امام جمعه ی شوش گفت : می بایست ترفندها و توطئه های دشمنان را خنثی کنیم تا دشمن به اهداف خود نرسد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 5 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

روز جمعه 5 بهمن 1397 بعد از اذان ظهر  نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن شهرستان شوش به امامت آیت الله سید محمد امام در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش ضمن توصیه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی ؛ همچون هفته های گذشته خطبه ی اول را به معرفی یاوران پیامبر اکرم(ص) پرداخت و این هفته بلال حبشی را یکی از یاران رسول الله (ص) دانست .

وی افزود : بِلال بن ریاح معروف به بِلال حبشی از نخستین کسانی بود که به اسلام  رو آورد، بِلال چند سال پس از رحلت پیامبر(ص) نیز زنده بود؛ اما در این مدت، جز در چند مورد اذان نگفت. بر اساس قول مشهور، قبر او در قبرستان باب الصغیر دمشق است.

وی افزود :بلال را با قامتی بلند و لاغر، رنگ پوستی سیاه بسیار سیاه‌پوست، پشتی خمیده، مویی بلند و خاکستری، و صورتی ظریف توصیف کرده‌اند.خاندان بلال اصالتاً از نوبه، منطقه‌ای در شمال سودان و جنوب مصر هستند. پدر بِلال از اسیران حبشه بود و خود او نیز در طایفه بنی جُمَح یا سَراه (که ساکن مکه بودند) در خانواده‌ای از بردگان زاده شد. در مورد ازدواج بلال گزارش‌های مختلفی است، گفته‌اند  بلال در سفری به یمن همراه با برادرش، برای ازدواج تصمیم گرفت. هنگام خواستگاری، خود را این‌گونه معرفی کرد: «من بلال و این مرد، برادرم، هر دو غلامانی از حبشه بودیم. گمراه بودیم که خداوند هدایتمان کرد. برده بودیم که خداوند کریم آزادمان کرد. اگر دخترانتان را به ما بدهید، الحمدلله و اگر ندهید، الله اکبر». خانواده ی دختر پیش از آن که به بلال پاسخ قطعی بدهند، نزد رسول خدا(ص) رفته، با گفتن ماجرا، از آن حضرت نظر خواستند. حضرت سه بار بلال را به آنان پیشنهاد کرد و فرمود: «چه کس را می‌خواهید بهتر از او که اهل بهشت است.» با آن که برخی نویسندگان بلال را فاقد فرزند دانسته‌اند؛ اما سخاوی در کتابش از پسر او، عمر، به‌عنوان یکی از راویان او یاد کرده است. ابن اثیر نیز از شخصی به نام هلال بن عبدالرحمن یاد می‌کند که از نسل بلال بوده‌است.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه خاطر نشان نمود : بلال پس از ماه‌ها تحمل رنج و مشقت، خریداری و آزاد شد. گروهی بِلال را آزادشده ی ابوبکر می‌دانند، بِلال پس از آزادی به جمع مسلمانان پیوست و نخستین مؤذّن اسلام گشت و در سفر و حضر پیامبر(ص) را همراهی نمود. از او در زمره «نجبا» و رفقای پیامبر اکرم(ص) یاد شده است. بِلال خزانه‌دار بیت المال پیامبر(ص) هم بود و در تمامی جنگ‌ها رسول خدا را همراهی کرد. در جنگ بدر، به اشاره بلال، اُمَیه بن خلف و فرزندش به دست مسلمانان کشته شدند و به نقل برخی، اُمَیه را خود بلال به قتل رسانید.

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش به مقاومت بلال در مقابل ابوبکر اشاره کرد و گفت : وقتی که بلال آزاد شده بود و با ابوبکر بیعت نکرد ، فردی به وی گفت : « مگر شما غلام  ابوبکر نبودی که تو را آزاد کرد ؟ پس چرا الان با او بیعت نمی کنی ؟» بلال در پاسخ گفت : اگر ابوبکر به خاطر رضای خدا  مرا آزاد کرده که نباید از من انتظاری داشته باشد  ، اما اگر به خاطر  خدا نبوده حاضرم دوباره غلامش شوم ، چون آزاد کردن برده باید به قصد قربت و در راه رضای خدا باشد ؛ از آن به بعد  بلال اذان نخواند و به طرف شام رفت . عمر که به روی کار آمد «حی علی خیرالعمل » را از اذان حذف کرد ؛ تا این که بلال یک شب در خواب پیامبر اکرم (ص) را به خواب می بیند ، حضرت محمد در خواب به بلال فرمود : چرا دیگر اذان نمی گویی ؟ به طرف مدینه برو  و دوباره اذان بخوان . مسلمانان وقتی که بلال را در حال خواندن اذان می دیدند ، خاطرات پیامبر(ص) را در ذهن خود  مرور می کردند و به همین منظور که دوباره اذان کامل  خوانده شود ؛ بلال دوباره در مدینه اذان را خواند .

امام جمعه ی شهرستان شوش سپس به سبک زندگی حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و افزود : از میان معصومین (ع) آن که زندگی پر برکتش به خصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا (س)است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود. در جامعه ی امروز که نظام سرمایه داری غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگویی مبتذل و غیرانسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند مسلما پرداخت به ابعاد گوناگون شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی عملی مناسبی برای جامعه شیعی باشد.

وی در تکمیل سخنان خود عنوان نمود : فاطمه ی زهرا(س) در همه حال به یاد پدر گرامی خویش بود و از هیچ نعمت و کمکی برای یاری به پدر دریغ نمی کرد. بانوی عطوفت حضرت زهرا(س) همیشه رفتاری سرشار و آمیخته از ادب و تواضع و فروتنی نسبت به پدر داشت. گرچه رابطه ی ایشان بسیار عاطفی و سراسر محبت و صمیمیت بود، اما این مانع احترام و تواضع ویژه ایشان نسبت به پیامبر(ص) نمی شد. نقل است از حضرت فاطمه(س) که فرمود: « وقتی بر پیامبر(ص) آیه نازل شد(که پیامبر(ص) را با نامش خطاب نکنید)، هیبت پیامبر(ص) مرا گرفت، به طوری که نتوانستم به او "یا ابة" بگویم و یا رسول الله به او می گفتم. حضرت از من روی گرداند. چند بار به همین ترتیب صدا کردم و او جواب نداد. سپس فرمود: دخترم این آیه درباره تو و خاندان تو نازل نشده است. تو از منی و من از تو هستم. این آیه درباره اهل جفا و تکبر و کسانی که فخر می ورزند نازل شده است. تو "یا ابة" بگو. چون برای قلب من محبوب تر و برای پروردگار رضایت بخش تر است.»

آیت الله سید محمد امام به تأسی به آیه ی 57 از سوره ی احزاب به شهادت حضرت فاطمه ی زهرا اشاره کرد و تصریح نمود : « إِنَّ الَّذِینَ یُؤْذُونَ اللّه َ وَرَسُولَهُ لَعَنَهُمْ اللّه ُ فِی الدُّنْیَا وَالاْآخِرَةِ وَأَعَدَّ لَهُمْ عَذَابا مُهِینا ///آنها که خدا و پیامبرش را آزار می دهند، خداوند آنان را از رحمت خود در دنیا و آخرت دور ساخته، و برای آنها عذاب خوار کننده ای آماده کرده است.» حضرت فاطمه ی زهرا(س) تنها کسی است که رسول خدا(ص) و سرآمد خلقت، در عمر مبارک شان دست ایشان را بوسیده و آن حضرت(س) را می بوئیدند و می فرمود:«من از فاطمه بوی بهشت را استشمام می کنم»، همین طور پیغمبر(ص) در برابر او به قامت بر می خواست و به استقبال او جلو می رفت و صبر نمی کرد که حضرت زهرا(س) به او برسد، خود به سوی او می رفت، این حرکت از پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم راجع به هیچ کس نداریم، نه از باب اینکه ایشان فرزند پیغمبر(ص) بود و یا یک عاطفه پدری به فرزند داشته باشد، خیر! پیغمبر فرزندان دیگری هم داشت، راجع به هیچ کدام از آنها چنین نکرده بود، این به سبب مقام عظیم حضرت صدیقه کبری (س) است.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در پایان خطبه ی اول نحوه ی شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه ی زهرا را تشریح نمود .

امام جمعه ی شهرستان شوش خطبه ی دوم را به فتنه های دشمنان به منظور براندازی انقلاب اسلامی اختصاص داد و در این خصوص اظهار نمود : « دشمنان قصد داشته اند  که زهر خود را در فتنه ی  1378 در حوادث کوی دانشگاه بریزند اما ناکام ماندند لذا برنامه ی خود را دقیق تر و وسیع تر در فتنه ی سازمان‌یافته ی سال 88 در زمان انتخابات آن هم در محرم الحرام پیاده کردند و هر چند که خساراتی را به بار آوردند اما باز هم در هدف اصلی خود که براندازی انقلاب بود ناکام ماندند . در سال 1397 هم از یک سو با شکست در سوریه که  مجبور به خارج شدن از این کشور شدند و از سویی دیگر  هر چند که می خواستند با استفاده از بن سلمان  یمن را با خاک یکسان کنند  اما  در این کشور هم شکست خوردند لذا  در نظر دارند یک بار دیگر از درون کشور  به نظام و انقلاب  خدشه وارد کنند  و چون آخر سال 1398 انتخابات مجلس شورای اسلامی  را در پیش رو داریم این را برای خود فرصتی می دانند که  فتنه ای جدید را طراحی کنند و در کشور آمریکا برای همین فتنه ی جدید 260 میلیون دلار را به کارگروهی که  فعال نموده اند داده اند  تا مشکلاتی را برای ایران به وجود آورند .

وی افزود : قصد آنها این است که  نگذارند ما چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را به چشم ببینیم و در جایی دیگر گفته اند  در سال 2020 میلادی اتفاقاتی مهم در ایران رخ خواهد داد ؛ لذا این حرف ها به ما می گوید  دشمنان  در سال 1398 فتنه ای جدید را طراحی کرده اند و وقتی هم از سال 2020 میلادی سخن به میان می آورند یعنی ممکن است یک سال بعد به هدفشان برسند ؛ همه دیدید که  این فتنه ها و توطئه ها نه این که انقلاب اسلامی را متزلزل نکرد بلکه آن را مستحکم تر هم نمود ؛ « جنگ تحمیلی هشت ساله ـ ترور مردم در اماکن عمومی ـ ترور شخصیت ها  ـ تحریم های اقتصادی ، شبیخون فرهنگی و... » از جمله ترفندهایی بود که برای براندازی انقلاب تاکنون به کار گرفته اند  ولی خوشبختانه تا کنون خدشه ای به این انقلاب نتوانسته اند وارد کنند ؛ البته  این به آن معنا نیست که ما از فتنه های دشمنان غافل شویم بلکه باید  جریان ها را بشناسیم و بدانیم که وظیفه ی ما در مقابل این جریان شناسی ها چیست ؟ مثلا  اگر به یاد داشته باشید هفته ی گذشته من در مورد مسائل اقتصادی گفتم که همه از من روحانی تا بقیه ی مسئولین و فرد فرد همشهریان موظف هستیم  که به این موضوع ورود کنیم  ؛ کسی نمی تواند بگوید از من گذشته است .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش  سپس به هدر رفتن 17 میلیارد دلار توسط کارشناسان اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت :  کارشناسان اقتصادی قرار بود با در اختیار گرفتن این 17 میلیارد دلار مشکلاتی نظیر « دلار ـ ارز ـ گرانی ـ بیکاری ـ تعطیلی کارگاه ها و... »  را  مورد بررسی قرار دهند ؛ مشکلاتی که  اصلا به  ترفندهای دشمنان خارجی برنمی گردد بلکه  بر اساس بی تدبیری و عدم مدیریت و عدم نظارت در داخل کشور است ، حالا چندتا سئوال پیش می آید ؛ این کارشناسانی که این 17 میلیارد دلار را دریافت کرده اند چه کسانی بوده اند ؟ افرادی که این دلارها را داده اند چه کسانی هستند ؟ در مجموع بر سر این دلارها چه آمده است ؟

آیت الله سید محمد امام امام جمعه ی شهرستان شوش در پایان خاطر نشان نمود : هیچ وقت دشمن دست از برنامه ریزی علیه ما برنمی دارد و همانند عقرب عمل می کند ، عقرب  اگر نیش نزند عقرب نیست ، لذا ما همانند این چهل سالی که گذشت ؛ می بایست ترفندها و توطئه های دشمنان را  خنثی کنیم تا دشمنان به اهداف خود نرسند که به حول و قوه ی الهی نمی رسند فقط کافیست  همبستگی بین مردم و ملت  ایجاد شود تا از این فتنه ی جدید هم به سلامت عبور کنیم .

شایان ذکر است  مهندس کریم خسافی مدیر اجرایی طرح های گاز رسانی استان خوزستان پیش از خطبه های نماز جمعه گزارشی از عملکرد شرکت گاز در شهرستان شوش را تشریح نمود  و نکته ای دیگر این که امروز جمعی از دانش آموزان  آموزشگاه شهید علم الهدی شهر الوان به نمایندگی از طرف مدارس آموزش و پرورش منطقه ی شاوور جهت پیوند مدرسه  با مسجد و نماز جمعه در مصلای نماز جمعه حضور یافتند .

 

و اما علی الهایی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش پشت میز خدمت قرار گرفت و به سئوالات خانواده ی معظم شهداء و جانبازان پاسخ داد .

 

لازم به توضیح است روز جمعه 12 بهمن ماه 1397صادق جعفری چگنی رئیس دادگستری شهرستان شوش پشت میز خدمت قرار گرفته و به سئوالات نمازگز اران پاسخ خواهد داد .



:: بازدید از این مطلب : 1879
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.