صد و بیست و دومین آیین شهد صلوات شهرستان شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 34
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3378
:: بازدید ماه : 6337
:: بازدید سال : 19026
:: بازدید کلی : 296164
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 1 بهمن 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

ساعت 20:10 یکشنبه 30 دی ماه 1397 ، به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ حضرت مهدی(عج) نزسا ، صد و بیست و دومین آیین شهدصلوات  با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط حیدر کاظمی در حسینه ی حیدریه به نیت سه شهید والامقام « شهید عبدالکریم مالکی ، شهید ریاض صفار و شهید حسین صفار » برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ در دومین شب از ایام فاطمیه ، حجت الاسلام شیخ محمدطاهر انصاری از روحانیون شهرستان دزفول ؛ سخنان خود را به مقایسه ی پیاده نمودن منشور قانون حقوق بشر پس از جنگ جهانی دوم و قانون اسلام در 1440 سال پیش  اختصاص داد و در این خصوص گفت : پس از جنگ های جهانی اول و دوم وقتی که به منابع و ذخائر ملی کشورها خسارت وارد شد ، بیش از 9 میلیون نفر کشته و زخمی شدند ، عده ای معلول و تعدادی قابل توجهی از کودکان و زنان را بی خانمان نمود ؛ عده ای از حقوقدادان ، اندیشمندان و دانشمندان کشورها تشخیص دادند برای جلوگیری از نابودی و انقراض انسان  منشوری تحت عنوان  حقوق بین الملل و یا به عبارتی حقوق بشر راپیاده کردند و در حالی که بیش از 1440 سال پیش قانون اسلام توسط خداوند به حضرت محمد(ص) و نهایتا در قرآن کریم جمع آوری شد ، اما برخی از این حقوقدادانان سطحی نگر ایرادهایی به قانون اسلام را وارد می دانستند .

وی افزود : امشب می خواهم به فرازی از حقوق بین الملل و مقایسه ی آن با قانون اسلام  بپردازم ، برخی از همین سطحی نگرها  می گویند قانون اسلام  افیون توطئه هاست و رو به عقب حرکت می کند  و تأکید دارند که قانون اسلام نمی تواند پاسخگو باشد ، چون بر این عقیده هستند که قانون حقوق بشر  کاملتر و جامع تر است و رو به جلو حرکت می کند . در منشور قانون بین الملل آمده است « آنچه را برای خود می خواهی برای دیگران هم بخواه » این جمله ی بسیار زیبا و شریفی است ؛ در واقع این جمله را هم قانون اسلام گفته است با این تفاوت  که این اندیشمندان و حقوقدانان بر حسب اجبار و به خاطر جلوگیری از انقراض انسان از روی زمین این منشور را تنظیم کردند اما قانون اسلام برای هدایت انسان وحی شد و حضرت محمد فرموده است ؛ « آنچه را برای خود می خواهید برای دیگران هم بخواهید » ، بدون این که کشت و کشتاری باشد و یا نسلی در حال انقراض باشد .

وی در بخش دیگری از این فراز یادآور شد : در منشور بین المللی آمده است « به دیگران خوبی کنید تا دیگران هم به شما خوبی کنند . » این جمله را هم قانون اسلام به صراحت گفته است ؛ اما قانون بین الملل نقصی دارد ؛ از منظر قانون بین الملل این یعنی معامله کردن ، یعنی اگر من به تو خوبی نکردم تو هم به من خوبی نکند اما قانون اسلام می گوید : به دیگران خوبی کن ولو اگر دیگران به توخوبی نکنند . کار خوب به ثمر می رسد ، ممکن است شما ثمر آن را در این دنیا نبینی  اما بی شک فردا ثمرش را خواهید دید .

حجت الاسلام انصاری در ادامه بهترین تبلیغ و بهترین هدیه را توجه خداوند به بندگانش دانست و در این زمینه اظهار داشت : اگر شما کار خوبی را که انجام می دهید از نظر بندگان خدا مخفی کنید  خداوند  آن خوبی را آشکار می کند ، چون اگر ما بخواهیم کار خوب خود را تبلیغ کنیم و نزد این و آن بازگو نماییم ممکن است در سخنرانی از ما تشکری کنند و یا بنری در سطح شهر به خاطر این کار خوب ما انجام دهند ولی آیا این تبلیغ و تعریف ابدی و ماندگار است ؟خیر ؛ ولی اگر ما کار خوب خود را مخفی نگه داریم خداوند  اگر مبلغ ما باشد  به ما عزت و شرف می دهد ، پست و مقام می دهد ، مال و ثروت می دهد و اگر داد هیچکس نمی تواند آنچه را که خداوند داده ، خدشه ای به آن وارد کند .

شیخ محمدطاهر انصاری در تکمیل سخنان خود اظهار داشت : حتی کافران هم دارای حق و حقوقی هستند  و در قانون اسلام آنها نهی نمی شوند لذا اگر می خواهیم  دیگران  ما را به رسمیت بشناسند ما هم باید دیگران را به رسمیت بشناسیم ، ولی اگر با دیگران کلنجار داشته باشیم بی شک آنها هم با ما کلنجار خواهند داشت ، تا اینجا قانون اسلام و قانون بین الملل دقیقا با هم برابر هستند .

وی در ادامه به روایتی از حضرت امام علی(ع)  و حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و گفت :  امام علی(ع) و حضرت زهرای مرضیه(س)  می خواستند روزه بگیرند ؛ امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و فضه خدمتکار آنها هم فرمودند : ما هم می خواهیم روزه بگیریم ، وقت افطار ، مسکینی آمد و گفت گرسنه ام ؛ هر پنج نفر افطاری خود را به آن مسکین دادند ، روز دوم همین پنج نفر افطاری خود را به یک یتیم دادند و روز سوم نیز ر افطاری خود را به اسیری  دادند ؛ هر سه نفر « مسکین ، یتیم و اسیر» از پنج نفر سپاس گزاری کردند ، امام امام علی(ع) فرمود : « ما از شما سپاس گزاری و تقدیر نمی خواهیم ، چون این کار را برای خدا انجام دادیم و انتظار نداریم شما از ما تعریف کنید » یکی از بدبختی ها ما  در این دنیای امروزی این است که در و دیوار شهر و خیابان را پر از بنرهایی می کنیم که هیچ خیر و برکتی نه برای اسلام دارند و نه برای پیشرفت جامعه .

شیخ محمدطاهر انصاری افزود : عمر برخی سپری می شد  و نسبت به اعمال خود بی تفاوت هستند  در حالی که همین اشخاص اگر سوزنی از دستشان روی فرش بیوفتد  دنبال آن می گردند که مبادا به پای خودشان یا کسی فرو رود و از خود نمی پرسند آیا  ثواب نمازی را که خوانده اند به دست آورده اند یا نه ؛ یا این که فقط به دنبال رنگ و لعاب و تظاهر نمودن در خواندن نماز هستند ؟ وقتی می گویم  خداوند باید مبلغ باشد و خوبی ها را به صورت ماندگار ثبت نماید باید به آیات سوره ی الدهر و یا به عبارتی الانسان که برای خوبی آن پنج نفر از 1440 سال پیش ثبت شده و اکنون در دست ماست و تا نسل های بعدی هم تداوم دارد اشاره می کنم ؛ در این سوره آمده است : « هَلْ أَتَى عَلَى الْإِنْسَانِ حِينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُنْ شَيْئًا مَذْكُورًا . إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشَاجٍ نَبْتَلِيهِ فَجَعَلْنَاهُ سَمِيعًا بَصِيرًا . إِنَّا هَدَيْنَاهُ السَّبِيلَ إِمَّا شَاكِرًا وَإِمَّا كَفُورًا . إِنَّا أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِينَ سَلَاسِلَ وَأَغْلَالًا وَسَعِيرًا . إِنَّ الْأَبْرَارَ يَشْرَبُونَ مِنْ كَأْسٍ كَانَ مِزَاجُهَا كَافُورًا . عَيْنًا يَشْرَبُ بِهَا عِبَادُ اللَّهِ يُفَجِّرُونَهَا تَفْجِيرًا . يُوفُونَ بِالنَّذْرِ وَيَخَافُونَ يَوْمًا كَانَ شَرُّهُ مُسْتَطِيرًا . وَيُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِينًا وَيَتِيمًا وَأَسِيرًا . إِنَّمَا نُطْعِمُكُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِيدُ مِنْكُمْ جَزَاءً وَلَا شُكُورًا . إِنَّا نَخَافُ مِنْ رَبِّنَا يَوْمًا عَبُوسًا قَمْطَرِيرًا . فَوَقَاهُمُ اللَّهُ شَرَّ ذَلِكَ الْيَوْمِ وَلَقَّاهُمْ نَضْرَةً وَسُرُورًا . وَجَزَاهُمْ بِمَا صَبَرُوا جَنَّةً وَحَرِيرًا . مُتَّكِئِينَ فِيهَا عَلَى الْأَرَائِكِ لَا يَرَوْنَ فِيهَا شَمْسًا وَلَا زَمْهَرِيرًا ......... آيا زمانى طولانى بر انسان گذشت كه چيز قابل ذكرى نبود . ما انسان را از نطفه مختلطى آفريديم و او را مى ‏آزماييم بدين جهت او را شنوا و بينا قرار داديم . ما راه را به او نشان داديم خواه شاكر باشد و پذيرا گردد يا ناسپاس . ما براى كافران زنجيرها و غلها و شعله ‏هاى سوزان آتش آماده كرده‏ ايم . به يقين ابرار و نيكان از جامى مى ‏نوشند كه با عطر خوشى آميخته است . چشمه‏ اى كه بندگان خدا از آن مى ‏نوشند و [به دلخواه خويش] جاريش مى كنند . [همان بندگانى كه] به نذر خود وفا میکردند و از روزى كه گزند آن فراگيرنده است مى‏ ترسيدند . و به [پاس] دوستى [خدا] بينوا و يتيم و اسير را خوراك مى‏ دادند . ما براى خشنودى خداست كه به شما مى ‏خورانيم و پاداش و سپاسى از شما نمى‏ خواهيم . ما از پروردگارمان از روز عبوسى سخت هراسناكيم . پس خدا [هم] آنان را از آسيب آن روز نگاه داشت و شادابى و شادمانى به آنان ارزانى داشت . و به [پاس] آنكه صبر كردند بهشت و پرنيان پاداششان داد . در آن [بهشت] بر تختها[ى خويش] تكيه زنند در آنجا نه آفتابى بينند و نه سرمايى .......»

وی در ادامه به فضائل و خصوصیات حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و گفت :: « اگر می گویند حضرت فاطمه(س) بزرگ است  نه به خاطر این که  دختر پیامبر اکرم(ص) است چون دیگر دختران پیامبرهم بزرگ هستند  یا اگر می گویند  امام حسن(ع) و امام حسین(ع) فرزندان امام علی(ع) است به خاطر این عنوان نیست  چون  امام علی(ع) خود در این مورد می فرماید « اصل این مطلب  این است که امام حسن(ع) و امام حسین(ع) حسنیین مظلوم و حجت هستند و یا حضرت فاطمه(س) باقیمانده ی نبوت است نه دختر پیامبر(ص) » یعنی وسیله ای که خداوند برای تربیت ما فرستاده است ، اگر تربیت نشویم  از مورچه هم کمتر هستیم ، خداوند با نبوت ما را تربیت می کند  همان گونه که 124 هزار پیامبر را برای تربیت و هدایت ما  فرستاد  ، از آدم تا خاتم  و در نتیجه همه ی کرامات و فضائل  و معجزات پیامبران  در خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) خلاصه شده و بعد از رسول اکرم(ص) که برای رهایی مردم از گمرایی و جهالت آمده بود ؛ حضرت فاطمه ی زهرا هم به عنوان محمد دوم  برای تربیت کردن ما آمد .

شیخ انصاری در بخش پایانی سخنان خود به ظلم و ستم هایی که بعد از رحلت شهادت گونه ی رسول اکرم(ص)  به فاطمه ی زهرا (س) وارد شد اشاره کرد و گفت : در حالی که به پیامبر(ص) قول داده بودند که ظلم و ستمی به دخترش حضرت فاطمه(س) وارد نکنند اما هنوز چیزی از وفات رسول خدا (ص) نگذشته بود که سفارش رسول خدا (ص) و ابلاغ فرمان الهی توسط ایشان در روز غدیر، مبنی بر نصب امام علی (ع) به عنوان حاکم و ولی مسلمین پس از پیامبر (ص)، توسط عده ای نادیده گرفته شد و آنان در محلی به نام سقیفه جمع گشتند و از میان خود فردی را به عنوان حاکم برگزیدند و شروع به جمع‌آوری بیعت از سایرین برای او نمودند.  به همین منظور بود که عده‌ای از مسلمانان به نشانه اعتراض به غصب حکومت و نادیده گرفتن فرمان الهی در نصب امام علی (ع) به عنوان ولی و حاکم اسلامی پس از پیامبر (ص) در خانه فاطمه (ع) جمع گشتند. هنگامی که ابوبکر  منتخب سقیفه که تنها توسط حاضرین در سقیفه انتخاب شده بود، از اجتماع آنان و عدم بیعت با وی مطلع شد؛ عمر را روانه خانه فاطمه (ع) نمود تا امام علی (ع) و سایرین را به زور برای بیعت در مسجد حاضر نماید.

وی افزود : عمر نیز با عده‌ای به همراه پاره آتش، روانه خانه فاطمه (ع) شد. هنگامی که بر در خانه حاضر شد، فاطمه (س) به پشت در آمد و علت حضور آنان را جویا شد. عمر علت را حاضر نمودن امام علی (ع) و دیگران در مسجد برای بیعت با ابوبکر عنوان نمود. فاطمه (س) آنان را از این امر منع نمود و آنان را مورد توبیخ قرار داد. در نتیجه عده‌ای از همراهیان او متفرق گشتند. اما در این هنگام او که از عدم خروج معترضین آگاهی یافت، تهدید نمود در صورتی که امام علی (ع) و سایرین برای بیعت از خانه خارج نشوند، خانه را با اهلش به آتش خواهد کشید. و این در حالی بود که می‌دانست حضرت فاطمه (ع) در خانه حضور دارد. در این موقع عده‌ای از معترضین از خانه خارج شدند که مورد برخورد شدید عمر قرار گرفتند و شمشیر برخی از آنان نیز توسط او شکسته شد. اما همچنان امیر مومنان، فاطمه و کودکان آنان در خانه حضور داشتند. بدین ترتیب عمر دستور داد تا هیزم حاضر کنند و به وسیله هیزمهاي گردآوری شده و پاره آتشی که با خود همراه داشت، درب خانه را به آتش کشیدند و به زور وارد خانه شدند و به همراه عده‌ای از همراهانش خانه را مورد تفتیش قرار داده و امام علی را به زور و با اکراه به سمت مسجد کشان کشان بردند. در حین این عمل، فاطمه (س) بسیار صدمه دید و لطمات فراوانی را تحمل نمود اما باز از پا ننشست و بنا بر احساس وظیفه و تکلیف الهی خویش در دفاع از ولی زمان و امام خود به مسجد آمد. عمر و ابوبکر و همراهان آنان را در مسجد رسول خدا مورد خطاب قرار داد و آنان را از غضب الهی و نزول عذاب بر حذر داشت. اما آنان اعمال خویش را ادامه دادند.

وی  در ادامه خاطر نشان نمود : از دیگر ستمهایی که پس از ارتحال پیامبر در حق فاطمه (س) روا داشته شد، مسأله فدک بود. فدک قریه‌ای است که تا مدینه حدود 165 کیلومتر فاصله دارد و دارای چشمه جوشان و نخل های فراوان خرماست و خطه‌ای حاصلخیز می‌باشد. این قریه متعلق به یهودیان بود و آن را بدون هیچ جنگی به پیامبر (ص) بخشیدند؛ لذا مشمول اصطلاح انفال می‌گردد و بر طبق صریح قرآن، تنها اختصاص به خداوند و پیامبر اسلام دارد. پس از این جریان و با نزول آیه «و ات ذا القربی حقه»، پیامبر (ص) بر طبق دستور الهی آن را به فاطمه (س) بخشید. فاطمه (س) و امیر مومنان (ع) در فدک عاملانی داشتند که در آبادانی آن می‌کوشیدند و پس از برداشت محصول، درآمد آن را برای فاطمه (س) می‌فرستادند. فاطمه (س) نیز ابتدا حقوق عاملان خویش را می‌پرداخت و سپس مابقی را در میان فقرا تقسیم می‌نمود؛ و این در حالی بود که وضع معیشت آن حضرت و امام علی (ع) در ساده‌ترین وضع به سر می‌برد. گاه آنان قوت روز خویش را هم در راه خدا انفاق می‌نمودند و در نتیجه گرسنه سر به بالین می‌نهادند. اما در عین حال فقرا را بر خویش مقدم می‌داشتند و در این عمل خویش، تنها خدا را منظور نظر قرار می‌دادند. (چنانچه در آیات آغازین سوره دهر آمده است). پس از رحلت رسول خدا (ص)، ابابکر با منتسب نمودن حدیثی به پیامبر (ص) با این مضمون که ما انبیا از خویش ارثی باقی نمی‌گذاریم، ادعا نمود آنچه از پیامبر اکرم (ص) باقی مانده، متعلق به تمامی مسلمین است.

حجت الاسلام در خاتمه به شهادت بی بی دو عالم حضرت فاطمه ی زهرا(س) اشاره کرد و تصریح نمود : سرانجام روز سوم جمادی الثانی سال یازدهم هجری فرا رسید. فاطمه (س) آب طلب نموده و به وسیله آن بدن مطهر خویش را شستشو داد و غسل نمود. سپس جامه‌ای نو پوشید و در بستر خوابید و پارچه‌ای سفید به روی خود کشید؛ چیزی نگذشت که دخت پیامبر، بر اثر حوادث ناشی از هجوم به خانه ایشان، دنیا را ترک نموده و به شهادت رسید؛ و این عهدشکنان کمتر از 70 تا 95 روز سر قولشان نماندند .

در ادامه کربلایی کریم داودی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ذکر مصیبت و نوحه خوانی در وصف شهادت حضرت فاطمه ی زهرا(ع) پرداخت و حاضرین را در غم و اندوه فرو برد .

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی از قاری قرآن ، سخنران و مداح اهل بیت ؛ برای شادی روح شهیدان مجلس به نام گفت : علاوه بر تعداد صلواتی که با استفاده از حروف ابجد در این مراسم برای شادی روح شهیدان « عبدالکریم مالکی ، ریاض و حسین صفار » از سراسر کشور و حتی این بار از ایروان کشور ارمنسان در مجموع 1367362 صلوات قرائت شد .

شایان ذکر است  صدو بیست و سومین آیین شهد صلوات  روز یکشنبه 7 بهمن 1397 ساعت 20 در منزل شهید حبیب الله رداده واقع در خیابان شهید رجایی ـ خیابان شهید قدوسی ـ پلاک 44 برگزار می شود .



:: برچسب‌ها: "صد و بیست و دومین"آیین شهدصلوات" در حسینیه حیدریه" شوش "برگزار شد" ,
:: بازدید از این مطلب : 1966
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.