صد و بیست و سومین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 270
:: بازدید هفته : 271
:: بازدید ماه : 7960
:: بازدید سال : 20649
:: بازدید کلی : 297787
نویسنده : عباس کرم الهی
یک شنبه 7 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20 یکشنبه 7 بهمن ماه 1397 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) نزسا ، صد و بیست و سومین شهد صلوات در منزل شهید «حبیب الله رداده» با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط رحیمی نیا برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ حجت الاسلام محسن بخشی مسئول ستاد اقامه ی نماز شهرستان شوش ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) با تأسی از جمله ای از بیانات حضرت امام خمینی(ره) که برگرفته از روایتی از خاتم انبیا حضرت محمدمصطفی(ص) است گفت : جمله‌ی “شهید نظر می‌کند به وجه‌ الله” که امام خمینی (ره) متذکر آن گردیدند، بخشی از یک حدیث مفصل می‌باشد که امام سجاد (ع)، از پیامبر اکرم (ص) نقل نموده‌اند. در این حدیث ایشان هفت خصلت ویژه برای شهید بر می‌شمرند که یکی از آنها، “نظر به وجه الله” می‌باشد.

وی افزود : پیامبر اعظم (ص) فرمودند« لِلشَّهیدِ سَبْعُ خِصالٍ مِنَ اللَّه ، وَ السّابِعَهُ انْ ینْظُرَ فِی وَجْهِ اللَّهِ وَ إِنَّها لَراحَهٌ لِکلِّ نَبِی وَ شَهیدٍ /// خداوند، هفت خصلت به شهید عطا فرموده که هفمبن خصلت شهید ؛ نظر به وجه الله می‌نگرد و همانا آن، برای هر نبی و شهیدی، است.» همچنین در آیه ی 98 از سوره ی آل عمران آمده است : «قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَاللَّهُ شَهِيدٌ عَلَى مَا تَعْمَلُونَ /// بگو: ای اهل کتاب، چرا به آیات خدا کافر می‌شوید حال آنکه خدا گواه اعمال شماست؟!»عالَم هستی و هر چه در آن وجود دارد، همه آیات الله، اسم الله (نشانه‌های خالق علیم، حکیم، قادر، جمیل، رحمان، رحیم …) می‌باشند، چرا که هر چه هست، تجلی اسمای اوست. بنابراین، هر کسی به هر مخلوقی که نظر کند، نظر به “وجه الله” کرده است، اگر چه خودش نداند؛ چنان که هر حمدی بگوید، حمد خدا را کرده است، اگر چه خودش نداند؛ [الْحَمْدُ لِلَّهِ = حمد مخصوص خداست و تمامی حمدها به او بر می‌گردد]، یعنی همین. اما در این مقوله، دو مسئله وجود دارد: یک : نه خداوند متعال محدود است و نه تجلی او. بنابراین هر موجودی به تناسب ظرفیت وجودی خود، تجلی باریتعالی می‌باشد.

حجت الاسلام بخشی در تکمیل سخنان خود تصریح نمود : پس تجلی‌ها شدت و ضعف مرتبه دارند. یک برگ درخت نیز تجلی علم الهی است، یک انسان کامل و علم او نیز تجلی علم الهی می‌باشد، چنان که قرآن حکیم، تجلی علم الهی است و هر چه در عالم هست، تجلی علم و جمال و جلال الهی می‌باشد.بنابراین، در “نظر کردن” [که با نگاه کردن تفاوت دارد]، خیلی متفاوت است که انسان مثلاً به ظاهر یک شیء جامد نگاه کند، یا به ظاهر یک انسان، یا به باطن او، یا به یک عالِم، یا به یک انسان کامل و شخص معصوم که مصداق اتمّ “اسم اعظم و اسمای حسنای الهی” می‌باشد. نکته‌ی دوم به بیننده یا نظر کننده مربوط است. چه بسا قدرت دید و بصیرتش کم باشد و یا آن چه می‌بیند را از پس پرده‌ها (حجاب)های ضخیم از جهل (مقابل عقل) نادانی (مقابل علم) نفس (وابستگی‌های حیات مادی) و ببیند. در عالم ماده و علم تجربی، همگان یک برگ درخت را می‌بینند، اما همگان اتم‌های آن را نمی‌بینند و نمی‌شناسند، مگر دانشمندان و محققان. در عالَم معنا نیز همین‌طور است. پس “عمق بصیرت و نظر بیننده” نیز شرط است.

وی در ادامه خاطر نشان نمود : “شهید”، با « معرفت، ایمان، عمل صالح، اخلاص، مالک ندیدن خود، مالک دیدن خدا، هدف گرفتن قرب او، شریک نگرفتن در اهداف و بالتبع بندگی، سعی در اطاعت، تلاش برای قرب، و حضور به موقع در میدان با تمام قوا و هر چه که دارد [جان و مال]، حجاب‌های ضخیم ظلمانی را پشت سر گذاشته است، پس وقتی حجابی نبود، “نظر می‌کند به وجه الله”.

حاج آقا بخشی سپس با اشاره به این که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) فرمانده ی کل بسیجیان  و شهداست ، اظهار داشت : قبل از این که من در این مراسم حضور یابم ، عصر امروز بر سر مزار شهید حبیب الله رداده رفتم و از ایشان اذن سخنرانی گرفتم چون در مورد حضرت فاطمه ی زهرا(س) و شهداد صحبت کردن خیلی سخت است  ، ان هم شهدایی که فرمانده ی آنها امام حسین(ع) باشد و باید به جرأت بگویم که رسیدن به مقام شهادت لیاقت می خواهد و این لیاقت با بالا بردن ظرفیت امکان پذیر خواهد بود .

وی به  جایگاه بالای سلسله برنامه های شهد صلوات اشاره کرد و خاطر نشان نمود : اگر ما در نظر بگیریم که توجه شهداء است که این توان را به بانیان برگزاری می دهد تا در هر هفته  آیین شهد صلوات را در خانه ی این والامقام ها به مرحله ی اجرا درآورند بی شک از عادی بودن خارج شده و بر معنویت جلسات افزوده می شود ؛چون شهیدان زنده هستند و هر وقت نوبت به هر شهیدی می رسد خودش بستر را فراهم می کند و من برای اثبات این ادعا به خاطره ای از مسجد جامع اشاره می کنم ؛ در یکی از این سال ها ماه رمضان رو به پایان بود و هر شب برای شهیدی قرآن تلاوت می شد ، پدر شهیدی می گفت : پس چرا برای فرزند من قرآن نمی خوانند؟ ؛ همان شب فرزند شهیدش به خوابش آمد و گفت : «پدرم فردا شب نوبت من می رسد . » و دقیقا فردای آن شب برای آن شهید قرآن تلاوت شد ، پس شهیدان حیات دارند و این ما هستیم که باید شعور داشته باشیم که این حیات شهدا را احساس کنیم .

حجت الاسلام محسن بخشی  در ادامه به جهاد اکبر و جهاد اصغر اشاره کرد و گفت : عده ای  بدون حضور پیامبر اکرم(ص) به مدینه رفتند و در یک نبرد بعد از این که تعدادی از آنها شهید شد  دشمن را شکست دادند و وقتی که برگشتند ، پیامبر به آنها فرمود « آفرین بر شما که توانستید پیروز جهاد اصغر باشید » یکی از آن عده گفت « ما این همه شهید دادیم ، سختی کشیدیم  پس چرا می گویی جهاد اصغر؟ پس جهاد اکبر کدام است ؟» پیامبر(ص) فرمود : « جهاد اکبر غلبه بر نفس است که شما هنوز به نفس خود غلبه نکرده اید . » در واقع شهدایی همانند شهید حبیب الله رداده ابتدا  توانستند با غلبه بر نفس خود در جنگ اکبر پیروز شوند تا به ظرفیت کامل برسند و خداوند هم در جنگ اصغر آنها را نزد خود برد . و ما هم امروزه تا زمانی که ظرفیت خود را بالا نبریم امام زمان(عج) ظهور نخواهد کرد .

مسئول ستاد اقامه ی نماز شهرستان شوش در ادامه به  بی همتایی حضرت محمد(ص) ـ حضرت فاطمه ی زهرا(س) و قمر بنی هاشم(ع) اشاره کرد و گفت :تنها کسی که مطیع  پروردگار یکتا بود و از خداوند اطاعت می کرد حضرت محمد(ص) بود چون قبل از این که رسول خدا باشد خود را عبد خدا می دانست و یا تنها کسی که روی حرف امام حسین(ع) حرف نمی زد و مطیع او بود قمر بنی هاشم(ع) بود و به خاطر همین اطاعت  شهدای دیگر به او قبطه می خوردند . پیامبر(ص) در مورد حضرت فاطمه ی زهرا(س) نیز فرمود « فاطمه اگر مرد بود قطعا پیامبر می شد» ؛ حبیب الله رداده و دیگر شهدا هم اگر به لقاءالله ملحق شدند چون مطیع حضرت امام خمینی(ره) و ولایت فقیه بودند .

وی در تکمیل این بخش از سخنان خود اظهار نمود : وقتی در ایام فاطمیه  به خانه ی شهیدی می روید و شهد صلوات برگزار می کنید بدانید که اتفاقی نیست وگرنه ممکن بود برای هر شهیدی  این شهدصلوات برگزار می شد ، بلکه  چنین شهدایی  اراده ی بیشتری به حضرت فاطمه(س) داشته اند  همانند شهید برونسی که وقتی در دل تاریکی شب به آر . پی .جی زن می گفت شلیک کند ، هر گلوله ای که شلیک می شد دقیقا به هدف اصابت می کرد ، چون دل را به حضرت فاطمه(س) وصل  کرده بود .

حجت الاسلام بخشی در پایان به وفاداری حضرت فاطمه ی زهرا به امام علی(ع) و ولایت اشاره کرد و گفت : امام علی(ع) در حالی که مریض بود و روی یک حصیر دراز کشیده بود ، او را کشان کشان از خانه به بیرون می کشیدند تا برای بیعت کردن او را با خود ببرند و از سوی دیگر حضرت فاطمه(س) حصیر را به طرف خانه می کشید ، معاویه در هفتادهزار منبری که برگزار شده بود چه خود و چه دیگران را که روی منبر می رفتند وادار می کرد که به امام علی(ع) لعن و نفرین کنند و حتی وقتی که می خواستند سر مبارک امام حسین(ع) را از تن جدا کنند ، وقتی که امام حسین(ع) فرمود « چرا می خواهید سر از تنم جدا سازید » گفتند چون کینه ای دیرینه با امام علی(ع) داریم و شما هم فرزند او هستید ، حضرت فاطمه ی زهرا (س) هم وقتی که از ولایت امام علی(ع) حمایت و پشتیبانی می کرد در همین راه او را به شهادت رساندند .

سپس کربلایی حسین فرخی ، کربلایی رحیم چنانی و کربلایی حسن دیناروند از ذاکرین اباعبدالله الحسین(ع) در وصف حضرت فاطمه ی زهرا(س) به ذکر مصیبت و نوحه خوانی پرداختند .

 

حاج رضا معتمد از کارمندان بازنشسته ی شبکه ی بهداشت و درمان و رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان شوش نیز به خاطره ای از شهید حبیب الله رداده اشاره کرد و گفت : زمانی که هنوز تلفن ها دو رقمی بودند ، قصد داشتیم از بیمارستان تا شوش پایه کوبی کرده و خط تلفن را به مرکز بهداشت برسانیم ، در این مسیر می بایست بیش از 40 پایه نصب شود و به همین منظور به دنبال کارگر بودیم که شهید حبیب الله رداده به تنهایی و در عرض یک روز گودال تمام پایه ها را آماده کرد و وقتی که از ایشان پرسیدم چطور یک تنه این کار را انجام دادی گفت « اگر توکلت به خدا باشد خدا هم قدرت مورد نیاز را خواهد داد . »

در بخش پایانی حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از قاری قرآن ، سخنران و مداحان اهلبیت(ع)  گذری به زندگی نامه ی شهید حبیب الله رداده زد و گفت : شهید حبیب الله رداده فرزند غریب در تاریخ 1 مردادماه1345 دیده به جهان گشود و  تحصیلات خود را تا دوم راهنمایی ادامه داد و در حالی که می خواست ادامه ی تحصیل دهد هم به عضویت بسیج درآمد و هم در کار کشاورزی به پدرش کمک می کرد ، تا این که به خدمت مقدس سربازی رفت و از طریق لشکر 84 خرم آباد که آن موقع یگان 845 نام داشت به جبهه اعزام شد و در تاریخ 21 اردیبهشت 1365  در منطقه ی مهران بر اثر انفجار مین به درجه ی رفیع شهادت نائل گردید و  امشب در این آیین و همچنین از طریق فضای مجازی از سراسر کشور برای شادی روح این شهید والامقام 1347191 صلوات قرائت گردید .

 

شایان ذکر است  صد و بیست و چهارمین آیین شهد صلوات به میمنت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی همزمان با سالروز شهادت سردار شهید عبدالکریم صفی زاده در منزل ایشان واقع در کوی شهید رجایی(ابراهیم آباد) ـ پشت مسجد امام زین العابدین(ع) ـ خیابان امام محمدباقر(ع) برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 1395
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.