امام جمعه ی شوش گفت : ایجاد زیرگذر چهارراه شوش و پل بیمارستان نظام مافی مطالبه ی قانونی مردم است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 8
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 3352
:: بازدید ماه : 6311
:: بازدید سال : 19000
:: بازدید کلی : 296138
نویسنده : عباس کرم الهی
جمعه 14 دی 1397

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

پس از قرائت اذان ظهر روز جمعه 14 دی ماه 1397 ؛ خطبه های نماز سیاسی عبادی جمعه به امامت ایت الله سید محمد امام در مصلای این شهرستان برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ امام جمعه ی شهرستان شوش  ضمن توصه ی خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی به تلاش برای به دست آوردند این گنج الهی اشاره کرد و گفت : برای به دست آوردن « تقوای الهی » آن چنان باید زحمت بکشیم که بتوانیم  آن را به دست آوریم  و این کار حتی سخت تر از تلاشی است که برای به دست آوردن رزق و روزی حلال خواهیم داشت .

وی در ادامه همچون هفته های گذشته خطبه ی اول را به معرفی یاران پیامبر اکرم(ص) اختصاص داد و این هفته  به « ابو لیلای غفاری » پرداخت و خاطر نشان نمود : این یار باوفای رسول اکرم(ص) در جنگ های « بدر و حنین» شرکت داشت و امتیاز ویژه ای که نسبت به سایر یاران پیامبر داشت این بود که  برخی از وهابیون  صفت این صحابه را رد می کردند و آن حدیثی در همین راستا از پیامبر اعظم(ص) بود که به مزاج برخی خوش نمی آمد  و لذا به این راحتی  تلاش داشتند که آبروی این مأمون را ببرند .

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به  استفاده واژه های « نمی دانم ، معلوم نیست و اطلاع کاملی ندارم » را بدتر از تهمت و افترا دانست و گفت : مرحوم نراقی می گوید ؛ « اگر برای تهمت زدن به کسی از واژه ی معلوم نیست  استفاده کنید ،  ذهن های مردم را  به انجام فسادهای اخلاقی و مالی توسط آن شخص مؤمن می کشانید و در روز قیامت  چه جوابی برای گفتن خواهید داشت ؟ » همان کاری را که تصمیم گرفته بودند در زندگی « ابو لیلای غفاری» پیاده کنند و نقطه ی سیاهی برای این یار وفادار پیامبر(ص) به وجود آورند .

آیت الله سید محمد امام در ادامه به دانشی که خداوند متعال به خاتم انبیاء(ص) و ائمه ی اطهار(ع) داده بود اشاره کرد و تصریح نمود : ما معتقدیم یکی از نشانه های پیامبر و ائمه ی اطهار(ع) این است که علم غیب داشته باشند و یا از آینده  پیشگویی کنند اما به این فکر نکرده ایم که این دانش را خداوند به پیامبر و ائمه ی اطهار(ع) داده است و یکی از آینده نگری های حضرت محمد(ص) این است که در مورد فتنه ی پس از رحلت خود می گوید و همین فتنه  در 30 آیه از آیات قرآن اشاره شده است و در حالی که همه به همدیگر کمک  می کردند ولی وقتی فتنه رخ داد  همه به جان هم افتادند .

امام جمعه ی شهرستان شوش به نقل از حدیثی از خاتم انبیاء حضرت محمد مصطفی(ص) به راه رهایی از فتنه اشاره کرد و اظهار نمود : رسول اکرم(ص) می فرماید : « تنها راه  رهایی پس از من چسبیدن به صدیق اکبر حضرت امام علی(ع) است . » صِدّیق، به معنای بسیار راستگو، کسی را گویند که ملازم راستی باشد و از او دروغ سر نزند. در قرآن از برخی انبیا و مومنان با این لقب یاد شده است.اما صدیق اکبر، لقب اختصاصی حضرت امام علی(ع) است؛ رسول خدا(ص) او را به صدیق اکبر و فاروق ملقب کرده است، صدیقه و صدیقه کبری نیز لقب حضرت زهرا است. با وجود امام علی(ع) حق را  می توان از باطل تشخیص داد  ؛ او رهبر و راهنمای مؤمنین است ، لذا با رهنمودهای ایشان می توان منافقین ، یعنی کسانی که به ظاهر مسلمان هستند اما در باطن گرایش به سمت پول و ثروت دارند و برای به دست آوردن پول حتی دین خود را زیر پا می گذارند به خوبی شناخت همانند امروز که با وجود مقام معظم رهبری بصیرت افزایی مردم افزایش یافته و دشمنان را شناخته اند و می دانند دوستان واقعی چه کسانی هستند .

امام جمعه ی شهرستان شوش در آغاز خبطه ی دوم به سالروز حماسه ی 19 دی ماه 1356 اشاره کرد و گفت : تظاهرات ۱۹ دی  1356 قم که به عنوان قیام خونین مردم قم شناخته معروف است به خاطر  چند روز تظاهرات اعتراضی نسبت به چاپ مقاله ایران و استعمار سرخ و سیاه در روزنامه اطلاعات است که نقطه ی اوج آن در روز ۱۹ دی ۱۳۵۶ بود. این تظاهرات را بسیاری سرآغاز اعتراضاتی می‌دانند که در بهمن سال ۱۳۵۷ به سرنگونی نظام پهلوی و پایان سلطنت در ایران انجامید.

وی افزود : شهر مقدس قم در تاریخ انقلاب همواره به عنوان پایگاه اصلی و سازمان دهنده قیام و مبارزه علیه نظام ستم شاهی به شمار می رفته است. وجود حوزه علمیه و روحانیت متمرکز دراین شهرنیزدراین مهم تاثیر بسزایی داشته است. آغاز مبارزه و شکل گیری آن و نیز رهبری مردم توسط حضرت امام خمینی (ره) در همین شهر صورت پذیرفت. پس از قیام خونین 15 خرداد 42 نام قم به عنوان مرکز اصلی و هدایت کننده مبارزات بر سر زبان ها افتاد و پس از چهارده سال، قیام 19 دی 56 که آن را «جرقه ی انقلاب» نیز نامیده اند بار دیگر موجب قیامی همگانی و مبارزاتی گسترده شد.

خطیب نماز جمعه ی شهرستان شوش سپس به سالروز حماسه ی شهدای هویزه اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بعد از عملیات طریق القدس که منجر به آزادی شهر بستان شد ، عملیات آزادسازی هویزه دومین عملیاتی بود که توسط  رزمندگان و خصوصا جمعی از دانشجویان برگزار شد که شهید علم الهدی یکی از آن دانشجویان بود .

وی افزود : در پی این حادثه نیروهای دشمن در تاریخ ۱۸ دی ۱۳۵۹، هویزه را اشغال کردند و پس از آن فرمانده ی نیروهای عراقی «خلیل الدوری» دستور داد تعدادی از مردم بی گناه، را دست بسته در یک گودال قرار داده و به شهادت برسانند و سپس عراقی ها تمام شهر را با دینامیت و بلدوزر نابود کردند. بدین ترتیب ۱۸۰۰ واحد مسکونی و تجاری و سه مسجد و دو حسینیه ی شهر به تپه ای خاک مبدل شد. شهید سید محمد حسین علم الهدی ، فرزند آیت الله حاج سید مرتضی، در طول زندگی خود فعالیت های قابل توجهی هم در زمان انقلاب و هم در دفاع مقدس داشت ؛ از جمله فعالیت های این شهید « تأسیس بسیج، مجاهدت در جهاد سازندگی ، تأسیس سپاه هویزه و شرکت در تسخیر لانه ی جاسوسی امریکا همراه با سایر دانشجویان پیرو خط امام » می باشد. با شروع جنگ تحمیلی همراه با گروهی از دانشجویان و نیروهای بسیجی، به سوی جبهه های دفاع حق علیه باطل شتافت و در حالی که در حلقه ی محاصره ی دشمن در هویزه به اتفاق همرزمان خود گرفتار شده بود، تا آخرین قطره ی خون به دفاع از ایران اسلامی پرداخت و به دیدار پروردگارش نایل آمد. شهید علم الهدی پیشگام دانشجویان پیرو خط امام بود كه در هویزه حماسه آفریدند و تا آخرین نفس در مقابل دشمن متجاوز ایستادند و خون پاك خویش را نثار كردند.

آیت الله سید محمد امام  سپس به دیدار « زیاد النَخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین با مقام معظم رهبری  اشاره کرد و یاد آور شد : «مقام معظم رهبری در این دیدار فرمود : علت پیروزی‌های مستمر ملت فلسطین در سال های اخیر، ایستادگی و مقاومت بوده است در آینده و تا زمانی که مقاومت وجود داشته باشد، روند افول و زوال رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داشت واین فشارها ی دشمنان هرگز موجب نخواهد شد تا ما از وظیفه ی الهی، دینی و عقلانی خود در حمایت از فلسطین منصرف شویم.امروز توانایی ها و قدرت مقاومت اسلامی فلسطین بیش از هر زمان دیگر است، به‌گونه‌ای که اگر جنگی رخ دهد، تل آویو و همه شهرها و شهرک های رژیم صهیونیستی در تیررس هزاران موشک مقاومت قرار خواهند داشتو در نتیجه  فلسطین با قدرت خواهد ماند و به لطف الهی در آینده نه چندان دور، پیروزی نهایی ملت فلسطین محقق خواهد شد.» امروز مردم فلسطین  با شعار با شعار « الله اکبر» با رهبری منطقی و به دور از هرگونه خیانت  ؛ بصیرت پیدا کرده و  دوست را از دشمن  به راحتی تشخیص می دهد .

امام جمعه ی شهرستان شوش در ادامه به انتصاب آیت الله صادق آملی لاریجانی به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و عضو فقهای شورای نگهبان توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و خاطر نشان نمود : بعد از رحلت عالم جلیل القدر  و فقیه بزرگ آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی ؛ مقام معظم رهبری فقیه بزرگ دیگری را  به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب نمود ولی عده ای این انتصاب را  زیر سئوال بردند ، اعتراض هایی را مطرح کردند که به خاطر این بود که در این مدت پروژه ی  آقازاده ها و برادرزاده ها  توسط آیت الله آملی لاریجانی  به مرحله ی اجرا درآمد ؛ افراد مختلفی که از بیت المال  مبالغ  زیادی را به تاراج بردند توسط قوه ی قضائیه دستگیر شده و سه نفر از آنها به دار مکافات آویخته شدند ؛ همین کارها باعث شد که به انتصاب ایشان به عنوان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام  معترض شوند ولی مردم با شناختی که  از آنها دارند  و دوستان را هم به خوبی می شناسند  از این انتصاب توسط مقام معظم رهبری تبعیت می کنند .

آیت الله سید محمد امام ، امام جمعه ی شهرستان شوش در بخش پایانی خطبه ی دوم به موضوع زیرگذر چهار راه شوش  اشاره کرد و گفت : زمینی که جز میراث فرهنگی نیست ؛ این همه اعتراض برای آغاز زیر گذر چه معنایی دارد ؟ اگر کسی در زمین من وارد شود  حق اعتراض دارم ولی وقتی کسی وارد زمین میراث نشده و این جاده را سال ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته اند و محل اتصال جنوب با شمال کشور است ؛ لذا از نظر حقوقی  خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور می گویم علت این جلوگیری چیست؟ چرا جلوی  ساخت زیر گذر چهار راه و همچنین پل بیمارستان نظام مافی  را گرفته اید ؟ می دانید جلوگیری از این پروژه ها  خطرات جانی زیادی به بار آورده و در آینده هم ممکن است به بار آورد؟  میراث فرهنگی باید  به مردم شوش پاسخ دهد ؛ آیا مشاهده نکرده است تا کنون  بیش از 200 تصادف  با آماری که راهنمایی و رانندگی ارائه نموده صورت گرفته است  ؟ یعنی 400 خودرو به هم خورده و تاکنون 3 نفر کشته شده است ؟جواب  پدارانی که جوانان خود را از دست داده اند و یا خانواده هایی که سرپرست ،  پدر و یا مادر خود را از دست داده اند باید رئیس سازمان میراث فرهنگی بدهد و انتظار داریم این پاسخ را هر چه سریعتر بدهند .

وی افزود : من هم از اصحاب رسانه و مطبوعات و هم از مسئولین می خواهم صدای مرا به دست اندرکاران میراث فرهنگی در کشور  برسانند  که قانونا ، شرعا و عرفا  جواب  انفاقاتی که افتاده و یا در آینده اتفاق می افتد را بدهند ؛ باید این اشخاص متوجه شوند  ما  در صورتی که میراث فرهنگی بخواهد قانونی عمل کند  ما هم از آن قانون حمایت می کنیم ولی انتظار نداریم که پا را فراتر از قانون گذاشته چون مردم شوش زیر بار حرف زور و غیر قانونی نمی روند .و حرف آخر من این است که « وقتی مردم  یک خواسته ی قانونی داشته باشند  کسی با زور  نمی تواند  جلوی آنها را بگیرد ، الان خواسته ی به حق ما ایجاد زیرگذر چهارراه شوش و پل بیمارستان نظام مافی است که در واقع مطالبه ی قانونی مردم است وکسی به زور نمی تواند جلوی این مطالبات را بگیرد . »

بین صلاتین دکتر سید راضی نوری نماینده ی شهرستان شوش در مجلس شورای اسلامی نیز به نکاتی در مورد پروژه ی زیرگذر چهار راه شوش اشاره کرد و گفت : قرآن می فرماید «هرجایی که  فریادی باشد و آن فریاد از نزاکت به دور باشد مردود می باشد . » مطالبه ی عمومی مردم ، داشتن یک زیر گذراست که حق مسلم این مردم است و من در همین راستا می خواهم به سمع و نظر مردم ولایتمدار شهرستان شوش و دیگر نقاط استان خوزستان و کشور برسانم که از ابتدای سال 1392 در واقع با شروع به کار دولت یازدهم جلسات مکرری را با حضور معاونت سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار نموده ایم ، فرماندار و شهردار شوش و اعضای شورای تأمین هم در این جلسات حضور یافته بودند و آخرین جلسه ای که صورت گرفت در دی ماه سال 1396 با حضور دکتر شریعتی استاندار خوزستان برگزار شد و مطرح گردید ؛ وجود پل روگذری که قبلا  وجود داشت مورد خواسته ی مجموعه ی میراث فرهنگی نبود ؛ همین معاونت سازمان میراث فرهنگی شخصا گفت « راه حلی پیدا می کنیم » این راه حل قرار شد به صورت کارشناسانه به مرحله ی اجرا برسد «رو گذر ، زیرگذر و یا پلی که قبلا وجود داشت » قبول داشتند که پل باید تخریب شود در نتیجه تصمیم بر این شد که یا زیرگذر ایجاد شود و یا  کمربندی به صورت روگذر ایجاد شود ؛ اما این کارشناسان پس از گذشت سه ماه اصلا یک گام جلو نرفتند سال 1393 برآورد شده بود که 1500 تا 2000 میلیارد ریال  برای این پروژه در نظر گرفته شود ؛ جاده ی کمربندی که با توجه به وجود اراضی کشوری اصلا امکان پذیر نبود چون 51 هکتار اراضی  مورد نیاز بود و برای این کار می بایست رایزنی های لازم صورت گیرد .از نظر طولی هم ایجاد این کمربندی 17 کیلومتر وسعت را در بر می گرفت .

وی افزود : وقتی هم این جاده ی کمربندی به جاده ی شوش دزفول  برسد نیاز به ایجاد یک پل زیرگذر یا روگذر دیگر هم بود در حالی که در جاده ی شوش دزفول از نظر میراث فرهنگی بیشتر مورد توجه این سازمان است ؛ ، صورتجلسات این جلسات مکرر را به عنوان سند در اختیار داریم لذا استعلام کردیم  تا بیایید و گمانه زنی را انجام دهند ، مهندس یوسف زمانی شهردار شوش 40 میلیون تومان برای مطالعات ژئوفیزیکی این پل انجام داد اما هیچگونه آثاری مشاهده نشد اگر هم باشد در حد سفال است ، «زمانی از نظر قانون می شود یک پروژه را تعطیل کرد که یا شهری پیدا شود و یا گورستانی پیدا شود نه این که چند قطعه سفال پیدا شود » در حالی که نه شهری پیدا شده و نه گورستانی ؛ با این وجود ما به میراث فرهنگی باز حق دادیم ولی جواب استعلال را خواستار شدیم در حالی که یک سال گذشت ولی جواب استعلام را هنوز به ما نداده اند در حالی که اگر سه ماه جوابی داده نشود از نظر قانونی ما باید زیر گذر را آغاز کنیم ولی ما یک سال صبر کردیم ؛ یک سال با اخلاق مداری رعایت کردیم ولی تا کی باید صبور باشیم ؟ مردم ما بیش از این نمی توانند تحمل کنند ؛ ما به خاطر هفت هزار قدمت این شهر تاریخی به میراث فرهنگی احترام گذاشته ایم و اعلام کردیم که پژوهشکده ی آنها در محل پروژه مستقر شود اگر شهری پیدا شد و یا گورستانی نمایان کنید تا مردم ببینند و در چنین شرایط مردم هم قبول خواهند کرد که پروژه را تعطیل کنند ؛ استانداری خوزستان حدود 500 هزار برای شروع گمانه زنی هزینه کرد ، میراث فرهنگی اگر گمانه زنی کرده و چیزی پیدا نکرده و اصلا چیزی نگفته و یا اگر هنوز شروع نکرده در هر دو حالت تخلف نموده است . مردم شوش نمی توانند شاهد باشند که جوانان مرز و بومش در این منطقه پر پر شوند .... حرف آخر من این است که میراث فرهنگی با این مردم در نیوفتد و مجوز آغاز ساخت زیرگذر را صادر کند در غیر این صورت مردم خود اقدام خواهند نمود .

اما پشت میز خدمت در شبستان مصلای نماز جمعه  بهروز بهادری رئیس اداره ی ثبت اسناد و املاک شهرستان شوش قرار گرفت ؛ هر چند که این رئیس می بایست از ساعت 11 پشت میز قرار می گرفت ولی بعد از نماز عصر به مدت 20 دقیقه پاسخگوی سئوالات نمازگزاران بود هم این که به خوبی به سئوالات مطرح شده پاسخ داد خلع تأخیر حضور خود را پر نمود .

 



:: بازدید از این مطلب : 1240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.