشان بود، چرا که بیشترین نیرو در والفجر مقدماتی شرکت کرده بود و تکیه به نیروها خودش می‌تواند یکی از عوامل شکست باشد.

جانباز 70 درصد بهیه چنانی از بانوانی که در ابتدای جنگ در کنار شهیده فرحه ی دبات برای رزمندگان نان محلی می پخت ، سومین و آخرین دیدار پنجمین روز از دهه ی مبارک فجر بود .

محسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش در دیدار با این بانوی جانباز به نقش زنان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت : اگر چه در تاريخ بيشتر بر جنبه هاي عاطفي و احساسي زنان تكيه شده است ولي زنان ما طي حماسه ی هشت سال دفاع مقدس ، دوش به دوش رزمندگان دلير و غيور اين مرز و بوم دليرانه ايستادند و به جهانيان نشان دادند كه در راه آرمان و عقيده خويش حاضرند از عواطف و احساسات خود چشم پوشي كنند. عشق به اسلام و ميهن سبب شده بود كه آنان خانواده و خودشان را از خاطر ببرند و تنها به مصلحت نظام بينديشند. زنان ايراني در طي جنگ تحميلي با پيروي از مكتب عاشورا و پيامرسان آن زينب كبري حماسه هاي فراموش نشدني آفريدند. و شهیده فرحه دبات و جانباز 70 درصد بهیه چنانی که در حال پختن نام خدمت به رزمندگان می کند یکی از آنها شهیده و دیگری با قطع پای راستش افتخاری برای زنان شوشی می شود .

در پایان این سه دیدار به صورت جداگانه توسط « محسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش ؛ محسن یوسف زمانی شهردار شهر شوش و کاظم صابری مسئول دفتر نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی » لوح سپاس و هدایایی به خانواده ی شهید خداداد پاپی و این دو جانباز ارزشمند اهدا شد .

 

شایان ذکر است علاوه بر مسئولین نامبرده « علی الهایی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران ـ عبدالامیر خنیفر مدیر اداره ی آموزش و پرورش ـ حمید ظریف خسرج سرپرست اداره ی تعاون کار و رفاه اجتماعی ـ محمد بهمن سرپرست اداره ی صنعت ، معدن و تجارت  ـ مصطفی صفری مسئول حراست و حاتم الهایی مسئول امور سیاسی فرمانداری و....... » حضور داشتند .



:: بازدید از این مطلب : 2103
|
امتیاز مطلب : 35
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.