زنگ انقلاب در دومین روز از دهه ی مبارک فجر در شوش نواخته شد .
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
شنبه 13 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 9:30 همزمان با دومین روز از دهه ی مبارک فجر که به عنوان « انقلاب اسلامی، ۴۰ سال مردم سالاری دینی، استقلال و آزادی» نام گزاری شده است در دبیرستان دخترانه ی دوره ی اول میثاق زنگ انقلاب توسط امام جمعه ، معاونت فرماندار، فرمانده سپاه ناحیه شوش و شهردار نواخته شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ عبدالامیر خنیفر مدیر اد اره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش ضمن عرض خیرمقدم به مسئولین دستگاه های دولتی ، عرض تسلیت به مناسبت ایام شهادت  حضرت فاطمه ی زهرا(س) و عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن ایام الله دهه ی مبارک فجر ، به ویژگی های خاص انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلاب ها گفت : پایه گذاری انقلاب اسلامی ایران بر مبنای آموزش های الهی اسلام، این دینِ جامع نگر، و جهان شمول است. این پدیده ی شگرف با هدف احیای ارزش های اسلامی، انسانی و حاکمیت بخشیدن به دین خداوند، فارغ از هرگونه گرایش و تأثیر پذیری از مکتب های بشری به انجام رسید. ماهیت دینی، قدرت رهبری، نقش کلیدی روحانیت و مشارکت توده ها مهم ترین ویژگی انقلاب اسلامی با سایر انقلاب هاست.

عبدالامیر خنیفر داشتن رهبری قاطع ، کاریزما  و محبوب از نظر سیاسی و دینی را اولین رمز موفقیت پیروزی انقلاب اسلامی دانست و در این راستا تصریح نمود : از لحاظ رهبری انقلاب ایران منحصر به فرد است، زیرا در انقلاب فرانسه رهبری واحد و قاطعی نبود در پیشاپیش انقلاب روسیه نیز یک رهبر حزبی قرار داشت که نمی توانست ادعای رهبری تام و قاطع بر قاطبه ی مردم را بنماید. اما در پیشاپیش انقلاب و مردم انقلابی ایران، رهبری قرار داشت که از پایگاه یک مرجع تقلید مردمی و اسلامی سخن می گفت و با جمهور مردم رابطه ی دینی و سیاسی داشت و چون گرایش دینی و مکتب الهی و اسلامی یکی از ویژگیهای اساسی انقلاب اسلامی است. انقلاب فرانسه به ایده جدایی دین از سیاست و دولت رسمیت بخشید و انقلاب کمونیستی روسیه ایده ی مقابله ی دولت با دین را پیش کشید، اما انقلاب ایران مجدداً‌ ایده ی تلفیق دین و دولت را رسمیت بخشیده که امروز در قالب جمهوری اسلامی نمود پیدا کرده است.

وی در ادامه به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان نمود : البته انقلاب های دیگر نیز همراه با حضور مردم بوده است. لیکن نقش مردم ایران در انقلاب بی نظیر است. انقلاب مردمی و سراسری بود و همه ی اقشار مردم در سراسر کشور با تمام قوا و تمام وجود در آن مشارکت داشتند و این امر یکی از مهمترین دلایل پیروزی انقلاب و استقرار جمهوری اسلامی است.

مدیر اداره ی آموزش و پرورش شهرستان شوش اصالت و بومی بودن را یکی دیگر از ویژگی های انقلاب اسلامی دانست و در این خصوص یادآور شد : انقلاب اسلامی ایران از لحاظ نظری و عملی اصیل و غیر وابسته بود. مکتب اسلام از بُعد نظری اصیل بود و در طی ۱۴۰۰ سال تبدیل به جوهره ی ایرانیان شده بود، لذا در زمان انقلاب، مکتب وارداتی نبود. و در عمل نیز انقلاب از لحاظ کمک مالی و نظامی وام دار خارجیان نبود و اصالت داشت. در حالی که کمونیسم از اندیشه های مارکسیسم که در آلمان بود گرفته شده بود.

خنیفر مشروعیت را نیز یکی از ویژگی های این انقلاب مقتدر دانست و گفت : انقلاب اسلامی ایران مشروعیت داشت، یعنی به حق بود و به موقع. به حق بود، چون حقاً اهدافش را در مکتب اسلام کسب می کرد. مسأله این است که مسلمان و جامعه اسلامی هر عمل و رفتاری را بخواهد انجام دهد باید ببیند شرع آن را مجاز می داند یا خیر؟ انقلاب که رفتار جمعی است و در آن جان ها و مال ها به مخاطره می افتد نیازمند پشتوانه و مشروعیت است. جواز چنین عملی انقلابی و تطابقش با شرع را رهبری انقلاب که در مقام مرجعیت بود صادر نمود. اما به موقع بود چون حضور مردم و تقدیم جان و مال در آن بی سابقه بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود  به تقارن چهل سالگی انقلاب اسلامی با ایام شهادت حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و گفت : دانش آموزان به عنوان نسل پنجم  باید بدانند که چه دستاوردهایی ایران در این چهل سال داشته و چرا در خاورمیانه و شرق الاوسط مشهور است ؛ ایران 265 هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است  و این تقارن یعنی پاس داشتن خون شهداء و وقتی در ایران جوانان از ارزشمندیرین سرمایه ی خود که جانشان بود گذشتند تا به پیروزی برسیم به روایتی از پیامبراسلام(ص)  : « حضرت فاطمه(س) که ثروتمند ترین بانوی جهان بود و سرزمین فدک را در اختیار داشت » و سالانه درآمدی بالغ بر 70 هزار دینار را کسب می کند ؛ کل این درآمد را برای تقویت اسلام به کار می برد ، لذا این تقارن هم تصادفی نیست .

آیت الله سید محمد امام ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن تبریک فرار رسیدن چهلمین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران ؛ به دوران 15 ساله تبعید حضرت امام خمینی(ره) در عراق اشاره کرد و عنوان نمود : امام خمینی(ره) در این 15 سال فقط با ارسال پیام و نامه  با مردم ارتباط داشت تا این که قرار بر این شد از عراق به کشور کویت  فرستاده شود ، دولت کویت  به توصیه ی صدام  به امام راحل اجازه  ندارد که وارد این کشور شود  ، امام خمینی(ره) جمله ای را بیان فرمود : « اگر قرار باشد من مرتب از فرودگاهی به فرودگاه دیگری بروم  ولی مظلومیت ملت ایران را به تمام دنیا  خواهم رساند  و از هدفم هرگز دست برنمی دارم » امام(ره) چرا این جمله را فرمود ؟ چون رژیم شاه به پشتوانه ی آمریکا به ملت ایران ستم می کرد ، شاید دانش آموزان  بگویند ما در حال درس خواندن هستیم ، طلبه ها هم این را بگویند و دانشجویان و هم بگویند ما درس بخوانیم یا به سراغ سیاست برویم ؟ شما می توانند صدها  مقاله در این خصوص بنویسید و من به شما دانش آموزان می گویم که مسائل سیاسی دو جور است در بخشی می توانید به سراغش بروید و در بخشی دیگر باید  وارد مسائل سیاسی نشوید .

امام جمعه ی شهرستان شوش افزود : اگر  موضوع به دلسوزی برای ملت و جامعه برگردد و دلمان برای محرومیت و مظلومیت بسوزد در این صورت  هم باید حرف بزنیم  و هم وارد مسائل سیاسی شویم ، این اشکال ندارد ، اما اگر قرار باشد  عده ای به دنبال تشکیل یک «گروه ، حزب و جناح» باشند و برخی دیگر در مقابله با گروه اول چنین کاری با جناحی دیگر انجام دهند  در واقع وقت خود را تلف کردن است چون نتیجه ی کار آنها این است که از «مودت ، وحدت ، یک پارچگی »دور شده و فقط به دنبال این هستند که نقطه ی ضعفی از هم بیابند تا  شروع به تخریب یکدیگر کنند ، کاری که دشمنان به دنبال آن هستند ؛ به هر جهت خواسته یا ناخواسته هر یک از ما سری نقطه ی ضعف داریم وگرنه جز معصومین قرار می گرفتیم  ؛ ورود به چنین مسائلی به بهانه ی سیاست اصلا خوب نیست .و آنهایی که به یاد دارند اوایل انقلاب هم همه شعار می دادیم « حزب فقط حزب الله ـ رهبر فقط روح الله » و دیگر هیچ حزب و گروه و جناحی  نداشتیم ، امروز هم اگر همه با هم باشیم و به فکر تقویت « شهر ـ استان و کشور» باشیم بی شک مشکلات  از بین خواهند رفت .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش حضور در مصلا را برای مطالبه گری از طریق خطبه های نماز جمعه توصیه نمود و در این راستا خاطر نشان نمود : نماز جمعه هر جایی که دید مشکلی وجود دارد  فریاد مردم را از طریق خطبه ها  به گوش مسئولین می رساند ، لذا هر چه جمعیت بیشتری در نمازجمعه حضور داشته باشند پشتوانه ی این فریادها و مطالبه گری ها تأثیرگذارتر است . مثلا همین موضوع بیکاری ، این دست مردم است ، من بارها در خطبه های نماز جمعه بارها این موضوع را مطرح کرده ام و اگر مردم در نماز جمعه حضور نیابند یعنی به فکر پیشرفت جامعه و حل مشکلات نیستند .

آیت الله سید محمد امام در پایان به شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا اشاره کرد و یادآور شد : امیرمؤمنان (ع) هنگام دفن صدیقه شهیده سلام علیها خطاب به رسول خدا (ص) فرمود:«فَلَقَدِ اسْتُرْجِعَتِ الْوَدِیعَهُ وَأُخِذَتِ الرَّهِینَهُ أَمَّا حُزْنِی فَسَرْمَدٌ وَأَمَّا لَیْلِی فَمُسَهَّدٌ إِلَى أَنْ یَخْتَارَ اللَّهُ لِی دَارَکَ الَّتِی أَنْتَ بِهَا مُقِیمٌ وَسَتُنَبِّئُکَ ابْنَتُکَ بِتَضَافُرِ أُمَّتِکَ عَلَى هَضْمِهَا فَأَحْفِهَا السُّؤَالَ وَاسْتَخْبِرْهَا الْحَالَ هَذَا وَلَمْ یَطُلِ الْعَهْدُ وَلَمْ یَخْلُ مِنْکَ الذِّکْرُ/// «امانتى که به من سپرده بودى برگردانده شد، و به صاحبش رسید، از این پس اندوه من جاودانه، و شبهایم، شب زنده دارى است، تا آن روز که خدا خانه زندگى تو را براى من برگزیند.»

وی افزود : چرا به حضرت فاطمه ی زهرا(س) «صدیقه» می‌گویند؟ چون که ایشان «ظاهر، باطن، گفتار، عملش، فکرش، نیتش و اندیشه‌اش همه با هم الهی است و تفاوتی در گفتار و فعلش، در باطن و ظاهرش دیده نمی‌شود» این است معنای صدیقه! و در کل یعنی معصوم.

محسن آل کثیر معاونت سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان شوش به نقش دانش‌آموزان در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت : دانش‌آموزان در دوران شکل گیری انقلاب اسلامی با «شعارنویسی، پخش عکس ، توزیع اعلامیه و نوار سخنرانی حضرت امام(ره) و تبدیل کلاس درس به سنگر مبارزه » نقش موثری را  ایفا کردند.

وی افزود : در حال حاضر دیدگاه بزرگان با دیدگاه شما نسبت به دوران انقلاب  ممکن است تفاوت هایی داشته باشد ، بزرگان باید به شما بگویند علت شکل گیری انقلاب چطوری بوده است و چگونگی تداوم انقلاب تا به امروز به چه نحوی بوده است و علاوه بر این شما باید در این مسیر کتاب های مربوط به تاریخ انقلاب اسلامی را مطالعه کنید ؛ تحقیق و تفحص داشته باشید تا به طور کامل برای شما روشنگری  به وجود آید ؛ خیلی از شعارهای اول انقلاب حتما به گوشتان رسیده است « استقلال ، آزادی ، جمهوری اسلامی » چکیده ای از تمام شعارهایی است که روزهای انقلاب داده شد .

آل کثیر در ادامه خاطر نشان نمود : هر کدام از این کلمات و واژه ها بسیار با ارزش هستند ، شاید سئوال برای دانش آموزان به وجود آید «استقلال چیست؟ مگر قبل از انقلاب استقلال نداشته ایم ؟ آزادی چیست؟ جمهوری اسلامی چیست؟ » اگر راجع به تک تک این سئوالات تحقیق و بررسی  داشته باشید قطعا تفاوت قبل و بعد از انقلاب را درک خواهید نمود ، در رژیم طاغوتی ما استقلالی نداشتیم و صد درصد وابسته به غرب و شرق بودیم ؛ آزادی اصلا وجود نداشت ، مگر می شد حرف زد ؛ مگر کسی جرأت انتقاد کردن داشت و یا مگر می شد کسی به دنبال اختراع یا ابتکاری باشد ، اما در نظام جمهوری اسلامی همه ی مردم را در مهمترین کارها مشارکت می دهند تا در سرنوشت خودشان  تصمیم گیرنده باشند ؛ دمکراسی در ایران  وجود دارد و شما اگر در مورد همین واژه ها  تحقیق و بررسی داشته باشید به حقایق پی خواهید برد .

وی در پایان برای دانش آموزان موفقیت روز افزون در پیشبرد علم و تکنولوژی را از درگاه خداوند منان مسئلت نمود و تصریح نمود : 40 سال نفی وابستگی و مقابله با تحریم و تهدید، مبتنی بر واقعیت‌هایی است که جامعه ما در طول این سال‌ها با آن مواجه بوده است. در بحث تولید علم، جایگاه امروز ایران اسلامی در بین همه کشورهای جهان در رده های بالای جدول قرار دارد و این موضوع یک بحث بسیار مهم و انحصاری است. کمتر کشورهایی وجود دارند که بتوانند در این حوزه گام های اساسی بردارند، اما این موضوع یکی از دستاورهای نظام در طول 40 سال اخیر است.که به دست دانشجویان و دانش آموزان و در مجموع جوانان این مرز و بوم به نتیجه رسیده است .

از دیگر برنامه های این آیین می توان به «نواختن زنگ انقلاب و بریدن کیکی با آرم پرچم جمهوری اسلامی ایران به دست «امام جمعه ، معاونت فرمانداری ، فرمانده سپاه ناحیه ی شوش و شهردار » ، قرائت دکلمه توسط دو نفر از دانش آموزان ، خواندن سرود توسط دانش آموزان دبیرستان میثاق ، برافراشتن پرچم جمهوری اسلامی همراه با همخوانی سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید » اشاره کرد .

 



:: بازدید از این مطلب : 1419
|
امتیاز مطلب : 30
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.