اهل قلم صادقانه مطرح کنند که اعتراض ما فقط برای رسیدن به حقوق قانونی خودمان است
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 131
:: باردید دیروز : 2696
:: بازدید هفته : 3356
:: بازدید ماه : 6315
:: بازدید سال : 19004
:: بازدید کلی : 296142
نویسنده : عباس کرم الهی
پنج شنبه 24 آبان 1397

به قلم ـ عباس کرم الهی

ساعت 10صبح  در خانه مشغول تنظیم خبر بودم که فریاد بلند جمعیتی مرا کنجاو نمود که تنظیم خبر را رها کرده و به بیرون از خانه بروم تا از اصل موضوع باخبر شوم که شعار « عزاعزاست امروز روز عزاست امروز ،کارگرهفت تپه صاحب عزاست امروز» به گوشم رسید .

این جوانان ، میان سالان و بزرگسالانی که به صورت راهپیمایی مسیر خیابان شهید رجایی را تا درب ورودی فرمانداری شوش طی نمودند کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه بودند که بیش از چهارماه است حقوقی را از کارفرما دریافت نکرده اند .

یکی از این کارگران وقتی که مرا دید و می دانست که من خبرنگارم جلو آمد و با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) گفت : پیامبر اکرم (ص) ضمن آن که توصیه های فراوانی برای احترام به کارگر و پرداخت به موقع حق الزحمه او حتی قبل از خشک شدن عرق جبینش فرموده اند در روایتی به مجازات سخت ظالمان به حقوق کارگران اشاره می فرمایند: « هرکس به کارگری در مورد دستمزدش ستم کند ،خداوند عمل او را تباه می سازد و بوی بهشت را که از فاصله پانصد سال استشمام می شود بر او حرام می گرداند . »

کارگری دیگر گفت : ما سربازان ولایت هستیم ، گوش به فرمان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای«مدظله العالی» ، ما حامیان و پشتیبانان انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم و همانگونه که مشاهده می کنید راهپیمایی خود را در آرامش کامل و با نظارت نیروی مخلص انتظامی شوش برگزار می کنیم ، هدفمان از این راهپیمایی اعتراض گونه به خاطر  بی توجهی به حقوق قانونی ماست که چهار ماه از توسط کارفرمایان متواری شرکت کشت و صنعت هفت تپه پرداخت نمی شود ، سئوال ما اینجاست برخی از دولتمردان که می گویند تأخیر در پرداخت حقوق کارگران یک امر عادی است ، آیا اگر خودشان دو ماه حقوق نگیرند همین حرف را می زنند ؟ با توجه به این که حقوق ماهانه ی ما  یک چهارم حقوق آنها هم نمی شود و از طرفی با این تورم و گرانی که روز به روز بالاتر می رود با جیب خالی چطوری می شود شکم زن و فرزندان خود را سیر نماییم ، نزد بازاریان منطقه ی صنعتی هفت تپه چوب خطمان پر شده و دیگر نسیه به ما نمی دهند .

جلوتر که رفتم کارگری دیگر آمد و از حقوق کارگر در قرآن کریم سخن به میان آورد و تصریح نمود : اصل کرامت، یک اصل بسیار مهم در اخلاق اسلامی است و از جمله آمده که مال مؤمن همانند خون اوست و محترم است؛ بنابراین کارفرما باید مراعات حال کارگر را بکند که کرامت وی حفظ شود. در دین مبین اسلام تأکید بسیاری بر حقوق کارگر صورت گرفته و پیامبر اسلام(ص) دست کارگر را می‌بوسند که این اقدام نشان از جایگاه والای کارگر در دین مبین اسلام است. براساس دستورات دین اسلام در مورد حقوق کارگر، یک کارفرما باید در اسرع وقت، دستمزد وی را پرداخت کرده و کرامت او نیز حفظ شود اما متأسفانه امروز به گونه‌ای شده که کارگران نیشکر هفت تپه که بیشترین زحمت را در اقتصاد شوش، استان و حتی کشور می‎کشند، عمدتا در بدترین جایگاه و موقعیت اقتصادی قرار دارند؛ وضعیتی که با آموزه‎های دین مبین اسلامی در مورد جایگاه کارگر سازگار نیست.

چهارمین کارگر گفت : این که خدای متعال از زبان پیغمبر(ص) فرمود: «رَحِمَ اللهُ اِمرَأً عَمِلَ عَمَلاً فَاَحکَمَه /// رحمت خدا بر آن انسانی که کاری را انجام می دهد و آن را محکم انجام میدهد، محکم‌کاری می‌کند » که بنده این حدیث را شاید دَه‌ها بار تا حالا خوانده‌ام ، به نظر من منظور از این حدیث این است زمانی که می خواهند امتیاز یک شرکت را به بخش خصوصی واگذار نمایند محکم کاری کنند هر چند این امتیاز باید به کارگران همین شرکت فروخته می شد تا با دل و جان هم از این تأسیسات محافظت می کردند هم در افزایش تولید تلاش خود را به کار می گرفتند چون اگر تولید بالا برود  سود بیشتری هم نصیب خودشان می شد و از طرفی حقوق هم  ماه به ماه پرداخت می شد .

وی افزود : چند سال مقام معظم رهبری در ابتدای هر سال از اجرا نمودن اقتصاد مقاومتی خطاب به دولتمردان طی این شش هفت سال اخیر فرمان داد ، توصیه نمود ، پیام داد و تذکرات لازم را ارائه نمود اما گوش شنوا کجاست ؟ چرا کارفرمایان شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه باید برای خرید 150 دستگاه تراکتور وام بگیرند در حالی که حتی یک دستگاه هم خریداری نشده است ؟ چرا باید برای الکل سازی تسهیلات بانکی بگیرند ولی این پروژه مورد بی توجهی قرار گیرد ؟ چرا دم از تولید بنزین یورو زندند و وام آن را گرفتند ولی از تولید بنزین خبری نیست ؟ و حالا که این مدیران بی کفایت و نالایق متواری هستند چرا از طریق  پلیس بین الملل(اینترپل) آنها را دستگیر نمی کنند و به سزای اعمالشان نمی رسانند اگر واقعا به خارج از کشور رفته اند و اگر در ایران هستند که راحت تر می شود آنها را در دست قانون قرار داد و اگر ما جلوی درب فرمانداری جمع شده ایم ؛ چون دکتر غزی نماینده ی عالی وزارت کشور در این شهرستان است ، و حتی می توان گفت نماینده ی هیئت دولت و قوه ی مجریه می باشد ، اگر ایشان از طریق استانداری ، و شورای تأمین مشکل ما را حل نکند چه کسی باید حل کند؟ اگر ما از خبرنگاران فعال و دردآشنای شوش نظیر « صدای کرخه ، شوش نیوز ، شوش نا ، ایران انا ، آوای شوش ، جریده و.... » انتظار داریم که فریاد ما را به دولتمردان برسانند به دو دلیل است ؛ یکی این که این نشریات دولتی نیستند و متعلق به شهرستان شوش می باشند و دیگر این که قبل از این که معاندان و شبکه های اجتماعی بیگانه بخواند از تجمع ما سؤاستفاده کنند؛ اهل قلم صادقانه مطرح کنند که اعتراض ما فقط برای رسیدن به حقوق قانونی خودمان است .

در آخر این را اضافه کنم امروز با خود دوربین نبردم تا شبکه های اجتماعی و معاندان خارجی و داخلی این انقلاب ریشه دار از عکس ها برداشت غلط نداشته باشند و به همین دلیل از سه عکس  از دیگر سایت ها استفاده کردم



:: برچسب‌ها: "کارگران " مظلوم"کشت و صنعت"نیشکر هفت تپه" را دریابید" ,
:: بازدید از این مطلب : 1049
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.